شرح عکس: رسانه‌های ایران این عکس از آقای اشرف ریاحی در تورنتو را منتشر کرده‌اند
ایران استار: رسانه‌های ایران می‌گویند آقای اشرف ریاحی، رئیس سابق دفتر شرکت بازرگانی پتروشیمی در دبی و از متهمان پرونده ۶.۶ میلیارد یورویی پتروشیمی در ایران در تورنتو کانادا حضور دارد. وی داماد محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر اسبق صنعت معدن و رئیس ستاد انتحاباتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ است.

انتشار تصویر اشرف ریاحی، داماد نعمت‌زاده، یکی از متهمان پتروشیمی گیت ایران در حال قدم زدن در تورنتو
اشرف‌ریاحی، داماد محمدرضا نعمت‌زاده ، وزیر اسبق صنعت معدن و رئیس ستاد انتحاباتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ است. آقای ریاحی از متهمان پرونده ۶.۶ میلیارد یورویی پتروشیمی در ایران موسوم به پرونده پتروشیمی‌گیت است. دادستانی جمهوری اسلامی مدعی شده است که آقای ریاحی ممنوع‌الخروج بوده اما توانسته پس از حضور در چند جلسه دادگاه از ایران خارج شود.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
دادستانی مدعی است آقای ‌ریاحی متهم به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال ازطریق نامشروع است. دادستانی در پرونده ای که تشکیل داده آورده است: «متهمان این پرونده به‌عنوان مدیران شرکت و خریداران آنها که از خریداران خارجی بودند، پول‌های کلان دریافت می‌کردند و تحت عنوان دورزدن تحریم‌ها، شرکت‌هایی را در خارج تأسیس می‌کردند و اگرچه متهمان با بهانه قراردادن تحریم‌ها به دفاع از خود پرداختند؛ اما مابه‌التفاوت منشأ ارز داخلی که شش‌میلیاردو ۶۵۶ میلیون یورو را به اضافه به‌ پورسانت‌هایی از آنِ خود کرده‌اند».
آقای ریاحی در گفتگو با یکی از رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور اتهامات علیه خودش را رد کرده و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی را به پرونده‌سازی علیه خودش متهم کرده است.

خانم مرجان شیخ‌الاسلامی آل‌آقا یکی‌دیگر از متهمان این پرونده است که البته وی هم در کانادا و نیز در آمریکا حضور دارد. وی نیز پیش از این متهم شده است که با استفاده پول‌های پتروشیمی صاحب خانه در کانادا شده است.
رضا حمزه‌لو، مدیرعامل سابق شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی متهم ردیف اول است. دادستان پرونده پرونده پتروشیمی گفته است این متهم ۶۵۹ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۶۳ یورو ارز منتقل شده از خارج را به حساب شرکت دنیز ترکیه متعلق به مرجان شیخ الاسلامی آل آقا واریز کرده و در نهایت بخشی از آن را به صورت ارز خارجی به شرکت‌های خود منتقل کرده و مابقی این مبلغ به میزان ۳۴۷ میلیون و ۲۳۸ هزار ۳۱۳ یورو را که منشاء خارجی داشته به داخل منتقل کرده است.

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

خانم شیخ الاسلامی، مدیر عامل شرکت‌های دینز و هترا تجارت و براساس مندرجات پرونده، شریک اصلی آقای حمزه لو و متهم ردیف دوم پرونده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
متهمان دیگر این پرونده عبارتند از امین قریشی سربستانی، سام حامد ساعدیان، مصطفی تهرانی صفا، محسن احمدیان، محمدحسین شیرعلی، معصومه دری، علیرضا علایی رحمانی، ابوالفضل شمس‌آبادی، علی اشرف ریاحی که البته پنج متهم یعنی شیخ‌الاسلامی، شیرعلی، شریفی نیک نفس، قریشی سربستانی و ریاحی به خارج از ایران متواری شده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
گفتنی است که ایران استار هیچکدام از اتهامات مطرح شده در این پرونده را رد یا تایید نمی‌کند و در عین حال آماده است تا پاسخ متهمان را به طور کامل منتشر کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, August 24, 2020 - 18:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به