آنهایی که وب‌سایت ندارند یا وب سایتشان کار نمی کند باید وب‌سایت کارآی بیزینسی داشته باشند

 سلام و عرض ادب فرید قاسم اسد هستم، بیشتر از این خودم را معرفی نمی‌کنم چون این زیر هم نوشته شده و کسانی هم که ما را دنبال می‌کنند من را می‌شناسند. عرض ادب و احترام.
این جلسه می‌خواهم در رابطه با وب سایت صحبت کنم. اگر الان پای Google هستید بروید ودر آن سرچ کنید که چند درصد از businessهای دنیا در آمریکای شمالی وب سایت ندارند؟ به من بگویید به چه عددی می‌رسید؟ من فکر کنم به چیزی حدود 40 درصد برسیم، خیلی زیاد است، 40 درصد از businessهای ثبت شده در آمریکای شمالی و شاید در دنیا، وب سایت ندارند! می‌دانید یعنی چه؟ یعنی اینکه اصلا در جهان بده و بستان مالی و businessی دنیا وجود ندارید. اینها تکلیفشان مشخص است و ما اصلا اینها را کنار می‌گذاریم.‌
دسته دوم آنهایی هستند که وب سایت دارند و وب سایتشان هم به نظر خودشان خیلی هم خوشگل و خوب است ولی هیچ کاری نمی‌کند، یعنی وقتی در Google می‌زنید، هیچ چیزی بالا نمی‌آید. یا اینکه می‌بینید transaction مالی که دارد روی وب سایتشان انجام می‌دهد تقریبا نزدیک به صفر است. خوب اینها هم تقریبا با آنهایی که هیچ وب سایتی ندارند فرقی نمی‌کنند. خوب ما چه کاری کنیم که این وب سایت کار کند؟ یعنی درست بر اساس اصول business و  marketing درست شده باشد؟ به شما می‌گویم.
وب سایتی که طراحی می‌کنید حتما بر اساس اصول user interface و‌ user experience باید طراحی شود، اصلا هم چیز ساده‌ای نیست، یعنی باید بدانید که کسی که قرار است مقابل وب سایت شما بنشیند و interact کند یک انسان است، پس یک آیتمی به اسم HCI یا human center interaction بوجود می‌آید. این آدمی که ما می‌خواهیم با یک تکنولوژی به اسم وب سایت درگیرش کنیم، اولین چیزی که می‌بیند چیست؟ باید ساده باشد، باید تعداد menu barهایش حداقل باشد، باید minimalist باشد، باید به راحتی به آن محصولی که می‌خواهد دسترسی پیدا کند و .... که اینها همه کار web designer و graphic designer است که به شما کمک می‌کند که چطور یک وب سایتی را درست بر اساس آن چیزی که می‌تواند generation را target کند، بسازید. توی محصول یا سرویس یا product یا هر چیزی که شما می‌خواهید در این وب سایت بفروشید، یا ارائه کنید، باید بدانید برای چه generationی است، برای بچه‌های زیر 18 سال است؟ بالای 18 سال است؟ بالای 25 سال است؟
خوب اینها هر کدام از یک category و خانواده رنگی استفاده می‌کنند. یک سری فونت خاص است که اینها را جذب می‌کند و همه اینها می‌رود توی درسهایی که ما چطوری باید یک وب سایت را برای چه generationی طراحی کنیم. پس وب سایتتان را بر اساس product یا محصولتان درست برای همان‌ها طراحی کنید.‌
مرحله بعدی این است که این وب سایت، آیا بر اساس اصول SEO، search engine optimization طراحی شده است یا نه؟ مثلا فرض کنید فقط یک صفحه از وب سایتتان را در نظر بگیرید، آن بالا شما باید کد H1 و H2 داشته باشید وگرنه Google شما را پیدا نمی‌کند. یعنی باید headline اول و headline دوم داشته باشید، بلافاصله زیر آن شما باید یک عکس بزرگ داشته باشید که درست وابسته به همان headlineها باشد و این عکس را زمانی که دارید save می‌کنید، و داخل وب سایتتان می‌گذارید، اسم عکس باید درست با چیزی که در keyword research شما است با هم بخواند. مثلا نمی‌توانید اسم عکس را بگذارید DC5648.jpeg، نه، فرضا من یک رستوران دارم و اسم عکس را مثلا باید بگذارید، "فرید رستوران تورنتو ‌شماره 1 صفحه اول .jpeg "، در غیر این صورت پیدا نمی‌کند چون image naming یکی از اصول SEO است‌.
مرحله بعدی این است که این عکس حتما باید caption داشته باشد، بدون caption شما نمی‌توانید عکس را رها کنید. مرحله بعدی که پاراگراف یا contentی است که زیر آن عکس شما نوشته می‌شود باید سه مرحله‌ای باشد، introduction، 2 body باید داشته باشیم body1 و body2 و Final paragraph. اگر این 4 تا پاراگراف در توضیحات مربوط به محصول شما نباشد باز هم Google پیدا نمی‌کند. از طرفی این 4 تا پاراگرافی که اسمشان را آوردم در پشت کدهای html که دارید وب سایت را می‌سازید و می‌آورید بالا نمی‌تواند درTag  Div بنشیند. اینها خیلی بحث technical است و مربوط به اینجا نیست، ولی به web designerتان بگویید که اینها را بنشاند در کدهای semantic، یعنی article، section، aside و ... چون html5 را الان Google می‌شناسد و بالا می‌آورد و Div را نمی‌شناسد و ignore می‌کند. pulsing about باید کلیback link داشته باشید یعنی در وب سایتتان یک hyperlink به اینجا داشته باشید، یک hyperlink بهsocial mediaتان داشته باشید، و در نهایت footerتان باید کار کند، یعنی آن قسمت تاریکی که پایین وب سایتتان گذاشته و آن یکی از نقش‌های بسیار بسیار مهم را در کارتان ایجاد می‌کند.
‌حالا امیدوارم همه این چیزهایی را که در رابطه با وب سایت گفتم کمکتان کند که یک وب سایت خوب داشته باشید و توی Businessتان کار کند. اگر هم کمک خواستید که خود من در خدمتان هستم.
موفق باشید. خدانگهدار.
چرا باید برای بیزنس حتما وب سایت داشته باشید و وب سایت بیزینسی چگونه باید باشد؟

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به