اگر دستگاه کولر به هر دلیلی دچار کمبود گاز مبرد گردد ظرفیت اسمی آن کم شده قدرت خنک کردن خانه را ندارد و دائم در حال کار می‌ماند
مشکلات رایج در سیستم‌های خنک کننده کمپرسوری در منازل  - ‌تاسیسات ساختمان-39
در این مقاله سعی بر این دارم که به رایج‌ترین شکایات مردم از دستگاه‌های خنک‌کن بپردازم. این موارد مشکلاتی هستند که مردم هنگام تماس مطرح می‌کنند. به نظر می‌رسد در بعضی از موارد مشکلات به مرور زمان پیچیده‌تر و حل آن مشکل‌تر شده است. در زیر به موارد پر تعداد می‌پردازم.
  1. سیستم تهویه مطبوع به طور موثری خنک نمی‌کند یا اصلا خنک نمی‌کند.
  2. بعضی از اتاق ها سردتر از بقیه هستند.
  3. سیستم تهویه مطبوع به طور مرتب و سریع روشن و خاموش می‌شود.
  4. سیستم تهویه مطبوع همیشه در حال کار است و اصلا خاموش نمی‌شود.
  5. دستگاه کولر کامل یخ زده است.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
سیستم تهویه مطبوع به طور موثری خنک نمی‌کند یا اصلا خنک نمی‌کند
عملکرد دستگاه کولری که سال گذشته راضی کننده به نظر می‌رسید امسال چنگی به دل نمی‌زند به نظر می‌رسد که دستگاه دچار بازنشستگی زود‌رس شده حالا چه باید کرد. عوامل متعددی ممکن است در ایجاد این مشکل دخیل باشند.

- جریان هوای به اندازه کافی وجود ندارد
‌تصور کنید اگر مسیر عبور هوا بر روی دستگاه چه از داخل و یا از خارج گرفته باشد کولر چگونه می‌تواند منزل شما را خنک کند دستگاه کولر در داخل خانه نیاز به این دارد که هوای مناسبی بر روی کویل دستگاه در جریان باشد حالا اگر دریچه‌های برگشت با قرار دادن موبل یا سایر وسایل منزل مسدود شده باشد و یا دریچه‌های خروجی بسته باشد یا مسدود شده باشد داخل کانال‌های هوا به دلیل تمیز نشدن گرد وغبار زیادی داشته باشد و یا اگر فیلتر دستگاه کثیف باشد تمام این موارد می‌تواند شما را به درد‌سر بیاندازد بعضی اوقات عامل بروز مشکل دستگاه بیرونی‌است که به دلیل انجام ندادن سرویس به موقع و صحیح پر از خار و خاشاک و علف هرز است.

- ترموستات مشکل دارد

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ترموستات خود را به لحاظ داشتن باطری‌های نو بازرسی کنید بهتر است سالی یکبار باطری‌ها با انواع مرغوب تعویض کنید به این ترتیب شما تقریبا خیالتان از کارکرد درست ترموستات راحت می‌شود. در غیر اینصورت به فکر تعمیر ترموستات نباشید بهترین کار تعویض آن است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
- کویل سرمایشی یخ زده است
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
وظیفه اواپراتور خنک کردن هوای عبوری و گرفتن رطوبت آن است به این ترتیب دما و رطوبت داخل منزل را مدیریت می‌کند وقتی کویل یخ می‌زند دیگر امکان عبور هوا از درون آن وجود ندارد بنابراین دیگر قادر به سرد کردن هوا نیست در این حالت و در بعضی از موارد باعث خاموش شدن دستگاه فرنیس و یا سوختن قسمت دمنده آن می‌شود. یکی از دلایل عمده یخ زدن اواپراتور کم بودن ماده مبرد در دستگاه می‌باشد، کم بودن ماده مبرد در دستگاه نشان دهنده وجود نشتی در سیستم است معمولا ایجاد نشتی در دستگاه‌های سرمایشی نشان از عمر زیاد دستگاه و در مواردی نصب نامناسب می‌باشد به هر ترتیب شما نیاز دارید تا با یک متخصص امور تاسیساتی تماس بگیرید تا چگونگی حل مشکل را برای شما توضیح دهد.
 
بعضی از اتاق ها سردتر از بقیه هستند
تهویه مطبوع مرکزی باید درجه حرارت را در تمام خانه در یک اندازه نگه دارد. البته منطقی است که تفاوت‌های کوچکی بین اتاق‌های نزدیکتر به دستگاه و اتاق‌های دورتر وجود داشته باشد ولی اختلاف دمای قابل توجه نشان از وجود مشکلی در سیستم است .

- وجود نشتی از کانال‌های هوا
وجود نشتی‌های کوچک جریان هوا را در درون خانه کم می‌کند در صورتی که نشتی از حدی بیشتر شود شما دیگر جریان هوایی در داخل منزل نخواهید داشت و بالانس حرارتی خانه کاملا مختل می‌گردد.

