بقیه گوشت را رشته رشته كرده و به حلیم اضافه كرده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید و سپس مقداری كره یا روغن را داغ كرده به همراه دارچین به آن اضافه كنید.
مواد لازم:
گوشت چرخ كرده
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
پیاز
زردچوبه
ادویه
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پوره گوجه فرنگى
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
قارچ
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
نون باگت
پنیر پیتزا
فلفل دلمه‌اى
سبزى معطر
طرز تهیه :
گوشت چرخ کرده را باپیاز نگینی که قبلا سرخ کردیم، مخلوط می کنیم. سپس زردچوبه و ادویه‌های معطر را افزوده بعد ۱ لیوان پوره گوجه اضافه به آن می‌کنیم. وقتی آبش کشیده و سرخ شد، مقداری قارچ اضافه می‌کنیم و با حرارت بالا تمام مواد را تند هم می‌زنیم تا قارچ آب نیدازد و همراه با مواد سرخ شود. بعد موادگوشتی را کنار میگذاریم. حالا روی سطح چند عدد نان باگت را با نوک کارد در می‌آوریم و کنارمی‌گذاریم. مواد گوشتی را توی باگت‌ها می‌ریزیم و بعد پنیر پیتزا و در آخر گوجه و فلفل دلمه و مقداری سبزی معطر که شامل پیازچه جعفری وریحان (حسابی ساطوری می‌کنیم) و روی سطح پنیر می‌ریزیم. برای اینکه پنیرتان کشدار شود؛ مقداری کم روی پنیر آب اسپری کنید وتوی سینی فر بچینید. سپس به مدت ۱۵ تا۲۰ دقیقه با شعله گریل و حرارت خیلی ملایم درون فر قرار می‌دهیم. عزیزان ازکنار فر تکان نخورید چون سطحش زود برشته می‌شود. حرارت فرها با هم فرق دارد پس مرتب چک کنید تا نسوزد. عزیزانی که فر ندارند میتوانند توی ماهیتابه بدون اینکه چربش کنید با حرارت خیلی ملایم و قرار دادن دم‌کنی درست کنید تا پنیر روی سطح نون کاملا آب شود، بعد با سس و آویشن نوش جان کنید.
 
ته دیگ زعفرانی
موادلازم:
برنج:۱۵۰ گرم
تخم‌‌مرغ: ۱ عدد
ماست معمولی:۲۰۰ گرم
زعفران دم شده: ۴ قاشق غذاخوری
شکر(دلخواه): ۱ قاشق مربا‌خوری
گلاب(دلخواه): نصف قاشق مربا‌خوری
روغن مایع: ۵۰ میلی‌لیتر
 
طرز تهیه:
ابتدا برنج را به روش آبکش بپزید و داخل سبد بریزید تا آبش گرفته شود.
برای تهیه مایه ته‌دیگ مواد داده شده در بالا(ماست‌، زعفران‌، تخم‌مرغ و در صورت دلخواه شکر و گلاب) را با هم مخلوط کرده و خوب بهم بزنید تا مایه زرد‌رنگ همگونی بدست بیاید و سپس برنج آب‌کش شده را هم اضافه کنید تا برنج و مواد خوب با هم مخلوط شده و زرد شوند.
روغن را داخل قابلمه یا تابه بریزید و برنج زعفرانی را هم‌ ریخته و با قاشق خوب فشار دهید تا به هم بچسبد.
نکته مهم اینکه قابلمه و روغنی که برای این ته دیگ استفاده می‌شود نباید خیلی داغ شده باشه چون بلا‌فاصله پس از ریختن مواد ممکن تخم‌مرغ موجود در مواد شروع به پختن کند و ته‌دیگ سفت و تکه‌ای نشود و درضمن رنگش هم تیره شود. تمام مدت هم باید روی حرارت خیلی ملایم باشد و برای پخت حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه (با توجه به رنگ دلخواه)زمان لازم دارید.
 
