یک آبگرم کن دیواری در شرایط مشابه 30 درصد کمتر از انواع مخزن دار انرژی مصرف می‌کند
دستگاه های سرمایشی و گرمایشی- 37
لازم دانستم در این هفته مطالبی را در خصوص بر‌چسب انرژی خدمتتان عرض کنم، اگر‌چه مطلب زیادی در این خصوص وجود دارد ولی سعی کردم خلاصه‌نویسی را رعایت کرده نکات کلیدی را در مقاله ذکر کنم. در ابتدا به شرح مختصری از انواع آبگرمکن‌ها می‌پردازیم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
آبگرمکن مخزن‌دار
این سبک آبگرمکن دارای یک مخزن است که آب را گرم می‌کند. این به این معنی است که ظرفیت مخزن مقدار آب گرم شما را در یک بار تعیین می‌کند و بعد از تمام شدن آب گرم شما باید منتظر بمانید تا مجددا آب گرم شود، مخزن عایق شده است به طوری که وقتی آب گرم می‌شود می‌تواند آن را تا مدتی گرم نگه‌ دارد. از آنجا که مخزن به طور مداوم برای ذخیره آب استفاده‌ می‌شود باید به طور منظم تمیز گردد تا طول عمر آبگرمکن شما افزایش یابد. شما باید‌ سالی دو بار مخزن را از رسوب و جرم پاک نمایید، البته اگر این کار را انجام ندهید آبگرم‌کن کماکان کار می‌کند ولی مصرف انرژی آن بالا می‌رود، احتمال آلودگی آب بیشتر می‌شود و عمر مخزن کاهش پیدا می‌کند در شرایط خوب نگهداری معمولا این مخازن به صورت سالم تا 12 سال نیز عمر می‌کنند.
انواع آبگرمکن‌های مخزن‌دار {زمینی} از نظر منابع انرژی
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

مصرف‌کنندگان اغلب تصمیم می‌گیرند که از چه منبع انرژی برای تولید آب گرم استفاده کنند. در این تصمیم‌گیری مقایسه قیمت انواع سوخت و در دسترس بودن آن در منطقه شما باید مورد توجه قرار گیرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
مدل‌های الکتریکی- در مجموعه‌ای از ظرفیت‌های مختلف عرضه می‌شوند و نیازی به دود‌کش ندارند. نصب آنها به دلیل نداشتن دود‌کش راحتر است ولی نیاز به یک خط جداگانه برق با آمپر بالا دارند و در صورت قطع برق امکان گرم کردن آب را ندارند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
مدل‌های گاز طبیعی- این نوع آبگرم‌کن‌ها درمدل‌ها‌، اندازه‌ها و راندمان‌های مختلفی تولید می‌شوند، دارای دود‌کش می‌باشند و در بعضی از مدل‌ها در حین قطع شدن برق می‌توانند آب گرم منزل را فراهم کنند. آنها نیاز به جریان هوای مناسب برای احتراق دارند.
مدل‌های پروپان - این مدل‌ها دارای مزایا و معایب مشابه انواع گاز طبیعی هستند، اما پروپان سوخت گران‌تری است. و این نوع آبگرم‌کن‌ها نیاز به مخزن ذخیره‌سازی اختصاصی پروپان و برنامه‌ریزی دوره‌ای برای پر کردن مخزن دارند. در مناطقی که دسترسی به گاز طبیعی ندارند از این نوع آبگرم‌کن‌ها استفاده می‌شود.
مدل‌های نفتی- در انواع و اندازه‌های محدود تولید می‌شوند و نیاز به جریان هوای مناسب برای احتراق، یک مخزن ذخیره سازی اختصاصی و تحویل برنامه‌ریزی شده سوخت دارند و در هنگام قطع برق می‌تواند آب گرم را تامین کنند.
 
انواع آبگرمکن‌ها بدون مخزن{دیواری} از نظر منابع انرژی
مدل‌های الکتریکی-‌ این نوع آبگرمکن‌ها همانند انواع‌ زمینی در مجموعه‌ای از ظرفیت‌های مختلف عرضه می‌شوند و نیازی به دود‌کش ندارند نصب آنها به دلیل نداشتن دود‌کش راحت‌تر است ولی نیاز به یک خط جداگانه برق با آمپر بالا دارند و در صورت قطع برق امکان گرم کردن آب را ندارند.
مدل‌های گاز طبیعی- این نوع آبگرم‌کن‌ها درمدل‌ها‌، اندازه‌ها و راندمان‌های مختلفی تولید می‌شوند، دارای دود‌کش می‌باشند و در هنگام قطع برق امکان تولید آبگرم را ندارند.
مدل‌های پروپان - این مدل ها دارای مزایا و معایب مشابه انواع گاز طبیعی هستند، اما پروپان سوخت گران‌تری است. این نوع آبگرمکن در هنگام قطع برق امکان تولید آبگرم را ندارند.
 