- محل ترموستات
ترموستات به عنوان تنظیم کننده درجه حرارت خانه عمل می‌کند حالا اگر در محیط اطراف ترموستات گردش هوایی وجود نداشته باشد و یا بر روی دیوار‌های بیرونی قرار گرفته باشد و یا اگر تابش نور خورشید را بر روی خود تجربه کند بنابراین نباید انتظار داشته باشید که تعادل دمایی مناسبی داخل منزل خود داشته باشید. یک راه حل برای تنظیم دما در خانه استفاده از سیستم منطقه‌بندی است که به شما اجازه می‌دهد دما را در قسمت‌های مختلف خانه به طور جداگانه تنظیم کنید. منابع گرما در نزدیکی ترموستات می‌تواند باعث شود که سیستم تهویه مطبوع بیشتر از حد لازم کار کند. اطمینان حاصل کنید که ترموستات در نزدیکی یک منبع گرمایی نیست. ترموستات نباید در مجاورت تلویزیون یا سایر وسایل گرما‌زا قرار گیرد. ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی می‌توانند کمک کنند تا شما انرژی کمتری مصرف کنید. 
 
‌سیستم تهویه مطبوع به طور مرتب و سریع روشن و خاموش می‌کند.
چرخه‌های کوتاه کاری یکی از شایع‌ترین مشکلات دستگاه‌های تهویه مطبوع است. علت آن معمول وجود یک دستگاه بزرگ خنک کن در خانه‌ای کوچک است چون خانه سریع خنک می‌شود دستگاه نیز در زمان کوتاهی خاموش می‌شود بنابراین انتخاب صحیح ظرفیت دستگاه کمک بزرگی به کم کردن مصرف برق و عمر بیشتر دستگاه شما می‌کند.
یکی از دلایل دیگر روشن و خاموش شدن‌های سریع کمبود ماده مبرد در دستگاه است معمولا سیستم‌های کنترلی دستگاه به دلیل کمبود گاز افت جریان را نشان می‌دهند و همین مسئله باعث خاموش شدن دستگاه می‌گردد با افزایش فشار دستگاه مجددا روشن شده و این سیکل تکرار می‌گردد.
 
سیستم تهویه مطبوع همیشه در حال کار است و اصلا خاموش نمی‌شود.
دستگاه کولر مرکزی برای روشن و خاموش شدن بر اساس دستور ترموستات عمل می‌کند بنابراین جای نامناسب قرار گیری ترموستات می‌تواند یکی از دلایل کار‌کرد مداوم دستگاه باشد ولی در کنار این موضوع دلایل دیگری نیز می‌تواند وجود داشته باشد ازجمله:

- خرابی کنتاکتور
‌خرابی این سوئیچ که در فضای باز قرار گرفته بیشتر به دلیل عدم سرویس به موقع دستگاه و کثیفی قطعه صورت می‌گیرد در این حالت کنتاکتور در وضعیت ثابتی باقی مانده باعث روشن ماندن دائمی دستگاه می‌گردد.

- ظرفیت نامناسب دستگاه
یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود سیستم تهویه مطبوع دائما در حال کار باشد به غیر‌ از نامناسب بودن ظرفیت اولیه دستگاه این است که نمی‌تواند تقاضای خانه برای خنک شدن را برآورده کند. معمولا این اتفاق در زمانی رخ می‌دهد که بعد از انجام تعمیرات در منزل، زیر بنای مفید خانه تغییر می‌کند به این صورت که مثلا زیر‌زمین مسکونی می‌شود یا بخشی مجزا به فضای داخل منزل اضافه می‌گردد و یا در حین عملیات بازسازی محل قرار‌گیری ترموستات به صورت غیر تخصصی جابجا می‌شود تمام این عوامل باعث می‌گردد که منزل به دمای مطلوب نرسیده باعث کار کرد دائمی دستگاه شود.

- کمبود گاز مبرد
اگر دستگاه کولر به هر دلیلی دچار کمبود گاز مبرد گردد ظرفیت اسمی آن کم شده قدرت خنک کردن خانه را ندارد و دائم در حال کار می‌ماند.
 
‌دستگاه کولر کامل یخ زده است
در صورتی که کولر شما یخ زد بهترین کار خاموش کردن دستگاه است برای آب شدت یخ‌ها شما زمانی بین 6 تا 12 ساعت باید در نظر بگیرد. برای آب کردن یخ‌ها از روشن کردن سیستم گرمایشی خود بشدت پرهیز کنید یخ‌زدگی به اندازه کافی به دستگاه فرنیس شما آسیب می‌زند.
همانطور که در ابتدای مقاله گفتم از دلایل ایجاد یخ بر روی کویل کمبود جریان هواست ضمنا اگر دستگاه کولر خود را‌ وقتی دمای بیرون کمتر از 18 درجه سانتی گراد روشن کنید دستگاه شما تبدیل به یخچال خواهد شد! البته این تابستان احتمالا نگران کننده نخواهد بود.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

دنیای تبرید گسترده‌تر از آن است که بشود در چند خط به آن پرداخت بنابراین در صورتی که با مشکلی در رابطه با تاسیسات در منزل خود روبرو هستید می‌توانید با یک تماس تلفنی از نحوه برطرف کردن آن با اطلاع شوید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 17, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به