وقتی لیبرال‌ها به حکومت رسیدند دید دیگری نسبت به ایران داشتند که واضحا الان تغییر کرده است
سری گزارش‌های زنده، حضوری و اختصاصی ایران استار با دولت‌های کانادا:
"کندیس برگن" راهبر محافظه‌کاران فدرال کانادا در یک میز گرد با رسانه‌های قومی به پرسش‌های فراوان رسانه‌ها پاسخ داد. دوشنبه عصر ساعت ۷ عصر و پس از بازگشت از غرب کشور وی با سوالات مختلفی از هر جناح روبرو شد که در برخی از آنها به زمان نخست وزیری "استفن هارپر" نخست وزیر سابق کانادا بر می‌گشت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
کندیس برگن راهبر محافظه‌کاران فدرال: ما بدنبال اتحاد در عین تفاوت هستیم تا دوباره دولت تشکیل دهیم
پیش از کندیس، "جاسراج سینگ هالان" منتقد سیاست‌های مهاجرتی دولت کانادا گفت: "ما متشکریم که شما رسانه‌ها در تمام این مدت اطلاعات را به زبان خودتان و به جوامع خودتان با عشق ارائه می‌دهید". وی که برگزار کننده این میزگرد بود گفت محافظه‌کاران اکنون در حال اتحاد بیش از پیش هستند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
سپس کندیس گفت: "از شما رسانه‌ها متشکرم که به این جلسه آمدید، این اولین بار است که من در چنین جلسه‌ای با رسانه‌های قومی شرکت می‌کنم و خیلی خوشحالم که شما وظیفه مهم انتقال اخبار و حقایق به مردم را به عهده دارید. به ویژه در زمان کرونا که همه باید در ارتباط با هم می‌بودند و مردم باید اخبار بسیار مهم و صحیح را دریافت می‌کردند. می‌دانم که شما اینجا هستید تا از واقعیات بپرسید و آن‌ها را به مردم بگوئید".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
سوالات
برنامه محافظه‌کاران درباره ایران وغنی‌سازی اتمی چیست و آیا از اسرائیل در حمله پیشگیرانه و زود حمایت می‌کنید؟
اسرائیل تنها دموکراسی واقعی در منطقه است و تنها کشوری‌ست که کیفیت حکومتی خوبی دارد که البته کامل کامل نیست. ما از اسرائیل و حق دفاع از خودش کاملا حمایت می‌کنیم. فلسطینی‌ها هم حق دارند زندگی کنند. درباره ایران ما خیلی مشکوک بودیم و هستیم به ویژه درباره وجود آزادی در آن کشور. وقتی لیبرال‌ها به حکومت رسیدند دید دیگری نسبت به ایران داشتند که واضحا الان تغییر کرده، ما لایحه دادیم که سپاه در لیست تروریستی برود، البته مطمئن نیستم که لیبرال‌ها بخواهند سپاه را در لیست تروریستی کانادا قرار دهند. در مجموع ما با کشورهایی که دموکراسی دارند با توجه به ارزش‌های اولیه خودمان باید برخورد کنیم.
 
برنامه شما در این مدت بعنوان راهبر حزب چه بوده است؟
خوب، به شوخی به دوستانم می‌گویم که تا همین الان نصف زمان راهبری من رفته و به زودی این کارم به اتمام می‌رسد. کار اول من در این زمان ایجاد اتحاد بین محافظه‌کاران بود و البته هدف من یکسان‌سازی همه نبود بلکه اتحاد در عین داشتن دیدگاه‌های مختلف در کنار هم بود. دوم اینکه می‌خواستم حزب افتخار کند به خودش و موفق شدم ببینم که در این مدت ۶,۰۰۰ نفر به حزب افزوده شدند. سوم این بود که بدانم افراد داخل حزب و مردم چه فکر می‌کنند و چه می‌خواهند. دوره راهبری من موقت است و تا اواسط سپتامبر در خدمت خواهم بود، پس از انتخاب یکی از نامزدان، رهبر حزب جایگزین من خواهد شد.
 
چگونه می‌خواهید رابطه با اقلیت‌ها مانند سیاه‌پوستان را دوباره برقرار کنید؟
من همیشه معتقد بوده‌ام که مردم باید با قلوب یکدیگر ارتباط داشته باشند و من هم مثل آنها. ما قبلا هم با اجتماعات مختلف و اقلیت‌ها در ارتباط بوده‌ایم، برای مثال با آن‌ها غذا خورده‌ایم، اما هدف ما از نشست و برخاست با آنها شنیدن از آنها و ایجاد رابطه خوب با آنها بوده و سیاهان نیز مانند بقیه اجتماعات هستند. همه اقلیت‌ها، همگی کانادایی هستند صرفنظر از اینکه چه تفاوت‌های احتمالی می‌توانند داشته باشند. ما می‌خواهیم همواره با همه کانادایی‌ها رابطه داشته باشیم.
 
