برای شروع تخم‌مرغ‌ها، شکر، وانیل و رنده پوست پرتقال را مخلوط کرده و حدود پنج دقیقه با همزن بزنید
‌کیک نارگیلی
‌مواد لازم:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
‌آرد سفید:۲۰۰ گرم‌
شکر: ۱۶۰گرم
بیکینگ پودر: ۱و نیم قاشق چای‌خوری
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
کره:۱۱۳گرم‌
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
تخم‌مرغ کامل: ۱عدد (درشت)‌
سفیده تخم مرغ: ۲عدد (درشت)‌
اسانس نارگیل:۱/۲ قاشق چای‌خوری
وانیل:۱/۲ قاشق چای‌خوری
شیرنارگیل: ۱۵۵ گرم
پودر نارگیل برای تزیین: مقداری(تقریبا یک و نیم پیمانه)
طرز تهیه:
ابتدا همه مواد را به دمای محیط برسانید.آرد و بیکینگ پودر و نمک را الک کنید.کره و شکر را با همزن بزنید (اگه از استند میکسر استفاده می‌کنید سر پدالی مناسب است) تا یکدست و پفکی بشود. تخم‌مرغ را اضافه کرده و مخلوط کنید سفیده‌ها را یکی یکی اضافه و خوب بزنید. اسانس نارگیل و وانیل را اضافه و مخلوط کنید آرد و شیرنارگیل را به تناوب اضافه کنید.بدین صورت که ابتدا یک سوم از آرد را اضافه و مخلوط کنید. نصف از شیرنارگیل اضافه و مخلوط، یک سوم از آرد و مخلوط بقیه شیرنارگیل و در آخر بقیه آرد. خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدست بشود. قالب ۲۵ سانت را چرب و آردپاشی کرده خمیر کیک را داخلش بریزید و در فری که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده به مدت ۳۵_۴۵ دقیقه قرار بدهید با خلال چوبی تست کنید. سپس از فر خارج کرده و پس از چند دقیقه روی توری فلزی برگردانید تا کاملا خنک بشود.
من دوتا از این کیک‌ها را جداگانه درست کردم بین دولایه و اطراف کیک از "کرم‌چیز" استفاده کردم و با پودر نارگیل کاور کردم.شما می‌توانید هر کیک را دولایه کنید و بین لایه‌های کیک هم از کرم پنیری استفاده کنید تا خوشمزه‌تر شود
دوستان شیرنارگیل از خود نارگیل تهیه می‌شود و پایه لبنی نداره پس با شیری که طعم نارگیل داره و از اسانس استفاده شده متفاوته. شیر نارگیل را می‌توانید بصورت آماده از سوپرمارکتها تهیه کنید که در قوطی‌های کنسروی نگهداری می‌شود و یا اینکه خودتان از نارگیل تهیه کنید.
طرز تهیه شیر نارگیل:
یک لیوان نارگیل خردشده را با دولیوان آب کاملا میکس کرده و بعد از صافی رد کنید مایع سفید رنگی که جدا می‌شود همان شیرنارگیل خوشمزه و مقوی است از پودر نارگیل هم می‌شود استفاده کرد فقط از قبل با آب گرم آنرا خیس کرده بعد میکس کنید.
برای تهیه کرمچیز ۲۰۰گرم پنیرخامه‌ای را با دو قاشق غذاخوری پودر قند بزنید تا یکدست بشود بعد با ۲۰۰گرم خامه شیرین قنادی که فرم گرفته و چند قطره اسانس نارگیل مخلوط کنید.


 
چیزکیک شکلاتی نعنایی لیوانی
مواد لازم:
بیسکوییت اوریو: 150 گرم
کره آب شده" 2 قاشق غذاخوری
آب سرد: 2 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین:5/1 قاشق چای‌خوری 
خامه صبحانه: 350 گرم 
پنیر ماسکارپونه: 350 گرم 
عصاره نعناع: 2 قاشق غذاخوری
پودر شکر دانه: 200 گرم
شکلات تخته ای رنگ سبز (با طعم لیمو یا نعنا) خرد شده: 100 گرم
خامه فرم گرفته، برگ نعناع و شکلات رنده شده برای تزیین: به مقدار لازم
طرز تهیه:
بیسکوییت اوریو را در غذاساز کاملا خرد کرده و سپس با کره مخلوط کنید . این ترکیب را بعنوان کراست در هشت فنجان مخصوص دسر ریخته و با اندکی فشار ته ظروف منسجم کنید. 
پودر ژلاتین را روی کمی آب ریخته و پنج تا ده دقیقه استراحت دهید تا اسفنجی شود‌. خامه صبحانه را در ظرفی با همزن یکدست کرده سپس یک چهارم فنجان پودر شکر افزوده مجددا کمی بهم بزنید تا خامه کمی حالت پفی پیدا کند. پنیر ماسکارپونه را در ظرفی دیگر با همزن بزنید تا نرم و یکدست شود سپس بقیه پودر شکر عصاره نعناع را اضافه کنید. ژلاتین رابه همراه با شکلات آب شده(به روش بن ماری) به مخلوط افزوده و خوب مخلوط کنید. مایه فوق را به کمک قیف یا قاشق روی کراست اوریو ریخته و سه ساعت در یخچال بگذارید‌. برای تزیین از خامه فرم گرفته برگ نعناع و شکلات رنده شده استفاده کنید


