شهرهای بزرگ و گران کانادا در حال از دست دادن جوانان متخصص و با انرژی خود هستند و جای آنها را به تازه‌واردان مسن‌تر و باتجربه‌تر می‌دهند
تبلیغاتی که در سراسر سیستم حمل و نقل تورنتو نصب شده، چنین می‌گوید: "استان آلبرتا شما را فرا می‌خواند. در آلبرتا چیزهایی را پیدا می‌کنید که هرگز انتظارش را ندارید، از جمله خانه‌های مقرون به‌صرفه را".
این نوع آگهی‌ها، یک ابتکار بی‌پرده از سوی دولت آلبرتاست که پاییز گذشته راه‌اندازی شده، تا علاوه بر تبلیغ فرصت‌های شغلی فراوان در این استان، مقایسه‌ای باشد برای قیمت مسکن و حتی زندگی بین دو شهر تورنتو و کلگری.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
فرار بزرگ کانادایی‌ها از شهرهای بزرگ و گران به دیگر نقاط شدت گرفت
داده‌های اداره آمار کانادا نشان می‌دهد که حجم مهاجرت‌های بین استانی در سال ۲۰۲۰ که اولین سال همه‌گیری کووید-۱۹ بود کاهش یافته بود اما این حجم در سال ۲۰۲۱ شتاب گرفته و در سه ماهه دوم سال گذشته رکوردهای پیاپی را می‌شکست. به گفته این اداره استان آلبرتا شاهد موج عظیمی از مهاجران به ویژه از دو استان گران بریتیش کلمبیا و انتاریوست. استان‌های شرقی کانادا مانند "نوااسکوشیا" و "نیوبرانزویک" که در مجاورت اقیانوس اطلس قرار دارند نیز جریان ثابتی از مهاجران بین استانی، به ویژه از انتاریو را دریافت می‌کنند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
"کورین لیال" یک مشاور املاک که سال‌هاست در نقاط مختلفی در آلبرتا مشغول کار است می‌گوید تقریبا ۳۰% از خریداران خانه در کلگری، به‌ویژه از بریتیش کلمبیا می‌آیند. او می‌گوید آلبرتا و به ویژه دو شهر کلگری و ادمونتون و حومه‌هایشان دارای فرصت‌های شغلی بسیار خوب، خانه‌های بسیار ارزان‌تر به نسبت استان‌های گران و نیز هزینه‌های پایین‌تر هستند. اداره آمار می‌گوید بازه سنی آنهایی که اکنون در حال مهاجرت از نقاط گران کانادا به دیگر نقاط هستند بیشتر شامل جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله است که در سنین نوجوانی با خانواده‌هایشان مهاجرت می‌کنند و در سنین جوانی بعلت اینکه دیگر افق خرید خانه را نمی‌بینند، دست به مهاجرت می‌زنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
"سوزی هانسن" می‌گوید پس از سال‌ها ناتوانی در خرید خانه در شهر "اوکویل" در غرب تورنتو، و اجاره‌نشینی گران، سرانجام ایده نقل مکان به آلبرتا را با همسرش مطرح کرد. او می‌گوید که "براون" ابتدا مردد بود، اما تبلیغات موثر "آلبرتا شما را فرا می‌خواند" که در رادیوی محلی در اوکویل پخش می‌شد، سرانجام او را وسوسه و وادار کرد تا به ایده فکر کند. براون می‌گوید خانواده ما، با سه فرزند ۱۵ و ۱۲ و ۲ ساله خود آماده مسافرت به سوی آلبرتا شد، وی افزود: "یک خانه روی اتومبیل همراه با انبار متحرک از شرکت «یو-هال» گرفتیم و به یک دهکده کوچک آلبرتا که در چند ساعتی غرب ادمونتون بود رفتیم و بلافاصله توانستیم یک خانه مستقل ارزان و عالی بخریم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
این تصمیم برای سوزی که در اصل از لس‌آنجلس به دلیل قیمت‌های نامناسب مسکن در کالیفرنیا به کانادا آمده بود، تصمیمی آشنا بود. او می‌گوید که سعی کرده ابتدا در ونکوور خانه بخرد اما قیمت‌ها در آن شهر هم بسیار بسیار بالا بود بطوریکه مجبور شد در سال ۲۰۱۳ به انتاریو نقل مکان کند و اکنون پس از حدود ۱۰ سال ماندن در استان انتاریو، غرب تورنتو را به مقصد اطراف ادمونتون ترک کرده و سرانجام به هدف خود رسیده است. همسرش براون می‌گوید حتی در بدو ورود پیشنهادهای کاری در این منطقه برایش بسیار جذاب بود زیرا ساعتی ۱۰، ۱۲ و حتی ۱۵ دلار بیشتر از اوکویل به او پیشنهاد می‌شد.
 
کانادایی‌ها از کجا به کجا می‌روند
گذشته از انتاریو، منیتوبا، ساسکاچوان و کبک استان‌هایی هستند که بیشترین ساکنان خود را در سال گذشته از دست دادند. مهاجرت از کبک در سه ماهه اخیر به دلیل مقرون به‌صرفه شدن مسکن، تعدیل شده؛ این در حالی‌ست که بریتیش کلمبیا نیز شهروندانش را از دست می‌دهد. در این میان قطب جذاب مهاجرت در داخل کشور به ترتیب آلبرتا و سپس نوااسکوشیا و "نیوبرانزویک هستند.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

لازم به ذکر است که شهرهای بزرگ همیشه جاذب اصلی و اولیه تازه‌واردان بین‌المللی ماهر هستند. تورنتو یکی از متنوع‌ترین شهرهای جهان است که مخصوصا بیشتر تازه‌واردان را جذب خود می‌کند و به همین دلیل جمعیت آن افزوده می‌شود و این جذبه در چند سال آینده کاهش نخواهد یافت. از سوی دیگر این شهرهای بزرگ در حال از دست دادن جوانان متخصص و با انرژی خود هستند و جای آنها را به تازه‌واردان مسن‌تر و باتجربه‌تر می‌دهند.

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, August 8, 2023 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به