طبق آخرین آمار بدست آمده، هنوز نیمی از بیزینس‌ها نتوانسته‌اند وام خود را بازپرداخت کنند و در معرض ورشکستگی هستند
در حالیکه فردا آخرین روز بازپرداخت وام‌های ۶۰,۰۰۰ دلاری دولت کانادا به بیزینس‌ها (موسوم به "سی‌با" یا "سی‌ای‌بی‌ای") است، طبق آخرین آمار بدست آمده، هنوز نیمی از بیزینس‌ها نتوانسته‌اند وام خود را بازپرداخت کنند و در معرض ورشکستگی هستند.
دولت کانادا می‌گوید تاکنون دو بار مهلت بازپرداخت را تمدید کرده و به گفته "فلومینا تسی" در مصاحبه با ایران استار، دیگر امکان تمدید این مهلت از نظر دولت وجود ندارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
فردا آخرین روز بازپرداخت وام ۶۰,۰۰۰ دلاری بیزینس‌های کاناداست؛ نیمی از بیزینس‌ها در حال ورشکستگی هستند
بر اساس آخرین نظرسنجی‌های جدید بانک مرکزی کانادا، بیزینس‌های کوچک و مصرف‌کنندگان، سال جدید را نگرانی شدید به اقتصادی متزلزل آغاز کرده‌اند. چالش‌های مالی طولانی‌مدت بیزینس‌ها اکنون با ضرب‌الاجل قریب‌الوقوع ۱۸ ژانویه، دولت برای بازپرداخت کردن میلیاردها دلار وام‌هایی که دولت در زمان همه‌گیری کرونا بطور اضطراری پرداخت کرده، بیش از پیش شده است. بنا به گفته چندین حسابدار از سراسر جهان، بسیاری از بیزینس‌ها که توانایی بازپرداخت وام‌هایشان را نداشته و اعتمادی هم به تمدید بازپرداخت توسط دولت نداشتند، در اواخر سال گذشته، اعلان ورشکستگی کرده‌اند. اکنون بیزینس‌هایی که باقی مانده‌اند نیز می‌گویند که نه تنها توانایی بازپرداخت ۴۰,۰۰۰ دلار از ۶۰,۰۰۰ دلار و دریافت بخشش ۲۰,۰۰۰ دلاری را ندارند، بلکه حتی با تبدیل این ۶۰,۰۰۰ دلار به وامی با بهره ۵% را هم ندارند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
این بیزینس‌ها می‌گویند چشم‌انداز سه ماهه چهارم سال گذشته بانک مرکزی، نشان‌دهنده بدبینی و عدم اطمینان اقتصادی بود، و حدود ۶۰% مصرف‌کنندگان و ۳۸% مشاغل نیز گفتند که رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۴ به کانادا خواهد رسید. آنها می‌گویند با این وضعیت، چه بتوانند این وام را بازپرداخت کنند و چه نتوانند، در معرض ورشکستگی قرار دارند زیرا هزینه‌ها، تورم و بهره‌ها هم کمر مردم را شکسته و هم کمر بیزینس‌ها را. در این میان بیشتر صاحبان مشاغل مستقل از جمله کسانی هستند که احساس فشار بیشتری می‌کنند زیرا هنوز وضعیت اقتصادی به درجه‌ای نرسیده که حتی بتوانند هزینه‌های جاری بیزینس‌ها را درآورند چه برسد به بازپرداخت وام.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
طبق آمار دولت کانادا، حدود ۹۰۰,۰۰۰ بیزینس از کمک سی‌با در زمان کرونا استفاده کرده‌اند تا بتوانند در آن زمان سخت سر پا باقی بمانند و با دیگر برنامه‌های دولتی، حقوق کارمندان و کارگرانشان را پرداخت کنند و تعطیل نشوند. طبق برنامه سی‌با، مشاغل می‌توانستند به پشتوانه دولت کانادا تا سقف ۶۰,۰۰۰ دلار وام بدون بهره از بانک‌هایی که در آنها حساب داشتند بگیرند که رقم کل وام‌های اخذ شده از دولت فدرال به ۴۹ میلیارد دلار رسید. در ابتدا، سررسید بازپرداخت این وام‌ها در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ تعیین شده بود، اما به دلیل افزایش همه‌گیری نسخه اومیکرون کرونا، این تاریخ در ابتدا به پایان سال ۲۰۲۳ منتقل شد و سپس دولت در سپتامبر گذشته گفت که بعلت شلوغی‌های آخر سال، بازپرداخت آن را برای ۱۸ روز بعد، یعنی ۱۸ ژانویه، تمدید کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