ویژگی‌های کلیدی آبگرمکن‌های دیواری
با توجه به این موضوع که این آب‌گرمکن‌ها دارای محزن نیستند تلفات گرما در آنها به شدت پایین است و با داشتن مبدل‌های حرارتی کارآمد انتقال حرارت بیشتری را از منبع انرژی به آب دارند. وجود لوله ورودی آب سرد از پایین، بهره‌وری حرارتی در این آبگرم‌کن‌ها را افزایش می‌دهد، با داشتن سیستم الکترونیکی احتراق و حذف شمعک در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کند، با داشتن مبدل حرارتی ثانویه راندمان بالاتری داشته تلفات انرژی را به حداقل می‌رساند و در آخر جای کمتری را اشغال می‌کند و فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.
بعد از ذکر این مقدمه کوتاه در خصوص آبگرم‌کن‌ها به میزان مصرف و نکات کلیدی در خرید آبگرمکن می‌پردازیم.
به طور متوسط افراد ساکن کانادا در طول یک روز 75 لیتر آب گرم استفاده می‌کنند. معمولا این میزان از آب گرم برای شستن ظروف و لباس، تمیز کردن منزل‌، دوش گرفتن یا حمام کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد.‌ معمولا 19 درصد از انرژی مصرفی در هر خانه مسکونی مربوط به آبگرمکن‌هامی‌شود و سهم مصرفی انرژی آبگرم‌کن‌ها در واحد‌های تجاری 8 درصد می‌باشد.
قطعا با وجود سهم مهم این وسیله در مصرف انرژی ساختمان خرید انواع با مصرف کمتر نوعی صرفه‌جویی وسرمایه‌گذاری بلند مدت محسوب می‌گردد.

برچسب انرژی چیست؟
وجود برچسب انرژی یا "انرژی استار" بر روی کالا‌ها نشان‌گر این است که دستگاه مصرف انرژی کمی دارد. برچسب انرژی توسط سازمان دولتی "نچرال ریسورس کانادا" که مسئول نگهداری از منابع طبیعی کانادا است صادر می‌گردد. این گواهی با توجه به اندازه، نوع، منبع انرژی و بهره‌وری انرژی توسط تجهیز مورد نظر صادر می‌گردد. بنابراین با استفاده از تجهیزاتی که دارای برچسب انرژی هستند پول کمتری برای انرژی پرداخت کنید و اثرات گلخانه‌ای "دی‌اکسید‌کربن" را کاهش دهید. برای پیدا کردن این نوع تجهیرات به برچسب روی دستگاه و یا سایت نچرال ریسورس کانادا مراجعه کنید.
 
نکات مفید در هنگام خرید آبگرم‌کن
قبل از خرید، میزان مصرف انرژی آب گرم کن را ارزیابی کنید. آبگرمکن‌های گازی از فاکتور عامل انرژی یا "ای‌اف" استفاده می‌کنند. ای‌اف بالاتر به معنی، کارایی بالاتر است.
اندازه آبگرمکن را مناسب با شرایط خانه و خانواده انتخاب کنید. برای ارزیابی‌ میزان مورد نیاز آب گرم در منزل خود با یک متخصص تاسیسات مشورت کنید و مطمئن شوید که فرد یا سازمان صلاحیت علمی و فنی برای انجام این کار را دارد. توجه کنید اساسا هر گردی، گردو نیست.
‌در خصوص نحوه استفاده از آب گرم و کاهش مصرف آن اقداماتی را انجام دهید.
لازم است بدانید آبگرمکن‌های زمینی دارای گواهی انرژی استار، 14 درصد کمتر از یک مدل استاندارد مخزنی سوخت مصرف می‌کنند و یک آبگرم کن دیواری در شرایط مشابه 30 درصد کمتر از انواع مخزن دار انرژی مصرف می‌کند. بنابراین در صورت انتخاب مدل دیواری شما حدود 45 درصد در مصرف سوخت خود برای تولید آبگرم صرفه‌جویی کرده‌اید.
برای خرید آبگرمکن نکات کلیدی زیادی وجود دارد که در حوصله این مقاله نمی‌گنجد سعی می‌کنم در مطالب بعدی به این موضوعات بپردازم.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اگر حوصله صبر کردن تا هفته‌های آینده را ندارید می‌توانید زودتر با من تماس بگیرید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 19, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به