متخصصان می‌گویند این وضعیت منحصر به این استان نخواهد بود و تغییرات اقلیمی کل کانادا را کم و بیش تحت تاثیر خواهد گذاشت
امروز که موج سوم طوفان وارد بریتیش کلمیا شد، تمام جنوب غربی این استان منطقه در وضعیت اضطراری سیل قرار گرفت. این موج با بارش حدود ۱۰۰ میلی‌متر باران تبدیل به بدترین موج بارندگی امسال و تاریخ بریتیش کلمبیا شده است. انتظار می‌رود که تاثیر باران‌های این موج به دلیل خسارات گسترده طوفان‌های قبلی بدتر باشد زیرا زمین بعلت بارندگی‌های شدید از قبل کاملا اشباع شده است. این در حالی‌ست که با اعلان وضعیت اضطراری در اواسط ماه پیش توسط دولت استانی و تایید دولت فدرال کانادا، ارتش نیز به کمک مردم رفته و نجات مردم و حیوانات همچنان ادامه دارد و در همین حین حداقل تاکنون ۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
امسال بریتیش کلمبیا با وضعیت اضطراری آتش‌سوزی، سپس وضعیت اضطراری گرما و اکنون با وضعیت اضطراری باران و سیل و رانش زمین روبرو شده است که در تاریخ این استان و نیز کانادا سابقه ندارد. متخصصان می‌گویند این وضعیت منحصر به این استان نخواهد بود و تغییرات اقلیمی کل کانادا را کم و بیش تحت تاثیر خواهد گذاشت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
موج سوم طوفان امروز رکوردهای باران، دما، رانش زمین و وضعیت اضطراری بریتیش کلمبیا را شکست
پیش از این سه سری موج بارندگی پشت سر هم، رکورد بیشترین بارندگی‌ها در ۱۳ تا ۱۵ نوامبر امسال در این استان ثبت شده بود که منجر به رانش زمین نیز گشته بود. اما امروز چهارشنبه، همراه با شکسته شدن رکورد بارندگی، رکوردهای دما، تعداد رانش زمین، تخلیه مردمی و نیز وضعیت اضطراری را نیز شکست و اداره هواشناسی پیش‌بینی می‌کند که در ماه دسامبر نیز برخی از رکوردها شکسته شوند. این در حالی‌ست که علاوه بر خطر سیل و رانش زمین، اکنون بعلت گرمای بالا و بارش زیاد باران در ارتفاعات، خطر بهمن نیز این استان را تهدید می‌کند که این نیز در نوع خود بی‌سابقه است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

گرما در ارتفاعات که به واسطه ورود جبهه هوای گرم باران‌زا رخ داده به ویژه می‌تواند مشکل‌ساز باشد زیرا یک لایه برف نازک را راحت‌تر ذوب و روان می‌کند و باعث بهمن می‌گردد. تقریباً تمام استان به همین دلیل در معرض خطر زیاد بهمن قرار دارد و بیشترین خطرات در مناطقی مانند منطقه دریا تا آسمان در شمال ونکوور، سواحل شمال غربی و کوه‌های راکی شمالی اعلان شده است. اداره هواشناسی می‌گوید که این خطر اما گذراست زیرا یک هوای خنک‌تر که ناشی از آب‌های اقیانوس آرام است به زودی وارد منطقه می‌شود و باید بتواند برف‌های ناپایدار را سفت کند. این اداره می‌گوید سفت شدن خوب برف‌ها اما در ماه ژانویه رخ خواهد داد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما بخش اعظم استان اکنون یا در وضعیت اضطراری سیل است یا در وضعیت هشدار سیل است. وضعیت هشدار به این معنی است که سطح آب‌ها و رودخانه‌ها در حال افزایش بوده و ممکن است سر ریز کرده و سیل بیافریند؛ و وضعیت اضطراری به این معنی است که سطح آب و رودخانه پیشتر از کرانه‌های قابل کنترل فراتر رفته یا خواهد رفت و در نتیجه وقوع سیل حتمی‌ست. شهر "ابوتسفورد" در بریتیش کلمبیا امروز رکورد بارندگی ماه نوامبر خود را با ثبت ۵۴۰ میلی‌متر بارندگی شکست، به این معنا که تنها در ماه نوامبر یک سوم میانگین بارندگی کل سالانه شهر از آسمان فرو ریخته است. تا پایان این موج از بارندگی دره فریزر و دره نیکولا در شرق ونکوور تا ۱۰۰ میلی‌متر باران خواهند داشت، در حالی که انتظار می‌رود در ارتفاعات بالا نیز برف ببارد. برای بخش‌هایی از جزیره ونکوور نیز تا ۱۵۰ میلی‌متر باران پیش‌بینی می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
از سوی دیگر دستور تخلیه صدها ملک در جنوب غربی این استان ادامه یافته بطوریکه ساکنانی که در اواسط ماه نوامبر بعلت خطر سیل و رانش زمین مجبور به فرار از اماکن خود شده بودند مجددا مجبورند با ورود به ماه دسامبر نیز در خارج از مناطق خود بمانند. دستور تخلیه در نواحی داخل بریتیش کلمبیا، از جمله در پرینستون و مریت، همچنان پابرجاست بعلاوه اینکه چهارده دستور تخلیه دیگر نیز در مناطق جنوبی این استان بعلت سیل اعلان شده و ۱۱ مورد دستور تخلیه نیز به دلیل رانش زمین به مردم ابلاغ گشته است.
این سیل‌ها و رانش‌ها به طور موقت بزرگراه ۷ را نیز امروز چهارشنبه بست، این بزرگراه همان جاده‌ای‌ست که رانندگان در ماه گذشته بین دو رانش زمین گیر افتاده بودند. بسیاری از جاده‌های این استان که از پیش هم بسته بودند همچنان بسته ماندند و دو شرکت راه‌آهنی "سی‌ان" و "سی‌پی" نیز اعلان کردند که بطور موقت خطوطشان را می‌بندند. به کشتی‌ها نیز تا اطلاع ثانوی دستور داده شده که از ساحل و اسکله دور بمانند؛ اگرچه بنظر می‌رسد بعلت مشکلات کمبود مواد اصلی در اولین فرصت هم اسکله‌ها باز شوند و هم راه‌آهن.
 
تغییرات آب و هوایی برای کل کانادا
"آرمل کاستلان"، هواشناس آمادگی هشدار محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا امروز گفت سیل‌های پاییزی به دنبال گرمای شدید تابستان دقیقا با روندهای مورد انتظار تغییرات اقلیمی مطابقت دارد و افزود: "تغییرات آب و هوا برای تمام نقاط کانادا، از جمله عرض‌های جغرافیایی میانی نیز پیش‌بینی می‌شود. اما در بریتیش کلمبیا قرار نیست که همیشه و همیشه وضعیت به این شکل و شدت باشد، البته ما شاهد آرامش نیز خواهیم بود؛ اما انتظار داریم فراوانی، دامنه و طول این رویدادها در سال‌ها و دهه‌های آینده افزایش یابد". محیط زیست کانادا می‌گوید که موج سوم بارندگی‌ها که سنگین‌ترین آنهاست، باید در روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش یابد، اما انتظار می‌رود که یک سیستم طوفانی کوچکتر نیز در اواخر روز جمعه سواحل جنوبی را تحت تاثیر قرار دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این وضعیت مختص کانادا هم نیست. وضعیت در آن طرف مرز یعنی استان واشنگتن آمریکا نیز تقریبا به همین بدی‌ست و در برخی موارد سیل کانادا آمده از آن طرف مرز است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, December 1, 2021 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به