ابتدا فر را روشن کنید و روی دمای 180 درجه تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود
کیک گوشت
موادلازم:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
خمیر
تخم‌مرغ: 4 عدد
ماست:1 لیوان
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

آرد الک شده:2‌ لیوان
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
روغن مایع:2/1 لیوان
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
بکینگ پودر:2 قاشق مرباخوری
نمک و فلفل:به میزان لازم
طرز تهیه:
تخم‌مرغ را کمی بزنید سپس روغن و ماست را اضافه کنید، بعد آرد و بکینگ پودر الک شده را به همراه نمک و فلفل اضافه کنید و مواد را به خوبی مخلوط نمایید.
مواد میانی:
پیاز درشت:1 عدد
گوشت چرخ‌کرده:250-300 گرم
قارچ: به میزان دلخواه
فلفل دلمه: به دلخواه
فلفل و نمک و ادویه: به میزان لازم
رب گوجه:1 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا: به میزان لازم
آویشن: به میزان لازم
طرز تهیه مواد میانی:
پیاز را نگینی خرد کرده و تفت دهید.گوشت را اضافه کرده و زردچوبه بزنید.آب گوشت که گرفته شد رب گوجه را اضافه کنید و نمک و ادویه بزنید. فلفل دلمه و قارچ را هم اضافه کنید و خوب تفت دهید(مثل مواد ماکارونی)
می‌توانید برای مواد میانی از سوسیس کالباس هم استفاده کنید.
قابلمه تفلون را چرب کرده نصفی از خمیر را بریزید سپس مواد گوشتی را روی خمیر ریخته کمی پنیر پیتزا روی مواد گوشتی پاشیده و مابقی خمیر را بریزید و دم‌کنی گذاشته روی شعله پخش‌کن به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت متوسط گذاشته تا کیک گوشت آماده شود بعد از پخت می‌توانید کیک را برگردانید تا طرف دیگر هم کمی برشته شود.
می‌توانید مواد را به مدت 45 دقیقه در دمای 180 درجه سانتیگراد داخل فر بگذارید. 


رنگینک‌ مجلسی
مواد لازم‌:
کره: 160گرم
آرد سفید قنادی: دو پیمانه
آرد نخودچی: نصف پیمانه- آرد نخودچی را می‌توانیدحذف کنید و به جای آن همان آرد بریزید.
پودر قند یا پودر شکر: 4 قاشق غذاخوری
دارچین: 1 قاشق چای‌خوری
هل ساییده: 1 قاشق سوپ‌خوری
پودر زنجبیل: یک قاشق چای‌خوری
طرز تهیه:
‌کره را آب کرده،‌ آردها را اضافه کنید. باید کره خوب جذب آرد شود‌، روی حرارت گذاشته و سرخ کنید تا به رنگ دلخواه برسد. سپس حرارت را خاموش کنید. کمی که از حرارت افتاد پودر قند، هل، دارچین،و زنجبیل را اضافه کنید و به هم بزنید تا مواد یکدست شود.
‌هسته خرماها را جدا کرده و داخل خرماها را گردو بگذارید و خرما را به اندازه قالبتان حالت دهید حتما قالبتان سلیکونی باشد کمی از حلوای آماده را در قالب ریخته و پِرس کنید لایه ی بعد خرما را گذاشته و کمی فشار داده‌ و مجدد حلوا و پشت قاشق روی حلوا راصاف کنید.
قالب را چند ساعتی داخل فریزر گذاشته تا کاملا ببندد بعد روی آنرا با پودر پسته‌ یا شکلات یا پودر قند‌ تزیین کنید. 


