تصاویر: بالا راست: نروژ؛ بالا چپ: ایتالیا؛ پایین راست: اوکراین؛ پایین چپ: هائیتی
رویدادهای ورزشی معمولا مملو از تصاویر عجیب است اما بروز چندین مسئله بسیار عجیب در پخش تلویزیونی این مراسم از تلویزیون‌های کره جنوبی باعث بالا رفتن ابروهای تعجب بسیاری از ورزشکاران، برنامه‌گذاران و مردم عادی در سراسر جهان شده است.
از جمله تصاویر عجیب پخش شده که مورد انتقاد بینندگان قرار گرفت، تصاویر مربوط به نیروگاه هسته‌ای تخریب شده چرنوبیل در هنگام ورود پرچمداران اوکراینی و رژه ورزشکاران هائیتی با عنوان "وضعیت سیاسی کشور با ترور رئیس جمهور مِهِی شده" از مهمترین‌ها بودند. در عین حال کانادا اعلان کرد که سه پناهنده که تحت پرچم سفید المپیک در مسابقات شرکت دارند را در کالجی در غرب تورنتو برای ادامه تحصیل پذیرفته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
عجایب تصاویر المپیک ژاپن: از رژه با ترور رئیس جمهور تا بیت‌کوین؛ پذیرش ۳ ورزشکار پناهنده در کالج تورنتو
شبکه تلویزیونی کره جنوبی "ام‌بی‌سی" به دلیل پخش برخی تصاویر عجیب و غریب در مراسم رژه ورزشکاران چندین کشور در مراسم افتتاحیه المپیک عذرخواهی کرده است. چند کشور آسیای جنوب شرقی نیز تصاویر المپیک را از طریق کره جنوبی خریداری کرده بودند. این شبکه با عذرخواهی رسمی اعلام كرده كه از این اشتباه غیرقابل توجیه "عمیقا متاسف" است. در واقع این شبکه سعی کرده بود مهمترین موضوع (ترند) مربوط به هر کشور را به تصاویر آمده از ژاپن گره بزند که نتیجه‌اش تصاویر حیرت‌انگیز زیر شد:
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

علاوه بر هائیتی و اوکراین، رژه ایتالیایی‌ها با تصویری از پیتزا همراه شد؛ ورزشکاران السالوادور با عنوان بیت‌کوین که در این کشور رسمیت یافته نشان داده شدند، برای نروژ ماهی قزل‌آلا به نمایش درآمد و یک عکس از دراکولا تیم رومانی را همراهی کرد! صبر کنید، تمام نشده! برای جزایر مارشال نوشته شده بود جایی برای آزمایش‌های اتمی سابق آمریکا؛ برای سوریه درج شده بود: کشوری با ذخایر زیرزمینی غنی و ۱۰ سال جنگ داخلی؛ برای کشور نوآرو هم چنین قید شده بود: "کشوری با کاهش فسفریت، عمده‌ترین منبع طبیعی که دچار افول اقتصادی شده است". روی تصویر رژه سوئد نوشته شده بود "این کشور توسعه یافته با رفاه" اما با یک غلط املایی که به این واسطه "کشور توسعه یافته" خوانده می‌شد" "سوپ خون گاو" که یک غذای خوشمزه کره‌ای‌ست! کنار رژه ژاپن نوشته شده بود "سوشی"؛ و برای کوبا تظاهرات نشان داده شد. نشان دادن "ترند" تنها خلاقیت این شبکه نبود، این شبکه با نشان دادن تولید ناخالص ملی و میزان واکسیناسیون هر کشور، باعث گیج شدن خیلی‌ها شده بود!
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بعلاوه اینکه، همین شبکه در جریان بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن نیز اشتباهات دیگر مشابهی انجام داده بود، برای مثال برای جزایر "کیمن" نوشته بود: معروف به بهشت فرار کنندگان مالیاتی برای جمع کردن پول‌هایشان! برای چاد نوشته بود: "قلب مرده آفریقا"، سودان بعنوان جنگ داخلی طولانی مدت، و نیز برای زیمبابوه با وضع بد اقتصادی نگاشته بود: "تورمِ قاتل". پس از این اتفاق در دوازده سال پیش، کمیسیون استاندارد ارتباطات کره به این شبکه هشدار جدی داده بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این شبکه در بیانیه‌ای گفته است: "در {حین} پخش مراسم افتتاحیه المپیک توکیو، هنگام معرفی کشورهایی مانند اوکراین و هائیتی از عکس‌هایی نامناسب استفاده شد. همچنین از عکس‌ها و زیرنویس‌های نامناسب برای سایر کشورها نیز استفاده شده است. ما از بینندگان اوکراین و سایر کشورها عذرخواهی می‌کنیم". این عذرخواهی نتوانست جلوی پخش شدن این تصاویر به صورت انبوه روی شبکه‌های اجتماعی را بگیرد و بسیاری از مردم با عنوان "چرنوبیل" و "رسوایی ملی" در کره جنوبی، به آن واکنش نشان دادند.
 
