پارو کردن و شیار زدن سطح، ریختن نمک و مواد شیمیایی باعث تخریب تدریجی سطوح می‌شود
تاسیسات-52
در این مقاله با اشاره مختصر به سیستم گرمایش از کف شما را از پارو کردن برف و تعمیرات سالیانه وسایل برف روبی راحت می‌کنم!
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
با افزایش روز افزون جمعیت و همچنین كاهش منابع انرژی، مصرف بهینه انرژی امری بدیهی می‌باشد در این راستا نقش سیستم‌های گرمایشی بهینه ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسكونی در كنترل و بهینه سازی مصرف انرژی مهم و قابل تامل می‌باشد. سیستم حرارتی گرمایش از كف كه انتقال حرارت را به صورت تشعشعی (تابشی) انجام می‌دهد سهم زیادی در فرآیند گرمایش منازل بازی می‌کند. در مقایسه با سایر سیستم‌های حرارتی نه تنها در صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی بلكه در مقوله رفاه و آسایش ساكنان ساختمان‌ها دارای نقاط قوت بسیاری می‌باشد. در سال‌های اخیر این سیستم به دلیل گسترش روزافزون روند بهینه کردن مصرف انرژی و توزیع یكسان گرما در سطح و فضا و دوری از مشكلات موجود در سایر روش‌ها‌، به عنوان مثال سیاه شدن دیوارها‌، گرفتگی و پوسیدگی لوله‌ها‌ کاربرد زیادی پیدا کرده است. استفاده از روش گرمایش از كف جهت گرمایش محل سكونت از دیرباز به طرق مختلف انجام می‌گرفته است. بطوریكه رومی‌ها زیر كف را كانال‌كشی كرده و هوای گرم را از آن عبور می‌دادند و كره‌ای‌ها دود حاصل از سوخت را قبل از اینكه از دودكش عبور كند از زیر كف انتقال می‌دادند. در سال 1940 نیز فردی بنام "سام لویت" برای این منظور لوله‌های آب گرم را در زیر كف قرار داد. دركشور ایران نیز در مناطق كوهستانی و سردسیر ازجمله آذربایجان این روش مورد استفاده قرار می‌گرفته، كه بیشترین مورد استفاده آن درحمام‌ها بود.
به طور كلی سه نوع روش گرمایش از كف موجود است:
- گرمایش با هوای گرم
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
- گرمایش با استفاده از الکتریسیته
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
- گرمایش با آب گرم
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
حال با این مقدمه کوتاه می‌پردازیم به اینکه زمستان می‌تواند یک زمان هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی باشد اما در‌ مکان‌های مسکونی، تجاری یا صنعتی در هنگام پارو کردن و‌ ریختن نمک می‌تواند باعث لغزش و آسیب شود.
سیستم ذوب برف و یخ یک سیستم ایمن و مقرون به صرفه با استفاده از گردش مایع سیال حرارتی در لوله‌های تعبیه شده در درون بتن، آسفالت یا سنگ فرش است که می‌تواند به اندازه کافی برف‌ و یخ را ذوب کند و کنترل آن آسان و ایمن.است.
کاربرد سیستم ذوب برف در مکان‌هایی است که نیاز به سطوحی خشک و تمیز و دسترسی ایمن در فصل سرما دارند، مانند ورودی ساختمان، رمپ ورودی پارکینگ‌ها‌، ورودی اورژانس بیمارستان‌ها‌، اسکله‌ها ومکان‌های بارگیری‌، سکو و میدان فرود هلیکوپتر و روی پله‌ها می‌باشد.
از مزایای سیستم ذوب برف و یخ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
ایمنی:‌بیشتر حوادث در زمستان در پیاده‌روها و سطوح شیبدار و معابر پر رفت وآمد اتفاق می‌افتد. یک سیستم ذوب برف استاندارد با خشک نمودن سطح از انباشته شدن برف و یخ جلوگیری می‌کند.
تعمیر و نگهداری: پارو کردن و شیار زدن سطح، ریختن نمک و مواد شیمیایی باعث تخریب تدریجی سطوح می‌شود .سیستم ذوب برف از آسیب دیدن سطح و هزینه‌های تعمیر آن جلوگیری می‌نماید
صرفه‌جویی وقت و انرژی:‌یک سیستم ذوب برف استاندارد از صرف هزینه ماشین آلات و مواد پاک‌کننده سطوح برفی و استفاده از نیروی انسانی می‌کاهد.
طراحی سیستم ذوب برف بر اساس نیازهای مشتری بر اساس نوع آب و هوای هر منطقه و نوع ساخت وساز سطح مورد بهره برداری قابل اجرا می‌باشد.
 
