شرح عکس: حیدر البدری، وسط، در حین استخدام توسط نیروی پلیس اتاوا
پلیس سلطنتی کانادا می‌گوید دو افسر پلیس اتاوایی را طی یک تحقیق ضد فساد دستگیر و متهم کرده که در یکی از بزرگترین قاچاق مواد مخدر شهر دست داشته‌اند. پلیس سلطنتی اعلام کرد فعلا "حیدر البدری" ۲۹ ساله به اتهام نقض اعتماد، ممانعت از اجرای عدالت و برخورد با شخصی با یک سند جعلی، و "محمد محمد" ۴۵ ساله به اتهام ممانعت از اجرای عدالت متهم شده‌اند. هر دو بلافاصله از کار معلق شدند، البته با پرداخت حقوق.
اتهامات جنایی علیه این دو افسر پس از یک تحقیق چند ماهه ضد فساد مطرح شده، زمانیکه پلیس اتاوا از پلیس سلطنتی خواست تا ادعای احتمالی نقض اعتماد در بین افراد خود را در ارتباط با تحقیقات ضد مواد مخدر شهر بررسی کند. در یک سال گذشته، این دومین تحقیقات ضد فساد پلیس سلطنتی کاناداست که منجر دستگیری و اتهام علیه پلیس اتاوا می‌گردد. در آوریل سال ۲۰۲۰ نیز سه افسر پلیس اتاوایی در جنگ بین گروه‌های "ماشین‌های جابجا کننده خودرو" در شهر دستگیر شده بودند. پلیس اتاوا تا به امروز، هفت افسر پلیس را در سال ۲۰۲۱ معلق کرده اما توضیحی درباره پنج نفر دیگر نداده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
دستگیری دو افسر پلیس اتاوا در رابطه با مواد مخدر، جعل اسناد و ممانعت از اجرای عدالت
پلیس می‌گوید که این نیرو با دستگیری "امیر البدری" ۲۳ ساله و برادر حیدر کار را شروع کردند و توانستند ۱.۴ کیلوگرم فنتانیل را کشف و ضبط نمایند. امیر متهم به داشتن مواد مخدر قاچاق برای فروش و نیز پول حاصل از فروش آن شده است. در تحقیقات پلیس سلطنتی همچنین دو نفر دیگر نیز دستگیر و متهم شدند: "اشلی البدری" ۲۹ ساله همسر حیدر که متهم به جعل و انجام معامله با سندی جعلی؛ و "محمد سلامه" ۲۹ ساله متهم به معامله با یک سند جعلی نیز می‌شود. کلیه این دستگیری‌ها روز پنجشنبه انجام شد اما همه متهمان با قول حضور در اولین جلسه دادگاه برای اوایل سپتامبر آزاد شدند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پلیس توضیح دقیقی از عملیاتش و نیز چگونگی ارتباط این دو پلیس و چند نفر دیگر با قاچاق مواد مخدر نمی‌دهد اما آنچه که مشخص است اینست که این افراد پلیس با داشتن اطلاعات داخلی و به کمک افراد نزدیکشان، مدارکی جعل می‌کردند تا با آن خود را شخص دیگری جا زده و مواد مخدر بفروشند. این اسناد جعلی برای آنها هویت دیگری نیز می‌ساخت تا بتوانند با قاچاقچیان نیز رابطه برقرار کنند. قاچاقچیان معمولا با انواع اسناد جعلی از دست پلیس می‌گریزند و راحت‌تر مواد مخدر در سطح شهر به فروش می‌رسانند. امیر که برادر حیدر بوده خود عضوی از گروه قاچاقچیان و فروشندگان محلی مواد مخدر بوده و اشلی همسر حیدر نیز برایش سند جعلی درست می‌کرده است. اطلاعاتی از عملیات پلیس در دستگیری بزرگترین قاچاق مواد مخدر که در این خبر به آن اشاره شده نیز در دسترس نمی‌باشد و مشخص نیست چند نفر با چه محموله‌های بزرگی دستگیر شده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
آنچه از این دو افسر می‌دانیم
هر دوی این افسرها در سال ۲۰۱۸ استخدام شده‌اند. طبق اسناد پلیس، البدری و محمد هر دو سه سال کارمند پلیس بوده‌اند و درآمد این دو در سال ۲۰۲۰ چنین بوده است: البدری ۱۰۳,۶۸۰.۸۴ دلار و محمد ۱۱۷,۹۳۱.۵۶ دلار. به گفته منابع پلیس، هیچکدام سابقه‌ی انضباطی در پرونده ندارند.
حیدر البدری قبلا افسر اصلاحات و فارغ‌التحصیل دانشکده پلیس "آلگوکوین" بود و در حال حاضر افسر گشت پلیس اتاوا بوده است. یک ویدئو از جریان استخدام او که در آن پلیس به او که در تیم بسکتبال "هوپاستارها" در حال بازی‌ست "پیشنهاد شغل" می‌دهد، به شهرت رسیده بود. هوپاستارها یک تیم بسکتبال متشکل از افسران و غیرنظامیان است که برای ارتباط بین پلیس با جامعه بوجود آمده است. در حال حاضر دو نفر از اعضای سابق آن به حالت تعلیق درآمده و به جرم سوء رفتار جدی متهم شده‌اند: البدری که با اتهامات کیفری روبرو شده و "کوین بنلاس" که یک شکایت تجاوز به یک افسر دیگر پلیس زن در پرونده دارد. البدری در دسامبر ۲۰۱۸ به طور رسمی توسط سرویس پلیس اتاوا استخدام شده بود. محمد در ژوئن ۲۰۱۸ به عنوان "افسر باتجربه" و با برنامه "ورود مستقیم" توسط نیروهای محلی استخدام شد، به این معنی که او قبلاً در سرویس پلیس دیگری کار می‌کرد. محمد قبل از دستگیری افسر تیم منابع محله در بخش شرقی شهر اتاوا بود. پلیس سلطنتی می‌گوید که تحقیقاتش همچنان ادامه دارد.
 
پلیس سلطنتی و پلیس اتاوا چه می‌گویند؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"مت پگگس" سرپرست ارشد و افسر عملیات جنایی بخش پلیس سلطنتی گفت: "ما متعهدیم که از صحت تحقیقات داخلی پلیس اطمینان حاصل کنیم تا امنیت عمومی و پاسخگویی پلیس تضمین گردد". "پیتر اسلیوی" رئیس پلیس اتاوا نیز در بیانیه‌ای گفت: "رفتار مجرمانه یا اقدامات فسادآمیز توسط اعضای پلیس اتاوا به هیچ‌وجه تحمل نمی‌شود. همه اعضای ما وظیفه دارند تا به روشی اخلاقی، حرفه‌ای و قانونی به جامعه خدمت کنند. هر عضوی که رفتار مجرمانه یا عمل فسادآمیز داشته باشد، به طور کامل مورد تحقیق و پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت". او افزود که می‌داند "اتهاماتی که امروز مطرح شده اعتماد عمومی را متزلزل می‌کند و به روحیه پلس آسیب می‌زند زیرا اتهاماتی بسیار جدی هستند اما این اتهامات منعکس کننده ارزش‌های پلیس نیست". وی این اتهامات را "ضربه‌ای به اعضای خوب، سخت کوش و مراقب پلیس" و علیه مردم خواند و افزود: "ما به ایجاد یک سرویس پلیس شایسته احترام و اعتماد ادامه خواهیم داد، خدمتی که اعضای ما به آن افتخار می‌کنند و جامعه به آن اطمینان دارد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, June 25, 2021 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به