وضعیت وخیم آب و هوایی و آتش‌سوزی بریتیش کلمبیا و مانیتوبا و انتاریو را با خطر روبرو کرده است
با گسترش آتش‌سوزی‌های گسترده در غرب و شرق کانادا و نیز تدوام هوای گرم، اکنون کشور با وضعیت‌های خطرناکی دست به گریبان شده است. بریتیش کلمبیا، غربی‌ترین استان کانادا امروز بعلت از کنترل خارج شدن صدها آتش‌سوزی، وضعیت اضطراری اعلان کرد تا بتواند هم مردم را تخلیه کند و هم از منابع دولت استانی و فدرال کمک بگیرد. دولت ترودو نیز گفته نیروهایش را به منطقه اعزام می‌کند.
در همین راستا و ثابت ماندن گرما در منطقه مانیتوبا به مدت بیش از دو هفته، این استان به خصوص در مرز شرقی خود که همجوار مرز غربی انتاریوست درگیر آتش‌سوزی‌های عظیم شده و اعلان وضعیت هشدار کرد. غرب و مرکز انتاریو نیز بعلت آلودگی هوای ناشی از دود آتش‌سوزی که در برخی نقاط با رطوبت هوا آمیخته شده امروز اعلان وضعیت هشدار نمود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اعلان وضعیت اضطراری در بریتیش کلمبیا و هشدار در مانیتوبا و انتاریو
اعلان وضعیت اضطراری در بریتیش کلمبیا برای کل استان صادر شده زیرا استان می‌گوید آتش‌سوزی‌های افسار گریخته همچنان در حال رشد هستند و نه فقط تاکنون صدها نفر را از خانه‌هایشان فراری داده بلکه به زودی هزاران نفر دیگر را نیز در معرض خطر تخلیه قرار می‌دهد. "مایک فارنورث"، وزیر ایمنی عمومی با این اعلان وضعیت اضطراری گفت که این اعلامیه به مقابله سریع با آتش‌سوزی و تخلیه‌های گسترده مردم از نقاط در معرض خطر کمک می‌کند و به دولت نیز اجازه می‌دهد در صورت لزوم محل اسکان فراریان از آتش را تأمین نماید. از بعدازظهر امروز سه‌شنبه، بیش از ۲,۸۶۰ ملک در سراسر استان دستور تخلیه گرفته‌اند و ۱۶,۰۳۸ ملک دیگر نیز در خطر تخلیه هستند. فارنورث گفت: "ما به نقطه بحرانی رسیده‌ایم" و افزود وضعیت اضطراری به مدت ۱۴ روز برقرار خواهد بود اما ممکن است در صورت لزوم تمدید شود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

بیش از ۳,۰۰۰ کیلومتر مربع زمین در این استان هم اکنون توسط ۱,۱۴۵ آتش‌سوزی بزرگ و کوچک در حال سوختن هستند. ۳۰۰ آتش‌سوزی "بزرگ" اعلان شده که حداقل ۱۰۰ مورد از آنها از کنترل خارج گشته‌اند. این استان در این فصل تاکنون ۳ برابر میانگین ۱۰ ساله خود آتش‌سوزی داشته است. فارنورث گفت بیش از ۳,۱۰۰ نفر آتش‌نشان در حال حاضر بعنوان بخشی از تلاش‌های اطفا حریق در این استان یکضرب در حال کار هستند و انتظار می رود ۵۰۰ نفر دیگر در روزهای آینده وارد شوند اما او افزود بعلت آتش‌های بسیار گسترده در آمریکا و نیز آغاز آتش‌سوزی در شرق کانادا، وی امید چندانی به دریافت نیروهای بیشتری ندارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
وضعیت وخیم آب و هوایی
مهمترین مشکل در این رابطه هواست. بریتیش کلمبیا که در طی امسال مدتهاست با هوای بسیار گرم‌تر و رکوردشکنی‌های مرتب دست به گریبان بوده می‌گوید این هوای گرم حتی برای تیم‌های آتش‌نشانی نیز چالش برانگیز است. برخی مناطق نزدیک به پنج هفته است که باران نباریده و آخر هفته نیز بارانی در نیمه جنوبی استان نیامده و انتظار می‌رود در طول هفته نیز شرایط گرم، خشک و همراه با باد باشد که همه اینها یعنی آتش‌های جدید و گسترش‌های جدید.
"مک دونالد" آتش‌نشان بریتیش کلمبیایی گفت: "بادها به رشد آتش کمک کرده‌اند و انتظار می‌رود که آنها تا روز پنجشنبه ادامه داشته باشند. ما از مردم می‌خواهیم که به هیچ وجه آتش به پا نکنند. هوا نیز برایمان یک نگرانی بزرگ است و در حالیکه ما فقط در اواسط ماه ژوئیه هستیم با دومین و سومین سری آتش‌سوزی پُر دامنه مواجه گشته‌ایم و اگر بیشتر از این هم آتش‌سوزی صورت بگیرد تعجب نخواهم کرد. من فقط امیدوارم که همه افراد برای ایمنی خود و دیگران هر کاری از دستشان بر می‌آید انجام دهند... همه ما بسیار نگران هستیم و راه طولانی پیش رو داریم".
 
