بیش از دویست نفر از ایرانیان در جلسه‌ای در ریچموندهیل با پی‌یر پولیور دیدار کردند
سری گزارش‌های زنده، حضوری و اختصاصی ایران استار با دولت‌های کانادا:
همراهانی که "پی‌یر پولیور" را معرفی می‌کردند، در هر دو جلسه از او بعنوان نخست وزیر بعدی کانادا نام بردند. او نیز گفت که خوشبختانه کانادا پیش از ترودو با مشکلات سخت امروزی مواجه نبوده و پس از ترودو نیز مواجه نخواهد بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
در ابتدا جلسه پرسش و پاسخ با رسانه‌ها برگزار شد، برای خواندن جلسه او با ایرانیان به عکس دوم و پس از آن در همین صفحه مراجعه کنید.
 
دیدار پولیور رهبر محافظه‌کاران کانادا با ایرانیان در سالنی پُر: عوامل رژیم ایران را بیرون می‌کنم
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
"پی‌یر پولیور" رهبر حزب محافظه‌کار که طبق نظرسنجی‌های اخیر بیش از ۱۱% از "جاستین ترودو" نخست وزیر کنونی کانادا پیش است دو جلسه در شهر ایرانی‌نشین "ریچموندهیل" داشت؛ اول جلسه بیش از یک ساعته با رسانه‌ها و سپس جلسه کوتاه ده دقیقه‌ای با ایرانیانی که سالن را پُر کرده بودند. وی در هر دو جلسه با تشویق شدید حضار روبرو شد بطوریکه حتی رسانه‌ها هم که باید بی‌طرف باشند به شدت از وضعیت کنونی کانادا شکایت کردند. سوالات رسانه‌ها مشکلات پیاپی جامعه را جلوی پی‌یر می‌گذاشت و در جلسه بعدی ایرانیان همگی ایستاده از او خواستند تا در صورت نخست وزیری، عوامل رژیم جمهوری اسلامی را سریعا از کانادا اخراج کند و شعار "بیرونشان می‌کنیم" سر دادند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
اولین جلسه پولیور در ساعت ۱۱ صبح شنبه با حضور ۲۶ نماینده از رسانه‌های قومی از جمله ایران استار آغاز شد. او همراه با دو نماینده دیگر مجلس، "آنیا رابرتز" و "لری براک" در این جلسه به سوالات رسانه‌ها پاسخ داد. وی در ابتدا گفت که می‌خواهد کانادا را به سر جای خودش برگرداند و زندگی کانادایی‌ها را که ترودو خراب کرده دوباره خوب کند. او تاکید کرد که دولت باید کوچک شود و از سر راه مردم کنار برود و بجای مردم تصمیم نگیرد بلکه به مردم خدمت کند. وی افزود: "کانادا در حال حاضر با مشکلات مهاجرتی، امنیت، املاک، خودکشی، دانشجویان، اقتصادی، تورم و جرم جنایت روبروست که زندگی را برای همه سخت کرده است. او تاکید کرد که همه این مشکلات راه حل‌های عملی دارند و او مشکل حاد املاک را با ساخت ۱۵% خانه بیشتر در شهرها حل خواهد کرد، مهاجرت را سامان خواهد بخشید، افراد مجرم را آزاد نخواهد کرد، و آزادی را به مردم و رسانه‌ها باز خواهد گرداند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
دیدار-رهبر-محافظه-کاران-کانادا-با-ایرانیان-در-سالنی-پُر-عوامل-رژیم-ایران-را-بیرون-می-کنم-جلسه-رسانه
 
سوالات
ایران استار: ایران اخیرا عضو پیمان شانگهای شده و به زودی عضو بریکس هم می‌شود، شما چگونه قول مبتنی بر فشار بیشتر بر ایران را عملی خواهید کرد؟
موضع من در مقابل رژیم ایران واضح است، سپاه را در لیست تروریستی می‌گذارم، با تصویب قانون مگنیتسکی همه عوامل رژیم و نزدیکانشان را اخراج می‌کنم، دارایی‌های رژیم را مصادره می‌کنم و به خانواده‌های پرواز اوکراین می‌دهم، پرونده پرواز اوکراین را به دادگاه جرائم بین‌المللی می‌برم و بر رژیم فشار می‌آورم و نه بر مردم. در مورد عضویت ایران در این دو پیمان، ما نمی‌توانیم جلوی عضویت و آنچه کشورها با هم تصمیم می‌گیرند را بگیریم اما بریکس می‌خواهد پول خود را راه بیاندازد که این به ضرر کاناداست. ما باید از دلار (آمریکا) حمایت کنیم و برای این کار باید آن را تقویت کنیم. دولت آمریکا به شدت پول چاپ کرده و به شدت زیر قرض رفته، باید پول را از دست مردم جمع کنیم تا ارزش دلار بالا برود و در معادلات جهانی نیز موفق‌تر عمل کنیم.
 
