داستان‌ از آنجایی شروع می‌شود که شاه رابرت باراتیون (مارک ادی) از لرد ادارد "ند" استارک (شان بین) درخواست می‌کند تا مشاورش شود
به دلیل آغاز آخرین فصل بازی تاج وتخت (Game of Thrones) درتاریخ 14 آوریل شروع به بررسی این سریال با شما خوانندگان عزیز می‌کنیم.
بازی تاج‌وتخت یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده‌است. این مجموعه برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی جرج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش است. نخستین کتاب این مجموعه بازی تاج‌وتخت نام دارد. فیلم‌برداری مجموعه در کارگاه ضبط فیلم پینت هال بلفاست و همچنین در مالت، کرواسی، ایسلند و مراکش انجام گرفته‌است. بازی تاج‌وتخت رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است و در 65 کشورجهان از تلویزیون یا تلویزیون کابلی پخش می‌شود. پخش فصل اول آن از تاریخ ۱۷ آوریل ۲۰۱۱ آغاز شد و در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۱ پایان یافت. این فصل شامل ۱۰ قسمت بود که هر کدام در حدود ۵۵ دقیقه بودند.

مقدمه‌ای از سریال:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
داستان زمانی آغاز می‌شود که تمامی هفت اقلیم در اتحاد به سر می‌برند. تابستانی طولانی وستروس را در بر گرفته و انتظار می‌رود که به ‌زودی پایان یابد. دیوارِ واقع‌ شده در شمالِ وستروس، یک مانع ساخته شده از سنگ، یخ و جادوست که چند صد متر ارتفاع دارد و شمال وستروس را از سرزمین یخ‌زده وحشی‌ها جدا می‌کند. نگهبانان این دیوار به نگهبان شب معروف هستند که در هنگام عضویت، قسم می‌خورند که تا پایان زندگی‌شان به دیوار خدمت کرده و هیچ دارایی مادی نداشته و ازدواج نخواهند کرد.

الهام‌ها
برخی از شخصیت‌ها و داستان‌های مجموعه برگرفته از دوره‌های مختلف تاریخ اروپا هستند. جنگ رزم‌ قرن 15 در انگلستان، سرزمین وستروس با قلعه‌ها و شوالیه‌هایش نمادی از دوران اولیه قرون وسطی در اروپای غربی را به نمایش می‌گذارد. مجموعه ترکیبی از واقعیت‌ها همچون، دیوار هادریان، سقوط روم و افسانه آتلانتیس آتش یونانی بیزانسی‌ها (وایلدفایر)، حماسه ایسلندی عصر وایکینگ‌ها (آیرون‌بورن‌ها) و ایل مغول (دوتراکی‌ها) است که با نشانه‌هایی از جنگ صد ساله قرن 14 و15 و رنسانس ایتالیایی نیز الهام گرفته‌است. محبوبیت داستان مدیون مهارت مارتین در ترکیب این عناصر ناهمگون در یک اصل یکپارچه است که آن‌ها را در جایگاهی که تاریخ جایگزین برای بیننده قرار می‌دهد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ میلادی، این مجموعه را در رتبهٔ دوم ۴۰ سریال درام اخیر آمریکا بر اساس مرگ در هر قسمت قرار داد. این مجموعه به‌طور متوسط در هر قسمت ۱۴ مرگ را به نمایش می‌گذارد.
دیوید بنیاف در سال ۲۰۰۶ بعد از اینکه اولین جلد از سری رمان‌های جرج مارتین، بازی تاج‌وتخت را خواند، ایدهٔ تولیدیک مجموعهٔ تلویزیونی برگرفته‌شده از کتاب را پیش خود مطرح کرد. او با هیجان بسیار برای مطرح کردن این ایده با دی. بی. وایس تماس گرفت و وایس "کتاب ۱۰۰۰ صفحه‌ای را شاید فقط در ۳۶ ساعت خواند!" آن‌ها طرح اولیه خود را با موفقیت به شبکهٔ اچ‌بی‌او ارائه دادند و موفق شدند رضایت جرج مارتین (که خودش یک فیلم‌نامه‌نویس قدیمی بود) را در یک ملاقات ۵ ساعته در یک رستوران جلب کنند. بنیاف به یاد می‌آورد که با پاسخ به سؤال "چه کسی مادر جان اسنو است؟" موفق شدند رضایت او را بدست بیاورند.