فینگرفود سبزی با فیله مرغ
مواد لازم:
هویج:۱۵۰ گرم
لوبیا سبز:۱۵۰ گرم
فیله مرغ: ۱۵۰ گرم
روغن مایع:۱۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد
گوجه فرنگی: ۱۰۰ گرم
پیازچه: ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل و زرد چوبه و پودر سیر: به مقدار لازم
طرز تهیه:
ابتدا پیاز را خرد كرده و با روغن سرخ می‌كنیم.
هویج خلال شده را كمی با پیاز سرخ كرده و با لوبیا مخلوط می‌كنیم تا به مدت پنج دقیقه سرخ شود سپس نمک و ادویه را می‌ریزیم و درب تابه را می‌گذاریم، تا لوبیا و هویج نیم‌پز شود.
فیله مرغ را داخل مواد، پخته و بعد از یک ربع فلفل دلمه‌ای و پیاز و گوجه‌فرنگی را به آن اضافه می‌كنیم و در آن را می‌گذاریم تا به مدت 15 دقیقه بخارپز شود. این غذا را به همراه لیموترش سرو می‌كنیم. 


حلوا شكلاتی دورنگ
مواد لازم‌:
آرد سفید: 125 گرم
آردنخود چی: 60 گرم
روغن جامد: 50 گرم
پودر قند: 60 گرم
دارچین: 2 قاشق چای‌خوری
شکلات تلخ یا شیری: 150 گرم
شکلات سفید: 170 گرم برای قسمت سفید
طرز تهيه‌:
آرد سفید و نخود‌چی را جداگانه تفت دهید تا کمی تغییر رنگ پیدا کند و از خامی در آید (نیازی به تفت دادن زیاد ارد به مانند حلوای سنتی نیست‌) سپس آرد‌ها را آلک کرده و مخلوط کنید‌.
روغن را داخل ظرف مناسبی ریخته و آردها را اضافه کرده کمی تفت دهید - در این مرحله حلوا حالت پودری دارد- مواد را از روی حرارت برداشته و پودر قند و دارچین را اضافه کنید - شکلات تلخ را روی بخار آب ذوب کرده و اضافه کنید و خوب مخلوط نمائید - قالب ناودانی را با سلفن پوشانده و مواد شکلاتی تیره را داخل آن ریخته و کنار بگذارید تا ببندد.
برای حلوا با شکلات سفید هم تمام مراحل را طبق دستور بالا انجام داده فقط در مرحله آخر به جای شکلات تلخ شکلات سفید ذوب شده را اضافه کنید‌.
حلوای شکلات سفید را روی شکلات تلخ ریخته و کنار بگذارید تا ببندد- برای حلوا با شکلات سفید می‌توانید به جای دارجین از پودر زنجبیل استفاده کنید. 


وافل
مواد لازم:
آرد: 2 لیوان
بکینگ پودر: 4 قاشق چای‌خوری
شکر: 2 قاشق
تخم‌مرغ: 2 عدد
شیر گرم: 1 و نیم لیوان
کره: 3/1 لیوان
وانیل: 1 قاشق چای‌خوری
طرز تهیه:
ابتدا صفحات دستگاه وافل‌ساز را با کره ذوب شده یا کمی روغن سرخ کردنی چرب کنید. دستگاه را روشن کنید تا گرم شود در یک کاسه‌ی بزرگ‌، آرد‌، نمک، بکینگ پودر و شکر را باهم مخلوط کنید. زرده و سفیده‌ی تخم‌مرغ‌ها را جدا کنید و جداگانه هم بزنید. شیر، کره و وانیل را به زرده اضافه و خوب مخلوط کنید. حالا این مخلوط را به محتویات کاسه‌ی آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید سفیده را در انتها به محتویات اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید با استفاده از یک ملاقه مقداری از مایه بردارید و روی قالب وافل ساز بریزید. در دستگاه را ببندید. وافل‌ها را حدود 90 ثانیه بپزید. زمانی که وافل صبحانه طلایی رنگ شد می‌توانید آن را در بشقاب مناسب بگذارید کمی توت‌فرنگی خرد شده کنار آن بریزید و این شیرینی خوشمزه و لذیذ را با خامه، شیره یا شکلات نوش جان کنید. پیشنهاد می‌کنم وافل را با مربای آلبالو هم امتحان کنید. 


