ابتدا در ظرفی خامه + پنیر خامه ای + شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید
کیک شکلاتی درماکروفر
مواد لازم:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
پودر کاکائو‌:۳ قاشق غذاخوری
روغن: ۸ قاشق غذاخوری
وانیل: به مقدار لازم
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ماست: ۸ قاشق غذاخوری
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بکینگ پودر: ۲ قاشق غذاخوری
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
آرد: ۸ قاشق غذاخوری
شکر: ۸ قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ: ۷ عدد
طرز تهیه:
ابتدا درون کاسه آرد + شکر + بکینگ پودر + وانیل + پودرکاکائو را با هم مخلوط کنید‌. درون کاسه‌ای دیگر روغن ‌+ ماست + تخم مرغ را با هم مخلوط کنید، سپس این مخلوط را داخل کاسه مواد خشک بریزید و همه مواد را با قاشق خوب هم بزنید تا یکدست شود‌. داخل قالب مخصوص ماکروفر یا فنجان‌های کاپ‌کیک را با کره یا روغن چرب کنید. سپس تا یک سوم قالب یا فنجان از مایه شکلاتی بریزید‌. قالب را داخل مایکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد و به مدت ۳ الی ۴ دقیقه قرار دهید. اجازه دهید سرد شود و بعد سرو کنید. 


کوکو سیب‌زمینی پنیری
مواد لازم:
سیب‌زمینی پخته رنده شده: 4 پیمانه
کره: 4 قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ بزرگ: 1 عدد
پنیر پیتزای رنده شده: 2 پیمانه
آرد سفید: 4/1 پیمانه
تره خرد شده: 2-3 قاشق غذاخوری
آرد سوخاری: 2/1 پیمانه
روغن، نمک و فلفل: به مقدار لازم
طرز تهیه:
ابتدا هفت عدد سیب‌زمینی متوسط را پوست بگیرید و چهار قاچ کنید. یک قابلمه را پر از آب کنید. سیب‌زمینی‌های خرد شده را همراه با یک قاشق غذاخوری نمک به قابلمه آب اضافه کنید. بگذراید روی حرارت تا زمانی که چنگال به راحتی در سیب زمینی‌ها فرو برود. کره را از قبل بیرون بگذارید تا نرم شود. سیب‌زمینی‌های پخته را آبکش کنید و همراه کره پوره کنید. پوره سیب‌زمینی را می‌توانید تا دو سه روز در یخچال نگه دارید و هر وقت خواستید با آن کوکو سیب‌زمینی پنیری تهیه کنید پوره سیب‌زمینی را در کاسه بزرگی بریزید. دو پیمانه پنیر موزورلا، یک عدد تخم‌مرغ بزرگ، دو قاشق تره خرد شده و یک چهارم پیمانه آرد به آن اضافه کنید و به خوبی مواد را هم بزنید. اگر هنوز مایه کوکوی پنیری شل است و شکل نمی‌گیرد، می‌توانید یکی دو قاشق دیگر هم آرد اضافه کنید.آرد سوخاری را در بشقابی بریزید. یک قاشق از مایه کوکو بردارید و با دست به شکل دایره در بیاورید. سپس دو طرف آن را در آرد سوخاری بزنید. این کار را برای مایه باقیمانده تکرار کنید. مقداری روغن را در تابه ای بریزید و بگذارید روی حرارت به خوبی داغ شود. هر طرف از کوکوی سیب‌زمینی پنیری را به مدت 3-4 دقیقه سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. می‌توانید برای انجام سریع‌تر این مرحله از دو تابه به صورت همزمان استفاده کنید. ممکن است لازم شود وسط کار مقدار بیشتری روغن اضافه کنید. 


