اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا ویزاها را بطور خودکار تمدید نمی‌کند
در پی سرازیر شدن سوالات مردمی از ایران استار درباره وضعیت مسافرت، پناهندگی و انواع مهاجرت و اسپانسری، بر آن شدیم تا سوالات شما را به پیش وزیر مهاجرت بگذاریم.
"مارکو مندیسینو" وزیر مهاجرت و پناهندگی و شهروندی کانادا که به شدت سرگرم کمپین انتخاباتی‌ست توانست با معاونش "جفری مک‌دونالد" به این سوالات پاسخ دهد که بعلت حجم زیاد این پاسخ‌ها را در دو گروه سوالات ویزای‌های موقت و پناهندگی؛ و سوالات مهاجرت تقسیم کردیم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اختصاصی ایران استار و سوالات مستقیم از وزیر مهاجرت: وضعیت کامل اخذ ویزا، و پناهندگی کانادا امروز چگونه است؟
با توجه به شرایط کرونا و بسته بودن مرزها برای مدت‌های مدید، ویزاهای موقت (از جمله توریستی) و پناهندگی با افت و خیز زیادی مواجه بوده و وزیر تکلیف این شرایط را اینگونه روشن کرد:
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
سوالات:

  • ایران استار> تمدید ویزاهای موقتی: چه اتفاقی برای افرادی می افتد که ویزای آنها در زمان شیوع کوید منقضی شده یا به زودی منقضی می‌شوند (از سوپرویزا گرفته تا ویزاهای یکبار و چندبار ورود)؟ آیا آنها را بطور خودکار تمدید می‌کنید؟
    لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
    Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
    وزیر: خیر، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا این ویزاها را بطور خودکار تمدید نمی‌کند. در صورت منقضی شدن ویزای افراد، آنها باید مجددا از طریق آنلاین درخواست دریافت یک ویزای جدید را همراه با مدارک جدید ارائه دهند.

 

  • ایران استار> وضعیت فعلی ویزاهای موقتی: آیا افراد می‌توانند درخواست دهند؟ زمان انتظار چقدر است؟
  • وزیر: از زمان شروع همه‌گیری، اداره مهاجرت همچنان به خواست‌های آنلاین ویزای متقاضیان رسیدگی کرده است. البته باید گفت که در طی این مدت، با توجه شیوع کرونا ظرفیت پردازش اداره مهاجرت تحت تاثیر قرار گرفته و در برخی موارد منجر به تعطیلی کامل یا محدود دفاتر شده است. ما اکنون در حال اجرای برنامه‌ای هستیم که اتباع خارجی که از محدودیت‌های مسافرتی معاف هستند و واجد شرایط سفر به کانادا نیز می‌باشند در اولویت قرار گیرند و سریع‌تر ویزا دریافت کنند.
    باید اضافه کنم که ما با توجه به وضعیت کرونا در هر منطقه از هر کشوری اقدام به بازگشایی برخی از دفاتر خود هم در سراسر کانادا و هم در جهان کرده‌ایم و مجبور به بازبینی برخی از سیاست‌هایمان شدیم و در حال حاضر نیز در حال بررسی راه‌های بیشتری برای سازگاری و انعطاف‌پذیری با شرایط فعلی و آینده هستیم. ما حتی مهلت ارسال مدارک متقاضیان را به دلیل محدودیت‌های کوید-۱۹ از طرف آنها، تمدید کردیم. همه این موارد روی زمان پردازش پرونده‌ها و صدور ویزاها تأثیر داشته است.
    واضح است که مدت زمان لازم برای پردازش یک درخواست بستگی به عوامل مختلفی دارد، مانند نوع ویزای درخواستی، اینکه متقاضی چقدر خوب و سریع به درخواست‌های اداره مهاجرت برای ارائه اطلاعات بیشتر (از جمله معاینات پزشکی) پاسخ دهد، یا اینکه اطلاعات دریافتی ما چقدر پیچیده یا مشخص است و نیز اینکه برنامه و ظرفیت و منابع آن زمان اداره چگونه است. محدودیت‌های مداوم سفرهای بین‌المللی، مرزی، و حتی جمع‌آوری مدارک به دلیل اثرات کوید-۱۹ موانع مهمی در سرعت پردازش بوده‌اند که سبب تأخیرهای خارج از کنترل شده‌اند. به همین علت ما در حال حاضر قادر به ارائه جدول زمانی خاصی نیستیم.
    فعلا تمرکز ما بر روی درخواست‌های جدید پاییز امسال از متقاضیانی‌ست که از محدودیت‌های مسافرتی معاف هستند و واجد شرایط سفر به کانادا نیز هستند، تا بتوانند در یک بازه زمانی معقول ویزا بگیرند، و البته که ما تأیید می‌کنیم که تاخیرهایی وجود خواهد داشت. به همین دلیل متقاضیان را تشویق می‌کنیم تا ابتدا واجد شرایط سفر به کانادا شوند و بعد اقدام کنند تا دیگر به ناقصی پرونده برنخورند و پرونده آنها به تاخیر نیافتند. کسانی که قبلا درخواست ویزا کرده‌اند و در پاییز امسال واجد شرایط سفر به کانادا نیز خواهند بود، در طی ماه‌های آینده دستورالعمل‌های خاص را روی وب‌سایت ما خواهند دید.

