این درحالی‌ست که شاید بریتیش کلمبیا امسال با اعلان ۵ وضعیت اضطراری، با بدترین وضعیت ممکنه در جهان روبرو شده باشد
امروز تمام استان آلبرتا، بیشتر بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان، به همراه بخش‌هایی از مانیتوبا و انتاریو نیز تحت هشدار و وضعیت اضطراری هوای شدیدا سرد بودند. سردترین دماها با احتساب باد در آلبرتا به ۵۵- درجه، در ساسکاچوان به ۴۴- درجه و در بریتیش کلمبیا به ۴۰- درجه رسید و در همه این مناطق رکوردهای سرما شکسته شدند.
این درحالی‌ست که شاید بریتیش کلمبیا امسال با بدترین وضعیت ممکنه در جهان روبرو شده باشد؛ وضعیت اضطراری پشت اضطراری، بعلت آتش‌سوزی؛ گرما؛ باران؛ رانش زمین؛ باد؛ بهمن و اکنون سرما. کارشناسان هواشناسی می‌گویند به این ۵ وضعیت اضطراری اقلیمی که بعلت تغییرات آب و هوایی رخ داده، باید وضعیت اضطراری کرونا را نیز افزود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
رکوردشکنی سرما در کانادا: آلبرتا ۵۵-، ساسکاچوان ۴۴-، بریتیش کلمبیا ۴۰- و باران یخی در تورنتو
طبق گزارشات رسیده، سرمای شدیدی که از شب یکشنبه وارد آلبرتا شده، همچنان این استان را فرا گرفته و برخی از مناطق را به دماهایی کشانده که کم‌سابقه و نگران کننده است. امروز کل این استان تحت هشدار سرمای شدید بود، دمای بسیار پایین‌تر از میانگین فصلی که امروز با سوز باد سرد نیز همراه شد به دمای احساسی بین ۴۰- تا ۵۵- درجه سانتی‌گراد رسید. این دمای هوای نفس‌گیر امروز حداقل در ۱۵ منطقه در سراسر استان رکورد جدیدی را ثبت کرد بطوریکه فرودگاه بین‌المللی ادمونتون با ۴۱.۶- درجه سانتیگراد رکورد قدیمی ۳۸- درجه‌ای سال ۱۹۹۲ را شکست؛ منطقه "ایردری" نیز با رکورد جدید ۴۰.۶- درجه رکورد سال ۱۹۶۸ به میزان ۳۶.۱- را پاک کرد؛ و بنف نیز با شکستن رکورد قبلی ۳۴.۴- درجه‌ای که در سال ۱۹۳۴ ثبت شده بود، رکورد جدید ۳۷.۲- را جایگزینش نمود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

امروز دوشنبه ادمونتون آنقدر سرد بود که شهرداری پاکسازی خیابان‌ها از برف و یخ را متوقف کرد و طی اطلاعیه‌ای گفت: "دمای کنونی خطر قابل‌توجهی برای کارکنان و تجهیزات دارد. ما همچنان به بررسی دما ادامه می‌دهیم و زمانی که دوباره شرایط ایمن شود، عملیات پاکسازی را از سر می‌گیریم". محیط زیست کانادا می‌گوید برخی از مناطق شمال آلبرتا برای مدتی "طولانی" شاهد این سرمای شدید خواهند بود و انتظار می‌رود این مدل سرما، کم و بیش تا هفته آینده ادامه داشته باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
سرمای شدید برای چند روز میهمان بیشتر مناطق بریتیش کلمبیاست
واقعا تنها چیزی که این استان برای اعلان وضعیت اضطراری امسال کم داشت سرما بود. بر اساس آخرین هشدارهای هواشناسی، طی چند روز آینده، یعنی حداقل تا صبح چهارشنبه، سرمای شدید قطبی در بیشتر مناطق بریتیش کلمبیا جا خوش خواهند کرد. محیط زیست کانادا هشدار سرما را برای سواحل جنوبی و شمالی و مرکزی استان صادر کرده و می‌گوید این دمای سرد خطرناک حتی برای نقاطی مانند سمت شرقی جزیره ونکوور، خود شهر ونکوور، "هاو ساوند"، ساحل "سان شاین" و دره "فریزر" نیز ایستا خواهد بود بطوریکه شاید دمای هوا با باد تا ۲۰- درجه سانتیگراد کاهش یابد. "کنت چان"، کارشناس هواشناسی محیط زیست کانادا با اعلان این رکوردشکنی گفت: "توده هوای بسیار سرد بر فراز منطقه همچنان خواهد ماند و صبح دوشنبه برخی نقاط با وزش باد شدید با سرمای ۴۰- درجه سانتیگرادی مواجه بودند".
 
یخبندان، یخ‌آب و باران یخی در تورنتو و اطراف
پیش‌بینی می‌شود که امروز دوشنبه تا عصر با دمای ۱۰- درجه‌ای که با باد به ۱۴- درجه می‌رسد حداقل ۵ سانتی متر برف داشته باشد و سپس همین بارش برف با ورود یک جبهه هوای گرم تا نیمه شب که دما را به صفر درجه خواهد رساند تبدیل به باران یخی شود. محیط زیست کانادا طی بیانیه وضعیت ویژه آب و هوایی را برای کلیه مناطق شهری تورنتو و اطراف آن از جمله منطقه ایرانی‌نشین یورک، پیل، دورهام و بیشتر بخش‌های جنوب انتاریو صادر کرد و گفت: "این برف طی چند ساعت به ۵ سانتی‌متر می‌رسد اما بدون بند آمدن تبدیل به باران یخی می‌گردد. شب احتمالا شاهد یخبندان و سپس در صبح انتظار شرایط لغزنده برف - یخ را خواهیم داشت". این اداره می‌گوید بارش در نیمه شب با تثبیت دمای صفر درجه به اتمام می‌رسد.
طبق توضیحات این اداره، سردترین نقطه این استان در فرودگاه "پیواناک" با احتساب باد ۳۰.۳- درجه خواهد بود و انتظار دارد که دوشنبه آینده تورنتو دمای ۲۰- درجه‌ای داشته باشد. این اداره می‌گوید که در همین حین "پوینت پلی" در انتاریو گرم‌ترین نقطه کانادا با ۴.۷ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و سردترین نقطه کشور نیز بدون در نظر گرفتن باد با سرمای ۳۹.۵- درجه سانتی‌گراد، منطقه "اورکا" در قلمرو "نوناوت" قرار دارد.
 
سرمازدگی و یخزدگی چیستند و علائم آنها چیست؟
هشدارهای سرمای شدید زمانی صادر می‌شود که دمای بسیار سرد یا سرمای شدید بعلت باد حاکم گردد بطوریکه برای سلامتی خطر ایجاد کند. خطر سرما برای سلامتی می‌تواند سرمازدگی و یخزدگی باشد. هم سرمازدگی و هم یخزدگی می‌تواند باعث مرگ شود. سرمازدگی معمولا از دماهای ۱۵- درجه سانتی‌گراد به پایین و یخزدگی از دماهای ۲۵- درجه سانتی‌گراد به پایین رخ می‌دهند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

محیط زیست کانادا هشدار داد سرمازدگی و نیز یخزدگی ممکن است در عرض چند دقیقه روی پوستی که در معرض سرما قرار دارد ایجاد شود و افزدو علائم قرار گرفتن در معرض سرما، شامل تنگی نفس، درد قفسه سینه، درد و ضعف عضلانی، بی‌حسی و تغییر رنگ در انگشتان دست و پا است.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, December 27, 2021 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به