جوان‌هایی که به استان‌های دیگر مهاجرت می‌کنند، اغلب پس از اتمام درسشان در همان استان می‌مانند
کالج‌های به زبان انگلیسی در استان کبک کانادا می‌گویند که به دلیل موفقیت‌های خود در جذب دانشجویان بیشتر و بهتر مورد هدف دولت این استان قرار گرفته‌اند.
به گفته دانشجویان و نمایندگان سیستم کالج، اصلاحات ریز ریز و جدید اخیر در لایحه "زبان" کبک، حلقه کاری کالج‌ها و موسسات آموزشی پایه به زبان انگلیسی را بتدریج کوچکتر و تنگ‌تر کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کانادا علیه کانادا: کبک جلوی درس خواندن به انگلیسی را سد می‌کند
نمایندگان این کالج‌ها می‌گویند که در صورت تصویب بندهایی که دولت مرتبا با این قانون اضافه می‌کند، این دانشجویان کبکی هستند که قربانی می‌شوند. آنها می‌افزایند این قانون‌ها سعی در عدم درس خواندن به زبان انگلیسی در این استان دارند و موفقیت و آزادی تدریس را از فرانسوی‌زبانان جوان در تصمیم‌گیری آینده آنها می‌گیرند. طبق لایحه ۹۶ که اکنون دولت چندین اصلاحیه به آن چسبانیده، دسترسی دانش‌آموزان به کالج‌های انگلیسی‌زبان محدودتر می‌شوند زیرا تعداد پذیرش دانشجویان در آنها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. این لایحه که برای تقویت "قانون زبان اصلی استان" یعنی لایحه ۱۰۱ طراحی شده، بندی که محدودیتی را شامل زبان فرانسوی کند ندارد و هدفش زبان انگلیسی‌ست.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"برنارد ترمبلی"، رئیس انجمن کالج‌های "جونیور کبک" می‌گوید که در بیش از یک دهه اخیر، محبوبیت کالج‌های انگلیسی در بین فرانسوی‌زبان‌ها و آلوفون‌ها (دانش‌آموزانی که زبان مادری آنها نه انگلیسی است و نه فرانسوی) افزایش یافته است. اما چرا امروزه افراد جوان بیشتر و بیشتری می‌خواهند آموزش عالی خود را به زبان انگلیسی دنبال کنند؟ ترمبلی، می‌گوید: "خب، احتمالا به این دلیل که بازار کار دانستن هر دو زبان را می‌طلبد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
پس از آنکه جلسات استماع لایحه ۹۶ پس از تعطیلات کریسمس از سر گرفته شده، نمایندگان مجلس در کنار مجموعه لوایح مختلف مجموعه‌ای از اصلاحات را نیز تصویب کرده‌اند که زنگ خطر را در جامعه دانشگاهی ایجاد می‌کند. این لوایح ریز ریز مورد مشورت و بررسی با هیچ دانشگاهی قرار نگرفته است از جمله این اصلاحات، یکی می‌گوید که تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام‌شده در سیستم انگلیسی باید در سطوح فعلی متوقف شود حتی اگر جمعیت غیر فرانسوی‌زبان‌ها افزایش یابد و یا حتی اگر خود دانشجویان بخواهند که به زبان دیگری درس بخوانند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
یک بند دیگر نیز می‌گوید همه دانشجویان کالج‌های انگلیسی مجبورند که حداقل سه درس اصلی رشته خود را به زبان فرانسوی بخوانند، البته به استثنای خود درس زبان فرانسه. این بند که حداقل بر یک سوم دانش‌آموزان انگلیسی‌زبان تأثیر می‌گذارد باعث می‌شود که نمره این دانشجویان در این درس‌ها که برای ادامه تحصیل آنها در مقاطع بالاتر حیاتی‌ست (مانند فلسفه، آناتومی یا جامعه‌شناسی)، افت کند و در نتیجه آنها نتوانند نمرات کافی جمع کنند.
آمار نشان می‌دهد در ده سال گذشته، درصد دانشجویانی که در کالج‌های انگلیسی درس می‌خوانند و زبان مادری آنها نیز انگلیسی نیست، از ۳۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش یافته است. اکثر این دانشجویان برای آینده بهتر و مطمئن‌تر، با دانستن زبان فرانسه تصمیم به افزودن زبان انگلیسی بصورت اختصاصی به کار آینده خود گرفته‌اند و به گفته کالج‌ها، استان کبک همین گروه پیشرو را از دست خواهد داد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

کالج‌ها می‌گویند این نوع اصلاحات ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و جوانان با استعداد کبک را وادار کند تا برای تحصیل به خارج از استان مهاجرت کنند. جوان‌هایی که به استان‌های دیگر مهاجرت می‌کنند، پس از اتمام درسشان اغلب در نزدیک‌ترین بازار کار ممکنه، یعنی همان استانی که به آن مهاجرت کرده‌اند، جذب می‌شوند و دیگر به کبک باز نمی‌گردند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, April 11, 2022 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به