ایرکانادا مبلغ ۴۹۲ میلیون دلار بودجه عمومی از طریق یارانه اضطراری دستمزد دریافت کرده است
ایران استار: تحقیقات نشان داده که ایرکانادا بیشترین کمک دولتی را در زمان شیوع کرونا درمیان شرکت‌های تجاری عمومی در کانادا دریافت کرده که تاکنون امور مالی خود را برای سهامداران اعلام کرده‌اند. این درحالی است که مسافرانی که پرواز آنها به خاطر کرونا لغو شده هنوز در بازدریافت پول بلیط خود از این شرکت‌ها مشکل دارند.
بر اساس پرونده های بورس اوراق بهادار تورنتو (TSX) و بورس‌های سرمایه‌گذاری ایرکانادا به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی کشور مبلغ ۴۹۲ میلیون دلار بودجه عمومی از طریق یارانه اضطراری دستمزد در کانادا (CEWS) برای پرداخت حقوق کارمندان خود در طی یک دوره منتهی به ۳۰ سپتامبر دریافت کرده است. طبق ادعای سی‌بی‌سی نیوز این تقریبا چهار برابر بیشتر از مبلغی است که به امپریال اویل به عنوان دومین شرکت تجارت عمومی دریافت کننده کمک دولتی پرداخت شده است. این غول انرژی مستقر در کلگری فاش کرد که ۱۲۰ میلیون دلار از CEWS دریافت کرده است. لینامار تولید کننده بزرگ قطعات خودرو و ایر ترانسات نیز هرکدام بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای پرداخت حقوق کارکنان خود دریافت کرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
ترفند شرکت‌های هواپیمایی در دریافت‌های سنگین و سوال‌برانگیز آنها و ایرکانادا از کمک‌های دولتی و مالیات‌دهندگان
ایرکانادا در توجیه دریافت این کمک گفته است این شرکت در دوران کرونا در حدود ۴۰ هزار نفر را مشغول به کار کرده و این کار آن را به یکی از "بزرگترین کارفرمایان بخش خصوصی در کانادا" در صنعتی تبدیل کرده که از کرونا تاثیرپذیرفته است. پیتر فیتزپاتریک سخنگوی ایر کانادا، در بیانیه‌ای برای سی‌بی‌سی نیوز نوشته است: "به زبان ساده ما بزرگترین شرکت در شاید بدترین صنعت هستیم". در عین حال برخی از کارشناسان معتقدند شرکت‌های هواپیمایی بابت درخواست مسافران برای بازپرداخت پروازهای لغو شده به عنوان اهرم فشار برای تحت فشار قرار دادن دولت در جریان مذاکرات منتهی به دریافت کمک استفاده می‌کنند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

جان گرادک مدیر سابق ایر کانادا و مدرس برنامه رهبری جهانی حمل و نقل هوایی دانشگاه مک گیل ، ادعا می‌کند که صنعت هواپیمایی "با قلدری" با دولت را برای نجات این بخش با این استدلال که کشورهای دیگر قبلاً چنین کاری کرده اند، مذاکره است. گرادک گفت: "من فکر می‌کنم این کمی بازی است که توسط ایرکانادا انجام می‌شود. آنها اصرار دارند كه تنها در صورتي كه دولت كانادا از طريق ماليات‌دهنده كانادا بودجه را براي اين بازپرداخت ها تأمين كند، اين بازپرداخت‌ها امکان‌پذیر است. اتفاق خوبي نيست".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
سی‌بی‌سی نیوز داده های بیش از ۲ هزار شرکت تجاری عمومی ذکر شده در صرافی‌های سرمایه گذاری TSX و TSX را تجزیه و تحلیل کرد و نیز ۴۰۰ مشاغل را شناسایی کرد که قبلاً اعلان عمومی خود را انجام داده اند که این نشان می‌دهد از حمایت مالیات دهندگان برخوردار شده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در عین حال ارقام بررسی شده نشان می‌دهد در حالی ایر کانادا بیشترین حمایت را از طریق مالیات‌دهندگان را دریافت کرده که هنوز هم ممکن است شرکت‌های دیگری باشند که مبلغ بیشتر دریافت کرده‌اند اما هنوز مبلغ را به طور علنی اعلام نکرده‌اند. نام شرکت‌هایی مانند WestJet ، Sunwing ، Porter Airlines و Flair Airlines در لیست کمک‌بگیران است در حالی هیچ یک از آنها با TSX تجارت نمی‌کنند و هیچ یک از آنها مبلغ دریافتی خود را اعلام نکرده‌اند. براساس پرونده‌های TSX شرکت Chorus Aviation که صاحب شرکت‌های هواپیمایی منطقه‌ای Jazz و Voyageur است نیز تقریباً ۹۷ میلیون دلار از حمایت برخوردار شده است.
 