 

  • ایران استار> حذف مصاحبه و انگشت‌نگاری: آیا بعلت شیوع کرونا تغییری در اعطای ویزا صورت گرفته به ترتیبی که برخوردهای حضوری (مانند مصاحبه، انگشت‌نگاری و غیره) به حداقل برسد؟
    وزیر: برای ما سلامت و ایمنی کارکنان و نیز متقاضیان بسیار جدی‌ست. در دفاتر داخل کانادا و نیز خارج از کشور و همچنین در مراکز درخواست ویزا اقداماتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و نیاز به ماسک وضع شده، تا اطمینان حاصل شود که رفاه کارکنان و متقاضیان در اولویت قرار دارد.

 

  • ایران استار> پناهندگی: آیا پس از بحران افغانستان، عراق و سوریه و نیز پس از پایان شیوع کرونا دوباره کانادا تعداد پذیرش پناهندگانش را افزایش می‌دهد و یا اینکه سیاست کلی پناهندگی کانادا مبنی بر کاهش پذیرش است؟
    وزیر: کانادا پیشتر، بعلت بحران افغانستان اعلان کرده که حاضر به پذیرش حداکثر ۲۰,۰۰۰ تبعه آسیب‌پذیر افغان است. این افراد طی دو برنامه می‌توانند پذیرش شوند:
    - برنامه مهاجرت ویژه برای اتباع افغان و خانواده‌های آنها که به دولت کانادا کمک کردند.
    لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
    Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

    - برنامه بشردوستانه ویژه برای اسکان اتباع افغان که در خارج از افغانستان هستند و قادر به حفاظت از خود نیستند (مثلا جایی برای اقامت نمی‌یابند). این برنامه ترکیبی از پناهندگی با کمک دولتی و حمایت خصوصی‌ست که شامل یک خانواده می‌شود. به عنوان بخشی از این برنامه و بصورت ابتکاری اقدامات تسهیل کننده ویژه‌ای برای افغان‌هایی که در حال حاضر در کانادا هستند را به آغاز کرده‌ایم. این برنامه دارای دو جنبه تسریع در روند به هم رساندن خانواده‌ها، و نیز کسانی‌ست که بطور موقت در کانادا حضور دارند می‌باشد که کلیه این اطلاعات در وب سایت ما موجود است.

ایران استار رسانه مورد اعتماد دولت‌های فدرال و استانی کاناداست. متن کامل انگلیسی این پرسش و پاسخ نیز در دفتر رسانه ایران استار موجود است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, August 31, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به