پلیس سلطنتی کانادا می‌گوید که اگر فعالیت غیرقانونی به نفع یک کشور خارجی هدایت یا انجام نشود، این افراد از حوزه ما خارج بوده و رسیدگی به آنها به ما مربوط نمی‌شود
تحقیقات یک‌ساله "گلوبال نیوز" کانادا نشان می‌دهد که بیش از ۷۰۰ نفر که با جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارند، کانادا را بهشتی برای خود یافته‌اند و به خوشی در آن اقامت و فعالیت می‌کنند و در عین حال برخی از آنها نیز بعضی از کانادایی‌ها را تهدید می‌کنند.
این در حالی‌ست که واکنش پلیس سلطنتی کانادا به این اخبار، انتشار بیانیه‌ای‌ست که در آن می‌گوید: "بله، ما گزارش‌هایی مبنی بر مداخلات خارجی توسط یا به دستور جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده‌ایم"!
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
بهشت‌تر از بهشت: بیش از ۷۰۰ نفر از مقامات یا وابستگان جمهوری اسلامی در کانادا هستند؛ پلیس سلطنتی: شنیده‌ایم!
بنا به این گزارش، "سید حسن قاضی‌زاده هاشمی"، وزیر ارشد سابق ایران، گمان می‌رود که از کانادا دیدن کرده است، زیرا او در پس‌زمینه یک گزارش خبری تلویزیونی در مورد گردشگری کبک دیده شده بود و سپس در ویدئویی از "کازا لوما" در تورنتو نیز دیدن کرده بود. او از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ در زمان "حسن روحانی" رئیس جمهور وقت، وزیر بهداشت ایران بود. اما پس از او و اخیرا ویدئویی از "سید مجید حسینی" مشاور "قالیباف" نیز منتشر شده که پس از خروج از "چلو" در حال سوار شدن به خودروی "لکسوس" خود با شخصی که قبلا یک آخوند بوده روبرو می‌شود و می‌گوید که آمده تا با برادر و خانواده‌اش دیدار کند. او می‌گوید سال‌هاست که از حکومت جدا شده و در دانشگاه کار می‌کند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
بنظر می‌رسد این افراد در سیستم کانادا در ابتدا با ویزای توریستی وارد می‌شوند، سپس با پول شروع به کار می‌کنند، سپس اقامت دائم گرفته و سرانجام شهروند کانادا می‌شوند. این روش از زمان "محمودرضا خاوری" و سپس "مرجان شیخ‌الاسلامی آل‌آقا" آغاز گشته است. خاوری مدیرعامل بانک ملی ایران موسوم به بانک ملی بود. گزارش شده است که او در سال ۲۰۱۱ پس از متهم شدن به اختلاس ۲.۶ میلیارد دلاری، با این پول در زمان نخست وزیری "استفن هارپر" محافظه‌کار به کانادا گریخت. خاوری از سال ۲۰۱۶ تحت تعقیب اینترپل بود ولی هرگز نه توسط اینترپل و نه توسط پلیس کانادا دستگیر نشد. وی در سال ۲۰۱۷ در ایران به طور غیابی به ۳۰ سال حبس محکوم شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
علیرغم همه اینها، او یک شهروند کانادایی شد و طبق گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، خاوری و پسرش یک رستوران زنجیره‌ای موفق را در تورنتو راه‌اندازی کردند که حتی روی جلد یک مجله نیز منقوش به عکس پسرش شد. یک پسر دیگر وی در ونکوور به ساخت و سازهای بسیار بزرگی اشتغال دارد بطوریکه اصلا پروژه‌های زیر ۵۰۰ میلیون دلاری را بررسی نمی‌کند. خاوری خانه خود در منطقه گرانقیمت چند میلیون دلاری "پُست رود" که پلیس از آن برای جلوگیری از معترضان ایرانی حفاظت می‌کرد را به دو دلار به دخترش فروخت. چندین گزارش از مسافرت‌های وی به جزایر کارائیب با پاسپورت کانادایی نیز منتشر شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
مرجان شیخ‌الاسلامی آل‌آقا، مدیرعامل اسبق خبرگزاری میراث فرهنگی است. در دوران خاتمی خود را اصلاح طلب نشان می‌داد و با روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد به سمت اصولگرایان چرخید. او در مجلس ششم در فهرست اصلاح‌طلبان به‌عنوان عضو جبهه مشارکت قرار داشت و در مجلس هشتم، در فهرست ائتلافی اصولگرایان و همزمان توانست در شرکت‌های نفتی هم ورود کرده و طرف عقد قراردادها قرار بگیرد. مسیح علی‌نژاد خبرنگار آزاد که قبلا خبرنگار ویژه مجلس جمهوری اسلامی بود و اکنون در آمریکا فعالیت می‌کند، در کتاب معروف خود با نام "باد در موهایم" نوشته: "مرجان شیخ‌الاسلامی، دبیر سیاسی روزنامه همبستگی، مرا زیر بال‌وپر گرفت". مرجان مرداد ۹۶ از ایران به ترکیه فرار کرد و با آنچه از ایران دزدیده بود، شرکت‌هایی در ترکیه خرید. او سپس سرمایه و زندگی‌اش را از ترکیه به کانادا منتقل کرد و با آخرین همسرش، "مهدی خلجی" که او هم زمانی یک آخوند بود و اکنون کارمند مؤسسه مطالعاتی انستیتو واشنگتن است، در خانه‌ای چند میلیون دلاری و مالکیت چند شرکت چند میلیون دلاری در شهر واشنگتن‌دی‌سی زندگی می‌کرد. آنها پس از لو رفتن پرونده فساد در پتروشیمی که در آن مرجان شریک متهم اصلی پرونده با ۷,۶۵۰,۵۲۹ یورو بعلاوه ۸۷۱۰,۳۸۴ دلار اختلاس تصمیم به جدایی گرفتند. مرجان همچنان آزادنه بین شرکت‌هایش میان کانادا و آمریکا تردد می‌کند.
"مرتضی طلایی" سرتیپ دوم سابق سپاه، زمانی که "زهرا کاظمی" خبرنگار عکاس ایرانی کانادایی در سال ۲۰۰۳ در حین بازداشت به ضرب و شتم کشته شد، رئیس نیروی انتظامی تهران بود. تا سال ۲۰۲۲، تقریبا ۲۰ سال پس از مرگ کاظمی بود که دولت کانادا علیه طلایی اقدام کرد و او را تحت قانون اقدامات ویژه اقتصادی به دلیل نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر تحریم کرد. این فقط زمانی رخ داد که ویدئویی از وی در حال ورزش در یک باشگاه ورزشی در کانادا پخش شد.
 
