احتمال لغو یک پروژه پیش‌خرید شده املاک چقدر است و سازوکار آن چیست؟

می‌خواهم یک خانه از بیلدر پیش‌خرید کنم ولی شنیدم که بیلدرها پروژه را تکمیل نمی‌کنند و خیلی از آنها کنسل می‌شوند آیا این درست است؟ تکلیف پولی که به‌ بیلدر می‌دهم چه می‌شود؟ آیا بیلدر می‌تواند به سادگی یک پروژه را کنسل کند؟
با سلام من رامین سیروسی پزشک از ایران و مشاور املاک در کانادا با ده سال سابقه فعالیت در زمینه پیش‌خرید امروز با شما هستم تا به این پرسش‌ها پاسخ دهم و در دنباله یک پروژه مناسب را به شما معرفی کنم.
فکر می‌کنید که بیلدرها می‌توانند یک پروژه را کنسل کنند؟ جواب مختصر این است که بله می‌توانند.
پیش آمده که بیلدرها پروژه‌ای را پس از پیش‌فروش کنسل کرده‌اند. آیا این مسئله خیلی اتفاق می‌افته؟ خیر. در حقیقت اگر به تعداد پیش فروش‌ها و مواردی که بیلدرها کنسل کرده‌اند نگاه کنیم متوجه می‌شویم که بیلدرها کمتر از 2 تا 3 درصد پروژه‌ها را کنسل می‌کنند. دلیلش هم آن است که کنسل کردن یک پروژه برای یک بیلدر علاوه بر مسئله حیثیتی و کم اعتبار شدن سازنده، بدون اغراق میلیون‌ها دلار ضرر و زیان برای خود بیلدر به همراه دارد. مطابق آماری که خود بیلدرها می‌دهند، کسب مجوز از شهرداری و محاسبات مهندسی که بیلدرها باید قبل از شروع انجام دهند، حدود 10 تا 20 درصد هزینه تمام شده یک پروژه است و اگر بیلدر پروژه‌ای را کنسل کند، این هزینه هرگز به او برگشت نمی‌شود.
مطابق قانون کاندومینیوم یا همان Condominium Act، بیلدرها باید پولی را که از مشتریان پیش‌خرید می‌گیرند در یک حساب جداگانه و نزدیک وکیل معتبر نگهدارند و بیلدر یک کاندو حق ندارد از این پول‌ها خرج کند مگر زمانی که پروژه را تکمیل کرده است. برای همین هم وقتی شما برای پیش‌خرید یک کاندو می‌روید، روی چک‌های شما مهر وکیل به‌ عنوان گیرنده پول می‌خورد. در دو تا سه درصد مواردی که یک پروژه کنسل می‌شود، وکیل موظف است پول شما را از محل این حساب فورا به شما برگرداند.
خوب پس از این توضیحات، این هفته یک پروژه عالی برایتان دارم.
این پروژه که در ریچموندهیل و در خیابان بی‌ویو و شمال خیابان "19th" ساخته خواهد شد، از بهترین مناطق ریچموندهیل محسوب می‌شود که توسط خانه‌های لوکس و زیبا احاطه شده.
این تاون هاوس‌ها بسیار بزرگ و جادار هستند و واحدهای 3،4 و 5 خوابه دارند که زیربنای آنها بین 2000 تا 3000 فوت هستند. بسیباری از آنها دارای دو گاراژ و حیاط پشتی " Back yard" هستند.
این خانه‌ها یکسال تا یکسال و نیم دیگر آماده می‌شوند و بیلدر پروموشن خیلی خوبی را به ما می‌دهد. برای کسانی که تا قبل از کریسمس این واحدها را بخرند، بیلدر معادل 30 هزار دلار را در ابتدا می‌گیرد و پس از آن برای 10 ماه، ماهی فقط معادل یک درصد قیمت خانه را به بیلدر می‌دهید.
این خانه‌ها بسیار زیبا و مدرن هستند. برای مثال طبقه اول سقف بسیار بلند 10 فوتی دارد و علاوه بر آن تمام سقف‌ها از نوع  Smoothهستند و بیلدر به شما معادل 7500 دلار Upgrades بدون هزینه اضافه می‌دهد.
این پروژه برای کسانی که به دنبال خانه جادار و بزرگ با تحویل یکساله در ریچموندهیل هستند بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد.
پیش‌خرید خانه نیازمند دقت و توجه است. خوشحال خواهم شد که به سوالات شما پاسخ دهم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با من به شماره 8587- 418-416 و یا شماره 9797-826-416 خانم ژاله وحدت‌پناه تماس بگیرید.
آیا بیلدرها می‌توانند پروژه‌های پیش‌ساخت را کنسل کنند؟

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به