آرد و کره و شکر و بیکینگ پودر را در غذاساز با هم میکس کنید تا به شکل خرده نان در آید
گوش فیل اراکی
مواد لازم:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
تخم‌مرغ: 2 عدد
ماست: 400 گرم
بیكینگ‌پودر: 1 قاشق چای‌خوری
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

روغن مایع: 40 میلی‌لیتر
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
آرد: به میزان لازم
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
روغن برای سرخ كردن: به میزان لازم
مواد لازم برای تهیه شربت:
شكر: حدود 700 گرم (4 پیمانه)
آب نیم‌لیتر: (2 پیمانه)
جوهر لیمو: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
گلاب: 60 میلی‌لیتر (یک‌چهارم پیمانه)
طرز تهیه:
ابتدا تخم‌مرغ‌ها، ماست، بیكینگ‌پودر و روغن مایع را در كاسه‌ی مناسبی بریزید و با هم مخلوط كنید و آن‌گاه آرد را كم‌كم بیفزائید تا مایه، ‌خمیر شود و به دست نچسبد سپس روی خمیر را بپوشانید و یک ساعت در دمای محیط استراحت دهید.سپس آن را به ضخامت نان لواش باز كنید و با برشگری به قطر10 سانتیمتر دایره‌هائی از خمیر ببرید.حالا گوشه‌ی آن را به صورت پلیسه جمع كنید و در روغن بیندازید تا برشته شود. اكنون گوش‌فیل‌ها را در شربت خنک ‌شده ، بغلتانید و در صافی بریزید. اینک گوش‌فیل را برای پذیرائی، در ظرف زیبائی بچینید.
روش تهیه‌ی‌ شربت:
شكر، آب، جوهر لیمو و گلاب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا شكر حل شود. آن‌گاه شربت را بجوشانید تا قدری غلیظ شود و به اصطلاح قوام پیدا كند. 


املت لیوانی
مواد لازم:
تخم مرغ:2 عدد
شیر:1 قاشق غذاخوری
پنیر چدار رنده شده: 1 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای خرد شده: 1 قاشق غذاخوری
پیازچه: 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان دلخواه
طرز تهیه:
یک ماگ نشکن را با کمی روغن چرب کنید. تخم‌مرغ‌ها را داخل ماگ بشکنید. یک قاشق شیر اضافه کنید و با چنگال آن را هم بزنید. پنیر رنده شده، پیازچه، فلفل دلمه‌ای و نمک و فلفل را به تخم‌مرغ اضافه کنید و هم بزنید. ماگ را به مدت 30 ثانیه داخل مایکروفر قرار دهید. سپس آن را خارج کنید و هم بزنید. در آخر ماگ را به مدت 4 دقیقه در مایکرویو قرار دهید تا املت حاضر شود. 


میگو و سوسیس کبابی
مواد لازم:
میگو: ۴۵۰ گرم
سوسیس: ۲۰۰ گرم
روغن زیتون : ۲ ق چ
ادویه کبابی: ۲ قاشق غذاخوری
مایونز: ۱/۳ پیمانه
آب لیمو: ۱ قاشق غذاخوری
سیخ چوبی: ۶ تا ۸ عدد
سیخ‌ها را حداقل به مدت ۳۰ دقیقه در آب بخیسانید تا از سوختن آن‌ها روی گریل جلوگیری شود. ابتدا در یک کاسه بزرگ روغن زیتون را با ۱ قاشق غذاخوری ادویه کبابی مخلوط کرده و میگو‌ها را داخل این ترکیب بیندازید. سوسیس را با ضخامتی هم اندازه پهنای میگو‌ها برش بزنید. میگو‌ها را روی سیخ بزنید بطوری که به شکل منحنی باشند و بین دو بخش منحنی یک برش سوسیس باشد. مایونز، باقیمانده ادویه و آب لیمو را در یک کاسه ریخته سپس هم بزنید تا مخلوط شوند. آن را در یخچال نگه دارید. گریل را روی حرارت بالا به مدت ۱۰ دقیقه گرم کنید سپس حرارت آن را به حالت متوسط رو به بالا بگذارید. هر دو طرف سیخ را اسپری روغن بزنید سپس به مدت ۱ تا ۲ دقیقه هر سمت را گریل کنید. 