کوکو سیب‌زمینی شکم پر
مواد لازم:
سیب‌زمینی آب‌پز: سه عدد
تخم‌مرغ: یک عدد
نمک، ادویه، زردچوبه، پودرسیر و ترخون و جعفری خشک شده: به میزان لازم (من یک قاشق مربا‌خوری رب‌گوجه به مواد زدم تا خوش‌رنگ‌تر شود و بجای زرد حالت نارنجی رنگ گرفت)
 
طرز تهیه
این مواد سلیقه‌ای است. هرکسی هر چه دوست داره می‌ریزه. مواد میانی که من ریختم تقریبا مثل مواد ماکارانی بود.گوشت چرخ شده، پیاز، فلفل، دلمه، نمک و ادویه‌جات و رب‌گوجه و کمی ترخون و جعفری خشک هم برای عطرش.و یک قاشق غذاخوری زرشک.
سیب‌زمینی‌ها را آب‌پز می‌کنیم و بعد از پوست کندن رنده ریز کرده و با تخم مرغ و بقیه مواد کوکو که در بالا نوشتم مخلوط کرده و ورز می‌دهیم و کنار می‌گذاریم. مواد گوشتی میانی هم که مثل مواد ماکارانی آماده می‌کنیم. حالا از سیب زمینی‌ها برمی‌داریم و اندازه یک نارنگی و کف دستمان پهن می‌کنیم. مقداری از مخلوط گوشت را وسط سیب‌زمینی‌ها گذاشته و با دست از سیب‌زمینی روی مواد گوشتی می‌پوشانیم، طوری که مواد دقیقا وسطش قرارگیرد. حتما هنگام درست کردن به دستمان کمی آب می‌زنیم که به دستمان نچسبد و در سینی کمی چرب شده می‌گذاریم تا وقتی همه آماده شوند و بعد در روغن فراووون و داغ سرخ می‌کنیم.
‌نکته: مواظب باشید مواد میانی بیرون نزند.
بسته به ذائقه می‌توانید پنیر پیتزا هم اضافه کنید.
 
حلیم خانگی
مواد لازم:
پیاز : ۱ عدد
گوشت گوسفندی:  ۱ کیلوگرم
گندم (پوست کنده):  ۵۰۰ گرم
شکر: به مقدار لازم
روغن: به مقدار لازم
نمک و دارچین: به مقدار لازم
 
طرزتهیه:
گندم را از روز قبل خیس می‌كنیم و آب آن را چند بار عوض می‌كنیم. در قابلمه‌ای مناسب گندم را قرار می‌دهیم و با اضافه كردن مقداری آب اجازه می‌دهیم تا به جوش آید حالا شعله را ملایم كرده و اجازه می‌دهیم حلیم كمی بپزد. در ظرفی جداگانه گوشت را با آب و مقداری پیاز آب‌پز می‌كنیم و نصف آن را به همراه مقداری نمک به گندم اضافه می‌كنیم و اجازه می‌دهیم گندم لعاب بیندازد. مدت زمان پخت حلیم ۵ ساعت است ولی هرچه بیشتر بپزد خوشمزه‌تر است بعد از مدت ذكر شده حلیم را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید كمی سرد شود. اگرحلیم شما گلوله گلوله و خراب شده است اصلا نگران نباشید. آن را داخل مخلوط‌كن ریخته یا از صافی رد كنید (مخلوط كن بهتر است)حالا مجددا حلیم را روی حرارت قرار دهید.
بقیه گوشت را رشته رشته كرده و به حلیم اضافه كرده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید و سپس مقداری كره یا روغن را داغ كرده به همراه دارچین به آن اضافه كنید. اگر حلیم را با شكر میخورید مقدار بسیاركمی شكر هم به آن اضافه كنید و روی حرارت كمی هم بزنید تا حلیم شما كشدار شود و به اصطلاح خوب جا بیفتد.
 
دسر طالبی
برای روزهای گرم تابستانی
 
موادلازم:
طالبی پوره شده: دو پیمانه
شكر:100 گرم
خامه:250 گرم
وانیل:4/1 قاشق چایخوری
ژلاتین: 15 گرم
آب برای ژلاتین: 80 میلی‌لیتر
پودر ژله طالبی: یک بسته
 
طرز تهیه:
ابتدا ژلاتین را در آب سرد بریزید و روی بخار آب قرار دهید تا حل شود. پوره طالبی و شكر را مخلوط كنید. خامه، وانیل و ژلاتین حل شده را به آنها افزوده و خوب هم بزنید. ژله طالبی را با یک لیوان آب‌جوش مخلوط كرده و درون ظرف مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید تا بسته شود. سپس از یخچال بیرون آورده و مواد بالا را روی آن ریخته و مجددا در یخچال قرار دهید تا ببندد. می‌توانید ابتدا مواد را در ظرف ریخته پس از بسته شدن ژله را روی آن بریزید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 11, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به