نبود شادی و نیاز مردم به خندیدن که باعث شود اندکی شرایط سخت زندگی و نابسامانی‌های فراوان فرهنگی را فراموش کنند
کارگردان: منوچهر هادی
تهیه‌کننده: علی سرتیپی
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
نویسندگان: بابک کایدان- میثم کایدان
بازیگران: مهران مدیری- محمدرضا گلزار- سعید آقاخانی- یکتا ناصر- بهرام افشاری- ساره بیات
موسیقی: بابک زرین
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

زمان فیلم: 1ساعت و55 دقیقه
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
تاریخ نمایش: 16 مارس 2019
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
نمره: 6.7 از10

خلاصه فیلم:
رحمان (سعیدآقاخانی) که نگهبان یک شرکت با مدیریت حاج آقاجالوسی (مهران مدیری) است‌، توسط پزشکش از مرگ زود هنگامش به علت سرطان آگاه می‌شود. او به کمک دوستش انوش (بهرام افشاری) نقشه‌ای را برای کشته شدنش توسط پسر جالوسی، اشکان (محمدرضاگلزار) و به دست آوردن ارثیه برای خانواده‌اش طرح‌ریزی می‌کند، اما هربار با بدشانسی روبرو می‌شود...

نقدفیلم:
نبود شادی و نیاز مردم به خندیدن که باعث شود اندکی شرایط سخت زندگی و نابسامانی‌های فراوان فرهنگی را فراموش کنند، باعث می‌شود یک کمدی ضعیف بدون هیچ چالش فکری برای بیننده با بازی‌هایی نه چندان دلچسب، بدون فیلم‌برداری یا صحنه چشمگیری رکورد فروش را بزند، آنهم با 22 میلیارد در بهاری که سیل نقاط مختلفی را درنوردیده. چه بسا اگر توقیف نمی‌شد رکوردها را جابه جا می‌کرد. مطمئنا سیاست‌گذاران فرهنگی با سانسورهای فراوان، ممنوعیت افکار و حذف هر آنچه به سیستم انتقادی می‌کند در ایجاد این فضا سهمی عمده دارند، استفاده ازشوخی‌های سخیف جنسی درحد نمایش‌های تئاتر قدیم لاله‌زار و جُک‌های عوام‌پسند، عدم شخصیت‌پردازی صحیح همراه با کلیشه‌هایی برای خنداندن، کمدی سخیفی را درست کرده که بیشتر جامعه‌ای ساده‌لوح با حداقل شعور را به تصویر می‌کشد. صحنه صحبت اشکان (محمدرضاگلزار) با دختر مورد علاقه‌اش در پارتی تولدش که با مدیریت دختر برگزار شده شبیه به صحبت‌های پسر پولدار و دختر فقیر سینمای دهه 40 ایران است که منوچهر وثوق و هاله به مراتب بهتر از آن را اجراکرده‌اند. استفاده از شوخی‌های پایین تنه‌ای که اول در صحنه خودکشی مضحک محمدرضا گلزار انجام شد بعد از تکرارهای بی‌شمار به صحنه‌ای تهوع‌آور بدل گردید. بودن زن نخاله رحمان یعنی یکتا ناصر در وان حمام با حجاب کامل و هدفون همراه با مرغ‌ها یکی دیگر از شوخی‌های لوس است که سعی دارد مثلا ساختارشکن باشد ولی فقط به ساختار اعصاب صدمه وارد می‌کرد. نبود هیچگونه شوخی چالش برانگیز با سیاستمداران و اصحاب قدرت فیلمی بی‌خاصیت در زمینه سینما درست کرده که خیال کارگردان و تهیه‌کننده از توقیف راحت باشد، غافل از اینکه حسادت‌ها به فروش این فیلم کار دستشان داد. اینکه شما افرادی را ببینید که به از غیر از شکم و زیر آن به چیز دیگری فکر نمی‌کنند و به خاطر طمعشان دار و ندارشان را توسط کلاهبردارهای بانکی از دست می‌دهند یک نوع سلب مسئولیت حکومت ازچنین حجم فسادی است. به غیر از بازی رضا عطاران و انوش، بقیه بازیگران از سطح خودشان پایین‌تر بودند و چیزی ارائه ندادند که البته گل سرسبدشان محمدرضا گلزار بود که بازی فجیعی ارائه داد. در ادامه رهنمودهای فرهنگی فیلم رحمان در دیالوگی خطاب به همسرش شراره (یکتاناصر) هنگامی که بحث ناموس پیش کشیده می‌شود، می‌گوید:"‌ما مردها وقتی بحث ناموس به وسط می‌آید نفهم می‌شویم".!!! بدین ترتیب چنین سخن مسخره‌ای با سوری عمومی به کل جامعه مردان ایرانی تعمیم داده می‌شود.

نکته جالب:
حتما در جریان دادگاه رفتن تهیه کننده سریال موفق شهرزاد هستید. نشان دادن چهره‌هایی مثل جالینوسی دراین فیلم شباهت زیادی به کاراکتر و وضعیت بعضی ازتهیه‌کنندگان فعلی سینما دارد و ضمنا با تمام تمهیدات دست‌اندرکارانش، فیلم توقیف شد. موردی که داد منوچهر هادی را درآورد. او در گفتگو با بهروز افخمی در تلویزیون گفت: "شما پروانه فیلم را دادید ما را به دادسرا احضارکردید هنوز هیچ حکمی داده نشده همون اول فیلم راتوقیف کردید بعد چرا من را احضار کردید؟تهیه‌کننده را باید صدا کنید".

کارگردان:
منوچهر هادی در سال 1385 با ساخت اولین فیلمش به نام "تلاطم" وارد عرصه فیلم‌سازی شد. او سازنده آثار پرفروشی در سینما مانند "من سالوادور نیستم" و "آینه بغل" بوده است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

علی سرتیپی مدیر پردیس سینمایی کوروش و مدیر دفتر پخش فیلمیران و تهیه کننده‌ی با سابقه‌ی سینما تهیه‌کنندگی رحمان ۱۴۰۰ را بر عهده دارد. او فیلم‌هایی از جمله "دراکولا"، "شهر موش‌ها ۲"، "پل چوبی" و "ورود آقایان ممنوع" را در کارنامه‌ی تهیه‌کنندگی خود دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 5, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به