پاسکال سنت اونگه وزیر ورزش گفت که درک می‌کند این مسابقه برای خانواده‌ها و عزیزان قربانیان دردناک است
به گفته سرپرست تیم ملی ایران، فدراسیون فوتبال کانادا برای برگزاری یک بازی دوستان جنجالی در ماه آینده در ونکوور ۴۰۰,۰۰۰ دلار به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت می‌کند.
فدراسیون فوتبال کانادا می‌گوید این یک مسابقه معمولی دوستان به عنوان راهی برای آماده سازی تیم ملی کانادا در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر است و ربطی به سیاست ندارد و پیامدهای سیاسی گسترده آنرا در نظر نمی‌گیرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کسی در کانادا نمی‌داند ۴۰۰,۰۰۰ دلار پول فوتبال پرداختی به ایران از کجاست! آمریکا و مراکش آنطرف مرز
"حمید استیلی" مدیر تیم ملی به خبرگزاری "تسنیم" گفت که برای اولین بار در ۲۲ سال گذشته، فدراسیون فوتبال ایران از یک بازی دوستانه سود خواهد برد. ایران برای اولین‌بار قرار است با تیمی که در رتبه‌بندی فیفا پایین‌تر از آن قرار دارد مسابقه دهد و طبق رسوم، تیم پایین‌تر به تیم بالاتر پرداخت خواهد داشت. فدراسیون فوتبال کانادا به سوالات مطرح شده در مورد مبلغ یا اینکه این پول از کجا تامین می‌شود، هنوز پاسخ نداده اما این سازمان گفته که پرداخت به تیم‌ها برای مسابقاتی از این دست یک روش کاملا معمولی و عادی است و در گزارشی افزوده: "طبق استانداردهای فوتبال بین‌المللی، هزینه‌های حضور در مسابقات عموما به تیم میهمان پرداخت می‌شود تا هزینه‌هایی را که ممکن است در قرارداد گنجانده نشده باشد، مانند سفرهای بین‌المللی و یا داخلی، هزینه‌های زمینی و بیمه را پوشش دهد".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

از سوی دیگر استیلی به رسانه‌های ایرانی گفت که فدراسیون فوتبال ایران پس از پرداخت هزینه‌های تیم، می‌تواند ۲۰۰,۰۰۰ دلار از مبلغ پرداختی را در بانک ذخیره کند. قرار بود که این پول صرف مسابقه دوم در تورنتو، احتمالا با اکوادور شود اما گویا این مسابقه لغو شده است. استیلی گفت که ایران با بیش از ۲۰ تیم دیگر که در رده بالاتری از آن قرار دارند مذاکره کرده تا مسابقات دوستان دیگری نیز داشته باشد و همه آن‌ها گفتند که فدراسیون فوتبال ایران باید طبق مقررات بین‌المللی برای بازی کردن به آنها مبلغی بپردازد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اظهارات استیلی در حالی بیان می‌شود که فدراسیون فوتبال کانادا تحت فشار زیادی قرار گرفته تا بازی کاملا بلیت فروخته شده ۵ ژوئن در استادیوم "بی‌سی پل‌ایس" را لغو کند. "کندی استوارت"، شهردار ونکوور این بازی را محکوم کرده، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفته که این مسابقه "ایده خوبی نیست" و وزارت ورزش کانادا نیز اعلان کرد که درباره این مسابقه فوتبال مورد مشورت قرار نگرفته و فدراسیون فوتبال کانادا یک سازمان مستقل است که امسال بودجه فدرال برای تیم ملی مردان کانادا را دریافت نکرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این در حالی‌ست که دولت فدرال می‌گوید که بیش از ۳,۰۰۰,۰۰۰ دلار بودجه فدرال در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به فدراسیون فوتبال کانادا پرداخت شده اما از این پول برای پرداخت به این بازی استفاده نشده است. فدراسیون فوتبال کانادا درخواست‌های مصاحبه‌ها را مرتبا از ۱۶ می رد کرده و در مقابل سوال درباه منبع مالی این مسابقه نیز پاسخی نداد.

