از راست: لیان رود، نماینده محافظه‌کار فدرال از حوزه لامبتون، کنت، میدلسکس؛ پی‌یر پولیور رهبر محافظه‌کاران کانادا؛ آنا رابرتز نماینده محافظه‌کار فدرال از حوزه کینگ، وان
سری گزارش‌های زنده، حضوری و اختصاصی ایران استار با دولت‌های کانادا:
"پی‌یر پولیور" رهبر حزب محافظه‌کاران که دیروز در اتاوا با "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا جلسه خصوصی داشت، امروز یک جلسه مطبوعاتی برگزار کرد. او علاوه بر مشخص کردن سیاست‌هایش برای کانادا به سوالات بسیاری در زمینه‌های مختلف نیز پاسخ داد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
پی‌یر پولیور پس از مذاکره با بایدن و در پاسخ به ده‌ها سوال: مدارک تحصیلی مهاجران را تایید می‌کنم تا آنها با همه کانادایی‌ها بتوانند در سراسر کشور کار کنند
پی‌یر که ساعت ۱۰ صبح و نیم ساعت دیرتر از برنامه در "ماریوت هتل" ریچموندهیل حضور یافت، با عذرخواهی از رسانه‌ها گفت که پروازش لغو شده و مجبور شده که با یک هواپیمای دیگر و با تاخیر خودش را به جلسه برساند و به شوخی گفت که کانادا همیشه باران و برف بسیار داشته ولی اینهمه با مشکلات روبرو نبوده و این عجیب است که در روزگار نخست وزیری "جاستین ترودو" حمل و نقل کانادا برای چندین روز در جهان بدترین می‌شود. وی گفت که برنامه‌اش اینست که "کانادا را دوباره به کانادایی‌ها برگرداند" و باید "دولت از جلوی راه آینده مردم کانادا کنار برود". او پس از عذرخواهی و تشکر از رسانه‌ها گفت: "کدامیک از شما برای دریافت شرایط بهتر با دولت کانادا لابی کرده‌اید؟ هیچکدام. کدامیک از شما برای تنظیم قوانین بهتر با «سی‌آرتی‌سی» در تماس بوده‌اید تا حقوقتان پایمال نگردد؟ هیچکدام. بله دولت کانادا فقط به کمپانی‌های بزرگ رسانه‌ای پول می‌دهد تا آنها به نفعش بنویسند و آن رسانه‌ها هم با لابیگری فقط منافع خود را تامین می‌کنند، از برآورده کردن نیازهایشان از محل‌های کوچک گرفته تا فیس‌بوک و گوگل به کمک دولت کانادا. آنها پیشرفت می‌کنند و شما هیچ شانسی پیدا نمی‌کنید".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