اگر شما نخست وزیر شوید، آیا لایحه‌هایی مانند سی ۱۱ و سی ۷۵ را که مرتبا مخالفت خود را با آنها اعلان می‌کنید، لغو خواهید کرد؟
سی ۱۱ را بله، همانگونه که مارگارت اتوود هم می‌گوید این دیکتاتوریست؛ این لایحه نیست، این قانون سانسوری‌ست که دولت کانادا روی همه رسانه‌ها و حتی مردم در سوشیال مدیا هم گذاشته است. در مورد سی ۷۵ که به جرایم و آزادی سریع مجرمان پرداخته، بله حتما آن را برمی‌داریم. در ونکوور و کانادا مجرمانی هستند که در هر روز حداقل سه جرم مرتکب می‌شود و پس از دستگیری بلافاصله همان روز آزاد می‌شود و به ریش پلیس می‌خندد. مجرم جایش زندان است و نه در میان مردم برای جرم بعدی. در قوانین خانواده نیز باید صریح صحبت کنم؛ آن کسی که باید در مورد فرزندان پدر و مادرها تصمیم بگیرد خود پدر و مادرها هستند و نه دولت. بله من این لوایح را لغو می‌کنم.
 
بازار کار متخصصان ما اکنون وابسته به مهاجران است، آیا می‌شود روز بیاید که ما بتوانیم مهندسان و دکترهای خودمان را به میزان کافی در کانادا تعلیم دهیم؟
بله ما می‌خواهیم دانشگاه‌ها و کالج‌هایمان متخصصین خودمان را تربیت کنند و این خیلی بهتر از اینست که آنها را از کشورهای دیگر وارد کنیم. آنهایی که بعنوان مهاجر می‌آوریم، با سیستم کنونی که اجازه نمی‌دهد آنها وارد ساختار کاری شوند، عملا ما را از کمکشان محروم می‌کنند. ما باید بطور اتوماتیک مهاجران برخی از کشورها را مانند انگلستان، ایرلند، استرالیا را بپذیریم و به آنها اجازه کار دهیم و از سوی دیگر دانشگاه‌های خودمان را تقویت کنیم.
 
نقشه شما برای اوکراین و حمایت از آن در جنگ با روسیه چیست؟
ما همیشه از اوکراین حمایت کرده‌ایم، بهترین راه حمایت ما از اوکراین جلوگیری از رفتن پول به روسیه است. روسیه همچنان در حال فروش انرژی به ژاپن و اروپاست، ما باید جای آنها را بگیریم، ما بزرگترین ذخایر گاز و نفت را در جهان داریم؛ آلمان گاز می‌خواهد و اینجا آمد قرارداد بست، در حالیکه آمریکایی‌ها ۷ تا ترمینال گاز مایع برای صادرات به آمریکا در این مدست ساختند، ما هیچ کاری نکردیم در حالیکه ما همه زیرساخت‌های لازمه را داریم.
 
