به گفته گوگل، "بارد" مانند چت‌جی‌پی‌تی، پاسخ‌های دقیقی به درخواست‌های کاربران خواهد داد
گوگل در ۶ فوریه و در رقابت با مایکروسافت و "چت‌جی‌پی‌تی" (ChatGPT)، از برنامه جستجوی هوش مصنوعی خود به نام "بارد" (Bard) که یک سرویس هوش مصنوعی مکالمه آزمایشی است، رونمایی کرد.
چت‌جی‌پی‌تی" که مخفف "ترانسفورماتور از پیش آموزش دیده تولید کننده مکالمه‌ای‌ست، یک نوع ربات مکالمه‌ای می‌باشد که توسط شرکت "اُپن‌اِی‌آی" (OpenAI یا هوش مصنوعی باز به روی همه) در نوامبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد. این ربات نتیجه کار بر روی خانواده "جی‌پی‌تی ۳" که از مدل‌های زبان‌های هوش مصنوعی این شرکت با استفاده از تکنیک‌های یادگیری نظارتی و تقویتی ساخته شده است. مردم عادی می‌توانند سوالات خود را از این ربات با مکالمه آنلاین بپرسند و پاسخ‌های نوشتاری بسیار جالب و خوبی را بگیرند. شرکت میکروسافت پیشتر مالک "بریتانیکا" و "انکارتا" یا اولین دایره‌المعارف دیجیتالی که بصورت سی‌دی / دی‌وی‌دی و سپس آنلاین ارائه می‌شد بود و به همین دلیل گنجینه‌ای از "اطلاعات معتبر و صحیح" را در اختیار دارد (ویکی پدیا از صحت کمتری نسبت به این دو محصول برخوردار است، و جستجوی گوگل صحت کمتری نسبت به هر دوی موارد بالا دارد).
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
علمی؛ آغاز جنگ آنلاین هوش مصنوعی‌ها: پس از ظهور چت‌جی‌پی‌تی هوش مصنوعی مکالمه‌ای میکروسافت، گوگل اعلان کرد مشابه آن را به نام بارد عرضه می‌کند
پس از انتشار "چت‌جی‌پی‌تی"، ارزش شرکت "اپن‌اِی‌آی" به ۲۹ بیلیون دلار آمریکا رسید و منجر به هجوم تعداد زیادی از مردم برای استفاده از آن شد. بنظر می‌رسد این سرویس بتواند به زودی برخی از شغل‌ها را حذف کند و ضربه بزرگی به بیزینس "جستجوی گوگل" بزند. سرویس جی‌پی‌تی تحت حمایت مایکروسافت است. اخیرا صحبت‌هایی درباره ظهور نسخه بعدی هوش مصنوعی آن به نام "جی‌پی‌تی - ۴، در اوایل سال ۲۰۲۳ به گوش می‌رسد. بنظر می‌رسد استفاده از نسخه چهارم این هوش مصنوعی مبلغی در حدود ۲۰ تا ۴۲ دلار در ماه هزینه داشته باشد. مایکروسافت می‌گوید ۱۰ بیلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند و قصد دارد تا قابلیت‌های این هوش مصنوعی را به طیف نرم‌افزارهای خود اضافه کند، که شامل محصولاتی از جمله "بینگ" رقیب گوگل می‌باشد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"ساندار پیچای"، مدیرعامل "آلفابت" در یک پست وبلاگی گفت: "سرویس هوش مصنوعی ما ابتدا برای «آزمایش کننده‌های مورد اعتماد» باز خواهد شد و سپس در هفته‌های آینده، به طور گسترده‌تری در دسترس عموم قرار خواهد گرفت". وی افزود: "مصرف‌کنندگان می‌توانند بعدها با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی هوش مصنوعی که با آن ارائه می‌کنیم به توسعه آن نیز بپردازند. این سرویس «به عنوان یک همراه برای جستجو در گوگل» عرضه خواهد شد". این اعلامیه در حالی منتشر می‌شود که کسب‌وکار جستجو، گُلِ سرسبد گوگل، غول فناوری جهان است که با رقابت جدیدی از سوی همتای بزرگ خود، مایکروسافت مواجه گشته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
به گفته گوگل، "بارد" مانند چت‌جی‌پی‌تی، پاسخ‌های دقیقی به درخواست‌های کاربر مانند برنامه‌ریزی برای جشن تولد بچه با دوستان، مقایسه دو فیلم نامزد اسکار و یا ایده‌های برای ناهار بر اساس آنچه در یخچال است را ارائه می‌کند. برتری این سرویس نسبت به چت‌جی‌پی‌تی مربوط به پاسخ دادن به سؤالات در خصوص رویدادهای اخیر است، زیرا دانش چت‌جی‌پی‌تی در حال حاضر به داده‌های اینترنتی تا سال ۲۰۲۱ محدود می‌شود. پیچای می‌گفت: بارد برای پاسخ‌های به‌روز و مناسب، از اطلاعات اینترنت استفاده می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
بارد چیست؟
بارد توسط "لامبدا" (LaMDA مدل زبانی کامپیوتری برای برنامه‌های گفتگو) طراحی شده که در سال ۲۰۲۱ توسط گوگل منتشر شد و توسعه یافت. پیچای گفت که گوگل در ابتدا بارد را بر روی یک نسخه "سبک" از لامبدا که به قدرت محاسباتی بسیار کمتری نیاز دارد، منتشر خواهند کرد. این مساله آنها را قادر می‌سازد تا کاربران بیشتری را به همراه بازخوردهای بیشتری بدست آورند.
از ماه آینده، توسعه‌دهندگان، سازندگان و شرکت‌ها می‌توانند زبان تولیدی "ای پی ال" خود را امتحان کنند که در ابتدا توسط «ال‌ای ام دی ای» و سپس سایر مدل‌های زبانی، به‌دنبال آن ارائه خواهد شد. پیچای گفت: با گذشت زمان، قصد دارند تا مجموعه‌ای از ابزارها و "ای‌پی‌آی" (API) هایی را ایجاد کنند که ساختن برنامه‌های نوآورانه‌تر با هوش مصنوعی را برای دیگران آسان کند.

آغاز جنگ با یارکِشی

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

هفته گذشته، "گوگل کلاود" (Google Cloud) با "انتروپیک" (Anthropic) که توسط محققان سابق "اپن‌اِی‌آی" تأسیس شده و در حال ساخت یک ربات مکالمه‌ای هوش مصنوعی به نام "کلود" (Claude) است، در خصوص یک پروژه جدید هوش مصنوعی ، قرارداد همکاری امضا کرد. بر اساس گزارش "فایننشال تایمز"، گوگل در اواخر سال ۲۰۲۲، مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است. گوگل کلاود همچنین با شرکت‌هایی مانند هوش مصنوعی "کُهییِر" (Cohere) مستقر در کانادا و شرکت نرم‌افزاری هوش مصنوعی "سی‌تری دات‌ای‌آی" (C3. Ai) نیز همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, February 7, 2023 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به