رهبر بعدی باید چه ویژگی داشته باشد تا محافظه‌کاران را به قدرت برساند؟
بنظرم اول از همه باید از وی از نظر برنامه مالی منظم باشند، ما کانادایی‌ها بطور تاریخی از این نظر تابع نظم بوده‌ایم و همه این را می‌فهمیم. در درجه دوم باید تابع قانون باشد و آنرا اجرا کند. در درجه بعدی باید برای کانادایی‌ها کار کند. بعلاوه اینکه که فکر کند همه باید مثل هم باشند، بعبارت بهتر قرار نیست در همه زمینه‌ها ما مثل هم باشیم، ما می‌توانیم متفاوت فکر کنیم که این اصلا مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا ما می‌توانیم با همه تفاوت‌ها همچنان با هم کار کنیم، به ویژه روی زمینه‌هایی که برای همه ما مهم است.
 
دید شما نسبت به مهاجرت چیست نسبت به سیاست‌های کنونی لیبرال‌ها و ویزاهای دانشجویی؟
مهاجرت قسمت مهمی از کشور زیبای ماست، ما همیشه داستان‌های زیبایی از مهاجران داریم. پدر بزرگ و مادر بزرگ من مهاجر بوده‌اند و من این را به خوبی می‌فهمم. در حوزه انتخابی من در جنوب مانتیوبا، ما همچنان نیاز به مهاجر داریم. تا قبل از ترودو ما برنامه واضح مهاجرتی داشتیم از جمله سوپر ویزا که هارپر آنرا معرفی کرد. بنظرم تورود همه چیز را عوض کرد که خیلی خوب نبود و باعث شد مهاجرت کانادایی‌ها به آمریکا بیشتر شود، ما باید این جریان را معکوس کنیم. ما باید برنامه‌های مهاجرتی خود را بر اساس جوانمردی و عدالت بگذاریم، برای مثال اکنون مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های مهاجرتی خیلی طولانی شده و مهاجران نیز کاملا بر اساس برنامه‌های جوانمردانه پذیرش نمی‌شوند. من معتقدم که خیلی‌ها اکنون در کانادا هستند که کاغذبازی خوبی برای پُرکردن فرم‌های مهاجرتی خود ندارند ولی در طول مدت زندگی خود در کانادا فرد خیلی خیلی خوبی بوده‌اند و باید آنها زودتر کانادایی شوند. در ضمن باید اجازه دهیم که خانواده‌ها به یکدیگر کمک کنند، یک خانواده به یک خانواده دیگر. البته باید بگویم که همه کارهای لیبرال‌ها بد نبوده اما بنظرم کاملا می‌تواند بهتر شود.
 
چه چیزی از زمان به روی کار آمدنت برایت جالب بوده است؟
از کرونا گرفته تا زمانیکه لیبرال‌ها با نیودموکرات‌ها ائتلاف کردند یا به عبارتی دیگر یکی شدند، موضوعات مختلفی روی داد که این آخری نگران کننده‌تر بود زیرا مردم بطور جداگانه به آنها رای داده بودند و نه به هر دوی آنها برای حکومت کردن مشترک. آنها حتی از قبل تا الان درباره چندین لایحه با هم همکاری کردند که انتظارش را نداشتیم، مثلا در لاپوشانی کردن موضوع آزمایشگاه‌ها. خیلی برایم جالب است که لیبرال‌ها اینهمه به چپ رفته‌اند، انگار چپ چپ شده‌اند، لیبرال امروز با لیبرال دوران ژان کرچین کلی تفاوت دارد.
 
