آرد را قاشق قاشق روی سفیده تخم‌مرغ زده شده الک کنید و با کمک لیسک به صورت دورانی هم بزنید
تورتیلای خانگی
مواد لازم:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
آرد ذرت: ۱/۲ پیمانه
آرد سفید: ۲/۵ پیمانه
روغن یا کره: ۱/۲ قاشق غذا‌خوری
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

نمک: ۲/۵ قاشق سوپ‌خوری
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
جعفری خشک: ۲/۵ قاشق سوپ‌خوری
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
فلفل قرمز خشک کوبیده: ۲/۵ قاشق چای‌خوری
آب: ۱ پیمانه
روغن: به مقدار لازم
طرز تهیه:
آردها را الک کنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند. به ترتیب روغن یا کره، نمک، جعفری و فلفل خشک کوبیده را به آرد اضافه کنید و هم بزنید.
حالا آب را اضافه کنید. البته بهتر است این کار را کم‌کم انجام دهید تا خمیر شل نشود. وقتی غلظت خمیر به حدی رسید که دیگر به انگشتانتان نمی‌چسبید، اضافه کردن آب را قطع کنید.
در ظرفی را که خمیرتان را در آن درست کرده‌اید، بسته و آن را در جایی گرم قرار دهید تا خمیر استراحت کند. دمای آشپزخانه برای این کار کاملا مناسب است.
پس از طی این مدت خمیر شما آماده برش خوردن است. آنرا روی میز کار پهن کرده و با استفاده از کاتر یا پیتزابر خمیر را به مثلث‌های کوچک برش بزنید. سعی کنید تا حد امکان خمیرتان را نازک پهن کنید تا کیفیت ترتیلایی که درست می‌کنید، بالاتر رود.
روغن را کف یک قابلمه یا تابه گود بریزید و اجازه دهید کاملا داغ شود.
تکه‌های خمیر را به صورت جدا جدا داخل روغن بیندازید و سرخ کنید.
فراموش نکنید پس از سرخ کردن ترتیلاها، آنها را داخل سبد بچینید تا روغن اضافی خارج شود.


 
خوراک گولاش مجاری
مواد لازم:
گوشت مغز ران گوساله: 1 کیلو
پیاز ریز خرد شده: 3 عدد
سیر خرد شده: ۳حبه
گوجه‌فرنگی: ۳۰۰گرم
هویج: ۲ تا 3 عدد
سیب‌زمینی: ۲ تا 3 عدد
فلفل دلمه‌ای: ۱عدد
رب گوجه‌فرنگی: به اندازه دلخواه
برگ بو: یک برگ
طرزتهیه:
ابتدا گوشت را خرد کرده و استخوان و چربی آن را جدا کنید، سپس پیاز و سیر را خردکنید. تابه‌ای را روی حرارت قرار بدهید و پیاز ریز را خرد کنید. ۴ تکه عالیه با کمی روغن تفت داده تا سبک شود. بعد سیر را اضافه کنید و گوشت را هم بریزید و تفت بدهید. فلفل سیاه و برگ بو را اضافه کنید‌، مقداری آب بریزید و اجازه دهید گوشت برای یک ساعت تا یک ساعت و نیم بپزد. سیب‌زمینی و هویج‌ها را پوست گرفته با مقداری روغن تفت بدهید تا کمی نرم شود. فلفل دلمه‌ای را خرد کنید و با سیب‌زمینی و هویج سرخ کنید. گوجه‌ها را هم خرد کنید و داخل تابه بریزید و تفت بدهید. رب را اضافه کنید و بعد از چند تفت از روی حرارت بردارید. در اواسط پخت گوشت، مخلوط سیب‌زمینی و هویج و فلفل (پاپریکا) و رب تفت داده شده را اضافه کرده و اجازه بدهید همه مواد با هم بپزد. زمانی که خوراک پخت و جا افتاد برگ بو را از داخل آن خارج کنید. خوراک گولاش را در ظرف سرو بکشید و در صورت تمایل چند قاشق خامه روی آن بریزید و میل کنید. 


