هدف اولیه از این تحقیقات احتمالا غلبه بر مشکل نحوه محافظت از اطلاعات ژنتیکی افراد و همچنین جمع‌آوری "دی‌ان‌ای" کافی برای تحقیق است
محققان، اخیرا در حال پیاده‌سازی مدلی از هوش مصنوعی هستند که می‌تواند ژن‌های مصنوعی بسازد. هدف اولیه از این تحقیقات احتمالا غلبه بر مشکل نحوه محافظت از اطلاعات ژنتیکی افراد و همچنین جمع‌آوری "دی‌ان‌ای" کافی برای تحقیق است اما این قدم اولی‌ست در راه تنوع بخشیدن به دی‌ان‌ای، ژن‌ها و کروموزم‌ها برای تحقیقات ژنتیکی گسترده و نیز زنده کردن ژنتیکی کسانی که در گذشته می‌زیسته‌اند یا در آینده می‌توانند به دنیا بیایند.
اکنون، محققان کشور "استونی" در شرق اروپا در حال بررسی عمیق‌تر دی‌ان‌ای انسانی هستند. آنها الگوریتمی ایجاد کردند که مکررا کُد ژنتیکی افرادی که وجود ندارند را تولید می‌کند و به بررسی آنها می‌پردازند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
علمی: دانشمندان با هوش مصنوعی و دستکاری ژن، به یک قدمی زنده کردن انسان‌های گذشته و آینده رسیدند
ممکن است ساده به نظر برسد: به طور تصادفی A، T، C، وG، حروفی که کد ژنتیکی را تشکیل می‌دهند را جابجا و مخلوط می‌کنیم و هورا یک توالی ژنتیکی جدید انسانی تولید کردیم! اما اینگونه نیست، الگوی تصادفی این حروف همینجوری تبدیل به یک انسان نمی‌شود. هوش مصنوعی هم کارش جابجا کردن تصادفی نیست. تغییرات ژنی در واقع تغییراتی مولکولی خاصی هستند که هوش مصنوعی نیز مانند انسان، نیاز به درک آن دارد تا بتواند بصورت معنی‌دار و نتیجه‌بخش این تغییرات را اعمال کند. بنظر می‌رسد هوش مصنوعی طرح شده استونی موفق به انجام این کار شده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

مانند نرم‌افزار "دیپ‌فیک" که جلد تصویری از یک شخص را روی شخص دیگری می‌کشد و یا جلد جدیدی نزدیک به یک شخص مشخصی تولید می‌کند و یا یک جلد کاملا یکتایی را می‌آفریند، و حتی به آن قابلیت حرکت می‌دهد؛ ژنوم‌های مصنوعی هم می‌توانند همانند ژنوم‌های یک انسان مشخص دیگر (انسانی درگذشته یا حال بوده)، یا بسیار نزدیک به یک شخص را بسازد و یا حتی یک ژنومی را تولید کند که تاکنون وجود نداشته است (انسانی در آینده). بدین شکل و بطور کلی می‌شود انسانی زنده شود که واقعا می‌تواند وجود داشته باشد اما اکنون وجود ندارد. اما مهمتر از همه این موارد، این تکنیک اکنون در مرحله‌ای‌ست که می‌تواند نقش مهمی در تحقیقات ژنتیک ایفا کنند و علم را به پیش ببرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این تیم در مطالعه خود که در "پلوس ژنتیکس" منتشر شده می‌نویسد: "یکی از محدودیت‌ها در مطالعات ژنتیکی نبود یا کمبود پایگاه‌های داده ژنتیکی، به ویژه بعلت نقض حریم خصوصی و شخصی افراد است". این تیم گزارش می‌دهد که "ژنوم‌های مصنوعی" تولید شده توسط این تیم به قدری شبیه ژنوم‌های واقعی هستند که قابل تشخیص نیستند؛ اما از آنجایی که آنها واقعی نیستند، محققان می‌توانند داده‌ها را بدون نگرانی در مورد حریم خصوصی و شخصی، استخراج و آزمایش و بررسی نمایند بدون اینکه حتی نیاز باشد تا آن افراد واقعی اطلاعات خصوصی خود را برای تحقیقات ارائه دهند. حفاظت از حریم خصوصی و شخصی افراد در زمینه اطلاعات ژنتیکی همواره چالش برانگیز بوده و اغلب نحوه استفاده محققان از دی‌ان‌ای برای به اشتراک‌گذاری داده‌ها و تحقیقات را محدود می‌کند. اما با وجود ژنوم‌های مصنوعی، محققان نیازی به نگرانی در مورد بسیاری از این موارد ندارند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
ساخت چیزی که هنوز آنرا کاملا درک نمی‌کنیم
فرآیند استفاده کدهای ژنتیکی برای تولید ژنوم مصنوعی شبیه به ساختن چهره یک شخص نیست. چهره چیزی است که همه ما با آن آشنا هستیم و نمونه‌های بی‌شماری برای آموزش هوش مصنوعی داریم. اما چیزهای زیادی در مورد دی‌ان‌ای و ژنوم وجود دارد که همچنان بصورت راز باقی مانده‌اند. "دیننا چرچ" معاون بخش تجارت پستانداران و استراتژی نرم‌افزاری در شرکت بیوتکنولوژی "اینسکرپتا" می‌گوید: "برداشت اولیه من این است که این موضوعی بسیار جالب است، اما مطمئن نیستم که در حال حاضر پیامدهای عملی واقعی برای تحقیق ببینم. فقط به این دلیل که نمی‌شود این ژنوم‌های تولید شده را از نظر محاسباتی از ژنوم‌های واقعی تشخیص داد، به این معنی نیست که آنها واقعا نقش‌ها و حوزه‌های عملکردی مهم را حفظ کرده‌اند، زیرا بسیاری از این موارد وجود دارد که ما هنوز نمی‌دانیم". وی معتقد است، حتی اگر تولید ژنوم‌های مصنوعی، موانع حفظ حریم خصوصی و شخصی در تحقیقات ژنتیکی را برطرف کند، احتمالا نگرانی‌های جدیدی را ایجاد می‌کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"تریستان گرین" در "نکست وب" می‌نویسد: "در کوتاه مدت، برای افراد بد، خلق شخصیت‌های جعلی آسان‌تر می‌شود که می‌توانند حتی در برابر دقیق‌ترین بازرسی‌ها مقاومت کنند. این به معنی آن نیست که ما سناریویی را تصور کنیم که در آن برای مثال یک هنرمند کلاهبردار نیاز به ارائه رونوشت جعلی از ژنوم خود داشته باشد، اما ناشناخته‌های زیادی داریم و نیز مسائل امنیتی و دیگر موارد که می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, December 17, 2021 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به