پيش‌بينى من براى چند ماه آينده اينست که بيلدرها براى افزايش فروش، تخفيف‌ها و مزاياى بيشترى به خريداران ارائه خواهند داد
بازار ملک تورنتو در روزهاى پايانى سال جارى، وضعيت متزلزل و بى‌ثبات يکى دو سال اخير را کاملا پشت سر گذاشته است. با توجه به زمان باقيمانده سال جارى مى‌توان تخمين زد تعداد کل واحدهاى مسکونى دست به دست شده در کلانشهر تورنتو نسبت به سال قبل بيش از يازده درصد افزايش داشته باشد و قيمت متوسط يک واحد مسکونى فروش رفته بيش از سه و نيم در صد از سال قبل بالاتر باشد. منظورم از واحد مسکونى، خانه و کاندو آپارتمان است و هنگامى که اصطلاح "دست به دست" شده را به کار مى‌برم از واحدهاى مسکونى دست دوم صحبت مى‌کنم و از آمار و ارقام ثبت شده در سيستم "ام‌ال‌اس" استفاده مى‌کنم‌، اما اين بازار يک بخش ديگر هم دارد که عموما در سيستم "ام‌ال‌اس" منعکس نمى‌شود و آنهم املاک نو يا همان پيش فروش‌ها هستند که اکثرا در دفاتر فروش بيلدر‌ها به فروش مى‌رسند و اگرچه در تعداد قابل توجهى از آنها همکاران ما خريدار را نمايندگى مى‌کنند اما آمار آن در سيستم "ام‌ال‌اس" جمع‌آورى نمى‌شود و اگر خواننده دائمى اين صفحه باشيد مى‌دانيد که آمار خانه‌هاى نو را از سايت Altus Group براى شما نقل مى‌کنم، مثل همين گرافى که اين هفته از اين سايت براى شما انتخاب کرده‌ام و شاخص قيمت کاندو (‌مرتفع) را با قيمت خانه‌هاى نو (‌کم ارتفاع) مقايسه مى‌کند.
اتفاقا در مورد اين بخش بازار صحبت‌ها و تحليل‌هاى فراوانى دارم که معمولا بخشى از آن را در اين صفحه با شما در ميان مى‌گذارم. هرچه در بخش خانه‌هاى دست دوم به ثبات و آرامش نزديک مى‌شويم و نشانه‌هاى قوت و استحکام در بازار پديدار مى‌شود، در بخش خانه‌هاى نو هيجان و تلاطم بيشترى ظهور مى‌کند اگر خاطرتان باشد در ابتداى پاييز براى شما نوشتم که تعداد زيادى پروژه‌هاى خوب بطور همزمان قرار است وارد بازار شود که دوباره هيجان و موج جديدى از هجوم طرفداران اين نوع خريد‌ها را بدنبال خواهد داشت و حتى فهرست ده پروژه برتر را از ديد خودم براى شما ذکر کردم که "شماره يازده يورک‌ويل" را بخاطر لوکيشن منحصر به فردش در راس اين ليست قراردادم همانطور هم شد و در ماه سپتامبر، پيش‌فروش کاندو دوباره اوج گرفت و بيش از دو هزار و صد واحد کاندو و نهصد‌ و پنجاه واحد، خانه نو در دفاتر بيلدر پيش‌فروش شد که "يازده يورک‌ويل " با حدود يکصد و پنجاه واحد در رده چهارم بالاترين فروش قرار گرفت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
اين يک پروژه فوق‌العاده گرانقيمت و سوپرلوکس است و در يکى از بهترين و گرانترين محلات تورنتو ساخته خواهد شد‌، براى دوستانى که تصور مى‌کنند قدرت خريد مصرف‌کنندگان پايين آمده و خريداران قادر به خريد نيستند‌، بايد عرض کنم که ‌واحدهاى اين برج بدون پارکينگ و انبارى حداقل فوت مربعى هزار و ششصد دلار قيمت‌گذارى شده است (براى واحدهاى مرغوب‌تر اين رقم بالاتر است)‌ و تنها براى خريد يک پارکينگ بايد نزديک به صد و هفتاد هزار دلار بپردازيد. اما