در کاسه‌ای آرد و شکر و نمک و مایه خمیر فوری را با هم مخلوط کرده وکره‌ی آب کرده را به آن اضافه کنید
آلبالو پلو با گوشت قلقلی
مواد لازم:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
برنج: ۴ لیوان
آلبالو: ۵۰۰ گرم
شکر: ۲۵۰ گرم
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
گوشت چرخ کرده: ۲۵۰ گرم
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
پیاز: ۱ عدد
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
روغن و زعفران: به مقدار لازم
طرز تهیه:
برنج را قبل از پخت به مدت ۳۰ دقیقه در مقداری آب و نمک خیس دهید، برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس با آب ولرم آبکشی کنید ( زمانی برنج را آبکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد‌).
هسته آلبالوها را بگیرید و آلبالوها را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید‌، شکر را روی آلبالوها بریزید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه با هم بجوشند سپس از روی حرارت بردارید تا رنگ آلبالوها تیره نشود‌، آلبالوهای پخته را از صافی رد کنید سپس شربت آن را مجدد روی حرارت بگذارید تا بجوشد و کمی غلیظ شود.
گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده نمک فلفل زردچوبه کامل ورز دهید و گرد کنید‌ و در تابه سرخ کنید.
حالا ته دیگ مقداری روغن بریزید و مقداری نان لواش ته قابلمه بچینید ، برنج آبکش شده و آلبالوهای پخته را لایه لایه روی هم بریزید‌، حرارت را زیاد کنید تا برنج شروع به بخار کردن کند سپس دم‌کنی را بگذارید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید برنج دم بکشد‌، در اواسط پخت برنج۱ لیوان آب آلبالو را روی برنج بدهید.
برای سرو آلبالو پلو را در ظرف بکشید و روی آن را با قلقلی و آلبالویی که برای تزئین کنارگذاشته بودید و برنج زعفرانی تزئین کنید.
نکته: یک کاسه کوچک از آلبالو‌ها را کناری بگذارید تا در زمان سرو غذا روی برنج را با آن تزئین کنید ، برای برنج زعفرانی مقداری برنج سفید را با کمی زعفران دم شده و مقداری کره مخلوط کنید.
 
چيزكیک نوتلا
مواد لازم:
بيسكويت پتى‌پور (یا ساقه طلایی)كاكائويى:٢٠٠گرم
كره: 100گرم
پودرنسكافه: یک قاشق غذاخوری
شكلات نوتلا: 300 گرم
فندق بوداده:١٠٠ گرم
خامه صبحانه:(صورتى): ٢٠٠ گرم
شكرقهوه‌اى:٤ قاشق غذاخوری
پنيرخامه‌اى ماسكارپونه:٢٠٠گرم
پودر ژلاتين: يک قاشق سرپُر
شير: نصف پيمانه
طرز تهیه:
بیسکوئیت‌ها را تکه می‌کنیم و همراه کره(بن مارى شده) و دو قاشق غذاخوری نوتلا و نسكافه را در مخلوط کن یا غذاساز می‌ریزیم تا کاملا با هم مخلوط شود. ٢٥ گرم از فندق‌ها را به آرامی به مواد اضافه و میکس می‌کنیم تا کاملا یکدست شود.
این مخلوط را در یک قالب کمربندی با قطر٢٠سانت ریخته کاملا صاف و فشرده می‌کنیم. سپس در فریزر قرار می‌دهیم تا خودش را بگیرد.(يک ساعت) پنیر خامه‌ای و شکر قهوه‌اى‌،خامه و شكلات نوتلا را با هم‌زن مخلوط كرده تا كاملا يكدست شود. پودر ژلاتين را درمقدارى آب سرد ريخته و روى بخار كترى بن مارى می‌كنيم.
شير را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و ژلاتين را به شير اضافه مي‌كنيم،كمى كه از حرارت افتاد به مواد پنيرى اضافه می‌كنيم و خوب هم می‌زنيم ،مخلوط حاصل را به آرامى روی بیسکویت که از فریزر بیرون آورده‌ایم می‌ریزیم. سپس باقیمانده فندق‌ها را روی آن می‌پاشیم. به مدت ٤ساعت در یخچال قرار می‌دهیم.
 