خورش آلو بخارا با مرغ
مواد لازم:
مرغ متوسط: 1 عدد
آلو خورشتی: نیم کیلو
زعفران سابیده شده: کمی
زردچوبه: به مقدار نیاز
پیاز متوسط: یک عدد
رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری
نمک و روغن: به میزان لازم
شکر: ۳ قاشق غذاخوری
طرز تهیه:
پیاز را رنده و سرخ می‌کنیم. وقتی به رنگ طلایی در آمد به آن زردچوبه می‌زنیم‌. تکه‌های مرغ را درون پیاز داغ می‌ریزیم و همراه با پیاز تفت می‌دهیم تا طعم خوبی به مرغ بدهد.
بعد از اینکه مرغ کمی تفت داده شد آنرا می‌گذاریم بپزد برای طبخ این غذا نباید زیاد آب بریزیم چون طعم آن خراب می‌شود. مقدار آب تا سطح مرغ کافی است. وقتی مرغ ما نیم‌پز شد آلو را در پیاز داغ تفت می‌دهیم به مرغ اضافه می‌کنیم چون آلو معمولا زودپز است در این فاصله زمانی آنرا به مرغ اضافه می‌کنیم. در این قسمت دیگر درب دیگ غذا‌ را نمی‌گذاریم چون ممکن است باعث له شدن مرغ یا آلوها شود زعفران حل شده را به خورش اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم در حرارت کم خورشت ما جا بیفتد. برای مزه و رنگ این خورشت یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی اضافه می‌کنیم تا رنگ زعفرانی آن قشنگ‌تر شود.
نمک خورش را به مانند خورش‌های دیگر بریزید و طعم آن را بچشید حال ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری به آن شکر بزنید توجه کنید که قاشق‌های شکر را یکی‌یکی بریزید‌. این خورش نباید ترش باشد بلکه باید ترش و شیرین باشد در واقع ترشی آلوها و شیرینی شکر یک طعم دل انگیز و دوست‌داشتنی به غذا و مرغ می‌دهد. وقتی مطمئن شدید که مرغ کاملا پخته و آلوها به راحتی در دهانتان حل می‌شود این خورشت لذیذ آماده است و می‌توانید آن را با برنج نوش جان کنید. 


پفی سبزیجات
یک غذای فوق‌العاده خوشمزه مخصوصا برای طرفداران سبزیجات‌.
مواد لازم‌:
کدو سبز رنده شده: ۴ عدد
هویج رنده شده: ۴ عدد
جعفری خرد شده: ۴ قاشق غذاخوری
آرد سفید: ۲ لیوان
بکینگ‌پودر: ۲ قاشق مرباخوری
تخم‌مرغ: ۴ عدد
ماست: ۴ قاشق غذاخوری
ذرت پخته: ۱.۵ لیوان
شیر: ۱ لیوان
پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل و آویشن و پودر سیر: به میزان دلخواه
طرز تهیه:
همه مواد بالا را با هم مخلوط می‌کنیم که شبیه مواد کتلت می‌شود. بعد در تابه روغن می‌ریزیم از مواد با قاشق برمی‌داریم و در تابه می‌ریزیم و سرخ می‌کنیم و همراه نان مصرف می‌کنیم. 


گشنیز پلو‌ با میگو
مواد لازم:
برنج: 2پیمانه
گشنیز تازه شسته و خرد شده: 6 قاشق غذاخوری
میگو پاک شده: 500گرم
پیاز سفید: 3 تا 4 عدد
نمک، زردچوبه: به مقدار لازم
پودر لیمو عمانی: 4/1 قاشق مرباخوری
سیر: 1 تا 2 حبه
روغن: به مقدار لازم
طرز تهیه:
ابتدا پیاز‌ها را خلالی خرد و با مقداری روغن با شعله کم، خوب سرخ می‌کنیم. سپس سیر خرد شده، زردچوبه را اضافه و تفت می‌دهیم، در آخر هم میگوهای پاک شده و رگ‌گیری شده را اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم. درب تابه را می‌گذاریم تا آب میگوها کشیده شود و به روغن بیافتد. در آخر نمک و پودر لیمو عمانی را اضافه می‌کنیم‌، میگو هم نباید زیاد بپزد چون سفت می‌شود. سپس در مرحله بعد برنج را با مقداری نمک و روغن کته می‌پزیم و قبل از اینکه کامل آب پلو کشیده بشود گشنیز را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم، اگر ته‌دیگ سیب‌زمینی، یا هر ته‌دیگ دیگری برای کته دوست داشتید وقتی کامل آب پلو کشیده شد آن را به یک ظرف دیگر منتقل کنید و کف قابلمه را روغن بریزید و سیب‌زمینی را بچینید و پلو را روی سیب‌زمینی‌ها بریزید و دم بگذارید. پلو و میگو را سرو و نوش جان کنید. 


