ایران استار: احتمال حضور جدی و پررنگ یک تولید کننده آمریکایی بزرگ آبجو و شراب در انتاریو و جلسه سال گذشته رئیس این شرکت با داگ فورد در آمریکا به یک موضوع جنجالی در سطح استان تبدیل شده است.
ماجرا از جایی شروع شده است که داگ فورد، نخست وزیر انتاریو در یکی از مأموریت‌های تجاری رسمی خود به ایالات متحده با یکی از مدیران ارشد "سون الون" (7-Eleven) ملاقات کرده بود. شرکتی که اکنون به دنبال اجازه فروش آبجو و شراب در بسیاری از مکان‌های استان انتاریو است. سی‌بی‌سی نیوز از جلسه فورد در دفتر مرکزی "سون الون" در ایروینگ واقع در تگزاس در ۱۰ فوریه سال ۲۰۲۰ از طریق درخواست آزادی اطلاعات برای برنامه ملاقات نخست وزیر مطلع شد. درخواست آزادی اطلاعات در انتاریو به حق شهروندان برای درخواست اطلاعات سازمان‌های عمومی در انتاریو اشاره دارد.

جنجال بر سر جلسه داگ فورد و حضور یک شرکت آمریکایی آبجو در انتاریو

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
فورد در آن سفر سه روزه به واشنگتن دی سی برای دیدار با فرمانداران ایالات متحده و همچنین مقامات ارشد شرکت گوگل و فورد موتور به مدت ۲۴ ساعت در منطقه دالاس بود. جلسه فورد با "سون الون" در خبر استانها درباره سفر نخست وزیر به تگزاس ذکر نشده است اما یک مقام ارشد دولتی در گفتگو با این رسانه تایید کرده که فورد با کریس تانکو مدیر عامل شرکت "سون الون" ملاقات کرده است. در خبر منتشر شده آمده که "نخست وزیر فورد برای ایجاد روابط تجاری چند میلیارد دلاری انتاریو با تگزاس تلاش می کند"، و سپس در خبر به سایر رویدادهای مربوط به سفر فورد اشاره شده از جمله دیدار با مقامات شرکت‌های بزرگ در دفتر مرکزی تویوتا در آمریکای شمالی، میزگرد تگزاس و کانادا و نشست با سرکنسول کل کانادا در دالاس.
 
