‌‌یک سیاهچاله فوق عظیم که گویی در فضا پرواز می‌کند، دنباله‌ای از ‌ستارگان تازه متولد شده، به اندازه دو برابر کهکشان راه شیری را پشت سر خود بر جای گذاشته است
‌‌یک سیاهچاله فوق عظیم که گویی در فضا پرواز می‌کند، دنباله‌ای از ‌ستارگان تازه متولد شده، به اندازه دو برابر کهکشان راه شیری را پشت سر خود بر جای گذاشته است.
محققان می‌گویند تاکنون هرگز چنین چیزی را ندیده بودند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
علمی و شگفت‌انگیز؛ کشف سیاهچاله‌ای که با حرکتش هم کهکشان و ستاره می‌بلعد و هم ستاره می‌زاید
محققان جزئیات این اکتشاف را که به‌طور تصادفی توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده و در ۶ آپریل در یک مقاله تحقیقاتی در "د استروفیزیکال جورنال لترز" منتشر شد، شرح دادند. آنها می‌گویند دنباله این ستارگان تازه متولد شده ۲۰۰,۰۰۰ سال نوری طول دارد. این سیاهچاله به اندازه ۲۰ میلیون خورشید وزن دارد و آنقدر سریع حرکت می‌کند که می‌تواند در ۱۴ دقیقه از زمین به ماه برسد. "پیتر ون‌داکوم" از دانشگاه ییل در یک بیانیه خبری گفت: "این یک خوشبختی ناب است که ما به‌طور تصادفی با آن روبرو شدیم. ما به‌دنبال خوشه‌های ستاره‌ای کروی در یک کهکشان کوتوله نزدیک بودیم که متوجه یک رگه کوچک گشتیم. در ابتدا فکر کردم، موج‌یاب دوربین، تصویر یک پرتو کیهانی را گرفته و باعث ایجاد یک تصویر خطی مصنوعی شده است. ولی وقتی پرتوهای کیهانی را حذف کردیم، متوجه شدیم که آن هنوز آنجاست، ما تاکنون شبیه به آن را ندیده بودیم".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

محققان می‌گویند: "ممکن است سیاهچاله به قدری سریع حرکت کند که گازهای در مسیر پیش روی خود را آنقدر گرم کند که باعث تشکیل ستاره‌های جدیدی شود. همچنین می‌تواند نتیجه تابش اشعه‌های مختلف اطرافش در یک فضای دایره‌ای به هم پیوسته، یک فضای دایره‌ای داغ گازی دیگر را بوجود آورد که به دور این سیاهچاله می‌چرخد، این فضا هم می‌تواند به عنوان منبع اصلی نوری عمل کند و هم می‌تواند بدور آن کانونی از ستارگان جدید بیافریند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
پیتر گفت: ما فکر می‌کنیم که همیشه در پشت سیاهچاله‌ها ردپای خالی از همه چیز می‌بینیم که یک سیاهچاله همه را بلعیده است. اما اکنون شاهد هستیم که گازهای سرد شده در اطراف این سیاهچاله می‌تواند باعث تشکیل ستاره‌ها نیز گردد. بنابراین، ما به شکل‌گیری ستاره‌ها در دنباله سیاهچاله‌ها نیز نگاه کنیم. آنچه که ما از این سیاهچاله و اثر و ردپای آن می‌بینیم، مانند دنباله‌ای‌ست پُر از ستاره که مانند یک دُم، پشت آن کشیده شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
محققان در خصوص اینکه چگونه یک سیاهچاله توانسته است با چنین سرعت بالایی حرکت کند می‌گویند که این مساله می‌تواند نتیجه برخورد سه سیاهچاله بسیار عظیم با یکدیگر باشد. آنها می‌گویند که احتمالا حدود ۵۰ میلیون سال پیش دو کهکشان با هم ترکیب شده‌اند و دو سیاهچاله بسیار عظیم را به مراکز خود آورده‌اند که به دور یکدیگر می‌چرخند. سپس کهکشان دیگری با سیاه‌چاله‌ی خودش آمده و هر سه به دور یکدیگر می‌چرخیدند تا اینکه در نهایت یکی از آنها به بیرون پرواز کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

محققان می‌گویند: مشاهدات بعدی که با استفاده از تلسکوپ فضایی "جیمز وب" و رصدخانه "چاندرا ایکس - ری» انجام شده، این نظریه را تایید می‌کند. همچنین محققان می‌گویند که تلسکوپ فضایی "نانسی گریس رومن" که به‌عنوان عموزاده چشم درشت هابل معرفی می‌شود، می‌تواند رگه‌هایِ ستاره‌ای بیشتری را در سایر نقاط کیهان نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, April 16, 2023 - 22:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به