بهترین راه مبارزه استفاده از ماسک، تهویه، قرنطینه و فاصله اجتماعی و فیزیکی، ورزش و تقویت‌کننده‌هایی مانند غذاهای مناسب و نیز استفاده از واکسن است
با وجود همه‌گیری کووید-۱۹ که هنوز به شدت وجود دارد، و اکنون به آن آنفولانزا و سرماخوردگی نیز افزوده شده، و از طرفی میکروب‌های استرپتوکوک آ هم شایع شده، همه مردم دنیا به طور قابل‌توجهی علاقمند به راه‌های مقابله با این بیماری‌ها با تقویت سیستم ایمنی خود افتاده‌اند. باید حتما ذکر کنیم که این تقویت موقعی بهتر عمل می‌کند که موانع مکانیکی مانند ماسک زدن، تهویه، قرنطینه و فاصله اجتماعی و فیزیکی را رعایت نمائیم که در مرحله اول آنها از ورود عامل بیماری به بدن جلوگیری می‌کنند. مرحله بعدی تقویت سیستم ایمنی بدن با ورزش و تقویت‌کننده‌هایی مانند غذاهای مناسب و نیز استفاده از واکسن است.
این مطلب توسط "وس اولم" که دارای دکترای پزشکی و دکترای موسیقیدان از دو دانشگاه هاروارد و ام‌آی‌تی است نگاشته شده که وی در تحقیقات خود در بحران کووید در زمینه کشف دارو و عرصه سلامت عمومی بدانها دست یافته است. وی جزو کارگروه آمریکا در مقابله با کرونا نیز بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
علمی؛ این ۱۰ چه میوه و چای می‌توانند جلوی سرماخوردگی، آنفولانز و کرونا را با تقویت بدن بگیرند
۱- پرتقال: در مجموع مرکبات و به ویژه پرتقال بیشتر به دلیل خاصیت تقویت کنندگی سیستم ایمنی توسط مردم شناخته شده‌اند. شواهد علمی نیز این موضوع را تایید می‌کنند. این احتمال وجود دارد که بخش عمده‌ای از این امر به دلیل ویتامین محلول در آب "اسید اسکوربیک" یا ویتامین سی موجود در این میوه‌ها باشد. کمک به تنظیم سیستم ایمنی، فعالیت آنتی اکسیدانی در پوست و غشاهای مخاطی، حمایت از تکثیر گلبول‌های سفید اصلی (به ویژه لنفوسیت‌ها) گلبول‌های کُشنده طبیعی، سلول‌های تی و بی که نقش بسیار مهمی در مبارزه با ویروس‌ها و میکروب‌ها دارند، افزایش موانع بافت همبند (به ویژه از طریق نقش آن در پیوند متقابل و تقویت پروتئین کلاژن)، و حتی اثرات مستقیم ضد میکروبی (و به ویژه ضد ویروسی) این میوه‌ها را بسیار برجسته می‌کند. آب میوه (بدون افزودن شکر) و خود میوه پرتقال منابع خوبی برای دریافت همه موارد بالا بعلاوه کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها، ویتامین آ که با فعالیت آنتی اکسیدانی و تقویت سیستم ایمنی مرتبط هست از دیگر نقاط بسیار بارز و مهم این میوه به شمار می‌رود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

۲- لیمو و لیمو ترش: این مرکبات غنی از آسکوربات، به دلایلی مشابه با پرتقال، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. آنها صدها سال پیش به ملوانان کمک کردند تا از بیماری اسکوربوت که یک اختلال بافت همبند ناشی از کمبود ویتامین سی است در امان بمانند. انواع لیموها سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و تقویت کننده‌های سیستم ایمنی مانند ویتامین آ، فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و چندین نوع مختلف ویتامین ب نیز هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
۳- سیر: سیر برای قرن‌هاست که با تقویت سیستم ایمنی و محافظت بدن انسان در ارتباط بوده است. به نظر می‌رسد این گیاه حتی به خودی خود خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی نیز داشته باشد که این خاصیتش به آلیسین (یک ترکیب ارگانوسولفور که باعث می‌شود سیر به عنوان نوعی آفت‌کش طبیعی نیز باشد) مرتبط است. از سوی دیگر آلیسین به بدن در مقابله با باکتری‌های مقاوم به دارو و حتی انگل‌ها نیز کمک می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
۴- بلوبری: نیز مانند مرکبات، سرشار از فلاونوئیدهایی مانند هسپریدین است که می‌تواند به پیشگیری و دفع انواع عفونت‌ها کمک کند. هسپریدین علاوه بر خواص ضد میکروبی، دارای اثرات ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب در بدن و کاهش علائم بیماری‌هایی مانند آرتریت و آسم کمک کند.