شیرینی نارگیلی
مواد لازم:
شکر:250 گرم
پودرنارگیل: 135گرم
روغن مایع: 75 گرم
سفیده تخم‌مرغ: 3 عدد
آب لیمو‌ترش: نصف قاشق چای‌خوری
وانیل: نوک قاشق چای‌خوری
طرز تهیه:
ابتدا شکر و پودر نارگیل و نیمی از سفیده تخم‌مرغ و نیمی از روغن و وانیل را در غذا‌ساز می‌ریزیم و خوب مخلوط می‌کنیم، بعد در قابلمه ریخته و روی حرارت با قاشق چوبی هم می‌زنیم تا کمی گرم شود. در ظرفی دیگر آبلیمو و بقیه سفیده و روغن را می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم و در قابلمه مواد می‌ریزیم و سریع هم می‌زنیم تا مواد داغ شود اما قل نزند، به محض داغ شدن از روی حرارت برمی‌داریم و در ظرف دیگری می‌ریزیم و می‌گذاریم خنک شود. سپس در قیف ریخته و در سینی فر با فاصله می‌ریزیم و در فر گرم 170، درجه 15دقیقه می‌پزیم تا وقتی که زیر شیرینی کمی طلایی شود و رویش ترک ریز بخورد.
 
کیک دانمارکی
مواد لازم:
آرد: 800گرم
تخم مرغ: 3 عدد
مایه خمیر:5/ 1 قاشق سوپ‌خوری
شکر:100گرم
روغن مایع:100 گرم
شیر:200 گرم
نمک: نصف قاشق چای‌خوری
آبلیمو:1 قاشق چای‌خوری
وانیل:4/1 قاشق چای‌خوری
کیک شکلاتی: 1 عدد
مواد لازم کرم:
آرد: 6 قاشق غذاخوری
شکر: 2/1پیمانه
شیر:1 پیمانه
وانیل: کمی
طرزتهیه:
ابتدا یک کیک شکلاتی 6 تخم‌مرغی در قالب 30×40 درست می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.
مایه خمیر، یک قاشق شکر و 3قاشق سوپخوری آب ولرم را در ظرفی ریخته و روی ظرف را می‌پوشانیم ده دقیقه در جای گرم بماند تا عمل بیاید.
بقیه مواد را با هم مخلوط کرده،مایه خمیر عمل آمده را هم داخل مواد می‌ریزیم حالا آرد را کم کم اضافه کرده و ورز می‌دهیم تا خمیر یکدست شود و به دست نچسبد. روی ظرف خمیر را می‌پوشانیم و در جای گرم یک ساعت استراحت می‌دهیم.
در این فاصله کرم را درست می‌کنیم: آرد و شکر و شیر را مخلوط کرده و روی حرارت هم می‌زنیم تا غلیظ شود وقتی که از روی حرارت برداشتیم وانیل را اضافه می‌کنیم.
برای این مقدار خمیر من کیک را 8 برش با عرض  5و طول 30 تقسیم کردم. برای هر کیک دانمارکی دو برش کیک استفاده می‌کنیم به این صورت که روی لایه اول کرم می‌ریزیم و لایه دوم کیک را روی آن بر می‌گردانیم.
سپس پف خمیر را گرفته،خمیر را 4 قسمت می‌کنیم. زیر کار را آرد پاشی کرده و خمیر را به صورت مستطیل به اندازه دور تا دور کیک با قطر 3میل پهن می‌کنیم، دو طرف خمیر را به صورت نواری برش می‌زنیم
زیر و روی کیک هم از کرم ریخته و نوارها را ضربدری روی هم می‌آوریم. سینی فر را کمی چرب می‌کنیم و خمیر را داخل سینی گذاشته، روی خمیر را پوشانده و 20 دقیقه استراحت می‌دهیم. روی خمیر را زرده مخلوط با زعفران زده و به مدت 30 دقیقه داخل فر 180 درجه می‌گذاریم.
 
