یکی از دلایل ترک خوردن روی کیک این است که حرارت فر شما بیش از حد بالاست و به همین علت‌ اطراف و سطح کیک پخته می‌شود، اما مرکز کیک هنوز بصورت مایع مانده. زمانی که مرکز کیک می‌خواهد پخته شود، حجمش بیشتر و در نتیجه به سطح کیک فشار می‌آید و سطح کیک ترک می‌خورد.

1- باید اندازه‌گیری درست و دقیق باشد وگرنه توقع یک کیک خوب نداشته باشید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
2-تمام نکته‌های گفته شده در دستور، را رعایت کنید و چیزی حذف و اضافه نکنید.
3- مایع کیک را فقط از مرکز نریزید و در همه جای قالب بطور یکسان پخش کنید. بعد از اینکه مایه کیک را در قالب ریختید، یکی دو ضربه به قالب بزنید تا حباب‌های مایه کیک گرفته شود. وقتی مایه کیک را از وسط قالب می‌ریزید، حباب‌های هوا به هم فشرده می‌شوند و به علت فشرده شدن حباب‌ها در مرکز ، کیک حالت گنبدی به خودش می‌گیرد
4- قالب مناسب انتخاب کنید. بهترین نوع قالب‌ها و ارزانترین آنها همین قالب‌های فلزی کلفت (آلومینیومی)‌ هستند. قبل از استفاده حتما کاغذ روغنی بیندازید و خوب با برس چرب کنید و کمی آرد‌ بپاشید. آرد را بصورت لایه نازک‌ در همه سطح قالب پخش کنید تا نچسبد. البته با ضربه زدن به قالب آرد بطور یکسان همه جای قالب پخش می‌شود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

5-تخم‌مرغ حتما باید تازه باشد. برای امتحانش یک تخم مرغ را در لیوان آب بندازید اگر روی لیوان آمد تخم‌مرغ کهنه است و اگر ته‌نشین شد تخم‌مرغ تازه می‌باشد. اگر تخم‌مرغ تازه نباشد کیک پف نمی‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
6-یکی از دلایل ترک خوردن روی کیک این است که حرارت فر شما بیش از حد بالاست و به همین علت‌ اطراف و سطح کیک پخته می‌شود، اما مرکز کیک هنوز بصورت مایع مانده. زمانی که مرکز کیک می‌خواهد پخته شود، حجمش بیشتر و در نتیجه به سطح کیک فشار می‌آید و سطح کیک ترک می‌خورد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
7- استاندارد بودن حرارت فر بسیار مهم است و اگر کم یا زیاد شود، کیک شما یا خمیر می‌شود یا خشک
8-درب فر را در اواسط پخت باز نکنید. فقط از زمانی می‌توانید درب فر را باز کنید که دو سوم از زمان پخت گذشته باشد.
9- زمانی که قالب را از فر در می‌آورید، یک ربع تا نیم ساعتی اجازه دهید کیک توی قالب بماند. بعد آرام اطرافش را با چاقو از قالب جدا کنید و روی توری برگردانید وقتی خنک شد و برای تزیین با خامه می‌خواهید رویش را سلفون بکشید، اجازه دهید یک روز بماند.
10- همه کیک‌ها بافت اسفنجی ندارند. وقتی کیک مرطوب درست می‌کنید توقع پف زیاد با بافت اسفنجی نداشته باشید.
11-قالب به اندازه مایه کیک خیلی مهم است و از نصف تا دو سوم قالب باید پُر شود و باید جا برای پُف داشته باشد تا موقع پخت سرریز نشود. اگر هم قالب بزرگ باشد، کیک شما خشک می‌شود.
12- اگر کیکتان پُف کرده اما وقتی از فر در می‌آورید، پفش می‌خوابد حرارت فرتان کمتر از استاندارد است و در این شرایط همیشه پنج الی ده درجه بیشتر از آنچه در دستور گفته شده، تنظیم کنید
13- اگر کیکتان خشک می‌شود، درجه فر از استاندارد بالاتر است.
14-اگر مایه کیکتان درون قالب، به مدت مثلا نیم ساعت بماند و بعد توی فر بگذارید، پف کیکتان می‌خوابد. باید بلافاصله بعد از ریختن توی قالب، داخل فری که از قبل گرم کرده‌اید بگذارید. اگر فر از یک ربع قبل گرم نشود، کیکتان پف نمی‌کند و خمیر می‌شود.
15-اگر کیکتان را روز قبل پختید و سلفون کشیدید برای تزیین بهتر است در دمای محیط تا یک روز نگهداری شود. ولی اگر داخل یخچال گذاشتید بگذارید به دمای محیط برسد سپس تزیین کنید، (بیشتر از یک روز بیرون نگهداری نکنید و باید داخل یخچال یا فریزر نگهداری شود).
16_ آرد سفید مخصوص شیرینی‌پزی تازه و حتما آرد را الک کنید بعد با مواد کیک قاطی کنید تا کیکتان خوب پف کند. اگر از آرد دیگری غیر از آرد شیرینی‌پزی استفاده کنید کیکتان سفت می‌شود.
17- اگر کیکتان پف کرده و مرکزش پف نکرده، علتش یکی این است که بیش از حد داخل قالب مانده، دوم اینکه اواسط پخت درب فر را باز کردید.
18- سفیده تخم‌مرغ باید قشنگ فرم بگیرد و به حالت دورانی با لیسک با بقیه مواد مخلوط شود وگرنه پُف کیک می‌خوابد.
19- اگر شکر زیاد داخل مواد کیک بریزید، چسبنده شده و کیک زیاد پف نمی‌کند و روی کیک هم ترک می‌خورد.
20-چه سفیده چه زرده به اندازه لازم باید زده شود، چه کم یا زیاد تاثیر مستقیم روی کیک می‌گذارد، یا پف نمی‌کند یا ترک می‌خورد و روی کیک چسبنده می‌شود.
21- بکینگ‌پودر هم حتما باید تازه باشد تا کیک خوب پف کنه و بیشتر از دستور و یا کمتر از دستور نریزید.
22- وانیل به اندازه دستور بریزید، اگه بیشتر بریزید کیکتان تلخ می‌شود.
23- اگه سرکه و جوش شیرین توی دستور است، حتی به مقدار کم حذف نکنید و حتی بکینگ پودر را با جوش شیرین جایگزین نکنید.
24- تخم مرغ و شیر و موادی که برای درست کردن کیک بکار می‌برید باید دمای محیط داشته باشد مگر اینکه داخل دستور، ذکر شده که یخچالی باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

25- موقع مخلوط کردن سفیده و آرد حتما باید بحالت دورانی و آرام با لیسک هم بزنید تا پف کیک نخوابد، مگر اینکه تداخل دستور، ذکر شده باشد که سفیده و آرد با مواد کیک با همزن زده شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 7, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به