رول سبزیجات
مواد لازم:
فلفل دلمه‌ای: 2 عدد
تخم‌مرغ: 5 عدد
قارچ: 250 گرم
پیاز: 1 عدد
زردچوبه و فلفل و پاپریكا و نمک: به میزان دلخواه
زعفران دم‌کرده: 1 قاشق غذاخوری
طرزتهیه:
ابتدا پیاز نگینی شده را در روغن تفت دهید، زردچوبه اضافه كنید . فلفل دلمه رنگی خرد شده را اضافه و تفت دهید، در وسط قارچ را اضافه و تفت دهید و نمک و پاپریكا بزنید ، مخلوط و تفت دهید. تخم‌مرغ‌ها‌، زعفران دم‌كرده و یک قاشق مرباخوری نمک را با همزن مخلوط كنید. درماهیتابه ترجیحا تفلون و چهار گوش‌، روغن ریخته، كمی كه داغ شد مخلوط تخم‌مرغ را در آن بریزید، كمی ماهیتابه را تكان دهید تا كف ظرف از تخم‌مرغ پوشیده شود چند دقیقه درب ظرف را بگذارید‌، حرارت را كم كنید سپس سبزیجات سرخ شده را روی سطح تخم‌مرغ بریزید سبزیجات سرخ شده باید داغ باشد تا سطح بالایی تخم مرغ را كه هنوز خام است بخود جذب كند و هم سبزیجات حالت چسبندگی بگیرند و هم تخم‌مرغ پخته شود. درب ظرف را بگذارید و بعد از اینكه مطمئن شدید كه خوب مغز‌پخت شده با احتیاط به ظرف دیگری منتقل و آن را داغ رول كنید تا تمام قسمت‌ها حین رول كردن به هم بچسبند و روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود و در انتها به ظرف مورد نظر برای سرو منتقل كنید و به دلخواه تزیین و برش دهید و نوش‌جان كنید. 


چیزکیک تک نفره داخل شیشه
مواد لازم:
بیسکوئیت خرد شده: 1 بسته
کره ذوب شده: 50 گرم
پنیر خامه‌ای: 400 گرم
شیر عسلی: 200 گرم
تخم‌مرغ: 3 عدد
وانیل: 1 قاشق چای‌خوری
مربا یا مارمالاد: حدود 1 شیشه برای تزئین
طرز تهیه:
ابتدا بیسکوئیت‌ها را خوب خرد کرده با کره ذوب شده مخلوط کنید و داخل هرکدام از شیشه‌ها یک قاشق از مخلوط بیسکوئیت بریزید.
در کاسه بزررگی پنیر خامه‌ای را خوب بزنید تا نرم شود سپس شیر عسلی را کم‌کم اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا یک‌دست شود. بعد تخم‌مرغ‌ها و وانیل را اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن بزنید. چیز کیک را بعد از اضافه کردن تخم‌مرغ به هیچ وجه زیاد نزنید.
حالا از مواد چیزکیک داخل شیشه‌ها و روی بیسکوئیت‌ها بریزید.
شیشه‌ها را داخل سینی لبه‌بندی قرار داده داخل سینی آب جوش بریزید‌. چیزکیک‌ها را به مدت حدود نیم‌ساعت در طبقه وسط فر 180 درجه بپزید. بعد فر را خاموش کرده صبر کنید تا شیشه‌ها خنک شوند. شیشه‌ها را اقلا به مدت 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید.
روی این چیزکیک‌ها را می‌توانید با انواع خوشمزه‌ها مثل مربا و مارمالاد، شکلات، نوتلا، میوه خرد شده، یا هرچیزی که دوست دارید تزئین‌ کنید. 


کیک فرشته
برای افرادی که منع مصرف زرده تخم‌مرغ دارند
مواد لازم:
آرد: 1 پیمانه
نمک: 4/1  قاشق چای‌خوری
سفیده تخم مرغ: 12 عدد به دمای محیط رسیده
شکر: 1 و 4/1 پیمانه
اسانس وانیل: چند قطره
طرز تهیه:
قالب را چرب و آرد پاشی کنید یا کاغذ روغنی بیاندازید. فر را روی 180 درجه روشن کنید.
آرد را همراه نمک سه بار الک کرده کنار بگذارید. سفیده تخم‌مرغ را حدود 1 دقیقه بزنید تا کف کند. سپس شکر را قاشق قاشق اضافه کرده بزنید حدود 2 دقیقه دیگر بزنید تا کاملا سفت شده از ظرف نریزد. وانیل را در آخر اضافه کنید.
آرد را قاشق قاشق روی سفیده تخم‌مرغ زده شده الک کنید و با کمک لیسک به صورت دورانی هم بزنید. بسیار مراقب باشید پف سفیده تخم‌مرغ نخوابد. مواد را داخل قالب ریخته داخل فر 180 درجه به مدت 35 تا 40 دقیقه بپزید. دقت کنید کیک برای پف کردن به دیواره قالب می‌چسبد و بالا می‌آید پس دیواره‌های قالب را نباید چرب کرده باشید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

‌این کیک به طور سنتی داخل قالب گرد میان تهی ساده یا همان قالب شیفون پخته می‌شود ولی شما می‌توانید داخل قالب گرد ساده بپزید و تزیین کنید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 17, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به