کانادا در این مسابقه در آستانه تکمیل یک بازگشت حماسی دیگر در مسابقات بود که با پنالتی دادن به حریف، گل خورد و کم آور
فنلاند در بازی فینال توانست در وقت اضافه ۴ بر ۳ بر کانادا پیروز شود و چهارمین مدال طلای کشورش را در این مسابقات کسب کند. "سالاری مانینن" گل پیروزی بازی را در وقت اضافه و شرایط پنالتی به نفع فنلاند، و با قانون "گل طلایی" به ثمر رساند تا فنلاندی‌ها در کشور خودشان مدال طلا این مسابقات را به گردن آویزند.
کانادا در این مسابقه در آستانه تکمیل یک بازگشت حماسی دیگر در مسابقات بود که با پنالتی دادن به حریف، گل خورد و کم آورد. این در حالی بود که در بازی برای مدال برنز که چند ساعت پیش از این مسابقه برگزار شده بود، چک که در حال شکست ۳-۲ مقابل آمریکا بود، به بازی برگشت و ۴ گل پیاپی به آمریکا زد تا بصورت دراماتیکی پیروز مسابقه و دریافت کننده مدال برنز شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کانادا با ۲ پنالتی و ۳ نفره شدن، دروازه‌بان سوم و در وقت اضافه، از میزبانش فنلاند شکست خورد تا در قهرمانی هاکی جهان دوم شود
در حالیکه نیمه اول و دوم مسابقه حادثه خاصی بجز گل کانادا در نیمه دوم نداشت، اما در نیمه سوم با یک اشتباه داور که گفت چوب هاکی یک کانادایی به صورت یک فنلاندی برخورد کرده، داور پنالتی گرفت، دو کانادایی اخراج شدند، ورق برگشت و کانادا گل تساوی را دریافت کرد. در ادامه پنالتی فنلاند یک گل دیگر نیز زد تا بازی باخته را به سرعت تبدیل به پیروزی کرده باشد و تماشاگران فنلاندی ورزشگاه را روی سرشان بگذارند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اما این آخر کار نبود، یک حمله موثر از فنلاند، نتیجه را ۳ بر ۱ به نفع فنلاند کرد تا در حالیکه فقط ۲ دقیقه با پایان بازی باقی‌مانده کانادا کم امیدتر از همیشه باشد. در این زمان بود که کانادا دروازه‌بان سومش را از بازی بیرون کشید تا شاید گلی به فنلاند بزند. دو دروازه‌بان کانادا پیشتر آسیب‌دیده بودند و دروازه‌بان سوم بیش از یک ماه بود که اصلا بازی نکرده بود. پس از این تغییر کانادا سراسر حمله شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این وضعیت چند ده ثانیه‌ای بر قرار بود تا اینکه در یک صحنه مشکوک کانادا توسط "زک وایتکلود" یک گل به فنلاند زد. داور اول گل را پذیرفت، سپس آنرا بنا به نظر داور ناظر مردود اعلان کرد و سرانجام خودش برای چک کردن آن به ویدئو و تلفن همراه برای مشورت متوسل شد و نهایتا گل را پذیرفت. اما این آخر کار نبود زیرا کانادا دوباره دروازه‌بانش را از بازی بیرون کشید تا طی کمتر از یک دقیقه گل مساوی را توسط "ماکسیم کامتوآ" به فنلاند بزند. این نتیجه تا پایان حفظ شد تا بازی به وقت اضافی کشیده شود. در این مسابقات پنالتی یک‌به‌یک (موسوم به "شوت آوت") حذف شده و نتیجه را فقط وقت اضافی که شامل نه ۵ بازیکن که ۳ بازیکن برای مدت ۲۰ دقیقه تعیین می‌کرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
با این شرایط وقت اضافه آغاز شد. فنلاند که در آخرین مسابقات رسمی مهم قبلی، یعنی در المپیک هم کانادا را در فینال شکست داده بود با تشویق بی‌امان تماشاگرانش بازی را آغاز کرد. پس از چند دقیقه کانادا مرتکب یک پنالتی دیگر شد تا فنلاند دو دقیقه یک نفر اضافه‌تر روی یخ داشته باشد و این یعنی حمله سراسری فنلاند، زدن گل طلایی، پیروزی و دریافت مدال طلا.
 
نکات مهم این جام جهانی
کانادا در نیمه نهایی تیم چک را ۶ گل و پیش از آن سوئد را در وقت اضافه با ۴ گل شکست داده بود به مقام دوم بسنده کرد. چک برای مقام سومی با ۸ گل آمریکا را در هم کوبید و سوم شد. فنلاند در را طلا علاوه بر شکست دادن کانادا، با ۴ گل از سد آمریکا در نیمه نهایی و پیش از آن با ۴ گل دیگر از سد اسلواکی گذشته بود. از نظر گل و بهترین بازیکن، "سرونکا رومن" اهل چک شد و "دوبوا پی‌یر-لوک"، "باترسون دریک"، و "کوزنز دیلان" هر سه از کانادا در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. فدراسیون هاکی جهانی دو تیم روسیه و بلاروس را از این مسابقات بعلت درگیری نظامی در اوکراین حذف کرده و بجای آن‌ها اطریش و فرانسه را وارد این مسابقات کرده بود که در انتهای گروه‌های خود قرار گرفته بودند.
 
جام جهانی هاکی روی یخ در جهان
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

مسابقات قهرمانی جهان هاکی روی یخ، هرساله برگزار می‌شود که در مجموع دو کشور کانادا و روسیه هر دو با ۲۷ بار قهرمانی جهان مشترکا بیشترین تعداد قهرمانی را در دست دارند و فنلاند تاکنون ۴ بار قهرمان جهان شده است. ایران در این مسابقات که به ۵ سطح تقسیم می‌شود، قهرمان سطح چهارم است. در مسابقات سال گذشته در کشور لتونی، کانادا با ۳ گل و شکست دادن فنلاند در وقت اضافه به قهرمانی رسیده بود و آمریکا سوم شده بود. مسابقات سال ۲۰۲۰ بعلت کرونا لغو شده بود و مسابقات سال بعد قرار است که از ۵ ماه مه در شهر "سنتز پترزبورگ" روسیه انجام شود که از همین الان مسئولین می‌گویند میزبانی را مشترکا به فنلاند و لتونی خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, May 29, 2022 - 16:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به