نون خامه‌ای
مواد لازم:
آب: یک پیمانه
کره: یک دوم پیمانه
شکر: یک دوم قاشق سوپ‌خوری
آرد: ۱۵۰ گرم
تخم‌مرغ: ۴ عدد
خامه فرم گرفته: یک و یک دوم پیمانه
شکلات تلخ: ۱۵۰ گرم
پسته خرد شده: یک چهارم پیمانه
طرز تهیه:
آب را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید و کره و شکر را به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا کره ذوب شود‌. آرد را اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه به پخت مواد روی حرارت ملایم ادامه دهید تا خمیر طلایی رنگی حاصل شود‌. خمیر را از روی حرارت بردارید و تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود‌. خمیر را در قیف قنادی بریزید و در سینی فر پوشیده شده با کاغذ روغنی به صورت دایره کوچکی پایپ کنید‌. سینی فر را حدود ۲۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا نان‌ها برشته و طلایی رنگ شوند‌. 


دونات ژامبون
مواد لازم:
آب ولرم: یک لیوان
خمیر مایه: ۱ قاشق غذاخوری
شکر: ۱ قاشق غذاخوری
نمک: نصف قاشق غذاخوری
سوسیس یا ژامبون رنده شده: ۱ لیوان
فلفل دلمه رنده شده: نصف لیوان
فلفل و آویشن: به میزان لازم
آرد: حدود ۲/۵ لیوان
طرز تهیه:
ابتدا آب ولرم و خمیر مایه و شکر را با هم مخلوط کنید و بعد نمک و آویشن و فلفل را اضافه کنید و فلفل دلمه و ژامبون را هم داخل آن بریزید و هم بزنید و بعد آرد را سه بار الک کنید و به مواد کم کم اضافه کنید و ورز بدهید تا خمیر نرمی که به دستتان نچسبد بدست بیاید‌. روی ظرفی که خمیر را گذاشتید سلفون بکشید و دو ساعت جای گرم بگذارید تا خمیر دو برابر بشود، بعد خمیر را به قطر دو سانت پهن کنید و قالب بزنید و یک ربع بعد از قالب زدن استراحت بدهید و بعد توی روغن سرخ کنید. 


خوراک چیلی مکزیکی
موادلازم:
لوبیا پخته يا كنسرو: نصف پيمانه
گوشت گوساله چرخ شده: نیم کیلو
سیر ریز شده:٢حبه
پیاز خرد شده‌:٢پیمانه
جعفری خرد شده‌:یک قاشق سوپ‌خوری
گوجه‌فرنگی: ٢٠٠گرم
روغن زیتون: کمی
فلفل قرمز یا سبز تند خرد شده‌:یک عدد
نمک: به مقدار لازم
شکر: یک قاشق چای‌خوری
برگ گشنیز
پودر فلفل چیلی‌:١ تا ٢ قاشق
طرزتهیه:
در تابه‌ای بزرگ روی شعله متوسط، پیاز و سیر را در 2 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون سرخ می‌کنیم تا شفاف شوند. پیاز‌ها را به یک سمت تابه انتقال می‌دهیم، شعله را زیاد می‌کنیم و گوشت را در سمت دیگر تابه می‌پزیم تا قهوه‌ای شود (اگر ماهیتابه‌تان به قدر کافی بزرگ نیست، از دو تابه کوچک برای سرخ کردن گوشت و پیاز استفاده کنید).
پودر چیلی را در موقع پخت گوشت به آن اضافه می‌کنیم. با یک قاشق سوپ‌خوری شروع می‌کنیم و اگر نیاز است مقدار تندی غذا را با چیلی بیشتر می‌کنیم. پیاز و سیر را هم می‌ریزیم. جعفری خرد شده و گوجه را اضافه می‌کنیم، سپس فلفل قرمز یا سبز تند را می‌ریزیم. ١ قاشق چای‌خوری نمک را اضافه می‌کنیم. 1 قاشق چای‌خوری شکر را هم اضافه كنيد تا ترشی گوجه‌ها را خنثی کند. حالا لوبيا را اضافه كرده، سپس سيب‌زمينی‌ها را كاملا سرخ كرده با نمک و پودر سير مزه‌دار كنيد و اين خوراک چيلی را روی سيب‌زمينی‌ها بريزيد و نوش جان كنيد.
نکته:
می‌توانید از پنير چدار يا ديپ سالسا يا سس پنير ناچو برای تكميل مزه اين خوراک استفاده كنيد. 