زندگی روزمره کانادایی‌ها خیلی گران شده و دولت لیبرال خیلی کم کاری کرده، شما چکار می‌کنید؟
همه درباره هزینه‌های بنزین و غذا و… حرف می‌زنند، این واقعیتی نگران کننده است. ما اگر به ۸ سال پیش برگردیم می‌بینیم که چقدر وضعیت خوب بود (دوران هارپر). ترودو وقتی آمد گفت که کسری بودجه را به رقم کوچک ۱۰ بیلیون دلار کاهش می‌دهد اما این عدد مرتبا بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شد تا به رقم‌های نجومی کنونی رسید. ما می‌خواهیم بیزینس‌ها بیایند و با خودشان شغل بیاورند، لیبرال‌ها مالیات بالا بردند، ساخت خط لوله نفت را تعطیل کردند، بسیار هزینه کردند و سپس کرونا آمد و کسری بودجه سنگین حتی سنگین‌تر هم شد، مجبور شدند که بیشتر و بیشتر خرج کنند. الان هم که با وضعیت اوکراین بنزین گران و هزینه‌ها هم خیلی زیاد شده است. ما نوع دیگری حکومت می‌کنیم که به اینجا نرسیم. اگر ما دولت تشکیل دهیم در جا مالیات کربن و بنزین را قطع می‌کنیم، گمرک روی محصولات کمک تولیدی کشاورزی را برمی‌چینیم و به بخش توریسم کمک می‌کنیم. ما همه این موارد را همیشه به لیبرال‌ها گفته‌ایم و حتی لایحه تقدیم مجلس کرده‌ایم اما ترودو می‌گوید که اینها را می‌شنود اما کاری نمی‌کند و لایحه‌های ما در مجلس رد می‌شوند.
 
نظر شما درباره عدم مسافرت خارجی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها به کانادا بعلت قوانین واکسن در مرزها چیست؟
بیشتر از ۹۰% مردم کانادا حداقل ۱ دوز واکسن زده‌اند، همه استان‌ها کلیه‌ قوانین محدود کننده کرونا را برداشته‌اند اما ترودو همچنان یک پا می‌گوید که نه این قوانین نبایستی تعدیل و برداشته شوند. او خودش با جت دولت کانادا به همه جای دنیا می‌رود و در بازگشت از همه صف‌ها می‌گذرد و قوانینی که خودش طرح کرده را هم رعایت نمی‌کند. تست تصادفی در مرزها و اپ ورود به کانادا به ویژه در فرودگاه‌ها صف‌های بزرگ و طولانی درست کرده که او توجهی نمی‌کند، بعلاوه اینکه بودجه استخدام کارمند جدید را هم دارد اما تنها کاری که او انجام می‌دهد اینست که کاری نمی‌کند. بله ما هر روز از او می‌خواهیم که این محدودیت‌ها را بردارد و برایمان مهم نیست که چه کسی یا چه حزبی این کار را انجام می‌دهد.
 
محافظه‌کاران چه کار بیشتری در حمایت از اوکراین انجام می‌دهند؟
اگر یادتان باشد، هارپر تنها رهبر جی ۷ بود که گفت پوتین باید از کریمه خارج شود. ما با کشیدن خطوط نفت و گاز روسیه به اروپا مخالف بودیم و هستیم، که شریان حیاتی پوتین است. ما دنبال حمایت سلاحی از اوکراین در گذشته و حال نیز بوده‌ایم. به نظر ما، کانادا باید دنبال یک گذرگاه مردمی و غذا باشیم یا اینکه به اوکراین کمکی کنیم که بتواند خودش این راه را باز کند. نمی‌دانم چه کسی در این زمینه مذاکره می‌کند ولی امیدوارم که اهمیت این موضوع را بداند. من فکر می‌کنم که ما باید کمک تسلیحاتی مستقیم هم به اوکراین بدهیم. این جنگ هنوز پس از ۱۱۰ روز همچنان ادامه دارد بطوریکه نه فقط مردم اوکراین بلکه حتی مردم روسیه نیز در رنجند.
 
نظر شما درباره اسلحه‌های کلیت دستی غیر قانونی در کانادا چیست؟
من یادم می‌آید زمانی که هزینه ثبت اسلحه خیلی زیاد بود، اما آن هم حتی نتوانست جلوی اسلحه غیرقانونی را بگیرد. اسلحه دستی در کانادا خیلی محدود است و باید هم محدود باشد، اما ترودو می‌خواهد مشکل هفت‌تیرکشی آمریکا را به کانادا نیز منتسب کند، در حالیکه اصلا اینگونه نیست و ما با آنها خیلی فرق داریم. او دنبال غیرقانونی کردن کل اسلحه است که بنظر ما اثری ندارد زیرا جنایتکارانی که از اسلحه استفاده می‌کنند برایشان مهم نیست که قانونی باشد یا غیرقانونی، آن‌ها در هر حال اسلحه به چنگ می‌آورند و جنایت می‌کنند. از سوی دیگر ترودو می‌گوید که اگر کسی اسلحه غیرقانونی داشت، مجازاتش ماندن در خانه خودش است، آیا این مسخره نیست؟ ما باید با جریمه سنگین از ورود اسلحه از مرزها جلوگیری کنیم و آن‌هایی که از اسلحه بد استفاده می‌کنند را نیز باید به زندان بیاندازیم؛ زندان.
 