نخود پلو
مواد لازم:
گوشت چرخ‌کرده: ۲۵۰ گرم
نخود‌فرنگی: ۱۵۰ گرم
پیازچه خرد شده: ۵۰ گرم
رب گوجه: ۲ قاشق غذاخوری
برنج: ۱.۵ پیمانه
زیره سیاه: ۱ قاشق مرباخوری
زردچوبه‌، فلفل سیاه و نمک
پاپریکا: ۱/۲ قاشق مرباخوری
کره: ۳۰ گرم
روغن زیتون: به میزان لازم
زعفران دم‌کرده: به میزان لازم
برگ جعفری: ۱ پیمانه
پیاز داغ: ۲ قاشق غذاخوری
طرز تهیه:
ابتدا گوشت را همراه زردچوبه‌، فلفل سیاه‌، پیاز داغ و نخود فرنگی با یک دوم فنجان آبجوش روی شعله کم قرار می‌دهیم بعد از پخت و تغییر رنگ گوشت‌، نمک + زیره سیاه + پاپریکا +رب گوجه فرنگی + پیازچه را اضافه کرده در آخر وقتی سس گوشت ما آماده شد جعفری را افزوده و شعله را خاموش می‌کنیم. نخود فرنگی نیاز به پخت طولانی ندارد و همین که با گوشت نیم‌پز شود کافی است. سپس برنج و با نمک جوشانده و آبکش کرده بعد در قابلمه روغن ریخته و لایه لایه از مواد گوشتی می‌ریزیم روی آن کره و زعفران ریخته و برنج رو دم می‌کنیم. 


کیک دو رنگ زبرا
مواد لازم: 
شیر: 1 لیوان
تخم‌مرغ‌: 3 عدد
شکر‌: 1 لیوان
بیکینگ پودر‌: 2 قاشق مربا‌خوری
وانیل‌: 4/1 قاشق چای‌خوری
آرد‌: 2.5 پیمانه به همراه 2 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو‌: 2 قاشق غذا‌خوری
روغن مایع‌: 2/1 لیوان
طرز تهیه:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

ابتدا فر را روشن کنید و روی دمای 180 درجه تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود. سپس آرد و بکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کنید و سه بار الک کنید. تخم‌مرغ‌ها را در درون ظرف مناسبی بشکنید و سپس وانیل و شکر را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و مخلوط این مواد را آنقدر هم بزنید تا کشدار و کرمی رنگ شود. روغن و شیر را به مایه کیک اضافه کنید. سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را به صورت آرام آرام اضافه کنید و مواد کیک را به کمک قاشق چوبی هم بزنید. بعد مواد کیک را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و در درون دو تا ظرف جداگانه بریزید به یکی 2 قاشق غذاخوری آرد و به ظرف دیگر 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کنید. قالب فر را به خوبی چرب کنید و یا از کاغذ روغنی در ته قالب فر استفاده کنید سپس در درون قالب فر یک ملاقه از مواد کاکائویی کیک بریزید و یک ملاقه از مواد سفید کیک را در وسط مواد کاکائویی بریزید و همین روش را تا اتمام مایه کیک ادامه دهید. بعد از تمام شدن مایه کیک به کمک خلال دندان و یا کارد از وسط کیک به سمت بیرون قالب و از بیرون قالب فر به سمت وسط خط هایی را بکشید تا کیک شبیه به گل شودسپس قالب فر را به مدت 45 دقیقه در درون فر قرار دهید.بعد از اینکه کیک آماده شد برای این که مطمئن شوید کیک به خوبی پخته شده است می توانید یک خلال دندان را در وسط کیک فرو کنید اگر مایه کیک به خلال دندان نچسبید کیک آماده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 26, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به