او گفت که کانادا یک قانون نانوشته برای مردمش داشت: سخت کار کنید و در عوض زندگی خوبی داشته باشید، اما الان دیگر این قانون وجود ندارد، حتی مهاجران هم این را فهمیده‌اند. وقتی دولت نیم تریلیون دلار کسری بودجه بالا می‌آورد، مردم با این هزینه‌های سنگین حتی نمی‌توانند غذا بخرند، با این بهره‌ها مجبور به فروش خانه‌هایشان هستند، دیدن پزشکان و دریافت کمک‌های بهداشتی کابوس شده، معلوم است که وضعیت کشور به چه روزی افتاده است. او گفت تعداد خانه‌ها در کانادا به نسبت تعداد مردم، اکنون در میان کشورهای جی ۷ کمترین است، و این نسبت حتی از زمانیکه ترودو سر کار آمده بدتر نیز شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
وی افزود مالیات‌ها به شدت مردم را فقیر کرده بطوریکه اکنون حدود ۸۰% درآمد یک خانوار معمولی بعنوان مالیات از دستش بدر آورده می‌شود و از سوی دیگر خانه آنقدر گران شده که حتی نمی‌توانند سر پناه داشته باشند، اگر بخواهند به خیابان‌ها پناه ببرند هم با آمار رو به افزایش جرم و جنایت روبرو هستیم که یک جانی را همان روز به عنوان برنامه "بازگشت به اجتماع" و بدون زندان رفتن آزاد می‌کنند بطوریکه به پلیس دستگیر کننده‌اش می‌گوید چند ساعت بعد تو را مجددا می‌بینم. او گفت ما نمی‌توانیم به‌قدر کافی خانه بسازیم چون کاغذبازی‌های اداری زمان و پول را تلف می‌کنند و قیمت را بالا می‌برند. ما باید مثل هنگ‌کنگ بالای هر ایستگاه مترو و اتوبوس آپارتمان‌های بلند ارزان بسازیم تا مردم بتوانند سریعا و وسایل نقلیه عمومی بسیار کم‌هزینه جابجا شوند و تازه بیش از ۶۰,۰۰۰ واحد دولتی خالی قدیمی و زشت را هم به نفع خانه‌های انبوه و ارزان جایگزین کنیم.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
وی گفت هزاران پزشک و پرستار به کانادا نمی‌آیند زیرا مدارکشان را قبول نداریم، همین الان ۱۹,۰۰۰ پزشک و ۴۳,۰۰۰ پرستار داریم که مدارکشان را نمی‌پذیریم تا کار کنند؛ در حالیکه بیماران در مطلب‌ها، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها پُر و ساعت‌ها منتظر آنها هستند. تازه می‌آئیم و با لابی کمپانی‌های بزرگ مواد مخدر را نیز مجاز می‌کنیم. من همه اینها را عوض می‌کنم، هم مدارک مهاجران را با تعریف کردن یک "استاندارد ملی" با یک "امتحان عمومی کشوری" می‌پذیرم تا مدارکشان نه فقط در یک استان بلکه در سراسر کشور تایید شود و هم مواد مخدر را غیرقانونی می‌کنم و شرکت‌های بزرگ که منتفع شده‌اند را هم مجبور می‌کنم تا هزینه‌های این طرح را بپردازند.
 
سوالات:
چگونه می‌توانید مدارک پزشکان و پرستاران را تایید کنید وقتی آنها یک بُرد خاص برای اینکار دارند؟
این بُردها زیر نظر دولت‌های استانی هستند و نه فدرال اما این به این معنی نیست که ما ناتوان هستیم، من از آنها خواهم خواست تا قوانین خود را عوض کنند، یک امتحان مشخص از همه، چه مهاجران و چه فارغ‌التحصیلان کانادایی طی یک زمان مشخص بگیرند و هر کسی که قبول شد بتواند در تمام کشور و نه فقط یک استان خاص زیر نظر یک بُرد خاص، کار کند. من به آنها می‌گویم که اگر دکتر می‌خواهند، اگر بودجه می‌خواهند، من آنها را تامین می‌کنم اگر آنها تغییرات مورد نیاز ما را اجرا کنند. برای مثال یک دانشجوی عالی ما که نتوانست در کبک پزشکی بخواند رفت ایرلند و پزشک شد و برگشت به کانادا، اما ما باز هم نگذاشتیم که او کار کند و او رفت آمریکا. پس از چند سال با اینهمه کمبود پزشک سرانجام وزارت بهداشت از او دعوت به کار کرد، اشتباه نکنید آن وزارتخانه کانادایی نبود بلکه وزارت بهداشت ایرلند بود. این مسخره نیست؟
 
آیا این قانون فقط برای گروه پزشکی بهداشتی‌ست؟ پس تکلیف هزاران مهندس و وکیل و بقیه چه می‌شود؟
این باید برای همه رشته‌ها باشد، ما اول باید از پزشکان و پرستاران آغاز کنیم که همین الان وضعیت بسیار بسیار وخیمی داریم و با حل این مشکل از آن برای بقیه بُردها استفاده کنیم. توجه کنید که کسی که قبول می‌شود خواهد توانست در سراسر کانادا کار کند و دیگر محدودیت استانی نخواهد داشت.
 
در مورد دانشجویان بین‌المللی و ویزاهای آنها چه نظری دارید؟
بله، ویزاهای آنها بسیار عقب افتاده؛ ببینید یک دانشجوی بین‌المللی بهترین گنجینه‌ای‌ست که کانادا می‌تواند داشته باشد، آنها بخش سخت زندگی خود را گذرانده‌اند و در بهترین زمان زندگی خود با کمترین هزینه در کشور هستند و می‌توانند سال‌های سال هم زندگی خوبی در کانادا داشته باشند و هم برای کانادا مفید باشند. ما نباید اینها را از دست بدهیم، باید هم به ویزاهایشان، هم به ماندنشان و هم به مدارکشان رسیدگی کنیم.
 