اين بخش بازار يعنى بخش پيش‌فروش نکات ناگفته و پنهانى هم دارد. ميزان موجودى (‌منظورم واحدهاى موجود در دفاتر بيلدرها که منتظر خريدارهستند) در مقايسه با چند سال اخير در سطح بالايى قرار دارد و به رقمى بيش از سيزده هزار واحدکاندو و پنج هزار خانه رسيده است. معمولا واحدهاى ارزانتر هر پروژه سريعتر به فروش مى‌رسند و واحد‌هاى گرانتر مدتى منتظر خريدار مى‌مانند، ميزان استقبال خريداران از اين بخش در چند ماه آينده تکليف اين موجودى را تعيين خواهد کرد. از طرف ديگر انبوه واحدهاى پيش‌فروش شده در سال‌هاى دو هزار و شانزده و هفده کم‌کم آماده و تحويل خريداران مى‌شود و عرضه کاندو را در مجموع بالاتر خواهد برد. پيش‌بينى من براى چند ماه آينده اينست که بيلدرها براى افزايش فروش، تخفيف‌ها و مزاياى بيشترى به خريداران ارائه خواهند داد.
پرسش ديگرى که مطرح است اينست که چه درصدى از اين واحدها از طرف مصرف‌کنندگان نهايى پيش‌خريد شده و چه تعداد سرمايه‌گذارانى هستند که با اميد به افزايش قيمت روز‌افزون کاندو با پرداخت پنج درصد اوليه با بيلدر قرارداد بسته‌اند و قصدشان فروش قرارداد و رد کردن آن به خريدارى ديگرى در آينده است چون اصلا قدرت مالى کافى براى خريد نهايى نداشته‌اند. ‌اما در پايان يک نکته مهم در گرافى که در اين صفحه ملاحظه مى‌کنيد‌، هرگز در گذشته شاخص قيمت کاندو (مرتفع) به قيمت خانه (‌کم ارتفاع) اينقدر نزديک نبوده است‌. حتما مى‌دانيد بخش عمده‌اى از خانه‌ها ويلايى يا مستقل هستند که معمولا گرانترين بخش بازار را تشکيل مى‌دهند. در گذشته معمولا شاخص قيمت خانه يا همان کم ارتفاع حداقل پنجاه در‌صد بالاتر از قيمت کاندو بوده است در صورتي‌که در ماه‌هاى اخير منحنى بالايى سير نزولى داشته و منحنى پايينى که مربوط به کاندو است با سير صعودى چند سال اخير به منحنى بالايى نزديک شده است، آيا در آينده نزديک شاهد واگرايى قيمت در اين دو بخش از بازار نخواهيم بود؟ يا اينکه استقبال از پيش خريد کاندو باز هم قيمت آنرا بالاتر مى‌برد؟‌
در هرحال ظرف چند ماه يا يک سال آينده اين مطالب روشنتر خواهد شد و بازار در تمام زير مجموعه‌هاى آن به تعادل جديدى خواهد رسيد. اگرپرسشى در اين زمينه داريد حتما تماس بگيريد، در ضمن تا يادم نرفته آپارتمان فوق‌العاده زيبايى را براى فروش در خيابان "بى" و در نزديکى دانشگاه تورنتو با قيمتى در محدوده ششصد هزار دلار براى فروش آماده مى‌کنيم که يک خريد استثنائى است‌، قيمت درخواستى فروشنده محترم ما از نصف قيمت پيش‌فروش‌هاى منطقه هم کمتر است البته واحد ما هم نو نيست ولى از واحدهاى مشابهى که اين روزها مى‌سازند بزرگتر و زيباتر است‌، اگر خريدار جدى هستيد و دنبال خريد يک کاندو خوش نقشه در يک لوکيشن فوق‌العاده مى‌گرديد براى يک بازديد خصوصى اين واحد تا دير نشده تماس بگيريد. به اميد ديدار.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
 


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 27, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به