لیست افراد مرتبط با جمهوری اسلامی
"رامین جوبین" وکیل ایرانی‌تبار بریتیش کلمبیا، گروهی را تشکیل داده که برای شناسایی و تحقیق در مورد کسانی که با رژیم ساکن کانادا ارتباط نزدیک دارند، کار می‌کند. او می‌گوید: "ما در حال حاضر حدود ۷۰۰ نام داریم که یا دارای اقامت موقت، اقامت دائم یا شهروندی کانادا هستند و در کشور حضور دارند و به نوعی وابسته به رژیم هستند. ما هنوز در حال شمارش آنها هستیم". علاوه بر وی، یک گروه دیگر در تورنتو و یک گروه فرعی دیگر در مونترال و اتاوا مشغول جمع‌آوری لیست‌هایی از مردم هستند. جوبین می‌گوید که آنها می‌دانستند که پس از اختلاس می‌توانند به کانادا بروند و زندگی مجللی داشته باشند و آن را از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند. یک تحقیق از گلوبال نیوز نشان می‌دهد که حداقل ۳۰۰ ملک در سرتاسر استان بریتیش کلمبیا متعلق به افراد مرتبط با جمهوری اسلامی یا اعضای خانواده آنها است.
 
پلیس سلطنتی کانادا چه می‌گوید
پلیس سلطنتی کانادا در اینباره می‌گوید که "اگر مشخص شود که فعالیت غیرقانونی به نفع یک کشور خارجی هدایت یا انجام شده است، این مداخله تلقی می‌شود و در چارچوب برنامه امنیت ملی قرار می‌گیرد و ما کار تحقیق خود را آغاز می‌کنیم". این نیرو در بیانیه خود آورده است: "اگر فعالیت غیرقانونی به نفع یک کشور خارجی هدایت یا انجام نشود، این افراد از حوزه ما خارج بوده و رسیدگی به آنها به پلیس مربوط می‌شود".
 
تهدیدات
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

پلیس سلطنتی اما در بیانیه خود اشاره‌ای به اینکه حمایتی از ایرانیان کانادایی که مورد تهدید واقع می‌شوند بعمل نمی‌آورد، نمی‌کند. این نیرو در بیانیه‌ای مدعی شد که "مکانیسم‌های حمایتی برای کمک به تهدید شوندگان در هنگام دخالت‌های خارجی بالقوه یا آزار و اذیت و ارعاب وجود دارد". اما حامد اسماعیلیون می‌گوید که در ژانویه گذشته با افسران پلیس سلطنتی صحبت کرده و گفته که مورد تهدید واقع شده و اینکه آیا آنها توصیه‌ای به من دارند یا نه، و آنها به من گفتند که هیچ منبع و نیرویی برای اختصاص دادن به من ندارند زیرا آنها مشغول اوکراین، روسیه و چین هستند.

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, November 17, 2023 - 20:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به