ارقام اعلان شده ایران چیست؟
از نکات جالبی که باید در اینجا به آن اشاره کنیم اینست که "فارس نیوز" می‌گوید: "ظاهرا فدراسیون فوتبال که از طریق روابط بین‌الملل خود به صورت مستقیم با کانادا وارد مذاکره شده، برای این مسابقه درآمدی بالای ۴۰۰,۰۰۰ دلار (در حدود نیم میلیون دلار) خواهد داشت که حدود ۲۰۰,۰۰۰ دلار از این مبلغ صرف هزینه رفت و برگشت به کانادا می‌شود. البته طبق قرارداد کشور میزبان تعهد کرده هزینه اقامت تیم ملی ایران در کانادا را پرداخت کند. فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از ورود واسطه‌ها در برگزاری این دیدار حاضر نشد پیشنهاد دریافت ۳۰۰,۰۰۰ هزار دلار از این مسابقه را قبول کند، زیرا در این حالت احتمال داشت به جز هزینه ۲۰۰,۰۰۰ دلاری برای رفت و برگشت به کانادا، ۱۰۰,۰۰۰ دلار در اختیار شرکت واسطه قرار بگیرد و به این ترتیب درآمدی به فدراسیون نمی‌رسید".
 
ایران: علی دایی و علی کریمی به کانادا نمی‌روند اما خداداد عزیزی می‌رود
در تحولی دیگر به گفته "همشهری" امروز علی دایی و علی کریمی از همراهی تیم ملی در کانادا عذرخواهی کرده‌اند. مدیر رسانه‌ای تیم ملی ایران می‌گوید که شرایط حضور این دو نفر در این سفر فراهم نشده است، اما خداداد عزیزی همراه با تیم ملی به کانادا می‌رود. حمید استیلی در اظهار نظر دیگری در خصوص این مسابقه گفت که عدم برگزاری این مسابقه همراه با "ضررهای مالی بسیار بسیار سنگین" خواهد بود ولی در مورد جزئیات آن و نیز جزئیات قرارداد میان دو فدراسیون توضیحی نداد.
 
دولت کانادا چه می‌گوید؟
"پاسکال سنت اونگه" وزیر ورزش در بیانیه‌ای امروز سه‌شنبه گفت که او درک می‌کند که این مسابقه "برای خانواده‌ها و عزیزان قربانیان دردناک است و دولت از این تصمیم فدراسیون فوتبال کانادا که چنین موضوع {سیاسی} را در نظر نگرفته ناامید است". ترودو بار دیگر امروز گفت که فکر می‌کند این بازی "ایده بدی‌ست" و دولتش را از تامین مالی این مسابقه دور نگاه داشت و در کنفرانس مطبوعاتی ونکوور خود گفت: "می‌توانم به شما اطمینان دهم که وزارت ورزش کانادا هیچ بودجه‌ای برای این بازی ارائه نکرده است". هنوز وضعیت صدور ویزا به تیم ملی مبهم است؛ در حالیکه ترودو در پاسخ به سوالی در این مورد نگفت که کانادا ویزاها را از قبل صادر کرده یا نکرده، وزارت‌های خارجه و مهاجرت کانادا بدون اشاره به صدور یا عدم صدور ویزا می‌گویند صادر کردن ویزا را به دقت در مورد هر شخصی بررسی می‌کنند.
 
کانادا و ایران این طرف مرز و آمریکا و مراکش آن طرف مرز
جالب است که کانادا برای یک بازی دوستانه با ایران بازی می‌کند، و تقریبا بطور همزمان آمریکا با مراکش نیز در آن طرف مرز مسابقه می‌دهند. کانادا در دور اول جام جهانی قطر به مصاف مراکش می‌رود و آمریکا ابتدا با ایران بازی خواهد کرد. این بدان معناست که مربیان و آنالیزورهای هر دو تیم آمریکای شمالی می‌توانند از مرز عبور کنند تا از نزدیک ببینند رقبایشان چگونه بازی می‌کنند.
دیدار کانادا و ایران، فعلا تنها دیدار حتمی شده دوستانه این دو کشور در راه آماده‌سازی جام جهانی قطر است. هر دو تیم یک مسابقه دست‌گرمی دیگر را نیز ترتیب داده‌اند که بعنوان محک شمرده نمی‌شود. تقریبا همه تیم‌های دیگر مسابقه‌های دوستانه خود را از پیش در ۴ روز مسابقات دوستانه آزاد فیفا پُر کرده‌اند و بعید بنظر می‌رسد که هم کانادا و هم ایران بتوانند مسابقه دوستانه دیگری را پیش از آغاز جام جهانی ترتیب دهند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این مسابقه مورد اعتراض خانواده‌های دغدار سقوط هواپیمای اوکراینی توسط دو موشک سپاه قرار گرفته است. از سوی دیگر برخی نیز معتقدند که فوتبال ربطی به سیاست ندارد و برعکس. گزارش کامل قبلی ایران استار درباره لغو شدن یا نشدن مسابقه فوتبال کانادا و ایران را اینجا بخوانید.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, May 24, 2022 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به