این مطالعه نشان داد که عوامل موثر بر خودکشی در میان مردان و زنان متفاوت است
مطالعات جدیدی که توسط مرکز اعتیاد و سلامت روان (CAMH) انجام شد، نشان داد که کانادا در قاره آمریکا، در رتبه ۱۰ بالاترین میزان خودکشی، قرار دارد.
بر اساس این تحقیق، در سال ۲۰۱۹ مردان و زنان کانادایی، از میان ۳۳ کشور مورد بررسی در آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی، رتبه ششم بالاترین میزان خودکشی را داشتند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
علمی؛ هشت عامل اصلی آشکار و پنهان ‌در افزایش نرخ خودکشی اعلان شدند
در سال ۲۰۱۹، در قاره آمریکا، کشور "گویان" بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی را داشت (برای مردان ۶۴.۹۶ در هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر جمعیت و برای زنان ۱۶.۹۵ در هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر جمعیت) که در آن تفاوت بسیار چشمگیری میان مردان و زنان دیده می‌شود. از سوی دیگر کشور "باربادوس" دارای کمترین میزان خودکشی بود (برای مردان ۰.۴۸ در هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر جمعیت و برای زنان ۰.۱۶ در هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر جمعیت). این مطالعه که ۲۳ فوریه در "د لانست ریجینال هلت امریکا" منتشر شد، در نوع خود، اولین مطالعه‌ای است که عوامل زمینه‌ای خاص مرتبط با نرخ خودکشی در قاره آمریکا را بررسی می‌کند. این مطالعه نشان داد که عوامل موثر بر خودکشی در میان مردان و زنان متفاوت است. به عنوان مثال، این تحقیق می‌گوید، زمانی که نابرابری منابع تحصیلی وجود دارد، میزان خودکشی به ویژه در بین زنان افزایش می‌یابد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دکتر "شانون لانگ"، دانشمند مستقل در مؤسسه سیاست سلامت روان، در خصوص تحقیقات مرکز اعتیاد و سلامت روان (CAMH) در یک بیانیه مطبوعاتی مورخ ۲۳ فوریه گفت: "یافته‌های ما نشان می‌دهد که در نظر گرفتن تفاوت‌های جنسیتی هنگام توسعه، انطباق و آزمایش طرح‌های کاهش خطر خودکشی، اهمیتی حیاتی دارد، همچنین احتمالا هنجارها و انتظارات جنسیتی بر عوامل موثر بر خودکشی تأثیر می‌گذارد، بنابراین ارائه تنها یک رویکرد نمی‌تواند برای همه به یک‌اندازه مناسب باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
مولفین می‌گویند در طی ۲۰ سال گذشته، نرخ خودکشی در آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی در حال افزایش است، در حالیکه نرخ خودکشی در بقیه نقاط جهان رو به کاهش بوده است. آمریکای شمالی با نرخ ۱۴.۱ در هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر بالاترین میزان خودکشی و منطقه کوهستانی "آند" در آمریکای جنوبی با نرخ ۳.۹ در هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر کمترین میزان خودکشی را دارند. یک نکته جالب در این تحقیقات اینست که در طی حدود سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ میزان خودکشی‌های هم مردان و هم زنان افت کرده اگرچه در مجموع منحنی خودکشی‌ها به سمت بالا بوده است. حداکثر خودکشی‌های مردان و زنان در سال ۲۰۱۷ ثبت شده است.

این هشت عامل چیستند؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
محققان با استفاده از داده‌های سلامت حاصل از ارزیابی‌های سلامت جهانی تهیه شده در سازمان بهداشت جهانی، هشت عاملی که در جمعیت، بر میزان خودکشی تأثیر می‌گذارند را یافتند. بر اساس این تحقیق این هشت عامل به ترتیب عبارتند از:

  1. مصرف الکل
  2. نابرابری تحصیلی
  3. مخارج و هزینه‌های سلامت
  4. میزان قتل و آدم‌کشی
  5. مصرف مواد مخدر وریدی
  6. تعداد پزشکان شاغل
  7. تراکم جمعیت
  8. نرخ بیکاری

که همگی آنها در سطح کل جامعه بر میزان خودکشی در یک منطقه تأثیر می‌گذارند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

شانون می‌گوید: "با بررسی ارتباط بین این عوامل خاص و میزان خودکشی در سطح کشور، ما می‌توانیم شواهدی را در اختیار تصمیم‌گیرندگان قرار دهیم که آنها بتوانند برای ایجاد استراتژی‌های موثر پیشگیری از خودکشی در کشور به کار گیرند. نتایج ما نشان می‌دهد که باید بر روی اقدامات چند بخشی مربوط به سلامت و رفاه اجتماعی، تاکید شود.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, February 26, 2023 - 07:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به