قبلا آلزایمر با نشانه‌های مبهمی از این بیماری تشخیص داده می‌شد که پُرهزینه، زمانبر و کاملا متقن نبودند
آزمایش جدیدی که توسط دانشمندان علوم اعصاب در دانشگاه "پیتزبورگ" در آمریکا ابداع شده، می‌تواند نشانه‌های بیماری آلزایمر را در نمونه خون با دقت بیشتری نسبت به آزمایش‌های قبلی نشان دهد.
قبلا آلزایمر با نشانه‌های مبهمی از این بیماری تشخیص داده می‌شد که پُرهزینه، زمانبر و کاملا متقن نبودند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
علمی؛ پیشرفت بزرگ جدید انسان: تشخیص آلزایمر با یک آزمایش خون
بر اساس مطالعه‌ای که توسط این تیم دانشگاهی در مجله پزشکی "برین" در روز دوشنبه منتشر شده، این آزمایش با شناسایی یک نشانگر زیستی جدید به نام "تاو" که مشتق از مغز است، می‌تواند آلزایمر را مشخص کند. تاو پروتئینی است که از نورون‌ها یا سلول‌های عصبی در مغز پشتیبانی می‌کند. تجمع غیرطبیعی تاو، به ویژه زمانیکه پروتئین‌های آن درهم‌تنیده می‌شوند، جزو علائم بیماری آلزایمر به شمار می‌روند. در حالی که تاو بیشتر با سلول‌های مغز مرتبط است، سلول‌های خارج از بدن می‌توانند گونه‌ای از همین پروتئین را تولید کنند که این مطالعه آنها را "تاو بزرگ" می‌نامد و می‌گوید که با کشف چگونگی تشخیص تاو مشتق شده از مغز در خون، و مقایسه آن با تاو بزرگ توانسته روشی را برای تشخیص آلزایمر ابداع کند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"توماس کاریکاری"، نویسنده ارشد این مقاله در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: "در حال حاضر، تشخیص بیماری آلزایمر نیاز به تصویربرداری عصبی دارد. این آزمایش‌ها گرانند، زمانبر هستند و بسیاری از بیماران، حتی در ایالات متحده، به اسکنرهای «ام‌آر‌آی» و«پت» که روش قدیمی تشخیص آلزایمر بود، دسترسی ندارند". چارچوب فعلی برای تشخیص آلزایمر که توسط مؤسسه ملی پیری و آلزایمر ایالات متحده تنظیم شده، روش "آمیلوئید"، تاو و تخریب عصبی نامیده می‌شود. دانشمندان با این روش باید سه جزء یا نشانگرهای زیستی بیماری آلزایمر که شامل پلاک‌های آمیلوئید، تاو و تخریب عصبی‌ست را در مغز شناسایی کنند. این روش را می‌توان از طریق تصویربرداری یا با تجزیه و تحلیل نمونه‌های مایع مغزی نخاعی به دست آورد، اما کاریکاری گفت این روش‌ها پُرهزینه و طولانی هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بنابراین کارگروه کاریکاری شروع به توسعه یک آزمایش خون ساده، راحت و مقرون به‌صرفه کردند که با کمک آن توانستند نشانگرهای زیستی لازمه را تشخیص دهند. کاریکاری می‌گوید: "مهمترین کاربرد نشانگرهای خون، بهبود زندگی مردم و بهبود اعتماد به نفس بالینی و پیش‌بینی خطر در تشخیص بیماری آلزایمر است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
تاکنون، روش‌های تشخیصی خون قادر به شناسایی دو نشانگر آمیلوئید و یک نسخه از تاو از سه نشانگر مورد نیاز برای تشخیص آلزایمر بوده‌اند و تلاش‌ها برای شناسایی مولفه سوم که همان تخریب عصبی خاص باشد به نتیجه قطعی نرسیده بود. اکنون این کارگروه می‌گوید که با تکنیکی جدیدش در تشخیص تاو مشتق شده از مغز در خون و مقایسه آن با تاو بزرگ شناور آزاد با استفاده از یک آنتی‌بادی ویژه که به طور انتخابی به تاو مشتق شده از مغز متصل می‌شود، قادر است این تخریب عصبی را هویدا کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این کارگروه امیدوارست که با این روش جدید و قابل دسترس‌تر تشخیص خون بتواند این بیماری را زودتر، بهتر و راحت‌تر شناسایی کند و تعداد بیشتری از افراد مشکوک به آلزایمر را پوشش دهد. آنها می‌گوید با برنامه‌ریزی، گسترش و جمع‌آوری نمونه خون‌های بیشتری از پیشینه‌های نژادی و قومی مختلف، و تاسیس کلینیک‌های حافظه و جامعه و بانک اطلاعاتی آنها خواهند توانست مقایسه بسیار بهتری از تاو مغز با تاو بزرگ را انجام دهد. آنها می‌گویند این خیلی مهم است که مردم بیشتری برای ثبت نام در این آزمایش و بانک اطلاعاتی پا پیش بگذارند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, December 28, 2022 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به