اعلان وضعیت هشدار در مانیتوبا و انتاریو
امروز اعلان شد که بیش از ۱,۶۰۰ نفر از منطقه ۴ استان مانیتوبا به دلیل آتش‌سوزی در نزدیکی مرز انتاریو تخلیه می‌شوند. "دون هالت"، دستیار مدیر خدمات آتش‌سوزی منیتوبا گفت که بیش از ۱۳۰ آتش‌سوزی در حال حاضر در مانیتوبا در حال وقوع است که بیشتر آنها به دلایل طبیعی مانند صاعقه آغاز شده‌اند. حدود دوازده مورد از این آتش‌سوزی‌ها از کنترل خارج شده‌اند.
از امروز ساعت ۸ صبح به وقت محلی، خدمات آتش‌سوزی مانیتوبا ممنوعیت سفر به این مناطق را صادر کرده است. منطقه ۴ شامل منطقه وسیعی بین دریاچه وینیپگ و مرز انتاریو است که از شمال از "پاپلار ریور" تا جنوب در "ونیپیگو ریور" امتداد دارد. این استان می‌گوید که مردم اجازه رفتن به ویلاهای خود را نخواهند داشت و ساکنان دائمی این مناطق نیز باید از هم اکنون آماده باشند تا با اعلام یک ساعت زودتر، از منطقه خارج شوند.
هالت گفت: "در حال حاضر ما چند آتش‌سوزی بزرگ در مرز انتاریو و مانیتوبا داریم که دو استان مشترکا در حال تلاش برای اطفا حریق هستند". بیشتر مانیتوبا برای جلوگیری از آتش‌سوزی به مردم امر کرده که از هرگونه برپا کردن آتش اجتناب کنند و سفرهای مردم در بیشتر نقاط استان را نیز ممنوع کرده است. هالت گفت برخلاف دو تابستان گذشته که منیتوبا با باران زیادی مواجه بود امسال گرمای شدید ثابت و خشکسالی تبدیل به چالشی عظیم برای استان شده است. وضعیت در شمال مانیتوبا حتی بدتر از شرق است و هفته‌هاست که صدها آتش در آنجا می‌سوزد بطوریکه پوشش دود تا جنوب استان نیز آمده است.

وضعیت انتاریو
انتاریو نیز می‌گوید که امروز بعلت دود و نیز در برخی مناطق دود آمیخته شده با رطوبت، کیفیت هوا افت کرده و برای ساکنان شرق انتاریو و غرب کبک وضعیت هشدار صادر شده است. محیط زیست کانادا می‌گوید دلیل این وضعیت ادامه آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌ها در شمال غربی انتاریوست. آژانس هواشناسی می‌گوید افزایش ذرات معلق و شرایط مه‌آلود باعث کاهش دید و افت کیفیت هوا در مناطقی از جمله اتاوا، کینگستون و کورن‌وال شده است.
در غرب کبک نیز هشدار دود آمیخته با رطوبت برای مناطق اطراف ویکفیلد و مانیواکی اعلان شده و این آژانس گفت که این پدیده می‌تواند افراد مبتلا به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی یا قلبی را تحت تأثیر قرار دهد. آژانس افزوده هرکسی که این شرایط را دارد باید تا زمانی که دود وجود دارد از هر گونه فعالیت بدنی در فضای باز خودداری کند. علائم ناشی از کیفیت پایین هوا می‌تواند شامل سرفه، تحریک گلو و تنگی نفس باشد.
پیش‌بینی می‌شود با حرکت یک جبهه سرد به سوی منطقه، کیفیت هوا در اواخر روز سه‌شنبه بهبود یابد. سه‌شنبه عصر و پس از چندین روز گرما همراه با رطوبت سنگین در جنوب انتاریو از جمله در تورنتو، سرانجام بارانی شدید بارید که کمی از رطوبت و نیز گرما هوا کاست. همین تغییر هوا در اتاوا تبدیل به طوفانی شد که درخت‌ها را انداخت و برق‌ها را برد. وضعیت اضطراری طوفان در اتاوا در اوایل عصر برداشته شد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در همین حال باید گفت که وضعیت آمریکا به مراتب بدتر است و بیش از ۳,۶۰۰ آتش عظیم که بیش از نیمی از آنها از کنترل خارج شده‌اند، عمدتا غرب آمریکا را در خود بلعیده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, July 20, 2021 - 20:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به