تیتراژ

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
تیتراژ مجموعهٔ تلویزیونی بازی تاج‌وتخت توسط استودیوی تولید الاستیک‌ برای شبکهٔ اچ‌بی‌او ساخته شده‌است. مدیر نوآوری آنگوس وال و همکارانش موفق به دریافت جایزهٔ امی برای بهترین تیتراژ اصلی برای این مجموعه در سال ۲۰۱۱ شدند. این تیتراژ یک نقشهٔ سه‌بعدی از دنیای خیالی داستان را در نمای داخل یک کره که توسط یک خورشید (که خودش درون یک اسطرلاب قرار دارد) روشن می‌شود، به تصویر می‌کشد. در حالی که دوربین بر روی زمین حرکت می‌کند تا به مناطقی برسد که اتفاقات این قسمت داستان در آن‌ها رخ می‌دهند، چرخ دنده‌هایی با مکانیزم پیچیده ساختمان‌ها و سازه‌های شهر را از زمین بیرون آورده و سر هم می‌کنند. هم‌زمان به‌همراه پخش موسیقی ابتدای فیلم، نام بازیگران اصلی و دست‌اندرکاران مهم نمایان می‌شود. این تیتراژ بعد از حدود ۱ و نیم دقیقه با نوشتن عنوان مجموعه، نویسندگان و کارگردان به پایان می‌رسد. موسیقی تیتراژ این سریال توسط رامین جوادی ساخته شده‌است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
زبان
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
شخصیت‌های زادهٔ وستروس در بازی تاج‌وتخت به زبان انگلیسی بریتانیایی و معمولاً (و نه همیشه) بر اساس لهجهٔ قسمتی از انگلستان که از نظر جغرافیایی معادل محل تولد شخص در وستروس است، سخن می‌گویند. برای مثال ادارد استارک، به‌عنوان نگهبان شمال،به لهجهٔ شمال انگلستان (لهجهٔ یورکی) و لرد تایوین لنیستر که اهل جنوب وستروس است، به لهجهٔ جنوبی انگلستان صحبت می‌کنند. شخصیت‌هایی که در خارج از وستروس هستند نیز عموماً (و نه همیشه) با لهجهٔ خارجی انگلیسی بازی می‌شوند. با اینکه زبان انگلیسی زبان رایج در وستروس است، تولیدکنندگان به کمک دیوید پترسون زبان‌شناس زبان‌های دوتراکی و والیریان را به‌عنوان زبان‌های ساختگی براساس تعداد کمی از کلماتی که در کتاب جورج مارتین وجود داشت، به‌وجود آورده‌اند جملات دوتراکییا والیریان در این مجموعه با زیرنویس انگلیسی پخش می‌شوند. بی‌بی‌سی پیش‌بینی می‌کند که این زبان‌ها از طریق پخش این مجموعهٔ تلویزیونی بیش از زبان‌های ویلزی، ایرلندی و گیلیک اسکاتلندی به گوش مردم دنیا رسیده‌است.

حاشیه‌ها
پخش این سریال در کشور چین از طریق شبکهٔ سی‌سی‌تی‌وی از آغاز سال ۲۰۱۴ شروع شده‌است. نسخهٔ پخش‌شده توسط سی‌سی‌تی‌وی به‌صورت گسترده‌ای صحنه‌های سکس و خشونت را سانسور می‌کند. این عمل موجب اعتراض بینندگان چینی به‌ویژه به ناهماهنگی صحنه‌های پخش‌شده در این نسخه از مجموعه شده‌است. بازی تاج‌وتخت رکورد تعداد خرید آنلاین از وبگاه فروشگاه اچ‌بی‌او را نیز در دست دارد. وب‌سایت تورینت‌فریک مجموعهٔ بازی تاج‌وتخت را دارای بیشترین کپی غیرقانونی در میان مجموعه‌های تلویزیونی در سال‌های۲۰۱۲-۲۰۱۳ - ۲۰۱۴ اعلام کرده‌است.
از۲۳ ژانویه سال ۲۰۱۵، دو قسمت آخر فصل ۴ در ۱۵۰ تئاتر آی‌مکس در سراسر آمریکا پخش می‌شود. بازی تاج‌وتخت اولین مجموعهٔ تلویزیونی است که به این شکل پخش می‌شود.

استفاده از سکس و خشونت
برخلاف محبوبیت این مجموعه در زمینه‌های دیگر در میان منتقدین، بازی تاج‌وتخت بارها به دلیل استفادهٔ فراوان از برهنگی زنان، خشونت، شکنجه، خشونت جنسی ضد زنان و نحوهٔ نمایش این موارد مورد انتقاد قرار گرفته‌است. مجله تایم نوشت منتقدین از این می‌ترسند که "صحنه‌های تجاوز به‌قدری در سریال فراگیر شوند که دیگر مانند صدای پیش‌زمینه باشند: یک اتفاق عادی و بدون شوک". جرج آر. آر. مارتین در پاسخ به این انتقادات گفت که تجاوز و خشونت جنسی در جنگ‌ها بسیار فراوان هستند و حذف این صحنه‌ها از مجموعهٔ تلویزیونی یکی از مهم‌ترین موضوع‌های کتاب او را کمرنگ خواهد کرد: اینکه "ترس اصلی در تاریخ انسان‌ها از اُرک‌ها و لردهای سیاه نیست، بلکه از خود انسان‌هاست".