بازخواست افکارعمومی از داگ فورد و دفاع او جلسه علنی نشده سال ۲۰۲۰ با مدیر سون الون
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ایوانا یلیچ، مدیر روابط رسانه‌ای فورد روز چهارشنبه در نامه‌ای گفت: "هدف از این نشست بحث در مورد توسعه بالقوه "سون الون" در انتاریو بود که احتمالاً منجر به ایجاد صدها شغل دیگر در سراسر استان شد". یلیچ افزود: "بخشی از این جلسه درباره فروش آبجو و شراب در خرده فروشی‌های کوچک بود كه مدتهاست دولت ما متعهد به پیشبرد آنها برای ارائه انتخاب بیشتر به انتاریویی‌هاست". روز پنجشنبه خود فورد در پاسخ به یک خبرنگار از جلسه خودش با "سون الون" دفاع کرد. فورد که در حال بازدید از یک سایت ساختمانی در تورنتو که از آزمایش‌های سریع کرونا استفاده می‌کند گفت: "من با انواع شرکت‌های مختلف ملاقات خواهم کرد. من "سون الون" را تشویق می‌کنم که بیایید و کارش را در انتاریو گسترش دهد. "سون الون" یک شرکت عالی است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
از طرفی شرکت "سون الون" برای صدور مجوز از نوع رستوران برای سرو آبجو و شراب در ۶۱ مکان انتاریو به کمیسیون الکل و بازی در استان (AGCO) مراجعه کرده است. اگر مجوزها اعطا شوند، الکل باید همراه با غذا فروخته شود و در فروشگاه مصرف شود. این همان چیزی است که شرکت به عنوان "مناطق مصرفی تعیین شده" توصیف می‌کند. گفتنی است طبق قانون فروش نوشیدنی الکلی در خرده فروشی - مانند خرید یک بسته برای حمل کردن به خانه - مجاز نیست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
یلیچ در پاسخ خودش اضافه کرده است: "طبق مقررات قانون مجوز مشروبات الکلی و با توجه به مدل تجاری آن در صورت اعطای مجوز، "سون الون" واجد شرایط تحویل مشروبات الکلی با سفارشات غذایی بیرون بر نیست". اما در همین حال آندره هوروات، رهبر حزب نیودموکرات گفت که فورد با عدم افشای جلسه خود با "سون الون" شفاف عمل نکرده است. وی روز پنجشنبه در مجلس انتاریو به خبرنگاران گفت: "شرم‌آور است که فورد با بزرگان این شرکت‌های چند ملیتی ملاقات می‌کند و برخورد غیر منصفانه با مشاغل محلی در انتاریو دارد". میتزی هانتر، منتقد امور مالی حزب لیبرال انتاریو اماتصمیم فورد برای ملاقات با "سون الون" را زیر سوال می‌برد. هانتر در بیانیه ای اعلام کرد"اگر او واقعاً چیزی برای پنهان کردن نداشت چرا این جلسه علناً افشا نشد... این فقط آخرین نمونه از ظاهری بودن حمایت داگ فورد از صاحبان مشاغل کوچک انتاریو است در حالی که به دنبال پاداش سود ویژه پشت درهای بسته است".
برای اریک میلر متخصص روابط تجاری کانادا و آمریکا اما جلسه فورد با روسای "سون الون" نکته منفی ندارد. میلر که رئیس گروه استراتژی "ریدو پوتوماک" است در مصاحبه روز چهارشنبه گفت که داشتن روابط خوب با "سون الون" می‌تواند به شرکت‌های انتاریو کمک کند محصولات خود را برای فروش در ۷۰ هزار مکان این مجموعه در سراسر جهان تولید کنند.

فورد و آبجو
پیشتر فورد قانون آبجوی یک دلاری را نیز در استان اجرا کرده بود که با شکست مواجه شده بود. از آن طرف لازم به یادآوری است که فروش آبجو در خرده فروشی‌های کوچک یکی از وعده‌های کمپین فورد است. با این حال بخش عمده‌ای از این تعهد به دلیل توافق نامه حقوقی بین انتاریو و فروشگاه آبجو هنوز انجام نشده است. در این قرارداد، محدودیت‌هایی برای فروش آبجو تعیین شده است و اگر این محدودیت‌ها شکسته شود، بر اساس منابع صنعت، دولت برای جبران خسارت تولید کنندگان بزرگ که صاحب فروشگاه آبجو هستند باید صدها میلیون دلار بپردازد. در همین حال انتاریو با تغییر در قوانین مشروبات الکلی، امکان تحویل دائمی الکل به همراه غذا را فراهم کرده است. در ماه مه ۲۰۱۹ دولت قانون آوردن حق انتخاب و انصاف در برابر مردم را ارائه داد، لایحه‌ای که بدون جبران خسارت به نوعی قرارداد با شرکت‌های تولیدی آبجو را فسخ می‌کند. اگرچه این قانون تصویب شده اما کابینه دولت هنوز مفاد خود را لازم‌الاجرا نکرده است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

نوزده فروشگاه که "سون الون" برای آنها مجوز مشروبات الکلی درخواست کرده در تورنتو هستند. این شرکت همچنین درخواست‌هایی را در شهرهایی مانند ویندزور، لندن، واترلو، همیلتون و سنت کاتارینز نیز ارائه داده است. قرار است کمیسیون الکل و بازی در استان تا ۱۱ مارس نظر عمومی خود را درباره برنامه‌های جواز مشروبات الکلی اعلان نماید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, February 18, 2021 - 18:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به