این شبح تاکنون چنین شناسایی شده: یک دختر نوجوان از بیش از ۵۰,۰۰۰ سال پیش که باعث "ترکیب" ژنی اجداد ما، انسان‌های مدرن امروزی شده است
این جد تازه کشف شده در ژن که اکنون به وی "شبح" یا "روح" می‌گویند را هیچ‌کس نمی‌داند کیست!
این شبح تاکنون چنین شناسایی شده: یک دختر نوجوان از بیش از ۵۰,۰۰۰ سال پیش که باعث "ترکیب" ژنی اجداد ما، انسان‌های مدرن امروزی شده است. نکته جالب اینجاست که اخیرا، محققان شواهدی را کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد او تنها نبوده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
هوش مصنوعی در ژن انسان یک جد ناشناخته "روح" دختر نوجوان پیدا کرد
در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۹ برای تحلیل آشفتگی‌های درهم‌پیچیده پیش از تاریخ بشریت می‌پرداخت، دانشمندان از هوش مصنوعی برای شناسایی گونه‌های اجدادی ناشناخته انسانی استفاده کردند که انسان‌های امروزی، هزاره‌ها پیش در سفر طولانی خود به خارج از آفریقا با آنها مواجه شده، معاشرت کرده و ادامه نسل داده‌اند. طبق نظریه تکامل بنظر می‌رسد "حدود ۸۰,۰۰۰ سال پیش، اجداد ما به اصطلاح از آفریقا خارج شده‌ و به سایر قاره‌ها مهاجرت کردند و همه جمعیت‌های کنونی را به وجود آوردند". بنا به توضیحات "ژامه برترانپتیت" زیست‌شناس دانشگاه "پومئو فابرا" در اسپانیا همانطور که انسان‌های مدرن مسیر خود را در خشکی به اوراسیا (سیبری در روسیه) می‌پیمودند، به خیلی چیزها برخوردند، از جمله تولید مثل با انسان‌های باستانی و منقرض شده از گونه‌های دیگری که اکنون هیچ فرد زنده‌ای از آنها باقی نمانده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

تا همین اواخر، تصور می‌شد که این شرکای جنسی گاهی شامل دیگر شاخه نزدیک ما یعنی "نئاندرتال" و "دنیسووا" می‌شود که تا سال ۲۰۱۰ ناشناخته بودند. اما در این مطالعه، به لطف الگوریتم‌های یادگیری عمیق نرم‌افزاری که توده پیچیده‌ای از کُدهای ژنتیکی انسان باستانی و مدرن را غربال می‌کردند، مشخص شد که یک نفر سومی از مدت‌ها قبل در دی‌ان‌ای انسان امروزی در اوراسیا وارد ژن انسان امروزی شده است. محققان با استفاده از یک تکنیک آماری به نام استنتاج "بزیه" شواهدی یافتند که آنها را بعنوان ژن وارده سوم نشان می‌دهد، یک جمعیت باستانی "شبح" گونه‌ای که هیچ چیزی از آنها نمی‌دانیم اما انسان‌های امروزی در جریان مهاجرت از آفریقا به اوراسیا با آنها آمیخته شده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
محققان در مقاله خود نوشتند: "این جمعیت شبح گونه یا به نوعی به نئاندرتال - دنیسووا مربوط می‌شود یا از دودمان دنیسووا فاصله گرفته؛ به عبارتی دیگر حتی امکان دارد آنها ترکیبی از نئاندرتال‌ها و دنیسوواها باشند که جهش ژنتیکی یافته باشند". این یافته نوعی تایید از یافته شدن انواع "فسیل‌های ترکیبی" یک دختر نوجوان انسان‌گونه است که در سال ۲۰۱۸ شناسایی شد. اگرچه هنوز کارهای بیشتری برای تطبیق دادن و مقایسه دادن این دو تحقیق نیاز است. "مایوخ موندال" ژنوم‌شناس دانشگاه "تارتو" در استونی در بیانیه‌ای مطبوعاتی در زمان این کشف گفت: "تئوری ما با نمونه هیبریدی که اخیرا در دنیسووا تقریبا بطور همزمان کشف شد می‌تواند مربوط باشد، اگرچه هنوز نمی‌توانیم احتمالات دیگر را رد کنیم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
همچنین در سال ۲۰۱۸ گروه دیگری از محققان، شواهدی را از آنچه که آنها آن را "سومین رویداد قطعی آمیزش نژادی" در کنار دنیسووان‌ها و نئاندرتال‌ها نامیدند شناسایی کردند و یک جفت مقاله که در اوایل سال ۲۰۱۹ منتشر شد، جدول زمانی نحوه تلاقی آن گونه‌های منقرض شده را با جزئیات واضح‌تری ردیابی کردند. استفاده از این نوع تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی یک تکنیک کاملاً جدید در زمینه اجداد انسان است و شواهد فسیلی شناخته شده‌ای که ما با آن‌ها سروکار داریم به طرز شگفت‌انگیزی اندک است.
دانشمندان اکنون در حال بررسی واگرایی دیگر انسان‌گونه‌ها (مانند نئاندرتال‌ها و دنیسوواها) از یکدیگر و با توجه به مکان جغرافیایی آن هستند و می‌خواهند ببینند که آیا این مکان‌ها می‌تواند معمای انسان‌گونه‌ها، پراکندگی و انقراض آنها را شرح دهد یا خیر. بدین شکل اکنون می‌توان گفت حتی با حذف کردن ژن‌های آمده از نئاندرتال‌ها و دنیسوواها ما همچنان چیزهایی در ژن خود داریم که توضیحی برای آن نداریم. دیگر انسان‌گونه نزدیک ما فلورنسین نام دارد که آنها هم پیشتر منقرض شده‌اند. بنظر می‌رسد اجداد ما طی دو موج از آفریقا خارج شده باشند و در طول ده‌ها سال به قاره‌های آسیا، اروپا، آمریکا و استرالیا رسیده باشند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این یافته‌ها در "نیچر کامیونیکیشن" منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, November 27, 2022 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به