تحت برنامه سی‌با، هر بیزینسی که ۴۰,۰۰۰ دلار از ۶۰,۰۰۰ دلار وامش را پرداخت کند بخشش ۲۰,۰۰۰ دلاری دریافت می‌کند و در غیر اینصورت، هر رقمی که بدهکار باشد تبدیل به یک وام با بهره ۵ درصدی می‌شود که باید آن را هم تا آخر سال ۲۰۲۶ تصفیه کند. برخی از بانک‌ها به بیزینس‌ها پیشتر پیشنهاد داده‌اند که حاضرند به جای آنها ۴۰,۰۰۰ دلار را پرداخت کنند، اما ۶۰,۰۰۰ دلار بدهی آنها را تبدیل به یک "خط اعتباری" با بیش از ۷% بهره ثابت خواهند کرد. بعضی از بیزینس‌ها این پیشنهاد را پذیرفته‌اند و برخی از بیزینس‌ها چنین پیشنهادی را اصلا دریافت نکرده‌اند. بیزینس‌ها برای بازپرداخت وام‌هایشان باید با بانک مطبوعه هماهنگ کنند و پس از پرداخت پول، بانک اقدام به بستن حساب سی‌با آنها می‌کند که معمولا طی یک روز انجام می‌شود.
امروز سه‌شنبه، "جگمیت سینگ" رهبر حزب نیودموکرات از دولت خواست تا مهلت بازپرداخت را تمدید کند. سینگ در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: "از سال‌های سخت همه‌گیری تا وضعیت بحرانی کنونی مردم، هزینه‌های زندگی، کسب‌وکارهای کوچک چیزهای شرایط سخت زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و در حال حاضر به کسی نیاز دارند که از آن‌ها حمایت کند". نه تنها سینگ بلکه نخست وزیران استان‌های کانادا نیز در ماه نوامبر گذشته با فرستادن نامه‌ای سرگشاده به "کریستینا فریلند" وزیر دارایی کانادا خواستار تمدید بازپرداخت وام ۶۰,۰۰۰ دلاری زمان کرونا تا آخر سال آینده شدند. فریلند قاطعانه و در چندین نوبت این درخواست‌ها را رد کرده است.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

اما امروز نیز "کاترین کاپلینسکاس" سخنگوی فریلند گفت که این برنامه به‌اندازه کافی انعطاف‌پذیر بوده و هست تا به کسب و کارهایی که برای تامین هزینه‌های خود تلاش می‌کنند، کمک کند. او در ایمیلی چنین نوشته: "نکته اصلی این است که اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید و در حال حاضر بودجه لازم برای بازپرداخت وام سی‌با را ندارید، اکنون سه سال فرصت دارید تا آن را به طور کامل بازپرداخت کنید". وی در این ایمیل اشاره‌ای به بهره این رقم و عدم بخشش ۲۰,۰۰۰ دلاری نکرد. فدراسیون تجارت مستقل کانادا می‌گوید تا اوایل زمستان فقط ۱۸% بیزینس‌ها وام‌هایشان را بازپرداخت کرده بودند و اکنون تقریبا نیمی از بیزینس‌ها وام‌هایشان را بازپرداخت کرده‌اند و نیم دیگر با ورشکستگی روبرو هستند.

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, January 16, 2024 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به