قاتل هفت دقیقه بعد از ورودش به صحن مترو از پشت سر، مقتول را به زیر قطار مترو هُل داد
"جان رزتنیک" ۵۶ ساله که حدود ۳ سال پیش "یوسوکی هایاهارا" ۷۳ ساله را، بدون اینکه بشناسد به زیر قطار متروی تورنتو پرت کرده و به قتل رسانده بود، امروز حکمش را از دادگاه گرفت. حبس ابد بدون امکان عفو و آزادی مشروط برای ۱۴ سال.
یوسوکی بی‌خبر در ایستگاه مترو ایستاده بود که پس از پرت شدن به زیر قطار جان داد. رزتنیک متهم به قتل شد و در حین دادگاه به جرم خود اعتراف کرده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
پایان کار مردی که یک مرد دیگر را زیر قطار مترو تورنتو پرت کرده بود
۱۸ ژوئن سال ۲۰۱۸، ساعت ۱۰:۰۷ صبح بود که رزتنیک، که در آن زمان ۵۳ ساله بود، وارد صحن متروی "بلور و ‌یانگ" شد. هفت دقیقه بعد، رزتنیک به پشت سر هایاهارا ۷۳ ساله که در عالم خودش بود رفت و او را به زیر قطار مترو که با سرعت تقریباً ۵۰ کیلومتری حرکت می‌کرد، هُل داد. بدن وی پس از برخورد شدید با قطار بین قطار و دیوار مترو گیر کرد. مردم و آتش‌نشانان او را بیرون کشیدند و آمبولانس وی را به بیمارستان رساند اما او بعداً بر اثر ضربه شدید قفسه سینه درگذشت.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
در این فاصله رزتنیک از ایستگاه مترو خارج شد، به اغذیه‌فروشی مک‌دونالد که در آن نزدیکی بود رفت، یک نوشیدنی خورد و مجددا به صحنه جنایتش بازگشت و خودش را به یک آتش‌نشان رساند و گفت: "من کسی هستم که او را زیر قطار پرت کرده، من بیماری روانی هستم. فکر کردم او صاحبخانه من است، او مرا بی‌خانمان می‌کند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
آتش‌نشان با شنیدن این اعترافات بدنبال پلیس رفت و با آمدن پلیس رزتنیک به پلیس گفت: "من این کار را کردم. او را هل دادم. من او را کشته‌ام". هنگامی که افسر پلیس شروع به دستگیری وی کرد و در همین حال حقوق وی در حین و بعد از دستگیری را برایش می‌گفت رزتنیک افزود: "من او را به قتل رساندم. چه داری می‌گویی؟ این حمله نبود، قتل بود". رزتنیک بعداً به افسر گفت که تصور کرده که این فرد صاحبخانه‌اش بوده و اینکه صاحبخانه‌اش با بیرون کردنش رزتنیک را بی‌خانمان می‌کند. رزتنیک گفت که از کار خود پشیمان است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
بعدا مشخص شد که رزتنیک خودش در پایان ژوئن ۲۰۱۸ اجاره خود در خانه‌ای در "اسکاربورو" را فسخ کرده و در عین حال نیز محلی برای زندگی در مرکز شهر تورنتو داشته است. اصلا قرار نبود که رزتنیک بی‌خانمان شود.
رزتنیک پس از اعتراف به جرم، موافقت نکرد تا توسط یک ارزیابی بهداشت روانی معاینه شود، در حکم او آمده که به عنوان بخشی از مجازات، رزتنیک باید توسط روانپزشک معاینه شود تا مشخص گردد آیا برنامه درمانی و یا دارویی نیاز دارد یا خیر. قاضی "مک ماهون" در توضیح خود آورده که وی بدین شکل می‌خواهد به رزتنیک در زمینه چالش بهداشت روانش کمک کند، مضافا اینکه جلوی هرگونه خطری برای جامعه را نیز بگیرد تا با "ارزیابی روانپزشکی کامل، خطری در آینده وجود نداشته باشد". قاضی افزوده که در همان ابتدا كوشش کرده که احتمال "عدم مسئولیت کیفری بعلت مشکلات روانی" او را از طریق دریافت اسنادی در این رابطه از "الیزابت گودت"، وكیل رزتنیک بدست آورد اما گودت به قاضی گفته که هیچ مدرک پزشکی از رزتنیک ندارد.
 
در دادگاه چه گذشت؟
جان رزتنیک ۵۵ ساله که در یک لباس فرم نارنجی در یک اتاق بازجویی کوچک با دوربین مدار بسته در جنوب تورنتو نشسته بود، اعتراف کرد که عمداً یک فرد کاملا غریبه را جلوی قطار مترو هُل داده و باعث مرگ او شده است. این اعتراف منجر به اتهام قتل درجه دو شد و این جنایتش شوکی برای تورنتونی‌ها بود. وی این اعتراف را بعدها در دادگاه نیز مجددا پذیرفت. حکم اعتراف به قتل درجه دو، حبس ابد و بدون احتمال آزادی مشروط بین ۱۰ تا ۲۵ سال می‌باشد
رزتنیک در روز دوم جلسه دادرسی دادگاه خود از خانواده مقتول عذرخواهی کرد: "من از خانواده آقای هایاهارا، از دخترش، و از نوه‌های او عذرخواهی می‌کنم، من بسیار متاسفم. این عمل من قرار است تا آخر عمر روی دوش‌هایم سنگینی کند. من بسیار زیاد عذرخواهی می‌کنم، اشتباه کردم و متأسفم". اینها جملاتی بودند که جان رزتنیک با صدای آرامی از داخل اتاق بازداشتگاهش در جنوب تورنتو، بطور آنلاین به دادگاه گفت.
 
حکم قاضی
قاضی مک ماهون در صدور حکم خود گفت که بازدارندگی عمومی و محکومیت، از عوامل اصلی زمانی است که وی اجازه آزادی مشروط زود هنگام به رزتنیک نمی‌دهد. او با اشاره به تأثیر مخربی که این مرگ بر خانواده مقتول، راننده قطار و مسافران مترو و سپس در فضای شهر ایجاد کرده افزوده که نمی‌تواند زمان درخواست آزادی را برای قاتل کوتاه کند.
دادستان خواستار عدم صلاحیت برای درخواست آزادی مشروط، به مدت ۱۵ سال را داشت و گروه وکلای مدافع درخواست ۱۲ تا ۱۳ سال را؛ اما قاضی مک ماهون ۱۴ سال را به واسطه اعتراف، پشیمانی و سابقه نداشتن منظور کرد. با این حال، قاضی او را به دلیل استفاده از یک محل بسیار مهم و تاثیرگذار روی زندگی روزمره مردم برای ارتکاب قتل، محکوم کرد و آن را "بدترین کابوس برای راننده و مسافران" دانست. در حکم قاضی آمده که رزتنیک تا آخر عمر اجازه داشتن اسلحه گرم را نخواهد داشت و باید یک نمونه از دی‌ان‌ای خود را بعنوان فردی با سوء سابقه جنایی به بانک اطلاعاتی دی‌ان‌ای بدهد.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

رزتنیک در حین بازدداشت یک دوز واکسن کرونا نیز زده است. قاضی نهایتا به خانواده قربانیان گفت: "این دادگاه نمی‌تواند مهمترین چیزی که این خانواده خواهانش است، یعنی عزیزشان را، به آنها بدهد".


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, April 12, 2021 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به