اگر مثل من می‌خواهید جولی اندروز را که به خاطر مری پاپینز جایزه اسکار گرفت و دو سال بعد هم کم مونده بود برای اشک‌هاو لبخندها بگیرد را به صورت نوینی ببینید احتمالا ناامید خواهید شد
درباره فیلم:
این فیلم در ژانرموزیکال، فانتزی، کمدی و خانوادگی محصول سال ۲۰۱۸ آمریکا است. فیلم‌نامه این فیلم توسط دیوید مگیبر، اساس داستانی از راب مارشال و جان دلوکا و با اقتباس از مجموعه کتاب مری پاپینز نوشته پی.‌ال. تراورس به رشته تحریر درآمده و دنباله‌ای بر فیلم کلاسیک مری پاپینز۱۹۶۴ به کارگردانی رابرت استیونسون می‌باشد. با فاصله ۵۴ ساله بازگشت مری پاپینز یکی از طولانی‌ترین زمان‌ها را در ساخت دنباله یک اثر در تاریخ سینما به خود اختصاص داده‌است. نسخه قدیمی فیلم مری پاپینز یکی از مشهورترین و پرمخاطب‌ترین فیلم‌های کودکان تاریخ سینما بود. نقش‌آفرینی جولی اندروز در نقش مری پاپینز در سال ۱۹۶۴ اسکار بهترین بازیگر زن نقش اصلی را برای وی به ارمغان آورد و همچنین با این ایفای نقش، وی به انتخاب مجله "پریمیر" جزو یکصد شخصیت برتر تاریخ سینما قرار گرفت. فیلم بازگشت مری پاپینز بر مبنای کتاب‌هایی که پاملا تراورز نوشته بود، ساخته شده است. نخستین کتاب از مجموعه داستان‌های مری پاپینز سال ۱۹۳۴ منتشر شده و آخرین کتاب آن سال ۱۹۸۸ به بازار آمده است. نمره آن درسایت IMDB  نمره 7.2 از 10 است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
درباره دست اندرکاران وبازیگران فیلم:
راب مارشال کارگردان فیلم موزیکال شیکاگو،pirates of the Caribbean: on stranger tides (دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته) و فیلم Memoirs of a Geisha (خاطرات یک گیشا) است که نامزد جایزه اسکار و بفتا بهترین کارگردان سال ۲۰۰۲ برای شیکاگو شد. فیلم‌های شیکاگو و خاطرات یک گیشا، نامزد 19 جایزه اسکار و برنده 9 جایزه آن شدند. بازیگر اصلی فیلم امیلی بلانت درسال 2009 جایزه بفتا را برای فیلم ویکتوریا جوانThe Young Victoria))به عنوان هنرمند انگلیسی برگزیده سال به خاطر به تصویرکشیدن ملکه ویکتوریا دریافت کرد و بعد از آن موفق به دریافت جایزه گلدن‌گلوب بهترین بازیگر زن فیلم درام برای دخترگیدئون درتلویزیون شد. او همچنین نامزد گلدن‌گلوب برای همین فیلم مری پاپینز فیلم درجنگل (Into the woods) صیدماهی آزاد در یمن Salmon Fishing in the Yemen)) و نامزدی بفتا برای فیلم دختری در قطار The Girl on the Train شد. او ضمنا برداشت‌های تجاری موفقی را در اجرای نقش‌های درام و عاشقانه به دست آورده است. لین-منیول میرانداLin-Manuel Miranda  به نقش جک محافظ و روشن‌کننده تیرهای چراغ برق در سطح شهر آهنگساز هنرپیشه ورپرآمریکایی است معروفترین کار او تئاتر موزیکال همیلتون است. این موزیکال برنده 11 جایزه تونی برای بهترین تئاتر موزیکال شد. بن ویشاو درنقش مایکل بنکس، در فیلم جیمزباند نقشQ  رادارد. او امسال برنده جایزه گلدن‌گلوب و جایزه منتخب منتقدین برای مینی سریال یک رسوایی کاملا انگلیسی شد. امیلی مورتیمر درنقش جین‌بنکس خواهر مایکل، به خاطر جزیره شاتر معروف شد ولی من نقش او در اتاق خبر به عنوان یک تهیه کننده تلویزیونی را بیشتردوست دارم. مریل استریپ علی رغم نقش کوچکش بسیارکارنامه عریض وطویلی در سینما دارد که کسب بیست و یک بار نامزدی جایزه اسکار و سه بار کسب آن جای تردید نمی‌گذارد و درآخر کالین فیرث(سخنرانی پادشاه ) در نقش ویلیام ویلکینز تعدادی از بازیگران مطرح این فیلم هستند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

چرا برای دیدن این فیلم رفتم؟:
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
دلیل تماشای این فیلم برای بزرگسالانی مثل من نوستالژی و یادآوری خاطرات کودکی است. وجود فضایی آکنده از موسیقی و شادی نه فقط برای کودکان بلکه بزرگسالانی خسته از واقعیت‌های غم‌انگیز مثل یک آخر هفته خوب بعد از هفته سنگین کاری است. وجود کارگردانی باتجربه و موفق درفیلم موزیکال‌، بازیگرانی قدر‌، واکنش مثبت منتقدین‌، نامزدی در چهار رشته بهترین فیلم موزیکال یا کمدی بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی بهترین موسیقی متن و
بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدین ازدلایل برجسته دیگری است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
خلاصه داستان‌:
وقایع فیلم در لندن ۱۹۳۰ و ۲۵ سال بعد از حوادث فیلم نخست اتفاق می‌افتد. در دهه سی که دوران افسردگی شهر لندن محسوب می‌شد، مایکل  و جین دیگر بزرگ شده بودند. در این برهه زمانی، مایکل به همراه سه فرزند خود و همچنین مستخدمشان به نام الن در محله چری تری لین زندگی می‌کنند. مایکل به تازگی از پرداخت قرض‌هایش عاجز شده و در شرف از دست دادن منزلش استیک پرستار مرموز به نام مری پاپینز باری دیگر وارد زندگی خانواده بنکس می‌شود. مری پاپینز به همراه جک مثبت‌اندیش و خوشبین، از توانایی‌های جادویی و منحصر به ‌فرد خود استفاده می‌کند تا به این خانواده کمک کند تا آنها بتوانند باری دیگر لذت و شادی‌ای را که از زندگی‌شان رفته بود، بازگردانند. مری پاپینز همچنین کودکان این خانواده را با یک سری شخصیت رنگارنگ و عجیب آشنا می‌کنند؛ شخصیت‌هایی مانند فامیل غیرعادی خود یعنی تاپسی.