شما می‌خواهید زمین‌های فدرال کانادا را بفروشید تا خانه ساخته شود در حالیکه مشکل زمین نیست بلکه هزینه ساخت و مهاجرانی که به ساختمان‌سازی نمی‌رسند. آیا بهتر نیست مهاجران ساختمان‌ساز بیشتری بیاوریم تا ساخت و ساز ارزان‌تر شود؟
خیر من با شما موافق نیستم. متاسفانه سیستم مهاجرتی ما داغون است، ما به مهاجران یک سری سوال می‌دهیم و بر اساس آن نمره می‌گیرند که اگر قبول شدند بیایند به کانادا و به آنها اجازه کار می‌دهیم ولی نمی‌دانیم آیا آنها واقعا به همان کارهایی که نمره آورند می‌رسند یا نه. ما باید شرایط کار اینجا برای مهاجران را چه قبل از ورود و چه بعد از ورود مهیا کنیم تا آنها مستقیما برای کانادا و خودشان مفید باشند. من فکر نمی‌کنم که قیمت مصالح و کارگران اینجا زیاد است. آمریکایی‌ها دقیقا شرایط ما را دارند در آن طرف مرز، مثلا در نیاگارا ما اینطرف و آنها آنطرف، قیمت خانه در اینطرف ۴۰% بیشتر از آنطرف است. مشکل ما کاغذبازی است، ما باید کاغذبازی و هزینه‌سازی برای ساخت و ساز را حذف کنیم. نسبت تعداد مسکن به تعداد شهروندان در کانادا ما از همه کشورهای جی ۷ کمتر است و این یعنی اصلا وضعیت ما خوب نیست. روشن بگویم، با پول یک خانه در تورنتو می‌توانید در سوئد یک قصر بخرید و این مسخره است.
 
ما کارگران فصلی زیادی از آمریکای لاتین داریم که بعدا مهاجران خوبی می‌شوند، برای آنها کانادا را چگونه ترسیم می‌کنید؟
کانادا کشوری‌ست که برای کار آنها ارزش قائل است و پول می‌دهد، امنیت و کار برای آنها و خانواده آنها فراهم می‌کند و کشور آزادی‌ست.
 
در افزایش جرائم خیابانی، آنهایی که از خود دفاع می‌کنند گاهی بعنوان مجرم محاکمه می‌شوند؛ در این رابطه چه می‌کنید؟
فکر می‌کنم قانون "دفاع از خود" باید بگوید که میزان دفاع باید به نسبت معناداری از حمله باشد و نه به میزان زیادتری از حمله کننده؛ برای مثال دفاع در مقابل دزدی شکلات با دفاع از خانه در مقابل دزدان مسلح فرق می‌کند. این مسائل را قاضی‌ها بسته به نوع جرم باید بررسی کنند. ببینید ما قبلاها اینگونه مسائل را نداشتیم چون کشور ما امن بود، ولی الان به لطف ترودو داریم. من و لری قانون در اینباره را بررسی می‌کنیم.
 
دانشجویان بین‌المللی جایی برای زندگی ندارد، برای مثال ۲۰ نفر در یک خانه یک خوابه زندگی می‌کنند، آنها نمی‌توانند کار پیدا کنند، نمی‌توانند به مسافرت بروند و اصلا زندگی ندارند.
نه این درست نیست، این مشکلی‌ست که "شان فریزر" وزیر مهاجرت سابق ترودو بوجود آورده ولی ترودو او را ارتقا هم بخشیده. ما باید کاری کنیم که دانشجویان قبل از ورود و ویزا حتما "جا" بگیرند و کالج‌هایی که جا به آنها نمی‌دهند را باید تحت فشار بگذاریم تا فقط پول نگیرند و نگویند که مشکل جای دانشجویان به ما مربوط نیست. اگر کالج‌ها کاری نکند باید لایسنس آنها را لغو کنیم.
 
در مورد دزدی خانه و ماشین‌ها در بزرگشهر تورنتو همه نگرانیم، شما چه می‌کنید؟
قبل از ترودو که اینجوری نبود. بجای پول گذاشتن در حذف اسلحه‌های شکارچیان و مزارع باید آن پول را خرج جلوگیری از ورود اسلحه غیرقانونی و دستگیری دزدها کنیم. دزدها و مجرمین را نباید آزاد در جامعه رها کنیم. در زمینه اتومبیل، باید جلوی قاچاق شدن آنها به خارج را بگیریم، اگر دزدان نتوانند مال دزدی را آب کنند که دیگر دزدی نمی‌کنند.
 
در مورد حذف اخبار در فیس‌بوک چه می‌کنید؟
این قانون غلط جاستین ترودوست، آن را ملغی می‌کنیم، به همین سادگی. چنین قانونی در هیچ کشور دیگری در دنیا بجز استرالیا وجود ندارد، ما چرا باید اصلا با این کارها کار داشته باشیم؟
 
قانون بانک‌ها می‌گوید که آنها نمی‌توانند "بیزینس" کنند، این قانون در سال ۲۰۱۹ تمام می‌شد که با یک تبصره تا ۲۰۲۵ ادامه یافته، نظر شما چیست؟
من این قوانین را نخوانده‌ام و نمی‌دانم. من حتما آن را بررسی می‌کنم.
 