 
کاپ کیک شکلاتی
مواد لازم:
آرد: 3 لیوان
‌شکر: 5/1 لیوان
تخم‌مرغ: 3 عدد
شیر: 5/1 لیوان
کافی میکس: 2 عدد
پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر: 3 قاشق چایخوری
جوش شیرین: 1 قاشق چایخوری
روغن مایع: 1لیوان سرخالی
وانیل: 4/1 قاشق چای‌خوری
طرز تهیه:
فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود‌؛ شیر داغ و کافی میکس را مخلوط کنید (‌می‌توانید از انواع مختلف قهوه و نسکافه استفاده کنید‌). 
تخم‌مرغ و شکر وانیل را اضافه کنید و خوب بزنید تا کرم رنگ شود‌ (حدودا 5 دقیقه‌)
سپس شیر را اضافه کنید کمی هم زده و بعد روغن‌ و در آخر‌ آرد‌، بیکینگ پودر‌، جوش شیرین و پودر کاکائو را با هم مخلوط و الک کنید سپس به مواد اضافه نمایید‌؛ این مواد را‌ به آرامی با هم می‌زنیم و‌ مخلوط کنید ( فقط تا اندازه‌ای هم بزنید که مواد ترکیب شوند‌). مواد را داخل کاغذهای کاپ کیک بریزید (‌قالب‌ها را تا نیمه پر کنید‌) ، قالب‌ها را درون فری که از قبل روشن کرده‌اید و گرم شده است به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا کیک‌ها بپزند.
پس از آماده شدن کاپ کیک‌ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند سپس سرو نمائید‌، می‌توانید کاپ‌کیک شکلاتی را با خامه‌، سس شکلاتی و … تزیین کنید.
با این مقدار مواد 20 تا کاپ کیک تهیه می‌شود. 


کیک پرتقالی
مواد لازم: 
تخم مرغ‌: دو عدد
آب پرتقال‌: نصف لیوان
شکر‌: یک لیوان
روغن مایع‌: یک سوم لیوان
آرد سفید‌: یک و نیم لیوان
وانیل‌: نوک قاشق
بکینگ پودر‌: ۱ قاشق مرباخوری
رنده پوست پرتقال بدون سفیدی‌: یک قاشق مرباخوری
طرز تهیه‌:
ابتدا پوست پرتقال را رنده نمایید، توجه کنید که نباید از قسمت سفید پوست پرتقال استفاده نمایید، زیرا ممکن است کیک شما تلخ شود. سپس آب پرتقال‌ها را بگیرید و در ظرفی جداگانه بریزیدبعد از گذشت نیم ساعت که مواد اولیه خارج از یخچال بود، شروع به پخت کیک پرتقالی می‌کنیم، برای شروع تخم‌مرغ‌ها، شکر، وانیل و رنده پوست پرتقال را مخلوط کرده و حدود پنج دقیقه با همزن بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار شود.
روغن مایع را اضافه نموده و کمی هم بزنید و بعد از آن آب پرتقال طبیعی را اضافه کنید و مجددا با همزن هم بزنید. نیازی به هم زدن زیاد نیست، همین که مواد با هم مخلوط شده و یکدست شوند کافی است. همزن را کنار گذاشته، آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و‌ بعد از الک نمودن به مواد اولیه اضافه نمایید و با قاشق هم بزنید.‌ هم زدن بیش از حد باعث می‌شود پف کیک کم شود. پس بهتر است هم زدن را تنها تا زمانی که مواد یکدست شوند ادامه دهید.حال کف و دیواره های قالب را با روغن نباتی چرب نموده و آرد پاشی کنید و مواد کیک را داخل قالب بریزید و به مدت ۴۰ دقیقه در فر با درجه ۱۸۰ قرار دهید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

صبر کنید تا خنک شود و سپس آن را از قالب خارج نمایید و سرو کنید .
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 11, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به