برای حفظ سلامت خود و خانواده و ندادن بهانه به دست شرکت‌های بیمه سعی نکنید خودتان مشکل را شناسایی کرده و یا آن را حل کنید.
اخیرا لازم دانستم بعد از تماس یکی از هموطنان که از بوی نامطلوب دستگاه گرمایشی هوا ‌گرم (فرنیس) در هنگام کارکرد شکایت داشتند توضیحات مختصری در این مورد را با شما مطرح کنم. 
در جهان ایده‌آل، هوای تامین شده از سیستم تهویه مطبوع باید بی‌بو یا حداقل با بوی دلپذیر باشد. با این حال، بوهای غیر معمول از سیستم گرمایشی و سرمایشی‌ نسبتا شایع هستند، به خصوص هنگامی که از دستگاه خود در طول ماه‌های زمستان استفاده می‌کنید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
برخی از این بوها نشان از یک خطر جدی برای سلامتی و یا مسئله‌ای مهم در مورد واحد گرمایشی را خود نشان می‌دهند، در حالی که بوهای دیگر عادی است. پس چگونه تفاوت بین نشانه‌های هشدار و موارد با اهمیت کمتر را تشخیص دهیم؟
 
بو‌هایی که می‌تواند نشان‌دهنده شرایط خطر‌ناک برای شما باشد
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
گاهی اوقات، تغییر بوی دستگاه تولید گرما، نشان دهنده آسیب‌دیدگی دستگاه می‌باشد. اگر متوجه یکی از چهار بوی زیر شدید، اقدام فوری انجام دهید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
 
  1.  بوی مواد شیمیایی
اگر یک بوی مشخص شیمیایی شبیه به فرمالدئید را احساس کردید‌، این بو احتمالا ناشی از یک ترک در مبدل حرارتی فرنیس شما است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
فرمالدئید‌، گازی با بوی تند است. این ترکیب ساده‌ترین عضو گروه آلدئیدها بوده‌، فرمول شیمیایی آن HCHO است. فرمالدئید اولین بار توسط دانشمند روسی به نام"الکساندر باتلر" در 1859 کشف شد. این گاز به‌آسانی از احتراق ناقص ترکیبات حاوی کربن ایجاد می‌شود.
مبدل حرارتی دارای ترک می‌تواند این گاز را به همراه گاز بدون بوی مونوکسید کربن را در فضای خانه پخش کند و در موارد حاد به مرگ منجر گردد. 
  1.  بوی سوختگی
بوهایی شبیه بوی سیم داغ شده و یا  فلز داغ شده معمولا از گرم شده بیش از حد مبدل حرارتی ‌ایجاد می‌شود. گرم شدن بیش از حد کوره دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد در موارد حاد دستگاه فرنیس برای جلوگیری از آتش سوزی منزل به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود.
برای جلوگیری از قطع اتوماتیک و کاهش خطر آتش‌سوزی، بهتر است دستگاه را خاموش کرده و از یک حرفه‌ای بخواهید موضوع را به دقت بررسی کند .
  1.  بوی تخم‌مرغ فاسد
بوی گوگرد و یا تخم مرغ فاسد تقریبا همیشه مسئله‌ای‌ را با نشت گاز نشان می‌دهد. گاز طبیعی بی‌بو است، اما تامین‌کنندگان گاز برای مشخص شدن نشتی احتمالی به آن درصدی بوی گوگرد اضافه می‌کنند.  
اگر بو ضعیف است، اما از بین نمی‌رود، دستگاه را خاموش کنید و هوای خانه خود را تهویه کنید. اگر بو قوی است ، با شرکت گاز منطقه خود تماس بگیرید.
در صورتی که شما این بو را در نزدیکی خروجی لوله دود دستگاه احساس می‌کنید حتما از یک متخصص برای چک کردن دستگاه دعوت کنید.
  1.  بوی دود
اگر بوی دود احساس می‌کنید و‌ یا آشکارساز دود منزل شما به صدا درآمده است، فورا فرنیس خود را خاموش کنید. در این حالت امکان مسدود شدن لوله خروجی دود دستگاه و یا خرابی تجهیزات داخلی دستگاه می‌رود بنابراین بهترین تصمیم استفاده از تخصص یک فرد حرفه‌ای است.
به محض این که با یکی از این بو‌های غیر‌طبیعی مواجه شدید، بیشتر به فکر ایمنی خود و خانواده باشید اگر بو ضعیف باشد، ممکن است بتوانید پنجره‌ها را برای تهویه باز کنید و برنامه‌ای را در اسرع وقت تنظیم کنید که یک حرفه‌ای بتواند منبع بو را تعیین کند. برای حفظ سلامت خود و خانواده و ندادن بهانه به دست شرکت‌های بیمه سعی نکنید خودتان مشکل را شناسایی کرده و یا آن را حل کنید.
 
بو‌هایی معمولا کمتر نگران‌کننده هستند.
برخلاف بو‌هائی که در بالا ذکر شد، بعضی از بوها به سادگی در فرآیند‌های گرمایش طبیعی بوجود می‌آیند. سه بوی زیر ممکن است تماس با یک متخصص را تأیید کند، اما به ندرت یک وضعیت خطرناک برای شما و خانواده‌تان می‌باشد.
  1.  بوی سوختن گرد و غبار
در بعضی از موارد وقتی دستگاه فرنیس از هوای فضای محل نصب برای کارکرد استفاده می‌کند می‌تواند به راحتی گرد و غبار را به داخل کوره کشانده و بسوزاند در صورتی که فرنیس در محل پر گرد و غبار نصب شود و یا در هنگام عملیلت باز‌سازی منزل در فصل زمستان مورد استفاده قرار گیرد داخل مبدل حرارتی دستگاه آلوده به غبار گردیده در هنگاه روشن شدن مقادیری از غبار را می‌سوزاند. دستگاه‌هایی که در محیط‌های آلوده کار می‌کنند عمر کاری کمتری نسبت به دستگاه‌های مشابه دارند.
این بو بویژه در اولین استفاده از فرنیس در فصل سرما احساس می‌شود. به طور کلی، بوی گرد و غبار گرد و غبار نشانه‌ای از مسئله خیلی جدی نیست، مگر اینکه برای بیش از یک روز کامل ادامه یابد.
  1.   بوی نفت
اغلب بوی نفت به سادگی نشان‌دهنده آن است که فیلتر دستگاه شما مسدود شده است. تغییر فیلتر معمولا بو را از بین ببرد. با این حال، اگر با عوض کردن فیلتر جدید از بوی نفت خلاص نشدید، با یک حرفه‌ای تماس بگیرید.
 
  1. بوی رطوبت
این بو که اغلب بعد از روشن کردن دستگاه فرنیس برای اولین بار در آغاز فصل سرما احساس می‌شود باید در همان ساعت‌های اولیه کار‌کرد از بین برود ولی در صورتی که این بو ادامه‌دار شد و در آغاز هر بار روشن شدن دسنگاه احساس می‌شد باید از یک متخصص برای چک کردن دستگاه دعوت کنید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


در پایان این نکته را یادآوری می‌کنم که علارقم حیاتی بودن وجود و کارکرد صحیح سیستم‌های گرمایشی خصوصا در مناطق سرد‌سیری مانند کانادا متاسفانه توجه کمی به این دستگاه‌ها شده و معمولا در طول مدت سال‌ها افراد رغبت چندانی برای سرویس و نگهداری آنها انجام نمی‌دهند .با انجام سرویس سالیانه در هزینه، وقت خود صرفه‌جویی کنید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 28, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به