تورنتو و ونکوور جزو ۱۶ شهر آمریکای شمالی هستند که برای میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۶ انتخاب شده‌اند
بنا به گزارشات رسیده به نظر می‌رسد تورنتو و ونکوور جزو ۱۶ شهر آمریکای شمالی هستند که برای میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۶ انتخاب شده‌اند. در مجموع ۸۰ مسابقه در جام جهانی سال ۲۰۲۶ در سه کشور کانادا، آمریکا و مکزیک بین ۴۸ کشوری که به این مسابقات راه می‌یابند برگزار خواهد شد که بیشترین تعداد بازی‌ها در آمریکا خواهد بود. این سومین میزبانی مکزیک در جام جهانی، دومین میزبانی آمریکا و اولین میزبانی کانادا خواهد بود که این سه کشور توانستند در میزبانی مراکش را کنار بزنند.
این در حالی‌ست که بعلت لغو دیدار فوتبال ایران و کانادا، بنظر می‌آمد که فیفا در زمینه میزبانی کانادا در این جام جهانی موضع‌گیری کند، که تاکنون چنین گزارشی واصل نشده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
تورنتو و ونکوور میزبانان جام جهانی ۲۰۲۶ شدند؛ بازی تدارکاتی: کانادا برد و ایران باخت
"عرفان غفار" خبرنگار ورزشی گزارش داده که دو شهر تورنتو و ونکوور تنها شهرهای کانادایی خواهند بود که در این هفته به عنوان میزبانان مسابقات بین‌المللی جام جهانی فوتبال معرفی می‌شوند و ادمونتون، که پیشتر تصور می‌شد با کنار زدن دو شهر دیگر به تنهایی میزان کلیه مسابقات کانادایی باشد، کاملا حذف شده است. اگر اعلام فیفا در همین پنجشنبه ۱۶ ژوئن ۲۰۲۲ در نیویورک همانطور که پیش‌بینی می‌شود پیش برود، تمام ده بازی (از کل ۸۰ مسابقه) که قرار است در کانادا برگزار شود یا در استادیوم "بی‌ام‌او" در تورنتو و یا در استادیوم "بی‌سی پ‌لیس" در ونکوور برگزار خواهد شد. هر دو شهر تورنتو و ونکوور علاوه بر معرفی این دو استادیوم اصلی خود، به فیفا گفته بودند در بهتر کردن آنها و یا حتی ساخت یک استادیوم جدید مطابق با نیازهای فیفا اقدام خواهند کرد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

عرفان در توییتر خود با درج این خبر نوشت: "۱۶ ژوئن فیفا شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ را اعلام خواهد کرد. به نظر می‌رسد دو شهر کانادا ونکوور و تورنتو انتخاب شده خواهند بود. ادمونتون حذف شده است. باور کنید که کار انتخاب به بین ادمونتون و شهرهایی آمریکا رسید و در نهایت تصمیم گرفته شد که بجای ادمونتون چند بازی بیشتری در ایالات متحده برگزار شود. برای کانادا و به خصوص ادمونتون این حذف بد است". این در حالی‌ست که تیم فوتبال تورنتو در سال ۲۰۱۷ قهرمان جام باشگاه‌های آمریکای شمالی موسوم به "ام‌ال‌اس" شده و استادیومش ۳۰,۰۰۰ نفر گنجایش دارد. تیم فوتبال ونکوور به نام "کلاه سفیدها" در استادیوم بی‌سی ۲۲,۱۲۰ نفر گنجایش دارد. تیم فوتبال "سی‌اف مونترال" نیز در مسابقات ام‌ال‌اس شرکت دارد که شهر مونترال نامزدی خود در مسابقات جام جهانی را پس گرفت. تیم فوتبال "اف‌سی ادمونتون" در مسابقات ام‌ال‌اس شرکت ندارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
با اینکه مسابقات جام جهانی برای تورنتو و ونکوور یک پُز خوب جهانی که هر دو شهر برایش بسیار زحمت کشیده‌اند، خواهد بود اما هزینه قابل توجهی را نیز روی دست این دو شهر خواهد گذاشت. گزارشی از شهر تورنتو که چند ماه پیش منتشر شد فاش کرد که صدها میلیون دلار هزینه برای آوردن مسابقات جام جهانی مردان فیفا در این شهر به عنوان بخشی از پیشنهاد مشترک کانادا، مکزیک و ایالات متحده، برایش خرج برخواهد داشت. این قضیه در مورد ونکوور نیز صادق است. گزارش کامل اعلانات شهرهای کانادا و هزینه‌هایشان برای جام جهانی را اینجا بخوانید.

