کانادا با ۲۲ امتیاز همچنان در صدر جدول رده‌بندی هشت تیمی در دور نهایی مقدماتی کونکاکاف باقی ماند
کانادا با شکست دادن ۲-۰ آمریکا به راه خود برای رسیدن به مسابقات جام جهانی قطر در سال ۲۰۲۲ در منطقه "کونکاکاف" ادامه داد. این در حالی‌ست که کانادا در رتبه چهلم دنیا و آمریکا در رده یازدهم قرار دارد. بازی رفت دو تیم در "نشویل" به تساوی ۱-۱ انجامیده بود.
کانادا با ۲۲ امتیاز همچنان در صدر جدول رده‌بندی هشت تیمی در دور نهایی مقدماتی کونکاکاف باقی ماند و یک گام دیگر به قطر ۲۰۲۲ نزدیک گردید. ایالات متحده با ۱۸ امتیاز اما، موقعیت خود را از دست داد و جایش در رتبه دوم جدول را به مکزیک سپرد. اگر کانادا بتواند به جام جهانی قطر راه یابد، توانسته پس از حدود ۳۰ سال در جام جهانی حضور یابد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
تیم ملی کانادا با دو گل آمریکا و سرما را شکست داد تا در راه جام جهانی شکست ناپذیر باقی بماند
کانادایی‌های با یک گل زود هنگام که توسط "سایل لارین" به ثمر رساندند از آمریکا پیش افتادند و سپس شروع به دفاع کردند، چپ و راست شدند، اما شکست نخوردند زیرا آمریکایی‌هایی حتی با مالکیت بیشتر توپ نتوانستند دفاع میزبانشان را باز کنند و گل بزنند. اما حتی در ثانیه‌های پایانی نیز آمریکایی‌ها نتوانستند از فرصت‌های آخر خود استفاده کنند و این کانادا بود که توانست در وقت‌های تلف شده یک گل دیگر را به ثمر برساند. در حالیکه وقت اضافه این مسابقه پنج دقیقه محاسبه شده بود و کانادا به شدت تحت فشار قرار داشت "سام آدکوگبه" گل تضمین کننده پیروزی را در دقیقه ۹۵ به ثمر رساند. این اولین گل سام در ۲۶ بازی ملی بود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این مسابقه در تیم "هورتونز فیلد" انجام شد و شانزدهمین مسابقه کانادا در چهارچوب انتخابی جام جهانی قطر بود که از مارس گذشته آغاز شده و تیم ملی به مربی‌گری "جان هردمن" تاکنون توانسته پنجمین برد متوالی را کسب کند. این دیدار در سرمای ۷- درجه انجام شد درحالیکه دیدار قبلی کانادا با مکزیک که در ادمونتون برگزار شد در سرمای ۲۰- درجه انجام شده بود. گل اول کانادا تنها پس از هفت دقیقه از شروع بازی زده شد که با ضربه لارین مهاجم تیم بشیکتاش با تور دروازه آمریکا چسبید. این بیست و سومین گل لارین برای کانادا در چهل و ششمین بازیش بود که باعث شد از رکورد گلزنی "دواین دی روزاریو" گذر کند. "کریستین سینکلر" ملی‌پوش تیم ملی زنان کانادا با ۱۸۸ گل زده، بهترین گلزن تاریخ جهان هم بین مردان وهم بین زنان است، درحالیکه پس از او رونالد پرتغالی قرار دارد که سال گذشته رکورد علی دایی را بین مردان شکست. کانادا نشان داد که می‌تواند به سرعت بازی را از زمین خود به گل حریف برساند که به قول مفسران، انتقال باسرعت توپ و توانایی گل کردن آن دلیل اصلی موفقیت و معروف کنونی تیم کاناداست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بلیط‌های این بازی در عرض چند ساعت به فروش رسید و استادیوم انتظار حضور ۲۴,۰۰۰ نفری را داشت، اما بعلت محدودیت‌های کرونا، اولین سری این بلیت فروش ملغی اعلان شد و سری دوم برگزار شد که در آن تعداد تماشاگران به ۱۲,۰۰۰ نفر محدود شده بود. هوا در ساعت ۳ بعدازظهر ۵- درجه و با باد ۷- درجه سانتیگراد بود که با گذشت زمان سردتر هم می‌شد. علیرغم سردی هوا، جمعیت کل بلیت‌ها را خریده و با شور به تشویق کانادا پرداخت و در انتهای دیدار نیز با آواز و جشن O Canada را خواندند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
بازی‌های بعدی کانادا یکشنبه با تیم ملی السالوادور رده ۷۰، و سپس با کاستاریکای رده ۴۹، جامائیکا رده ۵۷، پاناما رده ۶۳ خواهد بود. بدین شکل سخت‌ترین بازی‌های رفت و برگشت کانادا که با آمریکا و مکزیک باشد، با ۲ برد و ۲ مساوی به پایان رسیده است. مردان کانادایی روز پنجشنبه در هندوراس با نتیجه ۲-۰ پیروز شدند که اولین پیروزی کانادا در آنجا از سال ۱۹۸۵ تاکنون بوده، در حالی که آمریکایی‌ها السالوادور را ۱-۰ در کلمبوس شکست داده بودند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, January 30, 2022 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به