هزینه‌های بهره وام مسکن و هزینه بالای اجاره‌بها به‌ترتیب ۲۹.۸% و ۷.۴% افزایش نسبت به سال گذشته، مهمترین عوامل تورم بودند
اگرچه مبارزه کانادا با تورم، با توجه به ثابت ماندن نرخ آن در ماه گذشته در ۳.۱%، موفقیت‌آمیز به‌شمار می‌رود اما اقتصاددانان می‌گویند این ثابت ماندن در این رقم کمی برای برنامه‌های اعلان نرخ بهره بانک مرکزی کانادا ناامید کننده است.
هزینه‌های بهره وام مسکن و هزینه بالای اجاره‌بها به‌ترتیب ۲۹.۸% و ۷.۴% افزایش نسبت به سال گذشته، مهمترین عوامل تورم بودند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
نرخ تورم سالانه کانادا در ماه نوامبر، مانند قبل در ۳.۱% ثابت ماند و زمانبندی نظر اقتصاددانان تغییر کرد
گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ماه نوامبر که روز سه‌شنبه از سوی اداره آمار کانادا منتشر شد، نشان می‌دهد که قیمت‌های بالای تفریح و پوشاک بر تورم فشار صعودی وارد کرده است. اگرچه پیش‌بینی‌ها به‌طور گسترده انتظار داشتند که تورم در ماه گذشته کاهش یابد و از این نظر این ثبوت کمی مایوس کننده به شمار می‌رود، اما این گزارش هنوز دارای برخی عناصر دلگرم کننده است زیرا برخی از معیارهای اصلی تورم که اجزای بی‌ثبات را حذف می‌کنند، روند نزولی داشتند. "داگلاس پورتر" اقتصاددان ارشد بانک "بی‌ام‌او" خاطرنشان کرد: "هنوز روند تورم به هدف ۲ درصدی نرسیده، اقتصاد سرد است و انتظار می‌رود بانک مرکزی کاهش بهره را در اواسط سال آینده آغاز کند".
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
قیمت مواد غذایی نسبت به سال گذشته ۴.۷% افزایش یافته که نشان دهنده کاهش رشد آن از ۵.۴ درصد ثبت شده در ماه اکتبر است. اگر نوسان‌های قیمت‌های مواد غذایی و انرژی را از عدد تورم حذف کنیم، آنگاه شاخص قیمت مصرف کننده در ماه نوامبر در سطح ۳.۵% قرار می‌گیرد که بالاتر از نرخ کنونی تورم است. تورم در بخش خدمات در ماه گذشته بدون تغییر بود زیرا قیمت‌های بالا در تورهای مسافرتی با قیمت‌های پایین در خدمات تلفن همراه جبران شد. هزینه خدمات در ماه نوامبر همچنان بالا باقی ماند و ۴.۶% نسبت به سال گذشته افزایش نشان داد که معادل با نرخ ماه اکتبر است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
در حالیکه در اوایل این ماه، بانک مرکزی کانادا تصمیم گرفت برای سومین بار متوالی و چهارمین ماه متوالی نرخ بهره را در ۵% ثابت نگه دارد شواهد نشان می‌دهد که این بالا نگاه داشتن بهره‌ها هم منجر به کُند شدن اقتصاد گشته و هم منجر به کاهش تورم شده است. اقتصاد کانادا در سال جاری برای رشد با مشکل مواجه بوده زیرا هزینه‌های وام بالاتر رفته، سرمایه‌گذاری برای کسب‌وکارها و هزینه مصرف‌کنندگان را گران‌تر کرده است. نرخ بیکاری نیز در حالی افزایش یافته که بازار کار در تلاش است تا با رشد بالای جمعیت تطبیق پیدا کند بطوریکه این نرخ در ماه نوامبر به ۵.۸% رسید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
انتظار می‌رود این شرایط اقتصادی ضعیف‌تر، زمینه را برای کاهش بیشتر تورم در سال آینده فراهم کند، اما "تیف ماکلم" رئیس کل بانک مرکزی در سخنرانی هفته گذشته اذعان کرد که ممکن است در مسیر بازگشت تورم به ۲% کمی بالا و پایینی وجود داشته باشد. وی هفته گذشته گفت که هنوز خیلی زود است که درباره کاهش نرخ بهره فکر کند اما "اندرو گرانتهام" مدیر اجرایی اقتصاد در بانک "سی‌آی‌بی‌سی"، می‌گوید که بانک مرکزی برای کاهش نرخ بهره نیازی به صبر کردن تا بازگشت تورم به ۲% ندارد. از سوی دیگر هنوز نرخ بهره بالا همراه با تورم بالا در حال وارد آوردن فشار شدید بر مردم است.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

اما اندرو می‌گوید که دیگر معیارهای اقتصادی نشان می‌دهند که تورم هنوز در مسیر بازگشت به ۲% است که این "یک خبر عالی" برای بانک مرکزی کانادا به شمار می‌رود. اگرچه بانک مرکزی احتمال افزایش مجدد نرخ بهره را در صورت لزوم رد نکرده اما اکثر پیش‌بینی‌ها می‌گویند که حرکت بعدی آن در سال آینده پس از احتمالا چند ثابت نگاه داشتن، کاهش نرخ بهره باشد. این اعلان کمی مایوس کننده بود بطوریکه اقتصاددانان بازار مالی پیش‌بینی‌های کاهش بهره در اوایل ماه مارس یا آوریل را اکنون تا ماه ژوئن عقب برده‌اند.

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, December 19, 2023 - 22:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به