با توافق دیروز کانادا و آمریکا، راه مهاجران از آمریکا بسته شد، نظر شما چیست؟ روابط بین کانادا و آمریکا را چگونه می‌بینید؟
ببنید راستش اینست که روابط ما در ظاهر خوب است و در باطن نه. آمریکا هنوز روی چوب ما مالیات گذاشته و برنمی‌دارد، در تولید و خدمات نمی‌توانیم با آمریکا رقابت کنیم چون هنوز آمریکا می‌گوید "جنس آمریکایی بخر" و ترودو نتوانسته "استثنا شدن کانادا" را در اسناد آمریکایی‌ها بگنجاند و فقط لفظا می‌گویند که کانادا استثنا شده است. من شش ماه پیش گفتم که باید راه مهاجرت غیرقانونی "آکسام" بسته شود اما ترودو گفت که باید با آمریکایی‌ها هماهنگی کند، من نمی‌فهمم کانادا چرا باید مجبور باشد برای کنترل مرزهایش از آمریکا اجازه بگیرد؟ بعد از شش ماه ترودو همان کاری را کرد که من می‌گفتم. ببینید من هیچ مشکلی با مهاجرت ندارم، اصلا همسر خود من مهاجر است، من با مهاجر غیرقانونی مشکل دارم. اینها باید بتوانند از مسیرهای قانونی و با شرایطی مهاجر شوند نه اینکه کل آمریکا را رد کنند، از مرز رد شوند و کل سیستم ما را دور بزنند.
 
در برابر ایران چه موضعی دارید؟
من حتما دو کار می‌کنم؛ اول اینکه سپاه را در لیست تروریستی قرار می‌دهم تا هیچکس از این نیرو نتواند در کانادا زندگی کند و نمی‌فهمم چرا ترودو از زیر چنین کاری در می‌رود. دوم اینکه قانون ثبت لابیگری در کانادا را تصویب می‌کنم تا لابیگران هر کشور مجبور باشند خود را ثبت نام کنند و اینجوری لابیگران حکومت ایران را شناسایی می‌کنم و دستشان را قطع می‌نمایم.
 
نظرتان درباره موفقیت چین در مصالحه بین ایران و عربستان چیست؟
ما نمی‌توانیم ارتباط بین کشورها را کنترل کنیم که آنها چه می‌کنند، ما فقط می‌توانیم سیاست خودمان را در مقابل کشورهای مختلف تعیین و اجرا کنیم. من در مورد ایران موضع روشنی دارم، من می‌گویم ما نباید با ایران "بیزینس" کنیم، باید سپاه را در لیست تروریستی قرار دهیم و برای جایگزینی رژیم کنونی با یک حکومت دموکراتیک تلاش کنیم.
 
چرا کانادا مانند چین از بُرش جهانی برخوردار نیست؟
به نظر من دو دلیل دارد اول از همه دلیل اقتصادی‌ست. ما با اینکه از نظر گاز، نفت، چوب و صنعت در جهان در رتبه‌های بسیار بالا هستیم و مطرح هم هستیم اما در استفاده از آن ناتوانیم. برای مثال ذخایر نفت و گاز ما بیشتر از آمریکاست اما ما حتی نمی‌توانیم نفت خودمان را تامین کنیم اما آمریکا اکنون از مصرف کننده تبدیل به صادر کننده شده و در زمینه گاز آنها طی مدت کوتاهی دارند گاز مایع (ال‌ان‌جی) را صادر می‌کنند اما ما هیچ کاری نتوانسته‌ایم انجام دهیم. ما نیاز به اقتصاد داریم و به مردمی که توانایی شکوفایی اینهمه منابع اقتصادی ما را داشته باشند. دلیل دوم نظامی‌ست، ما نیروی نظامی قوی نداریم، من به وضوح در جلسه دیروزم به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفتم که اگر من نخست وزیر شوم هم هواپیما می‌خرم و هم برای نیروی نظامی کانادا هزینه می‌کنم. اگر متحدان ما (مانند فرانسه، انگلیس، آمریکا...) در مورد مسائل مهم و حیاتی دنیا، ما را کنار می‌گذارند یکی از دلایلش عدم قدرت ما در تغییر موازنه نظامی هم هست. ترودو حتی در جریان بالن‌ها و انتخابات مقابل چین نتوانست از ما به خوبی دفاع کند.
 