لواشک مخلوط
مواد لازم‌:
آلبالو‌: 500 گرم
آلو قرمز‌: 500 گرم
زردآلو‌: 500 گرم
نمک‌: نوک قاشق چای‌خوری
طرز تهیه:
ابتدا هسته آلبالو‌ها و زردآلو‌ها را خارج کرده و با مقداری نمک و با حرارت ملایم بگذارید بپزند. لازم به ذکر است نیازی نیست هسته آلو قرمزها را درآورید. زمانی که هسته آلبالو‌ها را جدا می‌کنید آب آن نیز خارج می‌شود و هنگام پخت میوه‌ها نیاز به آب اضافه ندارند آب میوه‌ها که از گوشتشان خوب کشیده و خارج شد، قابلمه را بگذارید تا خنک شود.سپس میوه‌ها را در آبکش که زیرش کاسه‌ای قرار داده‌اید بریزید و با دست میو‌ها را فشاردهید تا آب میوه از پوره‌هایش جدا شود. لواشک را در سینی که با مقدار کمی روغن چربش کردید ریخته و سینی را آهسته تکان دهید تا به صورت یکنواخت بر روی سینی پخش شود. سینی را می‌توانید در هوای آزاد که فاقد گرد و غبار است و یا بر روی بخاری بگذارید تا لواشک‌ها خشک شوند. بعد از چند روز که لواشک‌ها خشک شدند آن ها را از سینی جدا کرده و به اندازه‌های دلخواه برش برنید و نوش جان کنید. 


یاکیتوری (کباب ژاپنی)
مواد لازم:
سس سویا: 2 قاشق غذاخوری
شکر قهوه‌ای: یک قاشق غذاخوری
زنجبیل تازه: یک قاشق چای‌خوری
فیله گوساله یا گوشت ران مرغ خرد شده: 800 گرم
پیاز قرمز: ۱ عدد
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
قارچ: به مقدار دلخواه
گوجه گیلاسی: به مقدار دلخواه
مایونز: نصف فنجان
سس خردل: یک قاشق چای‌خوری
کره: به مقدار لازم
طرزتهیه:
ابتدا در کاسه متوسطی سس سویا، شکر و زنجبیل رنده شده را بریزید و هم بزنید تا شکر حل شود. گوشت یا مرغ را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خوب به آن آغشته شود. روی آن را با پلاستیک بپوشانید. بگذارید 3 ساعت در یخچال بماند. بعد از 3 ساعت گوشت را از سس جدا کنید و به همراه پیاز، گوجه گیلاسی، فلفل دلمه و قارچ به سیخ بکشید. گریل اجاق یا باربکیو را داغ کنید. سیخ‌ها را روی آن گذاشته و کباب کنید. در همین حین مایونز و سس خردل و مقداری کره آب شده را در کاسه کوچکی مخلوط کرده و با برس روی سیخ‌های کباب زده پس از آماده شدن می‌توانید با برنج و نان سرو کنید. 


ترشی غوره
مواد لازم:
غوره عسگری:2 کیلو
نمک: به مقدار لازم
سرکه سفید: 1 کیلو
طرز تهیه:
ابتدا باید انگورها را به خوبی بشویید و بگذارید تا آب آن خشک شود. سپس انگورها را دانه دانه کنید و ظرف شیشه‌ای مناسبی برای آن انتخاب کنید. حال انگورهای دانه شده را در ظرف شیشه‌ای بریزید. سپس سرکه سفید و نمک را به آن اضافه کنید. برای جا افتادن سرکه باید یک ماه و یا بیشتر به آن زمان دهید تا ترشی حاضر شود. هرچه ترشی بیشتر بماند طعم و خواص آن نیز بیشتر می‌شود. 