مشکل اصلی امنیت و کار و جرائم رقابت زیاد و شرایط بد در شهرهای بزرگ است به ویژه در تورنتو ما کالج‌هایی با یک اتاق داریم، با این وضعیت چه می‌کنید؟
یک کالج یک اتاقه؟ اینجوری؟ آنها در کالج چه می‌کنند؟ چه یاد می‌دهند؟ دانشجویان چه می‌خوانند؟ این راهی‌ست برای ورود نادرست برخی از افراد به کانادا. این سیاست غلط لیبرال‌هاست، ما باید سیستم مهاجرت و نیز دانشجویان را درست کنیم. دوست دارم که شهرها کوچک و پخش شوند اما نمی‌دانم چگونه دولت می‌تواند این کار را انجام دهد. در شهرها امکانات و احتمالات کار بیشتری وجود دارد برای همین بزرگتر می‌شوند. باید هزینه‌های زندگی در شهرهای کوچک را کم کنیم.

در جلسه با ایرانیان: عوامل رژیم ایران را بیرون می‌کنم
دیدار-رهبر-محافظه-کاران-کانادا-با-ایرانیان-در-سالنی-پُر-عوامل-رژیم-ایران-را-بیرون-می-کنم-جلسه-رسانه-پی-یر-پولیور