۵- کلم بروکسل و بروکلی: سبزیجات چلیپایی و به ویژه بروکلی نیز منابع خوبی از ویتامین سی به شمار می‌روند و ممکن است علاوه بر کمک‌های دیگری که در حفظ سلامتی می‌کنند، اثر ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی و نیز تقویت سیستم ایمنی نیز داشته باشند. نشانه‌هایی وجود دارد که می‌گوید ممکن است این دو سبزی با ترکیب ارگانوسولفور دیگری به نام سولفورافان مرتبط باشد.
۶- کلم پیچ و اسفناج: سبزیجات برگ سبزدار یکی دیگر از عناصر اصلی یک رژیم غذایی سالم و به طور کلی رژیم متمرکز بر حفظ سلامتی هستند. آنها همچنین به تنهایی منبع غنی ویتامین سی نیز به شمار می‌روند که مانند مرکبات می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.
۷- هویج: هویج منبع غنی مهمی برای تامین بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین آ محلول در چربی تبدیل می‌شود. ویتامین آ، سیستم ایمنی را به طرق مختلف تقویت می‌کند، اما به طور کلی تکثیر و آماده‌سازی گلبول‌های سفید، لنفوسیت‌ها و به ویژه سلول‌های تی و بی را که بهبود می‌بخشد و تا آنتی ژن‌های خاص هدف قرار گیرند.
۸- زنجبیل: اگرچه هنوز بسیاری از قابلیت‌های زنجبیل کشف نشده اما آنتی اکسیدان بودن آن ممکن است دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی مستقیمی باشد که به ویژه تاثیر آن روی ویروس‌ها دیده شده است. زنجبیل از سوی دیگر به عنوان یک ترکیب ضد التهاب در مبارزه با التهاب مزمن مضر برخی از بیماری‌های خودایمنی مفید است.
۹- سیب: سیب نیز مانند مرکبات منبع خوبی از اسید اسکوربیک و فلاونوئیدها است و به دلایل مشابه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. ضرب المثل قدیمی انگلیسی "اگه روزی یک سیب بخوری دیگر نیازی به دکتر نداری" نشان از اهمیت بسیار زیاد این میوه دارد.
۱۰- چای سبز: تعریف از خواص چای سبز تمام شدنی نیست. چای سبز ممکن است با داشتن تیانین (یک آمینو اسید با فلاونوئیدهای تعدیل کننده ایمنی به نام کاتچین) یک تقویت کننده مهم سیستم ایمنی به شمار برود. این چای سرشار از اپی گالوکاتچین گالات، به نام ای‌جی‌سی‌جی که یک آنتی‌اکسیدان قوی‌ست نیز می‌باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

و اما در انتها بگوئیم که این خوردنی‌ها در کنار یک رژیم کلی سلامت و تندرستی، از جمله ورزش کافی، خواب و مدیریت استرس، به تقویت سیستم ایمنی می‌انجامند. فقط خوردن این میوه‌ها و چای به خودی خود قادر به دفاع از بدن نیست.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, January 3, 2023 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به