نقد فیلم:
فیلم بازگشت مری پاپینز در عین حال که سعی می‌کند به قالب و چهارچوب کلاسیک قسمت اول پایبند باشد به عنوان دنباله‌ای برای قسمت اول یک اثر ضعیف است چون عنصر جذاب یا آلمانی به فیلم اضافه نمی‌کند. هیچ‌ کدام از موسیقی‌های محبوب قسمت ابتدایی در آن به کار برده نشده. ترانه‌ها در نسخه اصلی ماندگار و جاودانه شدند اما در اینجا خبری از قطعات جدید و جذاب نیست. بازیگران فیلم هرکدام به تنهایی خوب هستند ولی درکنار هم مثل آهنربا با قطب‌های همنام در لحظاتی همدیگر را دفع می‌کنند. بازیگر توانمندی مثل بن ویشاو در فیلم موجودی قابل ترحم می‌شود باید گفت که جولی‌اندروز بارها دوست داشتنی‌تر از بلانت در این شکل و شمایل است.
داستان منظور خود را خوب ارائه نمی‌کند مری پاپینز برگشته ولی به قول میک لاسل از سان فرانسیسکو کرونیکل ظاهرا چترش رو دزدیدن. مسابقه فوتبال در فیلم قدیمی که زیبا و شیرین است جایش خالی احساس می‌شود. بازیگران برای نشان دادن حیرت خود به شدت مصنوعی ظاهر می‌شوند به خصوص جین خواهرمایکل. اگر بخواهیم به عنوان یک فیلم سرگرم کننده در کنارخانواده به آن نگاه کنیم که ضمنا فرزندان پای سریال‌های خشن مثل بازی‌های تاج و تخت یا کشتی کچ ننشینند دستاوردی خوب است ولی اگر مثل من می‌خواهید جولی اندروز را که به خاطر مری پاپینز جایزه اسکار گرفت و دو سال بعد هم کم مونده بود برای اشک‌هاو لبخندها بگیرد را به صورت نوینی ببینید احتمالا ناامید خواهید شد. البته بخشی از فیلم توسط انیمیشن متفاوتی روایت می‌شود که یکی از بخش‌های جالب فیلم محسوب می‌شود. طراح صحنه و لباس فیلم خوب هست و رنگ‌آمیزی آن هر تماشاگری را مجذوب خود می‌کند. فیلم هنگامی که با نسخه قدیمی مقایسه می‌شود هیچ نوآوری یا برتری و هویتی در فیلمنامه یافت نمی‌شود شما منتظر یک ایده جدید هستید تا فیلمنامه را به جلو هل بدهد. قسمت اول نقد وضعیت آن زمان بود هیولای فقر رکود و بیکاری را به صورت معجزه‌آسایی برای این خانواده حل کرد ولی دراین قسمت این مساله کمرنگ است.
حاشیه فیلم:
راب مارشال به "ورایتی" گفته است که پیش از آغاز پروژه ساخت این فیلم از جولی اندروز 83ساله (بازیگر مشهور سینما که پیش‌تر در نسخه قدیمی فیلم "مری پاپینز" ایفاگر نقش اصلی بود) خواسته بود که نقش کوتاهی در فیلم بازگشت مری پاپینز را بپذیرد، اما به گفته مارشال، جولی اندروز ضمن احترام قائل شدن برای بازی امیلی بلانت در نقش مری پاپینز گفته بود: این نمایش امیلی است و من می‌خواهم او با این چتر پرنده در فیلم ظاهر شود و آن را هدایت کند. این چتر و این نقش به وی تعلق دارد. من نمی‌خواهم در فیلم حضور داشته باشم و بگویند مری پاپینز اصلی  وارد شده است.
حرف آخر :        
بازگشت مری پاپینز  اثر خوبی است اما نمی‌تواند در حد و اندازه‌های نسخه اصلی باشد. انتظار می‌رفت که نسخه جدید بتواند فانتزی و ایده‌های جدیدی به داستان اضافه نماید، اما اینچنین نشده و فیلم متکی بر همان ایده‌های نیم قرن اخیر بوده که برای تماشاگر امروز سینما خیلی جالب به نظر نمی‌رسد. اگر بنا به تکرار رویه آثار طلایی سینما باشد، مسلماً ترجیح تماشاگر به تماشای نسخه‌های اصلی و در اینجا، تماشای جادوی جولی‌اندروز بر پرده سینماست و نه تکرار آن توسط بازیگری دیگر.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, January 16, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به