با اینهمه جنایت که در بریتیش کلمبیا و انتاریو رو به افزایش است از سکس گرفته تا دزدی ماشین، چه می‌کنید؟
قسمتی از این پرسش را قبلا پاسخ داده‌ام، اما در اضافه باید بگویم ما باید به جوانان کمک کنیم تا در دام جنایتکاران نیافتند، ما باید از آن‌ها حمایت کنیم، از کلیسا و مساجد به آنها رسیدگی کنیم تا درگیر مواد مخدر و… نشوند و اگر آنگاه جنایت کردند باید محکم با آنها برخورد کنیم، تخلف این چنینی باید نتیجه‌اش زندان باشد و نه خانه‌نشینی. پلیس می‌گوید امروز یک جنایت‌کار را دستگیر می‌کند و چند روز بعد می‌بینند که همان فرد آزاد می‌شود و راست راست راه می‌رود. روش کاهش جنایت پیشگیری و مجازات است.
 
انتصاب‌های دولتی را چه می‌کنید؟
بیشترین انتصاب‌های از سوی دولت صورت می‌گیرد و دیگر احزاب در آن نقشی ندارند. ما از دولت می‌خواهیم، همچنان که همین الان عمل می‌کند، انتصاب‌ها بر اساس روحیه خوب منتصبین باشد و نه سیاست، و البته اضافه کنم که فقط روحیه کافی نیست، بنظرم ما باید به عدالت در انتخابمان نیز بپردازیم و نیز از اجتماعات مختلف و متفاوت افراد گوناگونی را انتصاب کنیم.
 
چرا خودت را نامزد رهبری حزب نکردی؟
قانون حزب می‌گوید که من بعنوان راهبر نمی‌توانم برای رهبری اقدام کنم و البته من این را کاملا می‌دانستم و فکر کردم بهترین کاری که من می‌توانم بکنم متحد کردن حزب بعنوان راهبر، برای آینده حزب بود. اکنون خوشحالم که این کار را کردم و هر جور که بتوانم نیز به رهبر بعدی کمک می‌کنم. بعلاوه اینکه فرانسه من خیلی روان نیست و می‌دانم که این خیلی خیلی مهم است. راستش را بخواهید یک دلیل بسیار مهم و اصلی هم همین زبان فرانسه بود که حتی جلوی خیلی‌ها را می‌گیرد. بنظرم این روند باید عوض شود مخصوصا با این تکنولوژی امروزی که زبان‌ها بطور اتوماتیک با تکنولوژی به هم تبدیل می‌شوند. اینکه کانادا دو زبان رسمی دارد خیلی خیلی خوب است اما بنظرم زبان نیابد جلوی رهبر شدن کسی را بگیرد.
 
چه کمکی به رسانه‌های جوامع قومی خواهید کرد؟
دیده‌ام که تقریبا همه بودجه پرداختی دولت به رسانه‌های اصلی تخصیص می‌یابد. بنظرم دولت باید از رسانه‌ها جدا باشد و نباید آنها را با پول تامین کند و بخرد. از طرف دیگر می‌دانم که رسانه‌ها به واسطه تکنولوژی جدید کاملا تغییر کرده‌اند و دیجیتالی شده‌اند بطوریکه روزنامه و تلویزیون کاملا متحول شده‌اند. جواب اصلی من اینست که دولت باید به همه رسانه‌ها کمک کند و نه یک کمک خیلی خیلی بزرگ به برخی. و البته باید بگویم این قانون سی ۱۱ که توسط لیبرال‌ها به مجلس رفته خیلی مهم است، زیرا مهم است که آزادی بیان مردم و به خصوص رسانه‌ها سرجایش بماند.
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


کندیس در انتها بعنوان سخن آخر گفت ما همه جواب‌ها به همه مشکلات را نداریم، ما حتما باید هر از گاهی به مردم گوش کنیم، همه ما باید به یکدیگر گوش کنیم و از یکدیگر بیاموزیم. من از سوالات خوب شما سپاسگزارم و از اینکه به سخنانم گوش کردید و اخبار را به مردم می‌رسانید نیز تشکر می‌کنم.


این گزارش بصورت زنده با حضور راهبر رسمی مخالف دولت کانادا تهیه شده است. ایران استار رسانه مورد اعتماد دولت‌های فدرال و استانی کاناداست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, June 13, 2022 - 22:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به