با تصویب دیروز لایحه بررسی مداخلات چین در انتخابات کانادا می‌خواهید چه عملی انجام دهید؟
من می‌خواهم یک قاضی قسم‌خورده بی‌طرف داشته باشیم که دسترسی به همه منابع داشته باشد و یک تحقیقات درستی انجام دهد تا همه بفهمند چرا باید چینی‌ها ۲۰۰,۰۰۰ دلار به بنیاد ترودو کمک کنند و در مقابل چه انتظاری دارند؛ یا اینکه چرا چین باید برای پیروزی ۱۱ کاندید انتخابات به نفع ترودو هزینه کند؛ اصلا چین بدنبال چه چیزی‌ست.
 
چرا وضعیت خانه‌سازی اینهمه خراب شده است؟
چندین دلیل دارد، برای مثال بیائید آمریکا را با خودمان مقایسه کنیم، ما چوب داریم، زمین داریم، نیروی کار داریم اما هزینه ساخت خانه‌های ما بسیار بیشتر از آمریکاست چرا؟ چون آمریکا کاغذبازی ما را ندارد، چون ما همه هزینه‌هایمان را صرف دانشگاه می‌کنیم و هیچ نگاهی به کالج‌ها و تربیت نیروهای ساختمانی نمی‌اندازیم. کرایه‌ها، قیمت خانه‌ها و زمان خانه‌دار شدن مردم از وقتی ترودو آمده، دو برابر شده‌اند. یک کانادایی حالا باید تا حدود چهل سالگی کار کند تا شاید بتواند خانه بخرد، پس تکلیف ازدواج و فرزندش چه می‌شود؟
 
راه حل چیست؟
من به شهرداران می‌گویم ما از این به‌بعد دیگر به شما کمک مالی نمی‌دهیم مگر اینکه از کاغذبازی کم کنید و عملا باعث خانه‌سازی شوید. هرچه بیشتر خانه بسازید بیشتر هم از ما کمک مالی دریافت می‌کنید. خانه‌هایی روی مترو یا ایستگاه‌های اتوبوس که بتواند به سرعت، ارزان و باکمترین مشکلات زیست‌محیطی به زندگی و جابجایی مردم کمک کند. این روش قبلا در سنگاپور هم خوب جواب داده است.
 
تکلیف خانه‌های ارزان چه می‌شود، در تورنتو ۸۰,۰۰۰ نفر در نوبت خانه‌های ارزان هستند اما فقط سالی ۴۰۰ نفرشان خانه‌دار می‌شوند یعنی ۲۰۰ سال طول می‌کشید که نفر آخر به خانه برسد!
ببینید، این فقط یک راه دارد، ما باید مودب باشیم اما سخت؛ ما باید بطور کاملا واضح، شفاف و محکم بگوئیم و عمل کنیم: ای شهرها اگر کار نکنید و خانه نسازید، از پول خبری نیست. بعلاوه اینکه ما باید اجازه پیشرفت در نقاط غیرشهری را هم بوجود آوریم.
 
چرا میان مالیات شرکت‌ها و مردم اینهمه تفاوت باشد، شرکت‌ها هزینه‌هایشان را از مالیات کم کنند اما مردم نه؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

بله این تبعیض است و باید تغییر کند. من می‌گویم هر شرکت یا فردی که برای کار و درآمد حاصل از کار خود هزینه می‌کند باید بتواند آن را از مالیاتش کم کند. همین اول اپریل ترودو دوباره یک مالیات دیگر به مالیات‌هایمان اضافه می‌کند. ما باید مخارج و مالیات‌هایمان را بر اساس درآمدهایمان تعیین کنیم و صد البته که باید آن عادلانه باشد.


این گزارش بصورت زنده با حضور وزیر یا نمایندگان مجلس تهیه شده است. ایران استار رسانه مورد اعتماد دولت‌های فدرال و استانی کاناداست.

 

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, March 25, 2023 - 13:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به