ترش آش
موادلازم:
سبزی تازه آش( تره، جعفری، گشنیز، اسفناج، نعنا): نیم کیلو
باقالی تازه یا خشک: ۲۰۰ گرم
برنج نیم دانه: ۲ پیمانه
سیر: ۳ بوته
نعنا خشک: به مقدار دلخواه
نمک، فلفل، زردچوبه: به مقدار دلخواه
آلوچه تازه: ۱و نیم پیمانه (اگر در دسترس نبود آبغوره یا نارنج: ۲ پیمانه)
آب: به مقدار لازم
طرزتهیه:
اگر باقالی تازه در دسترس ندارید و می‌خواهید از باقالی خشک استفاده کنید، از دو روز قبل باقالی را بخیسانید. (من از باقالی تازه استفاده کردم) برنج نیم دانه را هم از چند ساعت قبل خیس کنید. باقالی را نیم پز کنید و کنار بگذارید. آب برنج را عوض کنید و در یک قابلمه با اندازه مناسب، باقالی، برنج و سبزی را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه بریزید. و به اندازه‌ای آب اضافه کنید که مطمئن شوید باقالی کاملا می‌پزد و برنج له می‌شود. شعله را ملایم کنید و اجازه دهید مواد آش به خوبی با هم بپزند و آش غلظت مناسبی پیدا کند. در یک تابه، سیر له شده زردچوبه و نمک را در روغن داغ شده تفت دهید. وقتی سیر سرخ شد، نعنا را به تابه اضافه کنید. نعنا با سرخ شدن تیره می‌شود. اجازه ندهید نعنا بسوزد وگرنه تلخ می‌شود و طعم غذا را عوض می‌کند. اگر گوجه سبز ترش تازه در دسترس بود استفاده کنید وگرنه از آبغوره می‌شود استفاده کرد. (من از گوجه سبز تازه استفاده کردم.) گوجه سبز را بپزید و نصفش را له و از صافی رد کنید. نصف دیگرش هم درسته داخل آش بریزید. وقتی که برنج و باقالی کاملا پخته شد و آش شما جا افتاد، گوجه سبز پخته یا (آبغوره)سیر و نعنا داغ را به آش اضافه کنید و اجازه دهید مواد کمی با هم جا بیفتد. آش را با سیر داغ و نعنا داغ تزیین کنید. برای خوشمزه‌تر شدن آش، از باقالی و گوجه‌سبز تازه استفاده کنید. اگر آبغوره در دسترس ندارید، می‌توانید از آب نارنج در آش ترش استفاده کنید. ترشی آش را می‌توانید کم و زیاد کنید، اما اصلش این است که ترشی آش زیاد باشد. در گیلان ترش آش را همراه ماهی شور و ترب می‌خورند. 


دیلایت موز
مواد لازم: 
شیر: ۲ لیوان
شیر عسلی: یک قوطی
ژلاتین: ۲ قاشق غذاخوری
آب: ۱/۴ لیوان
موز میکس شده: یک لیوان
وانیل: نوک قاشق چای‌خوری
خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
بیسکویت پتی بور: ۱/۲ لیوان
ژله موز: یک بسته
طرز تهیه:
ابتدا شیر و شیر عسلی را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت میگذاریم. ژلاتین را در یک چهارم لیوان آب سرد روی کتری بنماری کنید‌. پودر ژله را هم با یک لیوان آبجوش بن ماری کنید. وقتی شیر و شیر عسلی از کناره‌ها شروع به جوشیدن کرد از روی حرارت برداشته و بگذارید کمی سرد شود، بعد درون میکسر شیر و ژلاتین بنماری و ژله موز بنماری و موز له شده و خامه و بیسکویت پتی بور و وانیل را بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد یکدست شود‌. سپس درون قالب چرب شده بریزید و در یخچال قرار دهید تا دسر خودش را بگیرد برای تزئین کمی بیسکویت پتی‌بور کاکائویی را پودر کرده و روی دسر الک کنید. 


تیرامیسو لیوانی
مواد لازم:
لیدی فینگر: ۱۰ عدد
پنیر خامه‌ای: ۱۱۵ گرم‌
خامه ترجیحا فرم گرفته: نصف فنجان‌
شکر: ۳ قاشق غذاخوری
قهوه دم کشیده: غلیظ نصف فنجان
وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
شکلات چیپسی: مقداری
پودر کاکائو: مقداری
طرز تهیه:
ابتدا در ظرفی خامه + پنیر خامه ای + شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید و با همزن هم بزنید تا خامه فرم بگیرد. بعد در یخچال قرار دهید سپس نصف بیسکویت لیدی فینگر را تکه تکه کنید و به طور مساوی در۳ لیوان تقسیم کنید، روی هر کدام از آنها یک ق غ قهوه دم کشیده بریزید و کنار بگذارید تا قهوه‌ها جذب بیسکویت‌ها شوند‌. بعد خامه فرم گرفته شده با پنیر را با اندازه یک قاشق داخل هر لیوان روی بیسکویت‌ها می‌ریزیم. سپس نصف دیگر بیسکویت‌ها را تکه تکه کرده و روی ترکیب خامه و پنیر می‌ریزیم و دوباره رویش یک قاشق قهوه می‌ریزیم. باقی مانده مخلوط پنیر و خامه را در یک قیف ریخته و با آن روی بیسکویت‌ها را کاملا می‌پوشانیم در آخر هم کمی پودر کاکائو می‌پاشیم و با چند عدد شکلات چیپسی روی تیرامیسو را تزئین می‌کنیم و یا با بیسکوئت لیدی فینگر‌. بعد یک ساعتی داخل یخچال استراحت می‌دهیم و بعد سرو می‌کنیم‌.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 3, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به