داستان فصل اول:
داستان‌ از آنجایی شروع می‌شود که شاه رابرت باراتیون (مارک ادی) از لرد ادارد "ند" استارک (شان بین) درخواست می‌کند تا مشاورش شود. ند و همسرش کتلین (میشل فرلی) نامه‌ای از خواهر کتلین، لیسا دریافت می‌کنند که در آن او خانواده لنیستر (که از آن‌ها سرسی لنیستر همسر رابرت و ملکه می‌باشد) را عامل قتل مشاور قبلی می‌داند. ند باید به جنوب سفر کند تا پادشاه را در امر پیدا کردن قاتل جان آرین (جان استندینگ) یاری کند، در حالی که باید از خانواده خودش نیز در مقابل لنیسترها محافظت نماید. آنهم زمانی که پسرکوچکش برن به طرز مرموزی ازبلندی سقوط می‌کند با دخترهایش به پایتخت می رود، زمانی که او در حال مکاشفه دربارهٔ قتل جان آرین است، به رازهای سیاهی در مورد لنیسترها پی می‌برد که خود جان آرین به خاطر دانستن و تلاش برای افشای آن‌ها، کشته شده‌است. رابرت نقشه قتل دنریس تارگرین (امیلیاکلارک) را داردکه ادارد استارک از اینکه جزو این نقشه باشد سرباز می‌زند. جیمی لنیستر(نیکولای کاستر-والدو) تصمیم به بازداشت او می‌گیرد و بعد از مجروح شدن ادارد با تصمیم رابرت آزاد می‌شود و در غیاب او که به کار رفته عنان زمامداری رادردست می‌گیرد. رابرت در هنگام شکار مجروح شده و می‌میرد.
همزمان، در قاره‌ای دیگر در شرق وستروس به نام ایسوس، ویسریس تارگرین (هری لوید) پسر شاه مخلوع و تبعید شده، خودش را هنوز پادشاه به حق وستروس می‌داند. او خواهرش، دنریس تارگرین را مجبور به ازدواج با کال دروگو (جیسون موموآ) پادشاه قبیله دوتراکی‌ها می‌کند تا با ارتش آن‌ها به وستروس یورش برده و پادشاهی هفت اقلیم را به دست آورد. اما عشق به وجود آمده بین دنریس و کال و اختیارات جدید او به عنوان کالیسی دوتراکی‌ها (ملکه دوتراکی‌ها) نقشه‌های ویسریس را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند. او مدتی بعد صبرش را از دست می‌دهد، چیزی که به مرگش می‌انجامد. مردی که برای قتل دنریس فرستاده شده به صلیب کشیده می‌شود و دروگو تصمیم به حمله به هفت اقلیم می‌گیرد.
در آن‌سوی دیوار، پسر نامشروع ند استارک یعنی جان اسنو(کیت هرینگتون) به نگهبانان شب می‌پیوندد. جایی که دوباره تیریون لنیستر(پیتردینکلیج) برادر ملکه را می‌بیند، نگهبانان شب گروهی از سربازان هستند که قسم خورده‌اند تا از دیواری که هفت اقلیم را از آن سوی مجهول و خطرناک دیوار جدا می‌کند، دفاع کنند، اما موجوداتی که به باور بسیاری، مدت‌هاست از بین رفته‌اند، امنیت وستروس را تهدید می‌کنند. در این بین او با ساموئل تارلی که به ترسو بودن شهرت دارد و از خاندانی بزرگ است دوست می‌شود.
کاتلین بنا به گفته ادواردبیلیش(آیدان گیلن) تیریون را به اتهام توطئه قتل پسرش بازداشت می‌کند.ولی با دوئل نیابتی تیریون نجات پیدامی‌کند.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


ادارد و مردانش موردخیانت قرار می‌گیرند و بازداشت می‌شوند. راب برای نجات پدرش با لشگربه سوی پایتخت راه می‌افتد. تیریون با دوستان جدید به سوی پدرش تایوین لنیستر (چارلزدنس) برمی‌گردد، پدرش به او می‌گوید به عنوان مشاورپادشاه به پایتخت برود تا اوبرای جنگ فکری کند. جان اسنو به دوراهی می‌اندیشد که بین نگهبانان شب و کمک به برادرناتنی‌اش کدام را انتخاب کند. دروگو در یک نبرد زخمی می‌شود و حالش رو به وخامت می‌رود و دنریس ناتوان از معالجه اوست.م دتی بعد او می‌میرد. دنریس که مرگ او و فرزندش را تقصیر اعتماد بیجای خود می‌داند به درون آتش می‌رود که بر او اثری ندارد چیزی که همه را به جزخودش متعجب می‌کند. راب به انتقام قتل پدر به طرف لنیسترها می‌رود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, April 3, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به