اسپیلبرگ این فیلمش را "شخصی‌ترین فیلمی که ساخته‌ام" توصیف کرده است که با اکران تورنتو تبدیل به پریمیر شده است
اولین حضور "استیون اسپیلبرگ" در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو (موسوم به تیف) مورد توجه تماشاگران قرار گرفت، زیرا فیلم نیمه اتوبیوگرافیک او به نام "فیبلمن‌ها" امروز یکشنبه برنده جایزه منتخب مردم، که مهمترین جایزه این جشنواره است، شد. در این جشنواره استعدادهای بومی در هر دو دسته اختصاصی کانادا و جهانی نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.
مراسم اهدای جوایز در امروز یکشنبه، پایانی بود بر این جشنواره سینمایی جهانی ۱۰ روزه که همراه با بازگشایی حضوری مردم پس از کرونا بود. این جشنواره یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی دنیاست که پیشتر، بسیاری از برندگان آن، برنده جوایز اسکار همان سال نیز شده بود، مانند "نومالند" (یا سرزمین عشایر)، "کتاب سبز"، "۱۲ سال بردگی"، "سخنرانی پادشاه" و "میلیونر زاغه‌نشین". برخی از سینماگران عالیرتبه جهان فیلم‌های خود را برای اولین‌بار در این جشنواره به معرض نمایش می‌گذارند تا پیشرو گردد (به این کار در حرفه سینما "پریمیر" گفته می‌شود). جایزه انتخاب مردم در این جشنواره که توسط مردم از طریق رای‌گیری آنلاین انتخاب می‌شود، اغلب به عنوان پیش‌بینی میزان موفقیت و پیشرو بودن فیلم در جایزه اسکار در نظر گرفته می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
گزارش کامل و اعلان برندگان جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو؛ فیلم استیون اسپیلبرگ برنده اصلی شد
- فیبلمن‌ها: در چیزی که ناظران آن را شروعی فرخنده پیش از جوایز اسکار می‌دانند، جایزه منتخب بینندگان به "فیبلمن‌ها" تعلق گرفت، قصیده‌ای برای سینما که اسپیلبرگ آنرا "شخصی‌ترین فیلمی که ساخته‌ام" توصیف کرده است. اسپیلبرگ در بیانیه‌ای که در جریان ارائه یکشنبه این فیلم در "لایت باکس" مرکز تیف به نام "بل" به اشتراک گذاشته شد، گفت: "بیش از همه، خوشحالم که این فیلم را به تورنتو آوردم". با توجه به دو فیلم "بلفاست" و "روما"، "فیبلمن‌ها" بازگویی این فیلمساز و نویسنده از دوران کودکی و پویایی خانواده اوست که او را شکل داده است. داستان این سریال در اواسط قرن گذشته در آریزونا می‌گذرد، "میشل ویلیامز" و "پل دانو" در نقش مادر و پدر یک نوجوان عاشق فیلمی به نام "سامی فیبلمن" بازی می‌کنند در حالی که "ست روگن" نقش یک دوست نزدیک خانوادگی آنها را به عهده دارد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

- زنان صحبت می‌کنند: جایزه فیلم دوم امسال به "سارا پولی" فیلمساز کانادایی رسید که اقتباسی جدید از رمان "زنان صحبت می‌کنند" اثر "میریام توس" را روی پرده برده بود. این فیلم بر جامعه‌ای مذهبی دورافتاده که به شدت درگیر مشکلات زنجیره‌ای سوء استفاده جنسی‌ست، تمرکز کرده و به بررسی برخورد راه‌حل‌های این مشکلات می‌پردازد. جایزه سوم نیز به فیلم "پیاز شیشه‌ای: یک راز چاقوکشی" رسید که در آن "رایان جانسون" ستاره ساخت سریال‌ها، در ادامه فیلم پُرکشش و ماجراجویانه موفق سال ۲۰۱۹ خود به نام "کارآگاه بنوا بلان" با بازی "دنیل کریگ" به این جشنواره آورده بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
- رایس‌بوی می‌خوابد: فیلم‌های کانادایی نیز در جایزه صبحانه "تیف"، با برنده شدن فیلم "رایس‌بوی می‌خوابد" اثر کارگردان و نویسنده ونکووری "آنتونی شیم"، جایزه معتبر "پلتفرم" را بدست آوردند. این فیلم برجسته کانادایی در این جشنواره، با انتخاب هیئت داوران بین‌المللی به ریاست "پاتریشیا روزما" فیلمساز کانادایی، این افتخار را کسب کرد. روزما در اعلام برنده جایزه ۲۰,۰۰۰ دلاری گفت: "«رایس‌بوی می‌خوابد»" به دلیل داستانی عمیقا تکان‌دهنده درباره نسخه مخصوصا کانادایی نژادپرستی، در میان رقبای بین‌المللی برجسته‌اش، مورد توجه قرار گرفته است". داستان این فیلم در دهه ۱۹۹۰ می‌گذرد و به بررسی گسست‌هایی می‌پردازد که بین یک مادر مجرد اهل کره جنوبی و پسر نوجوانش هنگام شروع دوباره زندگی در کانادا شکل می‌گیرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
- یخ سیاه: فیلم "یخ سیاه" که به چگونگی شکل‌گیری نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان در هاکی می‌پردازد، ساخته "هوبرت دیویس"، فیلمساز کانادایی که پیشتر نامزد اسکار هم شده بود، جایزه "مستند منتخب مردم" را دریافت کرد.
- چیزی که دیشب گفتی: اولین فیلم سینمایی "لوئیس دی‌فیلیپیس" که یک فیلمساز کانادایی - ایتالیایی‌ست، می‌باشد که جایزه "تغییر دهنده بنیاد شاون مندز" را دریافت کرد که همراه با جایزه نقدی ۱۰,۰۰۰ دلاری بود. این درام کانادایی - سوئیسی یک زن تراجنسیتی جوان را دنبال می‌کند که با خانواده‌اش به تعطیلات می‌رود.
- کشتن ببر: جایزه معتبر "صداهای بلند" این جشنواره برای بهترین فیلم بلند کانادایی به ارزش ۱۰,۰۰۰ دلار به فیلم مستند "نیشا پاهوجا" کارگردان تورنتویی رسید که فیلمش به نام "کشتن ببر" ماجرای یک کشاورز پیر هندی را تعریف می‌کند که بدنبال اجرای عدالت برای تجاوز گروهی مردان به دخترش ۱۳ ساله خود است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

- ۷۵۲ یک شماره نیست: اثر بابک پیامی که فیلمی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی توسط دو موشک سپاه پاسداران است نیز در این جشنواره به نمایش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, September 18, 2022 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به