بیائید ما حدس بزنیم
از آنجایی که در گزارش‌های متنوعی که از فرانس‌پرس در این زمینه آمده، موارد مربوط به همه کشورها ذکر نشده ایران استار تصمیم‌گیری روی "ترند" ایران، آمریکا، روسیه و کانادا را به عهده خواننده می‌گذارد و به شوخی برای چند کشور چند ترند زیر را پیشنهاد می‌کند: کره شمالی: مرد راکتی لاغر کرده! عربستان: بن سلمان خاشقجی را اره می‌کند! میانمار: مدال نوبل سوچی با قتل عام مسلمانان پرید! اسرائیل: بستنی "بن اند جری" هم تروریست است! انگلیس: جانسون، نخست وزیری که دوبار کرونا گرفت! چین: اژدهایی که اقتصاد کشورها را به آتش می‌کشد! فرانسه: مکرون بدنبال پاسپورت واکسن گم‌‌شده‌اش! آلمان: مرکل با چراغ سبز آمریکا، جلوی سیل لوله گاز روسی می‌کشد!
 
سه ورزشکار تیم پناهندگان در المپیک به کالج تورنتویی می‌روند
"رز ناتیکه لیکونین"، "پائولو آموتون لوکورو" و "جیمز نیانگ کیه‌جیجیک" که در حال حاضر اعضای تیم المپیک پناهندگان در بازی‌های توکیو هستند و هر سه در کودکی از جنگ داخلی سودان جنوبی گریختند و در اردوگاه پناهندگان کاکوما در کنیا بزرگ شده و هنوز هم آنجا زندگی می‌کنند قرار است پس از مسابقات به کانادا آمده و در کالج " شریدان" در اوکویل انتاریو و غرب تورنتو تحصیل کنند. لیکونین و کیه‌جیجیک در مسابقات ۸۰۰ متری المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو نز به عنوان بخشی از تیم المپیک پناهندگان و لوکورو در مسابقات ۱۵۰۰ متر حضور داشت.
این سه پناهنده طی برنامه‌ای که به دانشجویان آواره شده بعلت درگیری فرصت می‌دهد تا به دانشگاه بروند، به کانادا پذیرش می‌شوند. آنها به عنوان اولین گروه دانش‌آموزانی هستند که تحت این برنامه که به طور خصوصی از آوارگان حمایت مالی می‌کند، بلافاصله پس از اتمام المپیک وارد این کالج خواهند شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"جانت موریسون" ریاست شرایدن کالج گفت که این سه نفر اولین سال خود را با تمرکز روی ادبیات، کار با اعداد و تفکر انتقادی آغاز می‌کنند و سپس می‌توانند گزینه‌های مختلفی را برای ادامه تحصیل بر اساس علایق و خواسته‌های خود انتخاب نمایند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, July 25, 2021 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به