در صورتی که از کانال‌ها، هوا نشت می‌کند به کمک نوار‌چسب‌های مخصوص جلوی آن را بگیرید
تاسیسات ساختمان- 48
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
در این مطلب سعی بر این دارم که شما را با جریان هوا و تعادل آن " ایر بالانسینگ" در منزل آشنا کنم البته طبق معمول همیشه با یک مقاله چند خطی امکان انتقال دانش تاسیسات وجود ندارد ولی سر‌نخی است برای مطالعات و بررسی‌های بعدی.
 
تعادل هوایی چیست؟
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
‌متعادل‌سازی هوا فرایندی است که شامل تغییر در سیستم گرمایش و سرمایش موجود‌ در منزل شما برای اطمینان از توزیع یکنواخت هوا در آن می‌شود. بعد از ایجاد یک تعادل هوایی مناسب در خانه‌ برای تمام مناطق مقدار صحیح انتقال حرارت وجود خواهد داشت و همه مؤلفه‌های سیستم تهویه مطبوع با هماهنگی کار خواهند کرد و تا حد زیادی شما نقاط مختلف با درجه‌ حرارت‌های ناموزون نخواهید داشت البته باید توجه داشته باشید در منازلی که سیستم گرمایش، سرمایش و عایق‌بندی آنها از‌ طراحی و اجرای درستی بر‌خوردار نیست نباید انتظار معجزه داشته باشید. 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
تعادل، گردش هوا را بهبود می‌بخشد و راندمان توزیع انرژی را افزایش داده و عملکرد کلی سیستم بالانسینگ‌، تهویه هوا و سیستم گرمایشی و سرمایشی شما را ارتقا می‌بخشد، برای صاحب خانه به این معنی است که تحویل مقدار مناسب هوا (گرم یا سرد) به هر اتاق باعث راحتی خانه شما می‌شود. متعادل سازی هوا برای یک کارشناس تاسیسات، فرآیند آزمایش و تنظیم سیستم شما با استفاده از مهارت، ابزار و تجربه است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
در این مقاله به روش‌هایی می‌پردازم که شما می‌توانید مانند یک حرفه‌ای با کمک گرفتن از آنها به تنظیم جریان هوای داخل منزل خود کمک کنید، البته در صورت نیاز با یک کارشناس تاسیسات تماس بگیرید. با خواندن این روش‌ها شما درک می‌کنید که یک کارشناس چه روش‌هایی را برای ایجاد تعادل در هوای منزل در پیش می‌گیرد البته و صد البته در بعضی از موارد ممکن است به نصب دریچه و یا جابجایی نیاز داشته باشید.
 
13 نکته برای ایجاد تعادل هوایی در خانه
- دریچه‌های خروجی هوا را باز یا بسته کنید.
- با استفاده از ترموستات‌های هوشمند 2 درجه سانتی‌گراد اختلاف حرارتی ایجاد کنید.
- فیلتر دستگاه را به صورت مرتب تعویض کنید.
- از پنجره‌های دو جداره و عایق‌های مناسب برای سقف و دیوار‌ها استفاده کنید.
- دستگاه‌های حرارت‌زا(تلویزیون) را در نزدیک ترموستات قرار ندهید.
- منزل را درز‌گیری کنید.
- از پنکه سقفی استفاده کنید.
- دریچه‌های خروجی و ورودی‌های هوا را مسدود نکنید.
- دستگاه ترموستات را بر روی حالت پنکه روشن قرار دهید.
- کانال‌کشی خود را چک و هوا‌بند کنید.
- کانال‌های برگشت هوا را چک کنید.
- سایز دستگاه گرمایش و سرمایش خود را تغییر دهید.
- از مرطوب‌کننده استفاده کنید.
 
دریچه‌های خروجی هوا را باز یا بسته کنید
انجام این کار ساده و مؤثر است جابجایی تیغه دمپر جریان هوا را در اتاق کنترل می‌کند. اما نباید دریچه‌ها را کاملاً ببندید زیرا این کار می‌تواند مشکلات دیگری را برای سیستم تهویه مطبوع شما ایجاد کند. در طول فصل گرم سال دریچه‌های طبقات بالایی را کاملا باز کنید و دریچه‌های طبقه اول و زیر‌زمین را کمی بسته نگه دارید در طول فصل سرد سال این کار را برعکس انجام دهید.
برای بالانس هوای داخل منزل نیاز به سعی و خطا است پس مراحل زیر را طی کنید
مرحله 1: ترموستات خود را روی 76-78 درجه فارانهایت یا 24-25 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.
مرحله 2: برای 24 ساعت اجازه دهید که سیستم گرمایشی یا سرمایشی شما کار کند.
مرحله 3: در مناطقی که خیلی گرم یا سرد هستند‌، دریچه‌ها را تنظیم کنید تا جریان هوا کم شود.
مرحله 4: تنظیمات خود را دوباره بررسی کنید (24 ساعت بعد) تا احساس کنید که آیا به دمای مطلوب رسیده‌اید.
مرحله 5: مراحل 1 تا 4 را تا رسیدن به وضعیت مطلوب تکرار کنید.
 
با استفاده از ترموستات‌های هوشمند 2 درجه سانتی‌گراد اختلاف حرارتی ایجاد کنید
اگر در خانه دو طبقه هستید می توانید از ترموستات‌های هوشمند با حداقل یک سنسور اضافی استفاده کنید ترموستات را به صورتی تنظیم کنید که ترموستات طبقه اول و دوم 2 درجه سانتی‌گراد با هم اختلاف داشته باشند، مثلا ترموستات طبقه اول را بر روی 22 درجه سانتی‌گراد و سنسور طبقه با‌لا را بر روی 24 درجه تنظیم کنید.
 