بستنی میوه‌ای
مواد لازم:
ماءالشعیر بدون طعم: ۱ پیمانه
وانیل شکری: ۱/۴ قاشق مربا‌خوری
تخم‌مرغ: ۱ عدد
نمک: ۱/۴ قاشق مربا‌خوری
شکر: ۱ پیمانه
میوه به دلخواه و خرد شده: ۲۰۰ گرم
خامه شیرین: ۲ پیمانه
طرز تهیه:
ابتدا در ظرفی مناسب میوه‌های خرد شده را با نیمی از شکر در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا پوره شود، سپس در ظرف لعابی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید در حدی که غلیظ شود بعد از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملا سرد شود. تخم‌مرغ را با همزن دستی از یک جهت بزنید تا کف کند بعد بقیه شکر و وانیل را اضافه کرده و هم‌ زدن را ادامه دهید تا کرم رنگ و کشدار و حجم آن دو برابر شود. درجه همزن را کم کنید و ماءالشعیر را به تدریج اضافه کرده و هم‌زدن را ادامه دهید تا یکدست شود. بعد خامه را در ظرف جداگانه با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد سپس به مواد بالا افزوده و با درجه کم همزن برقی بزنید و مخلوط کنید تا یکدست شود. مواد آماده را در ظرف مناسبی ریخته در آن را ببندید و درون فریزر قرار دهید. پس از ۳ ساعت از یخچال بیرون آورده و با همزن برقی بزنید تا نرم شود مجددا درون فریزر قرار دهید. این عمل را ۳ بار انجام دهید پس از آن به مدت ۲۴ ساعت درون فریزر قرار دهید تا بستنی آماده شود.
 
لقمه‌های گوشتی
مواد تهیه خمیر:
آرد: 4 پیمانه یا فنجان
شکر: یک قاشق سوپ‌خوری
نمک: یک قاشق چای‌خوری
مایه خمیر فوری: یک قاشق سوپ‌خوری
کره‌ی آب کرده: 100 گرم
شیر ولرم: به میزان لازم
مواد میانی:
پیاز: یک عدد
روغن مایع: 2 قاشق سوپ‌خوری
گوشت چرخ کرده: 300 گرم
نمک و فلفل و آویشن: به میزان لازم
گوجه فرنگی: یک عدد
فلفل دلمه‌ای: یک عدد
جعفری خرد شده: 50 گرم
قارچ خرد شده: یک پیمانه
مواد رویه:
زرده تخم‌مرغ: یک عدد
روغ مایع: یک قاشق چای‌خوری
زعفران آب شده: یک قاشق سوپ‌خوری
کنجد و سیاه دانه: به مقدار لازم
طرز تهیه خمیر‌:
در کاسه‌ای آرد و شکر و نمک و مایه خمیر فوری را با هم مخلوط کرده وکره‌ی آب کرده را به آن اضافه کنید شیر را کم‌کم اضافه کنید تا خمیر لطیفی درست شده وبه دست نچسبد. روی خمیر را چرب کرده و بپوشانیدتا خمیر استراحت کند وپف کرده وبالا بیاید.
دراین فاصله مواد میانی را آماده کنید:
ابتدا پیاز را با روغن مایع تفت داده وگوشت چرخ کرده را اضافه کرده و قارچ نمک و آویشن را به آن اضافه و کمی تفت دهید تا به روغن بیفتد حرارت را خاموش کنید و بگذارید مواد سرد شوند. بعد از سرد شدن گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای و جعفری خرد شده را اضافه کنید. وقتی خمیر به میزان کافی پف کرد از آن به اندازه‌ی نارنگی برداشته و به کمک آرد روی تخته پهن کنید. سپس روی آن مواد گوشتی در آن گذاشته وبه صورت لقمه بپیچید و در سینی فر که از قبل چرب کرده بچینید. سپس روی آن را دوباره به مدت بیست تا سی دقیقه بپوشانید تا پف کند. با برس مخلوط زرده تخم‌مرغ، روغ مایع و زعفران آب کرده را روی خمیر مالیده کنجد وسیاه دانه بپاشید و در فر که از قبل گرم شده طبقه وسط به مدت 15تا20 دقیقه درجه 180 سانتیگراد بپزید. باز زمانش به فر شمابستگی دارد، خودتان آن را کنترل کنید.
.
فرنی بستنی
موادلازم:
زرده‌ی تخم‌مرغ: ۲عدد
آرد برنج: ۳ قاشق
نشاسته‌ی گل: ۲ قاشق
شیر:۲ لیوان
شکر:۴ قاشق غداخوری
بستنی وانیلی: یک لیوان
وانیل: کمی
گلاب: نصف لیوان
طرزتهیه:
زرده‌ی تخم‌مرغ را با نصف شکر خوب می‌زنیم وانیل را اضافه کرده شیر و آرد برنج و نشاسته و مابقی شکر را مخلوط کرده روی حرارت گذاشته، تخم‌مرغ زده شده را به آرامی اضافه می کنیم. گرم که شد گلاب و در آخر بستنی را اضافه کرده، خوب که مخلوط و کمی غلیظ شد آماده است. می‌توانیم ۳ قسمت کنیم و کاکائو و زعفران را به آن اضافه کنیم.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 7, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به