ژله توت‌فرنگی لایه‌ای
مواد لازم‌:
آب سرد: 5 پیمانه
خامه فرم گرفته برای تزیین
پودر ژله توت‌فرنگی: 5 بسته
توت‌فرنگی برای تزیین
خامه (یا بستی وانیلی): 2 پیمانه
آب جوش: 5 پیمانه
طرز تهیه:
لایه اول‌، یک پیمانه آب جوش را با یک بسته پودر ژله توت فرنگی مخلوط کنید بعد به روش بن ماری سعی کنید تا ذرات ژلاتین کاملا حل شود، بعد یک پیمانه هم آب سرد اضافه کنید و هم بزنید و بین لیوان‌ها به طور مساوی تقسیم کنید‌ و حدود 1 الی 2 ساعت در یخچال بگذارید تا ژله ببندد‌. لایه دوم، ژله را باز با یک پیمانه آب جوش حل کنید و سعی کنید ذرات ژلاتین کاملا حل شود، سپس یک پیمانه خامه هم اضافه کنید (به جای خامه می‌توانید از بستنی وانیلی استفاده کنید) هم بزنید تا خامه باز شود، البته در همان حد که خامه یا بستنی باز شود کافی است چون اگر زیاد هم بزنید حالت دورنگی را از دست می‌دهد! دوباره مواد را بین ظرف‌ها تقسیم کنید و در یخچال بگذارید تا ببندد. این کار را ادامه میدهیم تا لیوان پر شود و در آخر با خامه فرم گرفته تزئین کنید‌. 


چیز کیک زردآلو
آرد: 2 و نیم پیمانه
کره: 1 پیمانه
شکر: 1 پیمانه
تخم‌مرغ: 1 عدد
بیکینگ پودر: نصف قاشق چای‌خوری
برای فیلینگ
زردآلو: 12 عدد
پنیر خامه‌ای: 500 گرم
تخم‌مرغ: 2 عدد
شکر: 1 پیمانه
آرد سمولینا: 2 قاشق غذاخوری
عصاره وانیل: 1 قاشق چای‌خوری
پودر بادام: 4/1 پیمانه
طرز تهیه:
آرد و کره و شکر و بیکینگ پودر را در غذاساز با هم میکس کنید تا به شکل خرده نان در آید. تخم‌مرغ را اضافه کرده هم بزنید. خمیر را داخل نایلون گذاشته 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. یک سوم خمیر را داخل فریزر گذاشته، زردآلوها را دو نیم کرده هسته‌ها را خارج کنید و کنار بگذارید. در کاسه‌ای پنیر خامه‌ای و شکر و تخم‌مرغ و آرد سمولینا و وانیل را با هم‌زن مخلوط کنید. خمیر را از یخچال خارج کرده داخل قالب پهن کنید فیلینگ پنیری را روی آن ریخته و زردآلوها را روی آن قرار دهید. پودر بادام را با خمیر فریز شده ترکیب کرده طوری که به شکل خرده نان در ‌آید و روی چیز کیک را با آن بپوشانید و در فر 180 درجه سانتیگراد به مدت 50 دقیقه قرار دهید. پس از خنک شدن 2 ساعت در یخچال گذاشته چیز کیک را سرو کنید
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 19, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به