پارامترهای مهم در طراحی سیستم ذوب برف‌ به شرح زیر می‌باشد:
‌دمای محیط فضای باز،دمای سطح،سرعت متوسط باد‌،اتلاف حرارتی،چگالی و شدت بارش برف در هر منطقه، رطوبت هوا، نوع عایق کف، عمق بتن‌ریزی، کف نهایی و ... می‌باشد.
 
نکات مهم در طراحی سیستم ذوب برف
به طور کلی سیستم ذوب برف به سه مدل رتبه‌بندی می‌گردد:
- سطوح با رفت و آمد عادی مانند ورودی پارکینگ منازل و پیاده‌رو.
- مکان‌های تجاری و رمپ‌ها.
- سکو و میدان فرود هلیکوپتر ورودی اورژانس بیمارستان‌ها و محل‌های اضطراری.
- فشردگی نوع عایق‌، فاصله لوله‌ها از یکدیگر، عمق کف نهایی از سطح لوله‌، محاسبه اتلاف حرارت در هر یک از مدل‌های بالا با یکدیگر متفاوت است.
عمق سطح کف سازی شده نهایی از سطح لوله گذاری شده بین 3 تا 6 اینچ یعنی 10 تا 15 سانتی‌متر می‌باشد.
نکته قابل توجه در سیستم ذوب برف استفاده از ضد یخ در سیال می‌باشد. هنگامیکه دمای آب از 5 درجه سانتی‌گراد پایین‌تر می‌آید کریستال‌هایی‌ در آب تشکیل می‌شود و مانع از گردش سیال می‌گردد و بر عملکرد پمپ و مبدل حرارتی تاثیر می‌گذارد. به همین منظور استفاده از درصد مشخصی از ضد یخ (گلیکول) در آب از یخ‌زدگی و آسیب‌دیدن سیستم جلوگیری می‌کند.
گلیکول بر دو نوع پروپیلن و اتیلن می‌باشد که در سیستم ذوب برف از اتیلن گلیکول به دلیل چسبندگی کمتر و راندمان حرارتی بالاتر استفاده می‌شود. در هنگام استفاده از گلیکول به دلیل خاصیت خورندگی باید از اتیلن گلیکول مناسب و مورد تایید سازنده برای مصرف در سیستم ذوب برف استفاده گردد.
استفاده از ضد یخ خودرو به دلیل خورندگی سیلیکات بالا برای سیستم‌های هیدرونیک توصیه نمی‌گردد. سیال داخل سیستم ذوب برف دست کم 5 سال قابل استفاده می‌باشد. غلظت مناسب گلیکول در سیستم ذوب برف از خرابی پمپ و مبدل جلوگیری می‌نماید.
برای کنترل درصد و کیفیت گلیکول استفاده شده در سیستم معمولا هر 2 سال یکبار با استفاده از سنجش‌گر‌های مخصوص غلظت و کیفیت محلول کنترل می‌شود.
سیال مورد استفاده در سیستم ذوب یخ با توجه به تجهیزات استفاده شده کاملا از مدار گرمایش منزل جدا می‌باشد و درنتیجه سیستم کنترل‌کننده آن نیز به صورت مجزا از کل سیستم عمل می‌کند، معمولا برای کنترل مدار ذوب یخ از حس‌گردی که در بیرون از ساختمان و در محل مورد نیاز برای ذوب برف و یخ قرار می‌گیرد.
هر چند توضیحات داده شده کوتاه بود ولی امید‌وار هستم کمی از کلیات این روش را برای شما مشخص کرده باشم. آنچه مسلم است طراحی مناسب و محاسبات درست، کلید کار کرد بدون نقص سیستم است.‌ در پایان بنده آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستم.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

ایام خوش
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 5, 2020 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به