پیروزی تیم ملی کانادا با ۴ گل برابر کوراسائو

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
تیم فوتبال مردان کانادا (رتبه ۳۸ فیفا) با پیروزی قاطع ۴-۰ مقابل کوراسائو (رتبه ۷۹ فیفا) رقابت‌های لیگ ملت‌های آمریکای شمالی و مرکزی، موسوم به "کونکاکاف" را آغاز کرد. در این دیدار یک طرفه، کوراسائو که یک جزیره کوچک هلندی در دریای کارائیب است مجموعا ۵ شوت که هیچیک از آنها در چهارچوب دروازه کانادا هم نبود، حرفی برای گفتن نداشت در حالیکه کانادا ۲۲ شوت زد که ۹ تای آن در چهارچوب بود. کانادا فردا دوشنبه با هندوراس (رتبه ۸۲ فیفا) در شهر "سن پدرو سولا" این کشور در ادامه لیگ ملت‌ها مسابقه می‌دهد. کوراسائو روز دوشنبه گذشته رقابت‌هایش را با پیروزی ۲-۱ مقابل هندوراس آغاز کرده بود. بازی‌های گروهی این لیگ تا مارس ۲۰۲۳ ادامه خواهد یافت و فینال آن نیز برای ژوئن ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است.
این پیروزی به دنبال بیش از یک هفته اعتصاب و اعتراض تیم ملی کانادا بود که بازیکنان دو جلسه تمرینی را از دست دادند و از انجام بازی دوستانه مقابل تیم پاناما در ونکوور نیز بعلت درخواست شفافیت بیشتر فدراسیون فوتبال کانادا، پول بیشتر از جمله ۴۰% از جوایز فیفا، یک بسته جامع برای همراهی دوستان و خانواده‌هایشان برای مسافرت به قطر، و درآمد عادلانه نسبی بین دو تیم مردان و زنان، سر باز زدند. فدراسیون فوتبال کانادا، پیشتر مورد اعتراض و فشار حامد اسماعیلیون برای مسابقه فوتبال با تیم ملی فوتبال ایران قرار داشت و زیر بار فشارهای جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم نرفته بود اما نهایتا با مراجعه یک سازمان کانادایی طرفدار اسرائیل به دادگاه این مسابقه را لغو کرد.

شکست تیم ملی ایران مقابل الجزایر
در حالیکه مسابقه‌های تدارکاتی تیم ملی ایران با کانادا، اکوادور، اروگوئه، آفریقای جنوبی، سنگال، آلبانی و نیوزیلند لغو شده بود، سرانجام این تیم توانست در اردوی خود در قطر یک دیدار سنگین با الجزایری داشته باشد که با تیم جوان شده اما کاملا اروپایی خود حضور یافته بود. الجزایر در انتخابی جام جهانی قطر با اشتباهات فاحش داوری به کامرون باخت و نتوانست به جام راه یابد و در این مسابقه بجز یک بازیکن، ۱۰ بازیکن دیگرش در کشورهای اروپایی، عمدتا فرانسه و ایتالیا توپ می‌زنند، حاضر شد. از سوی دیگر ۸ بازیکن ایرانی در زمین نیز لژیونر بودند. بازی ایران (رتبه ۲۱ فیفا) با الجزایر (رتبه ۴۴ فیفا) بیشتر در میانه میدان جریان داشت که با دو پاس اشتباه ایران به گل‌های الجزایر و حمله سریع ایران به گل ایران انجامید. روابط عمومی فدراسیون فوتبال می‌گوید امیدوار به بازی تدارکاتی دوم نباید بود. به این ترتیب از نظر بازی‌های دوستانه و تدارکاتی، ایران احتمالا کم مسابقه‌ترین تیم جام جهانی قطر خواهد بود و پُر مسابقه‌ترین نیز تیم عربستان سعودی‌ست که متولی وزارت ورزش آن را محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بر عهده دارد.

جام جهانی در تورنتو
در ژانویه ۲۰۱۸، اعضای شورای شهر تورنتو به مشارکت شهر در این مسابقات رای مثبت دادند و این شهر را در میان ۲۲ شهر دیگر در روند انتخاب قرار دادند. در این گزارش آمده بود: "به طور کلی، هزینه‌های عملیاتی و سرمایه‌ای که باید به صورت محلی تا سال ۲۰۲۶ در تورنتو انجام شود حدود ۲۹۰ میلیون دلار پیش‌بینی می‌شود که شامل ۱۰ درصد افزایش موارد احتمالی دیگر نیز می‌شود". این صورت‌حساب شامل هزینه‌ای ۷۳.۸ میلیون دلاری برای امکانات مرتبط با این مسابقات در شهر است، به علاوه ۲۰ میلیون دلار دیگر که انتظار می‌رود کمک‌های مردمی باشد. در حالیکه ورزشگاه ونکوور نیازی به افزایش صندلی‌هایش ندارد و فقط باید چمن خود را تبدیل به چمن مصنوعی کند، ورزشگاه تورنتو اما نیاز به تغییرات دارد که طبق بودجه فوق پیش‌بینی شده است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"جان توری" شهردار تورنتو در واکنش به این خبر گفت که منتظر است خبر رسمی این اعلان را هرچه زودتر از فیفا دریافت کند. وی از ۲۰۱۴ دو بار شهردار این بزرگ‌ترین شهر کانادا بوده و اکتبر امسال دوره دوم وی به پایان می‌رسد. هنوز مشخص نیست که وی در انتخابات بعدی شرکت کند یا خیر ولی در صورت شرکت و انتخاب شدن مجدد، وی در زمان بازی‌ها همچنان شهردار تورنتو خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, June 12, 2022 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به