ترفند شرکت‌های هواپیمایی برای دریافت کمک مالیات‌دهندگان و توضیحات دولت فدرال
بر اساس به روزرسانی اقتصادی دولت فدرال که هفته گذشته منتشر شد در مجموع، دولت فدرال ۱.۴ میلیارد دلار به شرکت‌های هواپیمایی کانادایی کمک کرد تا در دوران کرونا، ۷۵ درصد از حقوق کارمندان خود را پرداخت کنند. از آنجایی که کرونا درآمد صنعت هواپیمایی را خرد کرده است مسافران - که بسیاری از آنها از نظر اقتصادی مشکل دارند - با عصبانیت از دولت فدرال خواسته‌اند که شرکت‌های هواپیمایی را مجبور به بازپرداخت مبلغ برای پروازهای لغو شده کند. بیش از ۱۰۰ هزار کانادایی به دادخواست‌های مربوط به اقدام دولت در مورد بازپرداخت‌ها پیوسته‌اند و چندین دادخواست قضایی علیه شرکت‌های هواپیمایی تشکیل شده است.
در عین حال کالین روینسکو، رئیس و مدیرعامل ایر کانادا در اوایل ماه جاری به اخبار بلومبرگ گفته بود که علی رغم ضربه مالی، شرکت هواپیمایی وی تاکنون ۱.۲ میلیارد دلار بلیط هواپیما قابل استرداد را پس داده است. ایر کانادا گزارش داده است که تا پایان سپتامبر ۲.۳ میلیارد دلار درآمد فروش بلیط داشته است که حدود ۶۵ درصد آن از کرایه‌های غیر قابل استرداد حاصل می‌شود.
روینسسکو در تاریخ ۱۸ نوامبر به بلومبرگ گفت که "با این فرض که شرایط بسته پشتیبانی مناسب و معقول باشد هیچ گونه مشاجره‌ای بابت بازپرداخت مشتری برای پروازهای غیر قابل استرداد" وجود نخواهد داشت. مارک گارنو وزیر حمل و نقل گفته است که او برای شرکت‌های هواپیمایی روشن ساخته است که قبل از دریافت هر گونه کمک دولت دیگر، آنها باید بازپرداخت‌ها را پرداخت کنند. وی گفت: "ما خیلی واضح گفتیم نه - تا زمانی كه آنها كتباً نسبت به بازپرداخت مسافران متعهد شوند، یک سنت از دولت كانادا دریافت نخواهند كرد".
هنگامی که از او سوال شد که آیا دولت به شرکت‌های هواپیمایی اجازه می‌دهد از دلار مالیات‌دهندگان برای بازپرداخت مسافران استفاده کنند گارنو گفت که از آنجا که مذاکرات با شرکت‌های هواپیمایی محرمانه است، جزئیات بیشتری را بیان نخواهد کرد. اما او پیشنهاد کرد که اگر شرکت‌های هواپیمایی شرایط دولت را برای پشتیبانی مالی برآورده کنند و کتباً نسبت به بازپرداخت مسافران متعهد شوند، می‌توانند از دولت کمک بگیرند. دولت شرایطی را برای نجات شرکت‌های حمل و نقل هوایی وضع کرده است که آنها را ملزم به بازپرداخت و حفظ ارتباطات هوایی در سراسر کانادا می‌کند. گارنو گفت: "انجام این بازپرداخت مدتی طول می کشد زیرا تعداد زیادی مسافر وجود دارد اما هنگامی که توافق نامه بازپرداخت امضا شد - تعهد بسیار مشخصی از طرف هر دو طرف - پس از شروع بازپرداخت آنها در موقعیت دریافت کمک خواهند بود".
در عین حال مسافران همچنان از عملکرد شرکت‌های هوایی گلایه دارند. کالوین هیل، مشتری ایر کانادا گفت که احساس می کند مانند یک "گروگان" است. او و همسرش گفتند که توانایی پرداخت اجاره و امور پزشکی را ندارند، زیرا برای پروازهای ایر کانادا که هرگز انجام نداده اند ۴ هزار دلار هزینه کرده‌اند. آنها می‌گویند در این روزها در زیرزمین دخترشان خوابیده‌اند. هیل که سال گذشته بازنشسته شد ، قصد داشت به آسیا مسافرت کند که کرونا رخ داد و دولت به همه کانادایی‌ها گفت که در ماه مارس به خانه بیایند. هیل اما گفت ایر کانادا اجازه نمی‌دهد که این زوج سوار پروازهای اصلی خود به خارج از بانکوک شوند تا به خانه بروند در نتیجه او و همسرش مجبور شدند هزینه پروازهای خانه را با یک شرکت دیگر پرداخت کنند. هیل ادعا می‌کند که یک نماینده ایر کانادا قول داده است که بلیط آنها را پس دهد، اما با این وجود بیش از هشت ماه بعد او همچنان برای پولش می‌جنگد.
از طرفی ایر کانادا اعلام کرده که به دارندگان بلیط غیر قابل استرداد اعتبارات سفر بدون تاریخ انقضا قابل انتقال به دیگران یا "تبدیل رزرو خود به نقاط Aeroplan و با ۶۵ درصد جایزه اضافی" ارائه می‌دهد. در عین حال اسکات استراینر، رئیس و مدیرعامل آژانس حمل و نقل کانادا هفته گذشته در جمع نمایندگان مجلس شهادت داد که در قوانین مربوط به حفاظت از مسافران هوایی کانادا شکافی وجود دارد که هیچ کس متوجه آن نبوده است. وی گفت: اگر پروازی خارج از کنترل شرکت هواپیمایی لغو شود، شرکت‌های هواپیمایی کانادا موظف به بازپرداخت مسافر نیستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

استراینر البته گفته است آژانس حمل و نقل کانادا این شکاف را برطرف خواهد کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, December 6, 2020 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به