پس از مصاحبه خبری، پولیور با ایرانیان جلسه داشت. وی وارد سالنی شد که همه صندلی‌ها پُر شده و ده‌ها نفر دیگر نیز ایستاده بودند بطوریکه تقریبا جایی برای جابجایی نبود. وی پس از معرفی بعنوان نخست وزیر بعدی صحبت‌های خود را با گفتن فارسی "درود بر شما" آغاز کرد و گفت که مشکلات کانادا با ۸ سال حکومت ترودو بسیار زیاد شده، از تورم، جنایت، گرانی، کمبود مسکن و ده‌ها مشکل دیگر که بخواهیم بگوئیم، اکنون باید بگوئیم که شاهد دخالت خارجی‌ها در کانادا به نفع ترودو و علیه مردم هم هستیم. ترودو اینترنت را سانسور و به مردم خودش اهانت می‌کند و در عین حال با دیکتاتورهای خارجی علیه مردم کشورمان همدستی می‌کند.
کانادا اینجوری نبوده و ما برای چنین کانادایی به اینجا مهاجرت نکردیم. کانادا قبل و بعد از ترودو اینگونه نیست و نخواهد بود. ما سخت کار می‌کنیم و در مقابل زندگی خوبی را انتظار داریم. الان حتی لیبرال‌ها و نیودموکرات‌ها می‌خواهند مالیات بنزین را تا ۱۶ سنت در هر لیتر برسانند. ترودو بدهی کانادا را دو برابر کرده، بدهی ما در زمان او از کل بدهی کانادا در کل تاریخش بیشتر شده بطوریکه نسبت افزایش هزینه‌ها به نسبت درآمدها ۸ برابر شده است. من وضعیت اقتصادی را خوب می‌کنم (تشویق حضار).
وی گفت: "ما باید مهاجران را به سر کارهای تخصصی خودشان بگذاریم، ما بیش از ۲۰,۰۰۰ پزشک داریم که نمی‌گذاریم سر کار خودشان بروند... ما یک امتحان مشخص برای همه می‌گذاریم تا هرکسی قبول شد مستقیما سرکار خودش برود... چرا ما باید از کشورهای دیکتاتوری نفت بخریم در حالی که خود ما سومین دارنده ذخایر نفت جهان هستیم؟ چرا ما باید اجازه بدهیم دیکتاتورها، مانند رژیم تهران در بازار انرژی جولان دهند؟ (تشویق حضار)". او با اشاره به کمبود ساخت‌وساز و خانه در کانادا، امنیت و جرائم چندین راه حل را ارائه داد که مورد تشویق قرار گرفت.
او در ادامه یک جوک تعریف کرد: "در اتاوا یک دزد می‌ره سراغ یک نفر و بهش میگه: همه پولت رو بهم بده! اون یک نفر میگه: یه دقیقه صبر کن، من جاستین ترودو هستم! دزده میگه: اه، پس همه پول خودمو بهم پس بده! (تشویق حضار)". او گفت که ما وضعیت غیرمجرمانه بودند کوکائین و دیگر مواد مخدر در بریتیش کلمبیا را لغو می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم چنین قوانینی در تورنتو اجرایی شوند (تشویق حضار). او گفت که ترودو سعی کرده مردم را در مواردی مانند جنسیت، نژاد، واکسن زدن و دیگر موضوعات به گروه‌های مختلف تقسیم کند که اصلا لازم نیست. ما می‌خواهیم آزادی را به کانادا برگردانیم... و البته ما عضویت کلیه افراد کابینه را در "سازمان اقتصاد جهانی" ممنوع می‌کنیم (تشویق حضار).
ما جلوی دخالت کشورهای خارجی در کانادا (مانند چین که ایستگاه پلیس در کانادا ایجاد کرده) را می‌گیریم. در دو انتخابات گذشته چین سعی کرده به نفع ترودو در انتخابات کانادا تاثیر بگذارد؛ چرا؟ چون ترودو از پایه‌های دیکتاتوری چین قبلا {بصورت مثبت} تعریف کرده بود. ما قانون می‌گذاریم که همه لابیگران را زیر نظر داشته باشیم، این منحصر به پکن نمی‌شود بلکه شامل تهران هم می‌شود (تشویق حضار). دولت من سپاه را مجرم اعلان می‌کند و در لیست تروریست‌ها قرار می‌دهد (تشویق شدید حضار). در این زمان جمعیت به همراه پولیور شعار دادند: "{با لگد} بیرونشان می‌کنیم". وی افزود: "ترودو اجازه داده اینها به کانادا بیایند و اینجا را بهشت خودشان کنند، اینجا جای تروریست‌ها و خائنین نیست؛ اینجا کاناداست و شما مردم، مردم واقعی هستید و اینجا خانه ماست (تشویق شدید حضار)".
بعلاوه ما ورود کلیه عوامل رژیم به کانادا را غیرممکن و غیرقانونی می‌کنیم و آنهایی که قبلا آمده‌اند را هم اخراج می‌کنیم (تشویق شدید حضار). ما از مردم مورد ظلم قرار گرفته حمایت می‌کنیم، در حالیکه رئیس پلیس سابق تهران در کانادا به باشگاه ورزشی می‌رود... در همین حال یکی از حضار گفت که وزیر بهداشت نیز در مونترال کانادا دیده شده و پولیور با تعجب گفت: "وزیر بهداشت هم؟" ما با افرادی که به مردم ایران، به ویژه زنان ظلم کرده و آنها را کشته‌اند و به کانادا می‌آیند تا خوش باشند، همان خوشی که از مردم ایران گرفتند را، جلویش را می‌گیریم (تشویق شدید حضار و شعار سپاه را در لیست تروریست‌ها قرار دهید). او گفت که "گارنت ج‌نس" که عضو مجلس است قبلا لایحه قرار گرفتن سپاه در لیست تروریستی را تقدیم مجلس کرده و انتظار دارد که این جمعیت به سراغ نماینده مجلس منطقه خود بروند و از آنها بخواهند تا از این لایحه پیشنهاد شده حمایت کنند.
او در نهایت گفت که این کشور ماست، این کاناداست و این خانه ماست، بیائید خانه خود را آباد سازیم. پس از این سخنرانی، مهرزاد زارعی، پدر آراد زارعی که در سقوط هواپیمای اوکراینی جان خود را از دست داد، از پولیور خواست تا به وضعیت قربانیان فاجعه پرواز اوکراینی رسیدگی کند که پولیور گفت همیشه این کار را کرده و باز هم خواهد کرد.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


پولیور پیش از رفتن، با بسیاری از حضار دست دست داد و عکس یادگاری گرفت.


این گزارش بصورت زنده با حضور وزیر یا نمایندگان مجلس تهیه شده است. ایران استار رسانه مورد اعتماد دولت‌های فدرال و استانی کاناداست.

 

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, August 27, 2023 - 09:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به