فیلتر دستگاه را به صورت مرتب تعویض کنید
اگر چه فیلتر دستگاه مخصوص سیستم گرمایش و سرمایش شما است ولی به بهبود کیفیت هوای منزل شما نیز کمک می‌کند و راندمان دستگاه را افزایش می‌دهد و به کاهش هزینه‌های انرژی کمک می‌کند. با تعویض به موقع 5‌ تا 15 درصد در صورتحساب خود پس‌انداز کنید. عدم تعویض به موقع فیلتر به دستگاه شما آسیب می‌رساند.
 
از پنجره‌های دو جداره و عایق‌های مناسب برای سقف و دیوار‌ها استفاده کنید
پنجره‌ها به راحتی در دمای هر اتاق تأثیر می‌گذارد. پنجره‌های بدون پرده می‌تواند یک اتاق را سریع‌تر گرم و یا سرد کند.
داشتن پنجره‌های دو جداره می‌توانند در میزان تغییرات دمایی و راحتی کلی تفاوت ایجاد کنند. در فصل‌های سرد‌، حدود 76٪ از نور خورشید که روی پنجره‌های دو جداره استاندارد می‌تابد تبدیل به گرما می‌شود. اگر فکر می‌کنید خانه شما به درستی عایق‌بندی نشده است‌، یا فکر می‌کنید سقف منزل دارای عایق مناسبی نیست با یک کارشناس عایق کاری مشورت کنید.
 
دستگاه‌های حرارت‌زا (تلویزیون) نزدیک ترموستات قرار ندهید
تجهیزات الکترونیکی گرمای زیادی ایجاد می‌کنند و واقعاً می‌توانند بر روی ترموستات شما تأثیر می‌گذارد. ترموستات می‌تواند گرما را از اینگونه وسایل جذب کند و بر روی کارایی دستگاه تهویه مطبوع شما تاثیر بگذارد.
 
منزل را درز‌گیری کنید
مطمئن شوید که پنجره‌ها و درهای شما به درستی بسته شده است و درزی در اطراف آنها وجود ندارد زیرا این موارد اغلب باعث ایجاد نقاط سرد در خانه شما می‌شوند.
 
از پنکه سقفی استفاده کنید
داشتن یک پنکه سقفی می‌تواند تأثیر عمیقی بر گردش هوا داشته باشد. پنکه سقفی شما باید در ماه‌های گرم برای خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت کنند تا جریان هوای خنک به سمت پایین ایجاد شود. با این حال‌، باید در طی ماه‌های سردتر با سرعت کم در جهت حرکت ساعت حرکت کند تا بتواند به توزیع یکنواخت هوای گرم کمک کند.
 
دریچه‌های خروجی و ورودی‌های هوا را مسدود نکنید
نباید دریچه‌های خروجی و ورودی هوا را با مبلمان یا موارد دیگر مسدود کنید هنگامی که دریچه‌ها را‌ با مبلمان مسدود می‌کنید‌، سیستم شما باید سخت‌تر کار کند و جریان هوا مختل می‌گردد. به طور کلی دریچه‌ها نیاز به حداقل 18 اینچ یا 45 سانتی‌متر فضا برای کارکرد مناسب دارند. 
 
دستگاه ترموستات را بر روی حالت پنکه روشن قرار دهید
تنظیم ترموستات بر روی حالت فن روشن می‌تواند در کیفیت هوا و سطح راحتی شما تأثیر بگذارد ولی این ‌کار با جنبه‌های مثبت و منفی همراه است، تعادل دمایی در خانه بهتر می‌شود ولی در عوض شما کمی افزایش در قبض برق خود خواهید داشت.
 
کانال‌کشی خود را چک و هوا‌بند کنید
در صورتی که از کانال‌ها، هوا نشت می‌کند به کمک نوار‌چسب‌های مخصوص جلوی آن را بگیرید.
 
کانال‌های برگشت هوا را چک کنید
دریچه‌ها و کانال‌های برگشتی هوا به سیستم تهویه مطبوع خود را چک کنید در خیلی از موارد عدم وجود یا نامناسب بودن دریچه‌های برگشت هوا خصوصا از طبقات بالا می‌تواند در توزیع نامناسب هوا دخیل باشد در این خصوص با یک کارشناس مشورت کنید. 
 
سایز دستگاه گرمایش و سرمایش خود را تغییر دهید
این آخرین راه‌حل است اطمینان حاصل کنید که اندازه سیستم تهویه مطبوع شما با اندازه خانه‌تان هماهنگی دارد. شما نباید دستگاه خیلی کوچک و یا خیلی بزرگ داشته باشید زیرا این امر می‌تواند باعث ایجاد برخی از مشکلات در خانه شود. از گرم و سرد نشدن خانه گرفته تا ایجاد چرخه‌های سرمایشی و گرمایشی کوتاه مدت "شورت سایکل" باعث عدم فضای راحت و خرابی زود هنگام دستگاه می‌شود. اندازه‌گیری دقیق دستگاه، کار یک متخصص واجد شرایط تهویه مطبوع است. با این توضیحات اندک به پایان مقاله رسیدیم امیدوارم با اجرای موارد بالا خانه‌ای گرم‌تر و راحت‌تر داشته باشید. در صورت داشتن سوال می‌توانید با من در تماس باشید.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

ایام به کام
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 27, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به