از بازی‌های فوتبال ایران در جام جهانی درس‌های زیادی می‌توان گرفت ولی مهمترین نتیجه آن است که ما جوانان علاقمند و مستعد فراوان داریم
حسن گل محمدی‌ - آنچه از نتایج بازی‌های فوتبال ایران درجام جهانی می‌توان گفت این است که این تیم ملی ایران نبود که نقش مثبتی از خود در این بازی‌ها بر جا‌ی‌گذاشت، این نحوه مدیریت و کار آمدی آن توسط مربیگری کارلوس کی روش بود که در بازی‌های مذکور و در سطح فوتبال جهان به پیروزی رسید.
حتما شما داستان آن پیرمرد جنگجو و نادر شاه افشار را در جنگ با افغان‌ها شنیده‌اید که می‌گویند در نبرد و اخراج افاعنه از ایران هنگام جنگ، نادرشاه پیرمردی را دید که با موی سپید مانند شیر می‌جنگد و جلو می‌رود. پس از پایان نبرد نادر شاه آن پیرمرد را پیش خود خواند و با او به گفتگو پرداخت و از وی پرسید، اهل کجایی و پیرمرد جواب داد اصفهان. آنگاه نادر پرسید، مگر در زمانی که اصفهان توسط محمود و اشرف افغان اشغال شده بود تو در اصفهان نبودی که این گونه دلاورانه از شهر خود دفاع کنی؟ پیرمرد جواب داد:آن زمان من در اصفهان بودم ولی تو نبودی. آنچه که از این داستان درست یا نادرست نتیجه می‌گیریم آن است که مدیریت و فرماندهی نقش بسیار مهمی در پیروزی دارد. خواه این پیروزی در مملکت داری باشد و خواه در جبهه جنگ و یا در بازی فوتبال.

ما در طول تاریخ فوتبال کشورمان، مدیران و مربی‌های گوناگونی داشته‌ایم. آنچه که نقش این مربی پرتغالی را پررنگ می‌کند، در مرحله اول تجربه، اطلاعات و مدیریت او در کارش است و دوم اینکه از دخالت‌هایی که همواره در مدیریت فوتبال کشورمان توسط دیگران اعمال می‌شود، جلوگیری به عمل آورد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
امروز فوتبال یک بازی معمولی و متکی به نیروی جسمانی بازیکنان تلقی نمی‌گردد. بازی فوتبال مبارزه بین اندیشه‌ها و استراتژی‌های مربیان است. هر مربی که دارای استراتژی درستی باشد، نقاط ضعف حریف را بشناسد و از نقاط قوت خود نیز آگاهی داشته باشد، می‌تواند با برنامه‌ریزی درست و علمی از میدان پیروز بیرون آید.
کی‌روش در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است:تنها چیزی که فوتبال ایران را موفق می‌کند آن است که همه بازیکنان زنده ماندن فوتبال را در پیروزی آن بدانند. او برای به تحقق در‌آوردن حرف‌هایش کاری کرد که بازیکنان از فوتبال لذت ببرند، زیرا همه چیز را در گذشته به بازیکنان ما آموزش می‌دادند غیر از یک چیز و آن هم عشق به فوتبال بود. کی‌روش سعی کرد که بچه‌هایش عاشقانه بازی کنند، چون عشق موتور متحرک هر کاری است.

کی‌روش در رابطه با چگونگی کارش گفته است:وقتی کار یا پروژه‌ای را در باشگاه یا تیم ملی آغاز می‌کنید، مهم‌ترین چیز این است که خودتان را با شرایط جدید وفق دهید و بدانید که از کجا باید کارتان را آغاز کنید. چیزی به اسم فرمول پیروزی یا فرمول موفقیت وجود ندارد که بتوانید آن را کپی کنید. افراد تنها می‌توانند تجربیات خود را از محیطی به محیط دیگر منتقل کنند. چون فرهنگ‌های متفاوت، مردم متفاوت، احساس‌های متفاوت و عواطف متفاوت وجود دارد. باید به باور‌ها، دیدگاه‌ها و مفاهیم واقعی خود شناخت پیدا کنید و برای وضعیت خاص، یک رویکردی را جداگانه طراحی نمایید. این دقیقا آن چیزی است که باید ما آن را درک کنیم و به اجرا در آوریم.
کی‌روش هیچوقت دچار شعار و خود بزرگ‌بینی نشد. او واقعیت‌گراست و فوتبال جهان را خوب می‌شناسد. وی بازیکنان تیم ملی را چون فرزندان خود می‌داند و با رفتار درست و ادبیات خوب آن‌ها را آموزش می‌دهد. وی بارها گفته است:"صادقانه بگویم در هیچ جای دنیا بازیکنانی مانند پسرانم در تیم ملی ایران ندیده‌ام. آنها عاشق آموختن هستند. حتی اگر دو نوبت تمرین سخت در روز برایشان بگذارم، باز هم بعد از پایان تمرین، لبخند بر لب دارند."

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

کی ‌روش آدم درست و روراستی است و اعتقاد دارد که در ایران هیچ تلاشی از سوی رهبران سیاسی برای تاثیر‌گذاری در فوتبال نمی‌بینید. او بخوبی می‌داند که سازمان‌های عریض و طویل ورزش ایران با باشگا‌ههای متعدد، وزارت ورزش و ارگان‌های ذیربط هیچ یک صرفا برای ماهیت ورزش و تاثیر آن در روحیه جامعه، برنامه‌ریزی خاصی ندارند و بسیاری از آنها نیز گرفتار مافیا‌های خاص خود هستند و منافع پرستان نمی‌گذارند روابط درست و سالمی در تیم‌ها و مربی‌گری‌ها بوجود آید.

از بازی‌های فوتبال ایران در جام جهانی درس‌های زیادی می‌توان گرفت ولی مهمترین نتیجه آن است که ما جوانان علاقمند و مستعد فراوان داریم. اگر دخالت‌های منافع‌طلبان نباشد، بودجه مناسب هم برای ورزش می‌توان اختصاص داد. بنابراین هر گاه این امکانات در خدمت یک مدیر کار‌آمد و علمی‌گرا قرار گیرد به نحو مطلوب جواب می‌دهد. حال از همه چیز گذشته باید به کی‌روش و بازیکنان تیم ملی درود فرستاد و این نکته را هم بیان کرد که مسئولین کشور نباید با پایان یافتن بازی‌های ایران در جام جهانی، فکر کنند فوتبال حتی برای مدت کوتاهی هم فراموش گردد. آنها باید یک سازمان آموزشی در فوتبال ایران تشکیل دهند و مسئولیت آن را به کی‌روش بسپارند تا یک تجدید نظر اساسی در سازمان فوتبال ایران صورت بگیرد و از تجربیات، مطالعات و ارزش های اجرایی این مربی لایق استفاده به عمل آید.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
فوتبال باید پشتوانه داشته باشد، پشتوانه فوتبال از آموزش و رهبری نوجوانان و جوانان در مقاطع تحصیلی اولیه و متوسطه آغاز می‌گردد. چه کسی شایسته‌تر از کی‌روش است که یک چنین زیر بنای درستی را برای فوتبال ایران پایه‌ریزی کند؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 4, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به